1 / 1

    Jeziiiis chudak😲, ja som sa nestretla se sikanou ale by som to mozno riesila i cez policii nech sa ten max vystrasi a hlavne s jeho rodicmi 😠

    26. bře 2017

    No tak to je sila. Bran ho zuby nehty,pro tohle prece deti nemame! Chudinka-takova boule-nenech mu takhle ublizovat!

    26. bře 2017

    Jezis, chudacek ☹ kdyby to ve skole resili/neresili, obrat se na zrizovatele skoly.

    26. bře 2017

    Ja mam strach, ze dnesni deti(ty zanedbane(citove, vychovne, spolecensky) jsou masilne...je mi lito Vaseho syna! Branit zuby nehty jak pise maminka nahore...

    26. bře 2017

    To je hrozny 😢

    26. bře 2017

    *nasilne

    26. bře 2017

    Škoda, že to neřekl rovnou, měla bys papír od doktora odnést klasicky na policajty a sociálku, i nezletilci se řeší!!

    26. bře 2017

    Presne rovnou na policajty, žádný ohledy ...

    26. bře 2017

    Souhlasím i přes policii bych to řešila, to snad není možný... Chudák kluk

    26. bře 2017

    Ja bych sla k doktorce at mam v ruce papir, fotky boule a natvrdo toto resila s reditelkou, at prizve rodice spoluzaka a policajty!
    Resp. Opacne, doktor-policajti-reditelka ...

    26. bře 2017

    Drzim palce 💋💖

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    Bránit budu a přidávají se ke mně i rodiče spolužáka, který syna bránil. Protože spolu kamarádí, tak mu bylo Maxem řečeno, že teď si to bude odnášet taky. Taky jsme řádili, ale takhle ne - tohle už je moc.
    K doktorce jsem nešla, protože jsem tedy věřila pádu na schodech - posílala jsem jí fotku a konzultovala to s ní po telefonu. Teď už tam nic nemá - jenom velkou modřinu. Takže lékařskou zprávu nemám. Ale mám fotku - tou budu mávat ředitelce i rodičům Maxe před obličejem.

    26. bře 2017

    Ach jo :( no nejak to resit to rozhodne ale co dal? ...myslite ze to toho kluka zastavi v odplate? :( moc me to mrzi, desim se skolnich let jak cert krize , ze by nekdo sahl na meho chlapecka :(

    26. bře 2017

    Jéééjda chudáček, je mi ho moc líto a Vás jako maminky také. Mám zatím 3-letou dceru, ale dokáži si představit jak se cítíte a jak to bolí vidět své dítě trpět. Škola by to měla okamžitě řešit a ten Max je evidentně zlý, ikyž těžko říct co se děje třeba doma jemu. Co přestup do vedlejší třídy, nebo snad školy, prostě jakkoliv synovi pomoci, aby už mu nebylo obližováno. Přeji hodně sil při řešení takto složité situace a synovi už je slušné a hodné spolužáky.

    26. bře 2017

    @msevy byt tebou, jdu na ty cajty👍 neber ohledy!

    26. bře 2017

    Chudák 😖 Já bych o tom informovala třídní,ať si nepřijde odstrcena,řešila to určitě s ředitelkou,policajtama a M.rodicema. Snad uznají,že říkáte pravdu a nebudou svýho nasilnickyho syna jeste krýt.

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @paullet Právě to neřekl hned - k doktorce jsem nešla, jenom jsem s ní tu bouli řešila po telefonu - hlídala jsem ho, aby nezačal zvracet (otřes mozku) apod. Má tam jenom už velkou modřinu. Kdybych věděla hned co se stalo - už jsem ve škole a Max by to asi nepřežil. To říkám narovinu. Ale zase jsem moc ráda, že se mi podařilo vychovat syna tak, že se nebojí se svěřit - i když to někdy trvá

    26. bře 2017

    @msevy tak velkou bouli je celkem nesmyslné konzultovat jen přes mail, měl mít minimálně rentgen, vždyť mohl mít otřes mozku 🙈

    26. bře 2017

    Určitě to řešit přes školu, v klidu....chtít znát postup jak škola postupuje v případě šikany a jak chráni oběti...policie by stejně spolupracovala se školou.

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @nikaorev s učitelkou třídní jsem podobný případ řešila týden před tím. A teď tohle. NE, jdu rovnou za ředitelkou

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @paullet boule po chlazení pak dost splaskla, synovi nic nebylo, tak jsem nechtěla plašit jak hysterická matka. Kdybych věděla, že to bylo jinak - taky se jinak zachovám

    26. bře 2017

    Určitě s ředitelkou, ona je zodpovědná za to, co se jí ve škole děje ☹

    26. bře 2017

    @msevy on se ale nemusí projevit hned, ani nemusí zvracet, může třeba druhej třetí den zkolabovat, všechno mimo modřiny radši řeš přímo s doktory

    26. bře 2017

    @msevy lepší beht za hysterku, než pak řešit bezvládnýho syna 😔 Až budeš mluvit s ředitelkou a učitelkoi, tak jim připomeň, že ve škole mají za děti zodpovědnost a měly ho k doktorovi odvézt rovnou ony

    26. bře 2017

    Hajzlík jeden 😠 Dej vědět jak to probíhá a jak se to řeší. Zajímá mě to. Snad bude vše brzy v pořádku!

    26. bře 2017

    @msevy Aha,tak v tom případě opravdu už teď rovnou za ní. Já mám totiž bohužel zkušenost ze ZŠ,že si na mě zasedla třídní a mstila se mi za to,že tenkrát rodiče řešili jeden problém s ředitelkou a jí vynechali.

    26. bře 2017

    @nikaorev ucitelka by mela byt prizvana taky, mela by mit prehled o vsem.

    26. bře 2017

    Jsem zvedava jak to budete resit s jak to bude postupovat, dej vedet prosim.

    26. bře 2017

    Bobek 😘

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    Děkuji všem za podporu. Doufám, že tohle byl ten vrchol a už to dál nepovede. Udělám pro to cokoliv, kdybych měla syna dát na jinou školu. Ale kde je jistota, že to tam nebude také - v dnešní době mám pocit, že šikana se stala běžnou věcí - jenom někde se jí víc věnují...:-/

    26. bře 2017

    @msevy kdysi byly taky jiné metody toho co šikanuje ,, vyléčit ,, - bohužel teď jsou nepřípustné ☹

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @janinkahvozdenska co vím, tak jeho maminka ho bere jako nejlepšího, nejhodnějšího syna. Nikdy by nikomu neublížil - odmítá přijmout jakoukoliv kritiku syna. Naopak tatínek nechodí ani na schůzky ve škole, nesmí se nic dozvědět - zabil by ho. Jeho jsem nikdy neviděla

    26. bře 2017
    Komentář byl odstraněný

    @msevy a efektivní!

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @pavlice85 a řešení by bylo rychlé a jasné. Bohužel to nejde

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    Myslíte jít na policii i po tolika dnech? On totiž všechno řekl až včera (v sobotu) mojí mamce. Něco mně a jí to řekl pak všechno. Je učitelka, tak to umí

    26. bře 2017

    Je to hrozné :( je mi ho líto. Je těžké radit jak v tomto postupovat. Jen můj pohled na situaci a úvahy jak bych možná řešila: učitelka je mladá bez zkušeností - úplně bych ji nezkoušela podráždit, že ji obejdu a půjdu za ředitelkou, přeci jen spíš potřebujete v ní spojence ne ještě dalšího soka. Co si prostě dát schůzku s oběma a podat to jako že to není nic proti ní, ale že to berete jako velmi vážnou věci a chcete u toho i vyšší post. Další věc je jak to podat, škola to nejspíš nějak řešit bude, ale jaký to bude mít další dopad pro syna? Ututlané to nebude, pokud malého tyrana stihne trest, budou to vědět i další děti a možná ustane fyzický teror, ale může nastat jiný. Šikana je citlivé téma. Mám vlastní zkušenost, sice ne tak agresivní, ale i tak to nebylo nic příjemného. V osmé třídě mě z legrace spolužák bouchal pěstí do ramene, opakovaně, každý dne, kamarádka spolužačka se ještě smála a říkala ještě jí bouchni. Říkala jsem znovu a znovu, že mě to bolí, jenže opakované i menší rány do stejného místa denně - měla jsem nakonec modřiny, po rameni a zádech. Nakonec jsem se odhodlala to doma ukázat. Bolelo mě i nosti batoh na ramenou. Moje máma udělala ve škole vítr, spolužák šel na koberec a protože to obecně nebyl svatoušek a kdysi propadl, tak mu zamítli pokračování do devítky, protože už mě 9 let splněno. Na oko se pohrozilo, řešením přes policii, prostě to bylo jen bububu, jenže místo ran jsem měla na talíři, bacha na tu ani nesahej nebo zavolá máma policii, a další rok výčitky, že kvůli mě nemohl ještě dodělat devítku :(

    26. bře 2017

    Leni, to je hrozne!!! Drzte se, ve me se vari krev, kdyz tohle ctu, na mileho Maxe bych si pockala pred skolou a dala mu osobne do drzky, boze, snad bude reditelka jednat! Jestli ne, resila bych to pres policii

    26. bře 2017

    @msevy Přímo na policii nevím zda by to mělo efekt, spíš bych zkusila řešit nejdříve ve škole. Pak teprve jinde, pokud by nebyl zájem. Nebo zvážit přeložit na jinou školu.

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    Moji rodiče jsou oba ze školství (střední škola), takže jejich postup je jasný - za ředitelkou a pohrozit v případě neřešení odborem školství, sociálkou a školní inspekcí. Takže tak nějak to budeme řešit. Zítra jí budu volat a chci se domluvit na schůzce

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @spaghi Luci, taky jsem se držela, abych i ho o víkendu nevyhledala a nejela za ním domu a neztřískala ho na místě.

    26. bře 2017

    Bože, chudák! Přeji ať to dopadne dobře a žen debil je řádně potrestán!

    26. bře 2017

    @msevy Ještě jen - sice mi to dávali spolužáci sežrat, ale i tak jsem ráda, že to někdo vyřešil, takže řešte, stůjte za svým synem a nedejte se. A že je to už několik dní? To vůbec nevadí, nedělám si iluze, že by s tím ten kluk přestal a byla to poslední šikana a kdo ví kolik dalších dětí ještě šikanuje nebo šikanovat ještě bude. Jo a zajděte k dr. ať to zdokumentuje do karty!

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @z_kopretinka S doktorkou se zkusím domluvit, přeci jenom nás pár let zná. Tak snad to udělá i zpětně.

    26. bře 2017

    @msevy Pokud má ještě vidět bouli a modřinu, tak s tím dr. určitě nebude mít problém. Určitě bych pak zápis vzala i do školy.

    26. bře 2017

    Z tohohle je mi hodne smutno,jak muzou byt deti tak moc zle? Jak se asi musi tvuj syn chudak citit? A hlavne proc? Urcite bojuj zuby nehty! Tohle tvuj syn nesmi zazivat a tomu klukovi to nesmi prochazet..

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @z_kopretinka boule už není vůbec, má jenom zelenomodrou modřinu. Ta už naštěstí taky mizí.

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @petapetruska Syn je bohužel až moc přátelský, je schopen to i odpustit. Ale chci aby věděl, co si na něj kdo může dovolit a co ne. Ví, že je to špatně, vadí mu to, ale kolikrát se o tom nechce vůbec bavit. Prý se cítí divně, když se o tom pořád mluví. Mám pocit, že se cítí jako někdo, kdo asi nějak zklamal. A to je to strašný

    26. bře 2017

    @msevy me jen stve, ze na kazdem kroku se mluvi o tom, jak se proti sikane musi bojovat, jak ochranit deti apod., ale kdyz se pak neco takoveho opravdu deje, tak ticho po pesine a je tezke se dovolat spravedlnosti, drivejsi autorita a vztah rodicu ke skole je ten tam, dnes za vsechno muze ucitel nebo skola, rodice od vseho davaji ruce pryc, deti nechaji delat cokoliv a vychova? Radsi nemluvim (rec je o rodicich strujcu sikany), v tomhle bych byla nekompromisni, boule za bouli

    26. bře 2017

    @msevy klidně zítra zajděte. Tohle by měla dr. pochopit. Není to žádná malá modřinka. Je hrozné, že takové chování je mezi dětmi :( a ještě horší je, když rodiče nemají zájem to řešit a tvrdí jací jsou jejich děti andílci :( Držím palce ať se to vyřeší k vaší spokojenosti a hlavně ke klidu syna a ať už nikdy tohle v životě nemusí zažít. K tomu že se cítí divně, jo je to divné, honí se hlavou, zda je to až takové, aby z toho byl humbuk, zda to měl vůbec říkat atd... vidí, že to řeší rodiče... je to dost citlivé téma :(

    26. bře 2017

    chudák! ☹ přeji vám spoustu síli ať to pro vás dobře dopadne! a možná bych trvala na tom ať se to řeší i s Maxovým otcem když je v rodině autorita!

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    @spaghi bohužel to tak nejde :-/ Takže se to musí řešit jinak a doufat, že se něco změní - alespoň přístup toho grázlíka a nejlepší bude, kdyby změnil školu. Ale objeví se jiný a bude se to muset zase řešit. Tohle si musí asi opravdu vyřešit ředitelka ve spolupráci s rodiči a učitelkou. Uvidím jak k tomu přistoupí, když je třídní učitelka její dcera

    26. bře 2017
    msevy
    autor

    Všem moc děkuji za podporu i rady jak postupovat - určitě dám zprávu, jak vše dopadlo (případně jak to probíhá). Děkuji ještě jednou a doufejme všechny maminky, že toto už nikdy naše děti nepotká!

    26. bře 2017

    @jarcca me napada, co bude ten otec zac, mozna za tim muze byt i strach z nej..,
    @msevy mozna bych synka vzala i za detskym psychologem, nebo pokud se otevrel tvoji mamince, tak aby to jeste ona zkusila nejak mu to poskladat v hlave, aby z toho nemel spatne myslenky..., opravdu mi z toho beha mraz po zadech..., drzim palce, ale resenim muze byt opravdu i zmena skoly...

    26. bře 2017

    @msevy myslim na vas a drzim palce! ozvi se

    26. bře 2017

    teda to je hruza.
    dle me pokud 'spadl ze schodu' a mel.bouli jak blazen mela mu byt ucitelkou zavolana rychla...vnitrni zraneni nejsou videt a zkolabovat mohl taky docela necekane a pak i vy jste teda mela frcet na osetreni. mam dite s operovaniu hlavou a moc dobre si pamatuju jak na neurochirurgii byly deti co 'jen' spadly z pohovky.
    nicmene tohle je pripad k velkemu reseni s reditelkou,tridni a popripade se zrizovatelem skoly, policie v tuto chvili nema co resit ( dokud neni zdr.ujma tak na to pecou) a rozhodne bych nebyla ustupna. ten zrizovatel je pomerne dulezitej-tecou z nej penize i na odmeny atd......

    26. bře 2017

    Tohle je strašný. ☹ Úplně to ve me vře.

    26. bře 2017

    Oznamila bych to tridni, potom hned reditelce. V tehle situaci by si meli sednout - tridni, reditelka +vychovny poradce a resit to. Reseni by melo probihat s vami, s rodici toho spratla, popripade byste se meli sejit vsichni naraz. Pokud se nepletu, do takovychto pripadu by mela skola zapojit i socialku.. drzim palce, atvse dobre dopadne! (Jen jeste pozor- nespolehala bycg se na podporu okoli. Vetsinou kdyz jde o svedectvi nekoho, kdo u dane situace byl - pokudo nic nejde, podpori, dosvedci, ale jakmile by doslo na vyslechy, policii, socialku, couvnou...tot ma zkusenost).

    26. bře 2017
    Komentář byl odstraněný

    Paneboze... to je sila... taky jsem si ledaco na zakladce zazila a predstava, ze to muze potkat i mou holcicku me nici! Budte silna a nedejte se!!! A syn at je brzy b poradku 😊

    26. bře 2017

    Je mi to moc líto☹ a děsím se toho, že by se mému synovi stalo něco podobného. Asi bych šla k ředitelce, nechala tam zavolat i třídní a oběma najednou řekla, že pokud to nezačnou řešit, tak se obrátím na policii, odbor školství, sociálku, školní inspekcí, prostě bych pohrozila vším možným. A změnit školu by neměl váš syn, ale ten hajzlík☹ Držím pěsti, ať se to vyřeší.....třetí třída - fakt nechápu☹

    26. bře 2017

    Setkala!! Chcé to pevne nervy, a hrozit policii. Klidne pred reditelkou se jich dovolavat a reseni chtit ten den, co jste tam prisla ...bezkompromisne.. A poradny kus nasranosti - casto to chteji nechat vysumet...trvejte na svem, potrestat ... Drzim palce, bojujte!

    26. bře 2017

    Určitě za ředitelkou. Ta by s vámi měla sepsat něco jako protokol. Důležité jsou detaily. Kdy, kde, jak, svědci. Nejlépe i hodina kdy se to stalo. Je to běh na dlouhou trať. Ale trvejte na postihu. Toto není jen tak. Našeho syna taky šikanoval jeden výrostek. Škola to o něm věděla, vyhrožoval i podřezáním jako prase atd... nebudu víc rozvádět. Výrostek nakonec začal navštěvovat výchovné zařízení.
    Přeji pevné nervy a nedejte se. Nejlépe sehnat ještě další děti, které tento aktér šikanoval nebo jinak obtěžoval či ubližoval.

    27. bře 2017

    1. Pokud ti učitelka hlásí, že je syn otřesený - tzn. Evidentně tam nějaká byť i krátkodobá porucha vědomí byla a s takovou boulí na hlavě měla zavolat rychlou nebo dítěti sama zajistit okamžité lékařské ošetření.
    2. To, že to splasklo neznamená, že tam není nějaká fissura lebky, tzn. určitě bych nechala hlavu zrengenovat i teď. Kdyby se objevili později nějaké komplikace.
    3. Řešit jak s ředitelkou, učitelkou, najít co nejvíce svědků. Pokud by ředitelka adekvátně nereagovala policii a sociálku.

    27. bře 2017

    @msevy doporucil bych vam to resit uplne stejne jako by byl dospeli. Nekdy se stane ze ma skola tendenci to tutlat( vsak to jsou deti atd) doporucil bych zajit k lekari a ze zpravou od nej na policii cr podat trestnak pro napadani. Ano policie to odlozi nicmene nez to odlozi musi to proverit tzn zajede do skoly vyslechne utocnika ucitele vaseho syna atd. Je o tom zaznam, neda se to ututlat( v ramci skoly) a rodice dotycneho budou pouceni ze v pripade opakovani je mozno to nahlasit organum pece o dite. Proste je to jinej level nez si stezovat reditelce. Michal

    27. bře 2017

    @msevy tady je ma zkusenost kam az to muze zajit od te doby mam klid- Prijeli jsme domu a holka uz byla doma. Pri dojezdu vnimam hloucek mych oblibenych spoluzaku holky v akcim radiusu kolem baraku. Kdyz me zreli prchli. Rikam bude klid. Omyl. Sotva jsem zapadl domu stahli se zpet a zaclo to. Okopavani popelnic rvani na celou dedinu do ku*ev a podobne vyrazy. Vyzvy vylez at te muzem vysu*at atd( holce je 11) tak premyslim jak to resit? Adrenalin stoupa a prima inzultace mne a jich je to co se snazi vyprovokovat. Ok mysli Michal mysli. Takze linka 158 a zadost o podporu uniformovanych panu. Dale mobil za zaclonku a porizovani video dukazu. Nastesti blbci byli blbci a nic jim nedoslo. Sotva uvideli mobil zacli se predvadet jeste vic. Po nejakych 15 minutach je prestala bavit popelnice a zazli se stahovat k memu vozidlu. Toz kurnik budu muset asi jednat, nicmene v tu chvily dochazi k Deus ex machina a na scenu vstupuje policejni octavka s dvouma kouskama chlapcu. Nasledujici dej byl vskutku zajimavy, s frajeru se stali docela becka masla a s frajerek take. Domu je eskortovala hlidka. Zajiste rodice budou blahem bez sebe kdyz jim dite doveze hlidka. I kdyz u jedne si nejsem jist no. Tam to asi na urodnou pudu nepadne.

    27. bře 2017

    Chudak maly😞 snad sa to vyriesi a bude klud. Som zvedava ako zareaguje skola a hlavne ci to zastavi Maxa, ten by potreboval poriadnu priucku!

    27. bře 2017

    Doufám, ze toho smrada vyhodej ze školy. A ze rodiče dostanou pořádně za vyucenou. Je mi vaseho chlapecka fakt líto.. Je dobře, ze to budete řešit. Me taky sikanovali, a i když jsem to doma milionkrát říkala, tak s tím nikdo nic neudělal a já to všechno musela snášet. Takže za svy dítě se budu rvat, jestli ji bude někdo ubližovat. A rozhodne žádný "ten šikanující za to nemůže, je chudák tak vychovaný"...nejsou to žádný blbecci a zvířata, aby si neuvedonovali svoje chování. Napište, jak to dopadlo a at je vas malý v pořádku, Brouček..

    27. bře 2017

    A ja bych si s chuti na Maxika pockaala .... A poresila to i soukromě.... Hajzl jeden malej...

    27. bře 2017

    On podle popisu je utocnik z nefunkcni rodiny, takze me k tomu napada, ze i on je bohuzel vlastne ,,obet". prosim, VSIMNETE SI UVOZOVEK!!! Kluk urcite musi byt ve svem nasilnickem radeni zastaven! Je mi smutno, ze jeho matinka pred tim zavira o oci a radsi necha ublizovat jinym. ☹

    27. bře 2017

    @prostejina tak urcite! Ovsem logicky hraje rodinaobrovskou roli. Utocnika nelituji, aby nevznikl omyl. 🙂 Samotne by se mi hooooodne spatne ovladalo, stat sr sikanamym detem.

    27. bře 2017

    Ty jo chudáček malý, držím palce ať to individuum dám pokoj. Pomalu začínám taky řešit Lukymu (1. třída) začali podkopávat nohy. Tak jsem si zašla za vychovatelkou (dělo se to v družině). Mladá holka po škole. Říkala, že si je ohlídá. Tak uvidíme. Už se v družině řešil rozbitý nos. Synka vyprovokovali tak na ně letěl a podtrhli mu nohy (spadl na lavičku a modřina na zadku tak 15 cm), jeho kamarád ho začal chránit a útočníkovi rozbil nos tím že mu třikrát bouchl hlavou o zem. Kde byla vychovatelka to netuším a docela ráda bych to věděla. Teď byl týden klid, protože úročník byl na horách. Jsem zvědavá co se bude dít teď. I když teď asi nic jejich paní vychovatelka měla nehodu a je v nemocnici. Místo ní mají jinou paní (patrně důchodkyni) milá, ochotná a světe div se je tam klid a ticho když si jdu pro syna, předtím nebylo slyšet slova.

    27. bře 2017

    Ahoj, sama jsem se bohuzel setkala se sikanou jako ucitelka (11leta devcata sikanovala me a polovinu ucitelskeho sboru). Nase vedeni bohuzel nemelo absolutne zadnou snahu situaci resit. Slecny ublizovaly i spoluzakum ve tride a vse se resilo max dutkou. Ze skoly jsem nakonec odesla, odesla jsem dokonce ze skolstvi samotneho, protoze jsem ai rekla, ze na dnesni mladez proste nervy mit nebudu. Je mi tveho syna velmi lito, sikanu jsem jako mala zazivala celou ZS a pokud mu Max neda pokoj a skola nebude schopna situaci resit, rozhodne bych odesla. Mne to na cely zivot poznamenalo, nenech, aby se mu stalo totez. Deti jsou porad deti.

    27. bře 2017

    Ahoj, jak to tak pročítám, tak jsem se rozhodla taky přidat ke komentářům. Bohužel mi to přijde, že v dnešní době je to úplně normální. Já sama jsem byla na základní škole psychicky šikanovaná. Spolužáci mi namáčeli a schovávali věci, slovně uráželi, psali petici o tom, že mě tam nechtějí, ale na hotové úkoly jsem jim byla dobrá. Bohužel to byla má druhá základka, jelikož jsme se s rodiči stěhovali. Já nejmladší a s velkým rozdílem nejmenší ve třídě jsem nastoupila na vesnickou základnu, kde se všechny děti znají většinou od první třídy. Zažila jsem si krušný chvíle, Chodila jsem s brekem domů a můj taťka, který si nenechá nikdy nic líbit to řešil. Východisko z toho vyšlo takové, že mi nabídli přechod do vedlejší třídy, kde jsem s dětmi vycházela líp, ale nevím proč, rozhodla jsem se tam zůstat. Spolužákům asi promluvili do duše a někteří se i omluvili, ale až do konce devítky to ve mně zůstalo a kolikrát na to vzpomínám. Už teď se obávám toho, aby to naše malinká nezažila taky, ptz jak já, tak i můj partner jsme celkem malincí. Budu si na to dávat pozor.... A jak jednat se současnou situací? Souhlasím s předešlými komentáři. Nejprve bych začala se školou. Policii bych možná do toho zatím netahala a když nebude zbytí a žádná změna neproběhne, tak bych změnila školu. Něco podobného řešila kolegyně v práci, ale na jejím synovi si zasedla učitelka. Nic s tím bohužel nezmohla i přes snahu a malého dala do jiné školy. Tam byli obeznámeni co se stalo a chovají se k němu opravdu hezky a je max. spokojený. Přeji ti, aby se to vyřešilo jak nejlíp to jde a hlavně, aby to byla jen špatná zkušenost, na kterou časem zapomenete a syn bude ve škole šťastný 👍🍀

    27. bře 2017

    Bohuzel take znam ☹ ale ja mela pouze psychickou, muj bracha aji fyzickou.. reditel tenkrat rikal, ze dokud nema lekarske zpravy a zaznam policie, ze nic nemuze, jen pouha opatreni, coz pry tyto deti akorat vic rozdrazdi, nez aby to k necemu vedlo. Reditel byl fer chlap a vazne to hned zacal resit, prvne jen teoreticky v cele tride mluvil, potom aji s tema agresorama. Ale museli nasi donest od policie zaznam a pam to teprve zacalo. A ja tsky reditel rikal, tak to bylo, agresory to vic rozzurilo, zacali brachovi nadavat, ze je urcite udedal a rozbili mu celo. Tim se jelo na pohotovost a oni samy tam zavolali policii. No a pak skola nevim uz jak presne postupovala, ale vim ze meli sezebi nasi a rodice agresora, potom tam byl naky externi psycholog pro celou tridu a mluvili o tom to tematu hloubs, nakonec teda ten kluk sel na jinou skolu . Maminka na agresora byla sama, jejich tata je bil, jeho maminka se nekolikrat nasim a aji brachovi omlouvila, vsechno to chtela resit a tenkrat se nak s reditelem domluvili radsi na prestupu.

    27. bře 2017

    Necetla jsem předchozí komenty, ale možná jedna páka pro Vas při tlačení na ředitelku, musejí to mít zaznamenané v knize úrazů, pokud se neco stane ve škole, vše tam musí byt uvedeno, snad i jak se to řešilo. Fakt sebemenší třeba riznuti o papír, na které daly náplast. http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=4399. Uprimne, já bych po takové rane do hlavy, byt na miste učitelky, volala rovnou rychlou.

    27. bře 2017

    Trvej na záznamu úrazu a jdi na kontrolu k Mudr.A samo,že kopii zprávy uložit ve škole.Jinak se stále budou tyhle věci přehlížet.

    27. bře 2017

    A navíc škola má i pojištění na úraz,tak uplatní i tohle.

    27. bře 2017

    Taky si rikam, ze ten pristup ucitelky byl dost laxni. Vzdyt mohl mit otres mozku nebo nedej boze neco horsiho. @pelenka

    27. bře 2017

    známá něco podobného řešila.....když to pořádně učitelka neřešila, počkala si na milého chlapečka před školou a prostě mu sama slovně vycinkala, že pokud to tak půjde dál, bude to řešit výš a i s rodičema......prý pak byl klid......byla z toho celkem zoufalá, uvažovala i změnu třídy.....držim pěsti, ať se to vyřeší, takový hajzlíci jsou příšerný

    27. bře 2017

    @panickatlamicka tak oni potrebuji klid a teploucko a ne neco vysetrovat. Proste no stres no problem atd

    27. bře 2017

    @jarcca řešit s Maxovým otcem to je otázka, kdo ví co je za agresí toho klkuka, třeba právě táta je od rány a pak si to kluk vybíjí ve škole na slabších :( aby to pak nebylo ještě horší.

    27. bře 2017

    na každé škole je metodik prevence, který takové věci řeší - nejlépe, zjistit situaci, vše si zapsat a s konkrétním jít za nimi, at svolají výchovnou komisy a řeší...

    27. bře 2017

    @werty ano, takto asi řešit je to nejlepší. jinak i já mám zkušenosti s šikanou, nejen sebe, ale i mých kamarádek na zš, byla jsme taková ukázková třída, co se týče šikany. Trochu bych se bála, když jsou ted teprve ve třetí, co bude dál. A pokud to škola nepodchytí včas a nezasáhnou tak, aby se situace zlepšila (a třeba i naučit malýho, jak reagovat, aby dal najevo, co se mu nelíbí apod.), a kdyby se nic nezměnilo, tak bych asi měnila školu....Ale je mi to moc líto:(

    27. bře 2017
    msevy
    autor

    Dobrý večer všem. Dnes jsem volala ředitelce a domluvila schůzku. Během dne začala sama aktivně řešit tuto situaci. Dopadlo to tak, že byl obviněn synovo kamarád a Max z toho vyšel jako vítěz. Prý ho podrželi jeho kamarádi ze třídy, že je hodný a pomáhá slabším. Nedalo mi to a zajela jsem odpoledne k několika spolužákům, abych se zeptala jak to ve třídě funguje. Takže co jsem se dozvěděla: Max nenávidí mého syna. Kdykoliv na něj narazí, snaží se mu jakkoliv ublížit. Dává veřejně (před spolužáky) najevo, jak si na něj počíhá apod. Dnes ráno prý prohlásil, že se těší až můj syn dorazí do třídy a rovnou se do něj pustí. Syn nedorazil, takže nic. Všichni navštívení spolužáci se shodli na jednom - Max ubližuje mému synovi. Učitelka nic nevidí, nikdo nic nehlásí - Max všem vyhrožuje.
    Závěr s boulí - volala mi maminka kamaráda, který u toho byl (co synovi pomáhal), že se dnes přiznal - po nátlaku ředitelky - že ten batoh na mého syna hodil on. Zítra se na schůzku přijde omluvit a hrozí mu ředitelská důtka.
    Upřímně - syn slyšel výhrůžky (ve chvíli, kdy lovil láhev pod skříňkou), kdy Max kamarádovi vyhrožoval, aby ten batoh hodil jinak...... Jenom nevěděl, kdo hodil. Takže pokud kamarád hodil batoh synovi na hlavu, mohlo to být pod pohrůžkama.
    Ředitelskou důtkou se nic nevyřeší. Chci vyřešit hlavně dlouhodobou šikanu - Max = hlavní aktér. Takže kamarád syna sice dostane trest, ale Max bude z obliga???
    Po tomto dnešním zjištění bych se vůbec nedivila, kdyby mi zítra paní ředitelka oznámila, že si vše můj syn způsobil sám.
    Takže zítra odpoledne bude dost dusno. Tomu klukovi (Maxovi) to nesmí projít. I kdybych měla pohrozit školní inspekcí a školskou radou - oboje instituce se musí oznámením zabývat a udělat ve škole kontrolu. Každý ředitel si asi rád rozmyslí, jestli chce mít problémy.......
    Děkuji za podporu a doufejme, že bude líp

    27. bře 2017

    @msevy držim pěsti, aby to dopadlo dobře, to je ale hajzlík, to je fakt něco.....já pořád nechápu, kde se to v tak malých dětech berou, jestli to vidí doma nebo jsou zmagoření PC, mobilama.....

    27. bře 2017
    msevy
    autor

    @breberka taky jsem v šoku, jak se k sobě některé děti chovají. Dnes jsem mluvila i s učitelkou z družiny, která je měla v první i druhé třídě. Stěžovala si, že má první třídu, kde jsou některé děti hrozně agresivní. Takže to asi začíná být normální....:-/

    27. bře 2017

    @msevy když už, tak důtku oběma (kamarádovi i Maxovi), i když myslím, že to nic neřeší...

    27. bře 2017

    @msevy ja bych mela silnou potrebu mluvit z oci do oci s Maxem a jeho rodici ...

    27. bře 2017
    msevy
    autor

    @zanri důtka je pro mně jako poznámka. Neřeší nic. Chvíli bude klid, protože je to ostuda, ale pak může nastat ještě větší problém - pomsta

    27. bře 2017
    msevy
    autor

    @kackakastanka to budu také chtít - setkání s Maxem i rodiči.

    27. bře 2017

    @msevy přesně☹, by mě zajímalo, jak to ta ředitelka zjišťovala, když vám ti spolužáci řekli něco jiného než jí...moc vám fandím, abyste to dotáhla do konce

    27. bře 2017

    ještě by šlo kontaktovat PPP (krajskou pedag. psychol. poradnu). Metodik prevence na škole spadá pod krajského. Pod máš pocit, že to na škole nezvládají, krajský by to měl řešit a zastřešit řešení (víc nezávisle). Ty mě budou milovat.... máte na škole školního psychologa? Také dobré kontaktovat, řešit vztahy ve třídě, posílit jádro... even. měnit školu...ale škola bez šikany neexistuje, max. je nepřiznaná ☹

    27. bře 2017
    msevy
    autor

    Dobrý večer, dnes proběhlo jednání s ředitelkou. Kamarád syna se přišel omluvit, že hodil batoh na něj on - prý ale nechtěně. Ať to bylo jakkoliv, otevřelo to ale téma šikany ve třídě. Při pátrání po tom jak se to stalo jsem totiž tedy zjistila, že je syn šikanovaný spolužákem Maxem. Postoj ředitelky byl zvláštní. Odmítala, že by Max mohl nějak útočit, prý to řešila s učitelkou ve třídě, s učitelkou v družině, se spolužáky a nikdo neřekl o Maxovi křivé slovo. Že umí provokovat - ano. Ale fyzicky napadat? To je směšné. Naopak se rozmluvila o jiném spolužákovi, který je větší agresor. Max tedy postupně byl odstraňován do pozadí. Po mém protestu, že jsem včera navštívila několik spolužáků a ty mi nezávisle na sobě potvrdili, že Max syna bije - byla strašně překvapená. Prý to odporuje tomu, co zjistila. No.......začalo se to odklánět i k tomu, že můj syn je vlastně naivní a dětský, protože se za každou cenu chce kamarádit a oni ho odhánějí. Přesto do té party pořád leze a nedá se odehnat. A protože je slabý a malý, tak je většinou za otloukánka. No to jsem lezla po stropě. Ano, syn je v tomhle takový - dokáže i odpustit ránu, když se mu pak někdo omluví a kamarádí s ním dál. Ale aby to zahrávala do autu - to tedy ne. Takže jsem se vrátila k tématu Max. Manžel upozornil, že syn chodí domů s modřinami a pokud se to bude opakovat budeme zvažovat jiné řešení. To jí donutilo k jednání. Spolupráce s psycholožkou - test celé třídy, kdo jaké má ve třídě postavení - to prý hodně napoví, jak je na tom náš syn a kdo je vlastně "velitel" třídy. Dále: dva největší agresory Maxe a Marka si pozve na kobereček a udělá je: z kozla zahradníkem. Jako velká kápa budou mít úkol - udělat si ve třídě pořádek mezi dětma, chránit slabé a zlikvidovat útoky mezi dětmi. Pokud v tom pojedou sami dál - policie, důtka atd. Učitelka se více zaměří na kontrolu dění ve třídě. Najednou to šlo. Budeme o všem informováni, kdyby se cokoliv dělo - dostaneme zprávu. Odcházeli jsme se smíšenými pocity. Max je chráněnec - proč? Sponzor? Netušíme. Něco tam není úplně ok. Takže budeme hlídat, sledovat a jakýkoliv ukazatel, že se to děje dál budeme řešit radikálně. Inspekce školství a školská rada - dvě instituce, které se MUSÍ zabývat stížností.
    Je mi z toho všeho strašně smutno. Syn je velký kamarád, touží po kamarádství, je velký sportovec, takže kluci sportovci jsou pro něj kámoši. Že se k němu nechovají hezky.......ničí mně to. Ve třídě asi nemá zastání....:-/ Jsem ráda, že v těchto dnech je na fotbalovém soustředění a je mezi svými kumpány. Tam ho berou opravdu jako parťáka.

    28. bře 2017

    @msevy Je mi z toho do breku. Tvůj syn mi strašně připomíná mého. Je taky tak hodný, až jak se říká "blbý". Všem by všechno odpustil, s každým chce být kamarád a je navíc taky drobný, dokonce nejmenší ze třídy. Uplně jsem si představila našeho Ondru na jeho místě a je mi z toho smutno.
    Aspoň se to začalo řešit. Aspoň něco. Odsud se to radí dobře, ale sama nedokážu odhadnout, jak bych se zachovala na vašem místě já. Moc přeju ať si váš syn najde ve třídě aspoň jednoho hodně dobrého kamaráda. Dejte vědět, jak to pokračuje dále, jestli je už klid.
    A je to fakt divný s tim Maxem, jestli není náhodou jeho otec nějaký "zvíře", nebo tak něco...

    28. bře 2017

    @msevy moc Vám přeji aby to pomohlo a byl klid!

    28. bře 2017
    msevy
    autor

    @marsara Děkuji, jsem z toho docela rozhozená. Přemýšlím jak mu pomoct, aby se to neopakovalo, ale taky aby se to neotočilo nakonec proti němu. S Maxem je to opravdu zvláštní.

    28. bře 2017
    msevy
    autor

    @jarcca Děkuji moc

    28. bře 2017

    @msevy to je fakt sila. Preju pevne nervy, nedejte se !!!

    29. bře 2017

    @msevy tak alespon ze reditelka zacala jednat, ale ta situace necim "smrdi" ☹

    30. bře 2017
    msevy
    autor

    Dobrý den všem, ředitelka začala vše řešit - kluci (Max a Marek) se přiznali, že nejhorší situace ohledně mého syna byla koncem druhé třídy a první pololetí třetí. Prý se to vše odehrávalo hlavně o přestávkách ve třídě. TAK KDE BYLA UČITELKA??!! Podle jejích slov v předchozích jednáních měla vše pod kontrolou - houby. Další centrum agrese je spolužačka Ema (o hlavu větší než můj syn), která přiznala, že syna bila hlavně v družině. ZASE - KDE BYLA DRUŽINÁŘKA? Seděla na lavičce s ostatními učitelkami a krafala. Takže výsledek: ředitelka pohrozila tvrdým řešením pokud se situace bude opakovat. Snažila se nezmínit moc jméno syna, spíš to brala jako celkový stav třídy. Kluci se prý zastyděli a snad pochopili, že to přepískli. Učitelky (jak třídní tak družinářka) mají úkol vše sledovat. Náš úkol - cokoliv zjistíme od syna, hned hlásit. Dále nastupuje psycholožka a bude pracovat s celou třídou. Včera šel syn po týdnu poprvé do školy a zatím bez problémů, naopak je více zapojovaný do akcí třídy - v dobrém. Budu doufat, že toto byla doba, která se už nevrátí. Děkuji tady všem za podporu!!!
    Mimochodem - rodiče Maxe sponzorují školu - odtud pramení ochrana od pí. ředitelky. Přesto to vypadá, že si uvědomila jakou ostudu mohla mít škola i ona, pokud by to neřešila. Nebyla bych totiž potichu.

    4. dub 2017