icon
avatar
apacheeeAMBASADORKA
20. bře 2020    

#modra_skolka a den druhý
----------------------------------------
V Mš se velmi často dělají tzv. grafomotorická cvičení, která poskytují průpravu k psaní, přispívají k lepšímu ovládání tužky a nácviku různých druhů čar. Zajímavé náměty motivují děti k nácviku uvolněného pohybu tužkou ze strany na stranu, krouživého pohybu, postupují přes souvislou vlnovku a rovné čáry v různých směrech až po spirály, dolní oblouk, kruhy a různé tvary podle osnovy

NA CO MUSÍTE DÁT POZOR VY: u těchto cvičení je moc důležité, abyste u dětí pomáhali vytvářet SPRÁVNÝ ÚCHOP TUŽKY (tzv. špetka) a děti měly k práci vždy dobře ořezanou tužku či pastelku. Není vhodné používat třeba propisky.
-----------------------------------------------------------------------
Dnes potřebujete:
Pastelky a vytištěný (př. namalovaný) pracovní list.

🍀 i pro tuto činnost je potřeba děti nějak namotivovat, aby se jim chtělo pracovat. Můžete začít třeba tím, že si doma zahrajete Na kouzelníka. Vezměte si cokoliv, co vypadá jako kouzelná hůlka (jo, může to být klidně vařečka nebo špejle) a dítě proměňujte na různá zvířátka a klidně i dopravní prostředky. Jejich úkolem bude je pohybově napodobit. Pokud se dítěti nebude samotnému chtít, přidejte se k němu a udělejte z toho srandu.

🍀 tak a jdeme ke stolu - u grafomotoriky je potřeba, abyste s dětmi seděli u stolu a dávali jim pokyny. Opakujte jim, že nesmí pospíchat. Toto cvičení není závod, nejde o to mít to nejrychleji, ale co nejpřesněji (s tím mají některé děti problém). Od toho tam jste vy, abyste je korigovali a také jim ukázali, odkud mají začít. Začátek poznáte vždy podle šipky, která ukazuje směr psaní.

🍀 příprava je hotová, jdeme na to. S dětmi si u toho povídejte. Příklad ukážu na klokanovi - můžete si povědět, kde žije, co jí, proč má na břiše kapsu, jak se pohybuje... možností je milion🙂 Povídání ukončete tím, že se dítěte zeptáte, jakou má klokan barvu. Poté mu řekněte, aby si vzal takovou pastelku a nakreslil s ní cestu, aby se maminka klokanice mohla dostat ke svému děťátku (toto je opět motivace - když řeknete jen "nakresli tu čáru podle teček", nebude to pro dítě tak atraktivní). Takto postupujte s celým pracovním listem. Střídejte barvy - tím je mimoděk zopakujete.

🍀 Až bude hotovo, dítě si může vybarvit všechny obrázky

🍀 následovat by mělo zase nějaké zhodnocení (opět vynechte věty: Ty jsi táááák šikovný.) Buďte prostě konkrétní - pochvalte třeba znalost barev, část pracovního listu, která se dítěti nejvíce povedla. A nebojte se třeba i něco vytknout (např. U toho letadla jsi zbytečně spěchal a přetahoval jsi. Příště to bude už lepší.) U hodnocení s negativním prvkem je pro dítě vždy důležité říct to správně. Začněte vždy něčím pozitivním, poté řekněte negativum a zakončete vždy opět něčím pozitivním. Tak to děti berou nejlépe a motivuje je to ke zlepšení. Když skončíte kritikou, bude to to hlavní, co si z toho odnesou. A to nikdo z nás nechce!

🍀 A obrázek zase nezapomeňte vystavit ❤