Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
gabri80
29. čer 2010

26. týden těhotenství

26. týden těhotenství

Vaše miminko se dostává do fáze, kdy bude podstatně rychleji růst. Mezi 26. a 29. týdnem se budou dít mnohé zásadní změny. Miminko je teď velké celých 36 cm – měla byste cítit jeho pohyby každý den.
Tep miminku klesl na průměrných 150 tepů za minutu (u chlapečků je to o něco vyšší než u holčiček).
Má už zcela vyvinuté modré oči a často je otevírá. Jsou již téměř plně vyvinuty – sítnice se skládá ze čtyř vrstev, které jsou přítomny již při narození. V těle se mu stále usazuje tuk.
Mozek miminka se i nadále vyvíjí. Vytváří se nervové dráhy pro sluchové vjemy a také lze v mozku zachytit reakce na případný dotek.
V plicích se vytvářejí alveoly a také rostou průdušky, i když budou muset ještě dozrát. Dítě i nadále získává kyslík stejně jako živiny - pomocí placenty, ale stále provádí dýchací pohyby a nacvičuje tak dýchání.
Dítě již má přibližně takové proporce (poměr délky rukou, nohou, trupu a hlavy), jako novorozenec. Kůže již není průhledná, ale má načervenalý nádech. Fungují mazové a potní žlázy. Miminko je velmi hubené – nemá vytvořenou žádnou zásobu podkožního tuku - tukové zásoby si bude muset ještě vytvořit. Na pažích a nohou je již normální množství svalové hmoty. 

Co se děje ve vašem těle

Jednou z mnoha věcí, o kterých s vámi před těhotenstvím pravděpodobně nikdo nemluvil, je mimovolný únik moči, problém, se kterým se setkává přibližně polovina těhotných žen. Způsobuje ho zvyšující se tlak dělohy na močový měchýř a nejčastěji k této nepříjemnosti dojde, když se smějete, kýcháte či zakašlete. Jestliže máte tento problém (známý též jako stresová inkontinence), používejte speciální tenké vložky a cvičte Kegelovy cviky na posilování svalstva pánevního dna. Nepříjemné symptomy provázející těhotenství – jako jsou inkontinence, zácpa, hemoroidy – jsou důvodem, že velká většina těhotných žen nevěří, že se jejich tělo ještě někdy vrátí k normálu. Ale můžeme vás ubezpečit, že tyto nepříjemnosti většinou zmizí co nejdříve po porodu.
V tomto týdnu by Vám měl lékař doporučit tzv. zátěžový test na diabetes.
Zůstat v kondici během těhotenství by mělo být Vaší prioritou – pomůže Vám to lépe snášet Vaše den ode dne kypřejší tvary (nehledě na rostoucí váhu). Dobrou zprávou je i to, že Vám dobrá kondice usnadní porod, navíc se po něm mnohem lépe dostanete zpátky do formy.
Nikdy se nepřepínejte, hlavně si s tím teď, když Vám již roste bříško, nelamte hlavu – aby Vám cvičení přinášelo užitek, nemusí být nijak zvlášť náročné.
Každodenní lehká zátěž, kupříkladu chůze, Vám umožní zůstat v kondici. Výborné je rovněž plavání, voda Vám pomůže nést větší váhu – zkuste se přeptat, jestli v bazénu u Vás náhodou neprobíhají hodiny aqua-aerobiku pro těhotné.
Vhodná je těhotenská jóga, pilates nebo můžete vyzkoušet těhotenský tanec, například orientální břišní tanec nebo stále populárnější indický tanec. Ne nadarmo se říká, že tanec a ženy patří k sobě. Probouzí v nich totiž ženskost a něhu, což k mateřství zcela jistě patří.
Mějte však vždy na paměti, že ne vždy můžete dělat to, na co jste byla zvyklá předtím, proto se vyhýbejte fyzicky náročnému cvičení v horku, vždy pijte dostatek tekutin. Pokud chodíte cvičit, upozorněte instruktora na to, že jste těhotná. Pokud si nejste jistá, zda a jak můžete cvičte, konzultujte to se svým lékařem či porodní asistentkou.
Jak jsme psali dříve, rozhodně byste měla poslouchat především svoje tělo a nedělat nic proti své vůli – není-li Vám dobře, přestaňte. Je to Vaše tělo, a nikoho jiného.

**************************************************************************************************************

26. týden těhotenství:

dýchání plodové vody

Ve 26. týdnu těhotenství měří plod zhruba 36 cm. Pro určení délky plodu se nyní používá součet délky hlavičky, trupu a nohou. Váha plodu je nyní zhruba 760 g.

Sluch je nyní díky pokračujícímu vývoji ušních nervů citlivější než dříve. Dítě nyní slyší nejen váš hlas, ale i hlas osoby, se kterou mluvíte.

Dítě vdechuje a vydechuje plodovou vodu, což je nezbytné pro vývoj plic. Dýchací pohyby, které dítě provádí při nádechu a výdechu plodové vody, jsou dobrým cvičením pro první nadechnutí po porodu.

U chlapců začínají varlata sestupovat do šourku.

cvičení v těhotenství

Vrchol dělohy dosahuje zhruba 7 cm nad pupek. Děloha má velikost fotbalového míče a zpravidla již omezuje pohyb těhotné ženy. I v této fázi těhotenství je možné se věnovat cvičení, ovšem to by mělo být přizpůsobeno tělesnému stavu. Zpravidla se doporučuje dodržovat při cvičení následující pravidla:
-    vždy se poraďte s lékařem, zda je vybraný druh cvičení pro vás vhodný,
-    nepokračujte v cvičení, pokud se cítíte unavená, cítíte jakoukoli bolest, jdou na vás mdloby nebo vám dochází dech,
-    vynechte cvičení, při kterých se leží na zádech,
-    vynechte cvičení, při kterých hrozí nárazy nebo ztráta rovnováhy,
-    při cvičení pijte dostatek tekutin a často odpočívejte.

************************************************************************************************

26. týden těhotenství

Změny vašeho těla
Kolem tohoto období váš krevní tlak může lehce stoupnout. Ačkoliv riziko preklampsie je častější až v posledním trimestru, měla byste být obeznámená s riziky a případnými varovnými signály, které by mohly značit preklampsii. Mezi signály, které by vás měly varovat, patří otoky vašich rukou a obličeje, náhlé přibrání na váze, zastřené vidění, vidění skvrn před vašima očima, náhlé nebo trvalé bolesti hlavy.
Vaše děťátko
V 26. týdnu těhotenství vaše dítě váží méně než kilo a měří kolem 35 cm. Jeho sluchové nervy v uších se již vyvíjí, tudíž vaše dítě dokáže již lépe reagovat na různé podněty.I plíce se už také začaly vyvíjet a vaše dítě začíná jako by pomalu „dýchat“ plodovou vodu, toto cvičení plic ho připraví na skutečné dýchání, až se poprvé nadechne po porodu.
Pokud čekáte chlapce, jeho karlátka již začala sestupovat směrem k šourku.
Tipy pro vás
I když v tomto období není riziko preklampsie tak vysoké, i přesto buďte obezřetná, a pokud zpozorujete jakékoliv varovné příznaky, kontaktujte co nejdříve svého lékaře.Pokud trpíte bolestmi zad, zkuste si dát teplou koupel nebo si na bolestivá záda položte chladný obklad či si dopřejte masáž, která vám uleví od bolestí.
Během spánku vám může pomoci od bolesti polštářek, kterým si před spaním podložíte záda.

    Děkuju za článečky, každej týden si je ráda pročtu 🙂 Jak jinak holky rostete?

    1. črc 2010

    Já též děkuju, každý týden k tobě chodím pro moudra 😉

    13. črc 2010
    gabri80
    autor

    @platinka
    @gabrra
    Děkuji Vám oběma 🙂 myslím, že je to fajn, když je to takhle pěkně pohromadě 🙂 doufám, že se s miminkama máte v těch vedrech dobře...už aby ty nejhorší vedra opadly...

    14. črc 2010

    Když mluvíš o vedrech, včera mě celkem pobavila předpověď počasí: "v pátek se nad naší republikou objeví studená vlna, díky které se ochladí a to způsobí, že teploty během pátku budou pouze do 31 stupňů.." 😖

    14. črc 2010
    gabri80
    autor

    @gabrra
    no to jsou vyhlídky ☹ chjo... nějak mě to léto letos nebaví...otéká mi neustále levá noha ☹ vypadá jak sloní skoro ☹ tak jsem zase začla radši preventivně užívat ten detralex...co ty beres na ty otoky?

    14. črc 2010

    já mám sloní obě ☹ beru Cyclo 3 forte a pomáhá to, v kombinaci s odpočinkem teda, ale aspoň něco...

    14. črc 2010

Doporučujeme