icon

Zrovna jsem dorazila do prace, dala jsem kolecko vypovedi na policii jako svedek autonehody, kdy ridic srazil chodce na prechodu. Stale nechapu, ze si chodci mysli, ze muzou vsechno a vstoupi na prechod, jeste se nepodivaji, v ruce mobil a jsou cerni jak bota, zadne reflexni prvky. Nevim jak u Vas, ale rano bylo sero a jeste mrholilo. Ridic nestacil zareagovat. Nedivim se, to by nestacil nikdo nic udelat. Vsechno jsem to videla a jeste nahrala kamera. Jen doufam, ze ridic z toho vyvazne bez psychicke ujmy.

avatar

Toto se stalo kamaradce, tma jak v pytli, prselo a chlap vystoupil z autobusu a aniz by se podival, sel na prechod...nestacila zareagovat...potrestana byla jen ona...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Souhlasím!!! Včera mi do cesty vlezl chodec, mimo přechod, telefon v ruce, hlava skloněná, ani očkem nemrknul... Troubila jsem jak zběsilá, sotva to dobrzdila a frajer mě vyfuckoval??? Oni si snad myslí, že jsou nesmrtelný a mužou všechno!
Doufám, že to řidič ustojí! 🙏

Odpověz
16. lis 2020
avatar

🙁 tady v ulici chodi lidi od vlaku.Nejlip v tmavym obleceni... Jakoby reflexni prvky byly jen pro deti,nebo nevim...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Muj nazor je takovy ze neexistuje : CHODEC VLETEL na prechod , CHODEC skocil Na prechod ....

Ridic vozidla pokud JE prechod MA podle me ocekavat ze kdykoliv nekdo na prechod muze vstoupit, utikat, objevit se, uz mam na tohle uplne nervy.... V ceske republice neni vubec zvykem ani pribrzdit pokud nekdo vidi prechod....nebo pokud jsou lidi v okoli prechodu.
V cizine ( nemecky hovoricich) zemich je zvykem pribrzdit automaticky ikdyz primo zatim nikoho nevidim, dokonce zastavit pokud jsou v okruhu 10 metru prechodu deti.... a tak dale ...ale tohle se v ceske republice nikdy nestane...

Odpověz
16. lis 2020
avatar
kakba
autor

@evina92 uvidime. Snad ano, protoze moje vypoved i zaznam z kamery byla na strane ridice. Ale jako bych se vubec nedivila, ze by to byla jeho chyba. Dneska je mozny snad uplne vsechno.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@kakba doufam ze bude na vine ridic, co ma byt jako omluva ? Ja jsem jako ridic necekal ze nekdo vstoupi na prechod? nevidel jsem ho? neumela jsem tak rychle zareagovat ? Smula pokud tohle vsechno neumis , zpomal nebo stuj pred kazdym prechodem , konec tecka.... prechazet prechod pro chodce je v cesku adrenalinovy zazitek///

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Holky, já tedy nevím, ale v Česku neplatí absolutní přednost pro chodce. Jako řidič hodně čerpám ze zkušeností mě jako chodce a vždy , když míjíme přechod nebo děti, tak zpomaluju automaticky. Ale stejně jako řidič absolutně nesnáším , když mi někdo bezmyšlenkovitě skáče pod auto ať už na přechodu, za autobusem ,mimo přechod a ještě se cítí dotčený. Toť můj názor.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 hele máš pravdu, v Rakousku se zastavuje ještě než stojíš na přechodě. Řidici nejsou tak agresivní, pouští se. Taky mě rozčiluje ta agresivita řidičů. Ale stále to neopravňuje chodce vletět na přechod a nedávat pozor. On je ten, co bude zraněn. A navíc, když je tma, vše se leskne od světel, tak ho člověk snadno přehledně. Kor jestli je celý v černým. Je to jednoduse chyba chodce a mělo by to tak být posuzováno. Pokud by si měla stát před každým přechodem, nikam nedojedes

Odpověz
16. lis 2020
avatar

stalo se nám to víckrát, že nám tam někdo vlítnul a to jezdíme ve městě opatrně. Nejhorší byly např. děti, které za šera prudce změnily směr, rozeběhly se a šup přes přechod. Jen díky rychlé reakci mého muže se nic nestalo.
Nevím, ale mě přijde normální, u přechodu se nejdřív zastavit, rozhlédnout a čekám až auto aspoň zpomalí (když už je blíž). Jako nevím proč bych tam bezmyšlenkovitě skákala.
Tady bych byla taky na straně řidiče, ta přednost neznamená, že chodec si může vlítnout na přechod za každé situace. Jak rychle by asi auta měla jezdit, aby stihla za každé situace zastavit? Je potřeba vzájemná ohleduplnost.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 Tvůj názor je teda hodně prastenej, budiž, máš na něj názor... Ale je zcestný přát trest někomu za situaci, kterou jsi ani nevidela 🤦🏻‍♀️
@kakba Já před každým přechodem jedu kolem 30, i když dle pravidel silničního provozu můžu u nás v obci jet 50, a když mi tam nějaký idiot skočí na poslední chvíli, stejně ho sejmu... Budu doufat, že ten řidič neodskace lidskou tupost!

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 povinností chodce je se před přechodem zastavit a rozhlédnout.

Jsi řidič?

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@betelgeuzz samozřejmě že jsem řidič... Jinak bych to nemohla objektivně zhodnotit...

A můj názor je prostě takový že řidič musí být na vše připraven... Ikdyz chodec změní směr ikdyz nebude vidět...

Další věc je pokud řidič vnímá přechod pro chodce jako PŘECHOD PRO CHODCE, je ostrazity maximálně...

A ono většinou ten chodec nespadne z nebe...

Takže většinou ho už vidím že se nějaká osoba pohybuje v okolí přechodu a když ne můžu tohle předpokládat..

Ale těm kdo znají pouze české sprosté způsoby kde musí minout 20 aut aby mohla maminka s kočárkem přejít... Těm nevysvětlil nic.

A tam kde to tak není posílám 🏅👍

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@evina92 a vy u toho přechodu máte nějaké mantinely? Že nevidíš na chodník nebo prostě že strany kde může chodec vstoupit?

Nevím jestli jezdíš 30...ale 30 je tak pomalu běžným autem že stíhám sledovat vše a určitě stihnu zavraždit skoro na místě ptz pokud už je chodec na přechodu vidím ho už 100%takze od 3m na každou stranu vidím zda už tam je nebo ne...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

A víte co stalo se mi že dítě na kole vjelo rychle na přechod... Dokonce na ten debilní prechode on má zelenou já odbocuju na jeho přechod doprava taky na zelenou... Takže oba máme zelenou... A co normálně jsem to stihla zabrzdit ačkoliv na poslední chvíli

Odpověz
16. lis 2020
avatar

A co chodec byl v pořádku? Já teda po zkušenostech v CR vždy přibrzdim a jako chodec se vždy podívám kor kdyz jdu s dětma. Za to v UK je to obráceně tady nemá přesnost chodec talze čekám a čekám do aleluja než všechna auta projedou tady dávají přednost snad jen poláci a češi protože jsou zvyklí 🙂😃

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 U nas jsou přechody převážně uprostřed ulic, kde běžne parkují auta, takže skutečně nevidím za roh a když se mi pak nějaký pitomec vyřítí před autem, když už jsem predkem na přechodu, moc šancí nemám... A pokud mě pak ještě vyfuckuje, mám chuť hoooodne rychle slpnout na plyn...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

A mě se v září stalo, jedu ulici, kde jezdí málo aut. Podél krajnice řada aut, NIKDE žádný přechod. Běžně tam jedu max 40, pze je to ulice vedoucí od autobusu směr škola. Jedu a najednou mi mezi těmi auty vleti student do silnice. Žádný rozhlédnuti, sluchátka na uších a vůbec mě nezaregistroval. Prostě si tam jen tak vlezl. Nic se nestalo, stihla jsem zpomalit, ale jet rychleji, či o vteřinu dřív, tak jsem ho vzala 🤦‍♀️

Odpověz
16. lis 2020
avatar
kakba
autor

@veronicka89 ja teda nevim, o jakych zemich se bavis. Zila jsem vsude mozne procestovano mam pul sveta a takto to vazne nefunguje. Nebudu tu obhajovat chodce ci ridice. Kazdy ma nekdy na necem podil viny, ale aby to byla pokazde vina ridice tak to s tebou nesouhlasim. A hlavne si uvedom, ze je rozdil byt viden za svetla a za sera a kdyz prsi a jeste si v cernym. To si tuplem jako chodec dam pozor kam vstoupim.

@nynus jeli jsme tak 20 a stejne to vypada na zlomenou ruku a nohu, podle toho kdyz jsme u nej byli a mozna otres mozku.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Nam se stalo že z poza auta na přechodu se nam najednou vynořil kočár s miminkem...Chlap zastavil par cm od něj a byl z toho docela vyklepanej a ja taky..Nechápu ty krávy co napřed do silnice strčí kočár a až pak načuhují zda nejede auto... Podobné je to i s chodci... Tchan je autobsak a říka vícs kolik pitomcu za den jsem po chodníku ve městě a najednou mi skočí na přechodě do cesty...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

pokud vim, tak chodec muze vstoupit na prechod pouze tehdy, kdyz vidi, ze auto blizici se k prechodu muze bezpecne zastavit - presna citace "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem, " Pokud je navic cely v cernem, nerozhledne se a kouka do telefonu, tak je idiot. Blby je, ze ve vetsine pripadu je potrestan ridic, i kdyz za to treba nemuze a sel primerenou rychlosti.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

No včera nám pod autem mále skončil ořzala, který si myslel, že silnice je pro něj. Taky měl manžel co dělat, aby to ubrzdil

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 Hele třeba manžel je fakt vzorný řidič. Ten přibržďuje i u ostruvku zastávek, protože přesně ví, že lidi vyskočí z tramvaje a šup do silnice. Říká jim hopíci

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@kakba ale to že sleduješ jako řidič kde přechod je a kde ne jasne ne??
V tom případě nechápu kde je problém...

Úplně stejně tak jak očekávám že se dítě může spálit o horký čaj kdyz bych ho dala na stůl...

Úplně stejně očekávám na přechodu že na něj může kdykoliv někdo skočit priutikat... Apod...

@evaviki co chodec má nebo musí je teď úplně jedno... Já se bavím o tom že řidič by měl myslet a předvídat když už to nedělá chodec... Ptz vždy bude řidič ten co něco způsobí (ať už zranění nebo smrt)...
Takže ja jako řidič z vlastní iniciativy jedu tak abych nepotřebovala používat výmluvy jako :

Rchle mi tam skočil, nebyl vůbec vidět, apod...

Ptz jak píšu pokud je přechod všechny tyhle věci předvídam

Nepredvidam to že všichni dodržují zákony... A nařízení...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@evaviki můžu se zeptat kde v zákoně ta tvoje citace?

Ptz ja ti zas napíšu tohle :

Pokud bychom chtěli odpověď na tuto otázku zjednodušit, pak stačí citovat zákon o silničním provozu, kde pod §5 (2) nalezneme, že řidič nesmí (f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 predvidat muzes, ale nejde kolem kazdeho prechodu zpomalit na rychlost 5 km v hodine, abych stihla zastavit, kdyz mi tam skoci nejaky psychopat. A ver, ze jako chodec jsem celkem odvazna, ale tohle bych proste neudelala a pokud ano, byla by to pouze moje vina, kterou by odskakal nekdo jiny. Kamarad takhle dostal podminku - mimo prechod, v noci, vletel mu tam opilej pan, zabil ho. Trauma na cely zivot, i kdyz to nebyla jeho vina. A pokud umis googlit, co muze/musi ridic, tak si vygoogli i to, co muze/musi chodec. Neznalost zakona chodce neomlouva. Je rozdil, kdyz nekdo hodla prejit pres prechod a kdyz tam bezmyslenkovite vbehne. Takze ano, pokud jako ridic uvidim chodce u prechodu, ktery "zjevne hodla prechazet po prechodu", nebo už pres nej prechazi, tak zastavim, to je samozrejme..

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Řeknu to úplně jednoduše definice že se rozhlidnu a nevstoupim bezprostředně znamená co? Že auto může být daleko 5metru?10 metrů? 50metru???nebo že ho nevidím??

Kdy můžu přejít Teda? Na frekventované cestě?
Když vstoupím na přechod a výjimečně na rovné cestě uvidím auto které je ode mě na 20metru daleko a pojede 50? To je hned u mě... Ačkoliv není to podle mě bezprostřední vzdálenost 😅

To vám někdy natočím až budu v ČR 🤪
Pokud uvidím v dálce auto a vstoupím na přechod a auto bude muset kvůli mě úplně normálně v klidu zabrzdit... Kolik si výslechnu slov...😂A jakých...

Prostě se přiznejte... Kolikrát zabrzditečlověku co stojí na přechodu???
Kolikrát mu umožnite přejít ačkoliv vypadá na to že čeká než dojedete?

Hmmm

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@evaviki mimo přechod se vůbec nechci bavit.
Podobný případ znám... Byl tam podchod a opilec na cestě kde se jezdí 80 kmh v noci ve tmě... To už není o predvidani to už není v silách řidiče...

Ale na přechodu se to dle mého předvídat má a dá...
bývá vůbec přechod bez semaforu tam kde se smí jet rychleji než 50kmh?

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 Ja teda u prechodu cloveka,co chce prejit poustim.Jako chodec na prechodu cekam na pribrzdeni auta a davam znameni,ze dekuji a prechazim.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 uprimne? Pokud cloveka vidim, zastavuji. Snazim se predvidat, co to jde.. Chodec taky musi zvazit, zda je treba mokro, jsou tam dlazebky, na kterych nedobrzdis, atd.. To se mi taky stava, v okoli je spousta dlazebnich kostek, kdyz prsi a ja jsem dva metry od prechodu (nebo klidne i 5) a vejde tam chodec, ktery se neda predvidat (nevidim ho, ze se blizi k silnici), tak nedobrzdim.. Pokud je sucho, dobrzdim.. Jinak ma zkusenost - zlata CR. Kdyz jsem v SR, tak prejit silnici mimo semafor, i kdyz je tam prechod, je opravdu bojovka.. Casto se stane, ze u prechodu stoji z kazde strany auto s ceskou SPZ 😀 A lidi za nima na ne hystericky troubi, ze si dovoli zastavit..

Odpověz
16. lis 2020
avatar
kakba
autor

@veronicka89 az nekoho srazis tak nam dej vedet. Pak se muzeme bavit o tom, zda to slo ci neslo predvidat. Zajiste by si se pak dozadovala toho, ze si za to nemohla.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Snad z toho chodec vyvazne s lehčím zraněním a řidič bez psychické ujmy.
K diskuzi jen to, že tak jako řidič předpokládá u přechodu chodce, musí chodec předpokládat na silnici auto 🤷‍♀️ Řidič zpomalí, chodec se rozhledně. Vždycky je to o lidech na dvou stranách.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 I my stavíme lidem na přechodech. Právě proto, že i já s dětmi jsme často chodci, chováme se tak, jak chceme, aby se chovali druzí. Jediný případ, kdy nezastavujeme jsou cyklisti, kteří neslezou z kola a to ani malé děti na odrážedlech. Pokud tam stojí a kolo vedou v ruce, zastavujeme VŽDY, pokud na něm sedí, smůla.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@kakba ouu tak to je nemilé snad bude v pořádku

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@kakba je mi 31, jsem 13 let denne na cestach
Mela jsem jednu jedinnou nehodu v zivote , kterou jsem zpusobila ja , 😀
jela jsem asi 5km pres kruhovy objezd, prede mnou normalne auto a nez stihl bliknout a vyjet prudce zabrdil a vis proc ptz mu tam babina skocila do cesty ..bez varovani bez prechodu .... a on stihl zabrzdit, ja uz bohuzel ne takze mel malinkou bouli na kufru vzadu,

. Pokud se mi dite opari cajem ktery postavim na stul , budu se taky hajit tim ze za to nemuzu, ze jsem mu to rikala, ze uz mu jsou 3, ze by to mohl vedet ... ze jsem ho dala doprostred, ze jsem se jen na chvilku otocila...???? ne ne a ne ...

Ackoliv jsme jenom lidi jsou situace ktere se predvidat maji ...

a to ze by na prechode mohl nekdo necekane prejit je podle me uplne normalni ...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

5 km/h 😂

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Holky, já nevím jak vy, ale já se při účasti na silničním provozu řídím jednoduchým pravidlem: jsem slabší? Tak prostě stojím! A je úplně jedno, jestli mám jako chodec přednost na přechodu (ale budu to já, kdo umře, když mi to auto nedá přednost) nebo řidič auta, kterému má dát přednost tramvaj (opět bych to byla já, kdo by umřel). A ostatním se snažím nedělat to, co bych nechtěla, aby oni dělali mě 🤦🏻‍♀️

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Nedelam si iluze o nicem, kdyz mne klidne v aute vyfuckuje matka za volantem, co ma v aute dve deti. A jen proto, ze pribrzduji a rozhlizim se, jestli mi tam nekdo neskoci - trenink z Nemecka, kde krome chodcu davam bacha na kolare, kterych tam je pozehnane. Vinen je obvykle ridic bez ohledu na to, co udela nebo neudela chodec.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 sorry ale to, co si popsala jsi taky mohla předvídat btw. Máš dodržovat bezpečný odstup...😆😆😆

Odpověz
16. lis 2020
avatar
Odpověz
16. lis 2020
avatar

@levandulovy_caj
samozřejmě 🙂 píšu nekde že ne? Že nejsem na vině?
Bylo mi 19 a bohužel jsem neměla takové reflexy a intuici tak jako mám po několika letech...

A bohužel na kruhovém objezdu nejde vzdálenost dodržet tak jako na rovné cestě 🤪... Ptz jakmile já jsem na něj teprve vjela auto 10metru přede mnou místo aby odbočilo, nebo jelo dal prostě zabrzdilo takže jsem opravdu nestihla seslapnout brzdu... Ne že by byla nějaká brzdna dráha nebo tak prostě jsem zabrzdila s 2 vterinovym zpožděním... A to bylo špatně...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@veronicka89 však ne, jen ti tím chci říct, že všechno není jen černé nebo bílé... I ten nejserioznejsi řidič může mít takovouhle nehodu a předvídat může co chce...
Pokud mrholilo a bylo šero, tak jsou kolikrát chodci téměř neviditelní...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Bohužel v těchle případech bývá vinen řidič a ne chodec, co mu tam vlezl. Hlavně, ať je relativně v pořádku a řidič bez horší újmy.
Tyhle situace, kdy je ráno šero, nesnáším od počátku, co řídím. Takových "nesmrtelných" je mnoho. Chodci, cyklisti, ...

@veronicka89 Zákon o provozu na pozemních komunikacích §54/3 - poslední věta (tolik k dotazu, kde se to v zákoně nachází). Jinak opravdu chodci nemají absolutní přednost. Za sebe zpozorním, když vidím přechod. Nicméně ani auto, jedoucí krokem, nezastavíte na pětikoruně.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Zase jedna hodně smutná diskuze. Možná je to tím, že už jsem stará větev, nebo proto, že jsem za svůj dosavadní život chybovala, i když jsem se snažila, aby to tak nebylo. Ale prosím, zkusme v sobě najít trochu skromnosti a pokory. Všichni víme, jak by některé věci měly být. Ale říct... tohle mě by se nikdy nestalo... a když se ti to stalo, tak jsi špatná máma /zena/řidička/atd. je tak strašně snadné. Kdo jsi bez viny, hoď první kamenem. Přeji nám, aby se nám stávaly jen malé preslapy, žádné fatální, kdy se člověku kvůli vteřině obrátí svět. Bohužel, i takové jsou. A těm nechybujicim přeji, aby jim to vydrželo co nejdéle.

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@antiquecz nevím jestli se mám teď já cítit jako,, potrefená husa,, ale já si osobně nemyslím že jsme všichni dokonalí...

Ale tvrdit že mi chodec skočil na přechod je pro mě otočení me chyby pouze na chodce...

A o tom jsou tady moje veškeré příspěvky

Ptz úplně stejně jak budu moct já za opařené dítě budu moct za nehodu...

Ale nikdy jsem nikde nenapsala že se nemůže člověku přihodit něco co neuhlidal nebo nečekal...

Ale bohužel vždy je na vině ten člověk ptz třeba i shoda náhod zapricinila to že jsem nedávala tak pozor jak bych měla...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

@antiquecz tady nejde o to jestli senekomuneco přihodilo a hned ho odsoudit

Ale představte si 2 strany...

Ridicku samozivitelku která se dozvěděla že dostala vypoved...

Na druhé straně chlapeček bydlícídaleko od města kdy autobus jede 1x za hodinu...

Řidička jede rychleji než má, neřeší čas děti 1.stupne a že většině škol konci výuka....
A že na přechodech bude více dětí..

A jede jede rozčarována že své životní situace.. A nesleduje vozovku a okolí jak by měla

Chlapec se rozhledl rychle auta si nevšimla neměl šanci vidět ženu za volantem...

A nehoda je na světě..

Člověk by řekl chudák paní...
Člověk by řekl chudák kluk...

Jak byste přemýšleli být matka dítěte?
Jak bytě přemýšleli být zenou kdyby se chlapci nic nestalo a do ženy by ze zadu narazilo auto...?

Ale prostě tvrdit já nemusím pribrzdovat, já nemusím chodce pouštět.... Ja nemusím očekávat změnu směru chodce v okolí přechodu je prostě dle mého bezohledne...

Odpověz
16. lis 2020
avatar

Jako že budu před každým přechodem zastavovat kdyby náhodou chtěl někdo přejít. Tak to nevím no. Chudák paní řidička je mě ji líto musí být v šoku. Je to teď mazec lidi jdou nekoukaji a najednou šup do vozovky.

Odpověz
16. lis 2020