Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
    apacheeeAMBASADORKA
    20. bře 2020    

    #modra_skolka a den druhý
    ----------------------------------------
    V Mš se velmi často dělají tzv. grafomotorická cvičení, která poskytují průpravu k psaní, přispívají k lepšímu ovládání tužky a nácviku různých druhů čar. Zajímavé náměty motivují děti k nácviku uvolněného pohybu tužkou ze strany na stranu, krouživého pohybu, postupují přes souvislou vlnovku a rovné čáry v různých směrech až po spirály, dolní oblouk, kruhy a různé tvary podle osnovy

    NA CO MUSÍTE DÁT POZOR VY: u těchto cvičení je moc důležité, abyste u dětí pomáhali vytvářet SPRÁVNÝ ÚCHOP TUŽKY (tzv. špetka) a děti měly k práci vždy dobře ořezanou tužku či pastelku. Není vhodné používat třeba propisky.
    -----------------------------------------------------------------------
    Dnes potřebujete:
    Pastelky a vytištěný (př. namalovaný) pracovní list.

    🍀 i pro tuto činnost je potřeba děti nějak namotivovat, aby se jim chtělo pracovat. Můžete začít třeba tím, že si doma zahrajete Na kouzelníka. Vezměte si cokoliv, co vypadá jako kouzelná hůlka (jo, může to být klidně vařečka nebo špejle) a dítě proměňujte na různá zvířátka a klidně i dopravní prostředky. Jejich úkolem bude je pohybově napodobit. Pokud se dítěti nebude samotnému chtít, přidejte se k němu a udělejte z toho srandu.

    🍀 tak a jdeme ke stolu - u grafomotoriky je potřeba, abyste s dětmi seděli u stolu a dávali jim pokyny. Opakujte jim, že nesmí pospíchat. Toto cvičení není závod, nejde o to mít to nejrychleji, ale co nejpřesněji (s tím mají některé děti problém). Od toho tam jste vy, abyste je korigovali a také jim ukázali, odkud mají začít. Začátek poznáte vždy podle šipky, která ukazuje směr psaní.

    🍀 příprava je hotová, jdeme na to. S dětmi si u toho povídejte. Příklad ukážu na klokanovi - můžete si povědět, kde žije, co jí, proč má na břiše kapsu, jak se pohybuje... možností je milion🙂 Povídání ukončete tím, že se dítěte zeptáte, jakou má klokan barvu. Poté mu řekněte, aby si vzal takovou pastelku a nakreslil s ní cestu, aby se maminka klokanice mohla dostat ke svému děťátku (toto je opět motivace - když řeknete jen "nakresli tu čáru podle teček", nebude to pro dítě tak atraktivní). Takto postupujte s celým pracovním listem. Střídejte barvy - tím je mimoděk zopakujete.

    🍀 Až bude hotovo, dítě si může vybarvit všechny obrázky

    🍀 následovat by mělo zase nějaké zhodnocení (opět vynechte věty: Ty jsi táááák šikovný.) Buďte prostě konkrétní - pochvalte třeba znalost barev, část pracovního listu, která se dítěti nejvíce povedla. A nebojte se třeba i něco vytknout (např. U toho letadla jsi zbytečně spěchal a přetahoval jsi. Příště to bude už lepší.) U hodnocení s negativním prvkem je pro dítě vždy důležité říct to správně. Začněte vždy něčím pozitivním, poté řekněte negativum a zakončete vždy opět něčím pozitivním. Tak to děti berou nejlépe a motivuje je to ke zlepšení. Když skončíte kritikou, bude to to hlavní, co si z toho odnesou. A to nikdo z nás nechce!

    🍀 A obrázek zase nezapomeňte vystavit ❤

      Heh, asi jsme propojený 👍😂 teď jsem to tu ráno čmrkala tužkou

      20. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @alneka ta grafomotorika je moc vděčná činnost. Jen ze zkušenosti můžu říct, že děti baví mnohem víc, když tam mají ty motivační zvířátka 😉

      20. bře 2020

      My taky dneska pracujeme s takovými listy, že skolky poslali listy i náměty k tvoření 😊

      20. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @emmacho to máte super, že vám něco posílají ❤️

      20. bře 2020

      @apacheee tak ale to by už maminku z toho předkreslování mohlo klepnout 😃

      20. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @alneka to věřím🙂 Já to spíš tisknu, nebo mám i pár koupených sešitů. V tomhle je internet velká výhoda, je tam toho milion. Tiskárnu nevedeš?

      20. bře 2020

      @apacheee už jsem poslala muži 7 Mb obrázků a sešitů k tisku 😉 my i máme nějaké albi sešity, v tomhle jsme zásobení naštěstí, jen člověk to teď dávkuje víc programově. Ty dny jsou strašně dlouhé, a budou čím dál víc!

      20. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @alneka je to na palici a nejhorší na tom je, že člověk nemá absolutní představu, jak dlouho ještě... moje kolegyně se čím dál víc smiřují s myšlenkou, že školní rok už pro letošek vlastně skončil:(

      20. bře 2020
      rebe
      AMBASADORKA

      Ovšem v tom letadle bych sedět nechtěla 😀
      Přihodím ještě jeden námět: já dětem kreslím obrázky k dokončení: doplnit volánky na sukni nebo kudrliny ve vlasech princezny, vlny pod lodí a obláčky na nebi...

      20. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @rebe ano, to jsou další typy grafomotorickych cvičení 🍀

      20. bře 2020

      Dneska nám poslala paní učitelka to samé ;)
      Jen se zeptám, jak dlouho mám u toho s dcerou sedět, aby to k něčemu bylo??? Ji to třeba baví max. 15 minut a pak už si chce jít hrát nebo dělat něco jiného

      20. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @pavlinag to je naprosto normální, malé děti udrží pozornost jen po určitou dobu, která se postupně s věkem zvyšuje. Těch 10 - 15 minut je naprosto dostačujících. Případně můžeš několikrát během dne, dle věku dítěte 🍀

      20. bře 2020

      @apacheee můžu poprosit o tip na ty sešity? Manžel tiskárnu nechce..a je fakt, že doteď jsem ji nepotřebovala....😁😁😁

      20. bře 2020

      @apacheee děkuju 🙂

      20. bře 2020

      Super. Díky za sdílení a především za průvodní text. Upřímně říkám, že vůbec nemam fantazii a neumím vymýšlet omáčku kolem a mé zadání je právě často jen a teď tady obtahni tyhle čáry. A pak proč je to nebaví 🙈Tisknu 🙂

      20. bře 2020

      Super, diky

      20. bře 2020

      Máme hotovo a těšíme se na další 🙂

      21. bře 2020