hasara33
23. bře 2022
282 

Jaký kočárek vybrat? Tip na dvojkombinaci, která zaujala mě!

Ahoj holky koníkovky,

dnešní článek bude tak trochu odlišný od těch předchozích, na které jste zvyklé. Tentokrát se bude týkat hodnocení pouze jednoho produktu – kočárku TAKO Laret Imperial, který jsme se rozhodli pořídit pro dceru.

V článku se dozvíte pár základních informací o kočárku a poté vám prozradím, jak jsem s ním byla spokojená, proč jsem se rozhodla zrovna pro něj a zda bylo na kočárku něco, co hodnotím jako negativum.

Dvojkombinace kočárku TAKO Laret Imperial

Dcerka v kočárku TAKO Laret Imperial.


Kočárek TAKO Laret Imperial

Tako Laret Imperial je kombinovaný kočárek (tzv. dvojkombinace, 2v1) v krásném a moderním designu s odlehčenou ALU konstrukcí a prostornou hlubokou korbou pro maximální pohodlí miminka. Součástí celé sestavy je konstrukce, hluboká korba, sportovní korba s nánožníkem, pláštěnka + síťka proti hmyzu, taška na rukojeť s přebalovací podložkou a velký nákupní košík.

Foto-zdroj

Konstrukce a podvozek

  • Odlehčená ALU konstrukce
  • Snadné složení a rozložení
  • Korby se mohou nasadit po i proti směru jízdy
  • Nastavitelné odpružení
  • Přední otočná kola s aretací
  • Možnost vybrat si podvozek s velkými nafukovacími koly
  • Brzda na zadních kolech
  • Čalouněná rukojeť nastavitelná do tří poloh
  • Velikost po složení konstrukce – 93×35×60 cm
  • Závěsná taška na rukojeti je vybavená přebalovací podložkou
  • Zapínací nákupní košík z nepromokavého materiálu

Hluboká korba

  • Hmotnost 5 kg
  • Nastavitelná zádová opěrka
  • Střechou je možné zakrýt celý prostor korby
  • Střecha je vyrobena z nepromokavého materiálu

Sportovní korba

  • 5bodové bezpečnostní pásy jsou výškově nastavitelné
  • Hmotnost 5,8 kg
  • Možnost otočení po i proti směru jízdy
  • Nastavitelná zádová opěrka
  • Nastavitelná opěrka nohou
  • Odepínací madlo
  • Nastavitelná střecha

Tako Laret

Orientační cena v době publikace článku je 16 999 Kč.


Jak jsme vybírali dvojkombinaci?

Když jsme vybírali kočárek pro dceru, měla jsem tři požadavky, které pro mě byly nezbytné – dvojkombinace, veliká hluboká korba a lehká konstrukce, která se dá snadno složit i rozložit. Původně jsem chtěla objednat kočárek z internetu (nebaví mě lítat po krámech, takže vše, co jde, řeším přes e-shopy), ale nakonec jsem se na popud zkušenějších kamarádek rozhodla přeci raději do toho obchodu zajet.

Vybírala jsem na internetových obchodech, které mají kamennou prodejnu, abych se pak mohla na kočárek jet podívat osobně a šla už najisto. Dlouho mi žádný nepadl do oka, až mi moje mamina poslala odkaz na kočárek Tako Laret Imperial. Splňoval všechny mé požadavky a designově mě také velmi zaujal. Bylo to přesně to, co jsem si představovala. Tento kočárek má několik barevných provedení – černá, bílá, růžová, zelená a béžová.

Jeli jsme tedy do Babycentra v Českých Budějovicích. Původně jsem byla rozhodnutá pro černo-zlatý design, ale na prodejně mě hned na první pohled zaujala růžová varianta. Byla taková jemná, decentní, prostě typicky holčičí, a jelikož jsem na 100 % věděla, že budeme mít holčičku, tak růžová varianta byla tutovka v případě, že si tento kočárek nakonec koupíme.

Vyzkoušela jsem si manipulaci s kočárkem, složení a rozložení, váhu, osahala jsem si materiál a prohlídla vnitřek hluboké korby. Poradkyně na prodejně nám pak ještě doporučila konstrukci s otočnými kolečky, protože je vhodnější do města (bydleli jsme v bytě ve městě) namísto konstrukce s velkými nafukovacími koly, která byla vystavená.

Po vyzkoušení už nebylo o čem mluvit, protože já jsem se do toho kočárku tak zamilovala, že jsem už ani nevyzkoušela jiné typy. 😀 Takže kočárek jsme koupili. Také jsme ještě k němu dokupovali adaptéry na připevnění autosedačky.

Kočárek Tako Laret Imperial v růžové barvě.

Kočárek Tako Laret Imperial v růžové barvě.


Mé hodnocení kočárku Tako Laret Imperial

Já kočárek hodnotím jako skvělý – designově i prakticky. Co mě hned na první vyzkoušení překvapilo, je váha. Celá konstrukce je skutečně lehounká a bytelná, žádná nekvalitní třasořitka, která se rozpadne při prvním nájezdu na kámen.

Proč vlastně odlehčenou konstrukci? No ono se to ze začátku nezdá, protože miminko po narození váží nula nula prd, a i když jsou mezi kočáry nevelké rozdíly ve váze, tak často si člověk neuvědomí, že později si k celkové váze kočárku musí přičíst i váhu dítěte, což může být 10 kg a víc. Pak už značně pocítíte každé kilo navíc 😀.

Dále pro mě bylo u konstrukce důležité, aby šla snadno složit. Nedokážu si představit konstrukci, která by šla složit snadněji. V tomto případě stačilo zmáčknout dva postranní „čudlíky“ a kočár šel sám kolečky k sobě bez použití větší síly. Žádné sundávání koleček apod.

Stejně tak rozložení kočárku – v podstatě stačilo konstrukci položit na zem a chytit za rukojeť, trochu škubnout a konstrukce se sama spojila. Zvládla jsem to i jednou rukou. Složenou konstrukci také můžete zajistit postranními háky, aby se vám nerozkládala v ruce, když ji pak například nakládáte do auta.


Výběr koleček

Co se koleček týče, zvolila jsem variantu s otočnými kolečky, což by mělo být nejvhodnější do města. S tím naprosto souhlasím, ale pokud víte, že budete chodit spíš do přírody a do horšího terénu, tak tahle kolečka určitě nedoporučuji.

My jsme se v průběhu předloňského roku neplánovaně přestěhovali na malé město a já chodila na procházky převážně do lesa či jsem chodila po všelijakých polňačkách. Na tyto terény byla otočná kolečka hotový očistec. Nicméně jinak byla manipulace s kočárkem super, nikde se nic nezasekávalo a brzda fungovala i po delší době téměř každodenního užívání bez problémů. Odpružení kočáru bylo super, když jste potřebovali dítě udrncat ke spaní a všude byl k dispozici jen hladký povrch 😀.

Jinak madlo rukojeti je nastavitelné a nebyl s tím žádný problém, nezasekávalo se a šlo lehce nastavit. K rukojeti se připojovala prostorná taška na pleny, ke které také nemám žádné výhrady. Ty bych naopak měla k nákupnímu košíku, který je umístěný vespod konstrukce. Košík je opravdu prostorný a vejde se do něj hodně věcí, ale je, alespoň podle mě, hodně nízko. Stačilo vést těžší nákup (mouky, konzervy atd.) a košík šoupal o zem ☹. Osobně mi to vadilo nejenom kvůli tomu, že jsem ho musela často čistit, ale samozřejmě se i lehce ošoupal. Kdyby byl nákupní košík umístěný o kousek výš, bylo by všechno naprosto bez chybičky.

Na konstrukci také můžete připevnit autosedačku pomocí adaptérů, které je třeba dokoupit.

Kočárek dvojkombinace.

Autosedačka připevněná pomocí adaptérů.


Hluboká korba a sportovní varianta

V případě hluboké korby jsem si byla jistá, že chci velikou, abych nemusela brzo přecházet na sporťák. To kočárek Tako Laret Imperial splnil. Co mě ale opravdu nadchlo, byla nastavitelná zádová opěrka, protože když potom byla dcera starší, tak byla zvědavá, a pokud zrovna v kočáru nespala, tak chtěla koukat po okolí. Zádovou opěrku jsem nastavila do lehkého pololehu a ona rázem měla úplně jiný výhled. Střecha korby je nastavitelná a po odepnutí zipu bylo možné zakrýt téměř celou odhalenou část korby.

Na celou konstrukci se korbička snadno a lehce nasadila. Ono celkově, co jsem u tohoto kočáru velmi ocenila, bylo, jak všechno do sebe snadno zapadalo bez toho, abych musela použít sílu nebo nějaký speciální grif.

Dcera byla v hluboké korbě do 7 měsíců. Pak už jsem musela přejít na sporťák. Upřímně jsem čekala, že v hluboké korbě vydrží déle 😀.

Lehce zvednutá zádová opěrka.

Lehce zvednutá zádová opěrka.

Sportovní korba je také prostorná a má nastavitelné pětibodové pásy. Trochu mi vadilo, že zádovou opěrku nelze položit do úplného lehu. I když jsem ji totiž položila do maxima, tak stále byla lehce zvednutá.

Dále má tento sporťák nastavitelnou opěrku na nohy a odepínací bezpečnostní madlo. Odepínací madlo pro mě nemělo význam, protože jsem ho neodepínala kvůli bezpečnosti. Opěrku na nohy jsem začala štelovat, až když měla dcera cca rok a něco, a to kvůli jejím dlouhým nohám, aby je neměla dlouho natažené, když jsme pak šly na delší procházku.

Co musím vyzdvihnout, je střecha s kšiltem, která měla mezi spojem korby a střechy zip, který, když se odepnul, tak se střechou dala zakrýt velká část kočáru, což jsem využila hlavně v létě. Navíc po odepnutí byla v části zipu síť, takže to krásně větralo.

Poslední věc, kterou bych ještě vyzdvihla, je to, že sporťák můžete připevnit ke konstrukci buď po směru jízdy, nebo proti směru, což je výhoda, protože dítko má potom mnohem větší přehled, když jede po směru.

Celkově jsme tento kočárek používali cca rok a třičtvrtě.

A mám ještě jeden poznatek – jak všichni víme, děti jsou trochu čuňata a sporťáky dokáží zaprasit hlavně v místech, která nejsou tak snadno přístupná na úklid. Alespoň naše dcera v tom byla mistr 😀. Takže poté, co jsme se rozhodli kočár definitivně uklidit, tak jsem stáhla kompletně celý potah sporťáku, abych to mohla pořádně umýt. Popravdě když jsem to sundala, tak jsem byla skoro smířená s tím, že nemám šanci vrátit potahy zpět, ale ejhle ono to bylo vcelku snadné a rychlé. Takže toto já osobně hodnotím jako obrovské plus. 🙂


Závěrem bych chtěla říct, že tento kočárek celkově hodnotím velmi kladně a určitě nelituji svého výběru. Doporučuji ho všem.

Doufám, že vás můj dnešní článek zaujal a případně jste se dozvěděli i něco nového. Na závěr bych vás poprosila o krátkou recenzi do Kočárkopedie Modrého koníka, pokud máte s Tako Laret Imperial osobní zkušenost. Recenzi můžete samozřejmě napsat také k jakémukoliv jinému kočárku, který se nachází v Kočárkopedii, a pomoct tak ostatním maminkám. Nezapomeňte, že za každou přidanou zkušenost dostanete 💙 jako poděkování.

Mějte se krásně

Sabina

Začni psát komentář...

Odešli