pohodovarodina
27. črc 2021
146 

JAK PRACOVAT S DĚTMI O PRÁZDNINÁCH?☀

Opakování matka moudrosti

Prázdniny začaly a mnoho dětí si je může bezstarostně užít. U dětí s poruchami učení to ale bývá složitější. Pokud na delší dobu vypustí činnost, kterou ještě nemají dobře zažitou a automatizovanou, vrací se po prázdninách o několik kroků zpět. Už jsem ve své praxi zažila, že si děti ani nemohly vybavit, jak se které písmeno píše. Teď po roční “nestandardní” výuce, se tento jev může objevovat ještě častěji. 

Určitě se nebojte tam, kde víte, že má dítě skluz, denně chvíli systematicky opakovat a učivo dohnat. Stres, že “nestíhám a nevím”, je pro žáky mnohem horší než to, že jim trochu pokazíte prázdniny. Ale neměly by to být hodiny nad papírem a knihou!😅

U dětí, které se více nadřely s první a druhou třídou, doporučuji udržování naučeného hravější formou. Pokud se Vaše dítě potýkalo s písmenky a psaním, nemusíte mu nutně dávat denně diktát. Velmi doporučuji jednu až dvě věty do prázdninového deníku. Dítě je samo vymyslí a napíše. Pak je spolu zkontrolujete a opravíte, někteří si doplní ještě obrázek. Dítě se nejen samo učí vytvořit smysluplné věty, ale ještě si všímá toho pozitivního, co s rodinou prožilo. Pokud někam odjíždí bez vás, doplňte deník v kratší podobě potom. Nemůžete se u nejmladších školáků spoléhat na to, že si na táboře sami odpovědně půjdou zapsat deník. 🙂

A když už jsme u těch táborů! Milí rodiče, neděste se, jaké hrubky, vynechaná písmena a škrabopis je na pohledu od vaše potomka, žáka již 4.B.  Děti se při psaní soustředí na emoce, které chtějí dostat na papír a “nějaký pravopis”  je v tu chvíli vůbec nezajímá. U mnoha dětí trvá dlouho, než si zvnitřní, že psát bez chyb se má nejen v diktátě, ale i v korespondenci. Užijte si, že vám vůbec napsaly!🥰

Začni psát komentář...

Odešli