Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
pr_clanek
15. bře 2021
82 

Chcete začít se sportem? Takto se motivujete!

Jaro s jeho příjemným počasím je přímo ideální čas na to, abychom se po dlouhé zimě pořádně rozhýbali. Pokud jste dosud nesportovali, poradíme vám, jak se, nejen přimět ke cvičení, ale také cvičit pravidelně a s radostí.

Unaveni po práci? Nevadí!

  • Jistě znáte ten pocit, když víte, že by vám po dlouhých hodinách v práci dobře padla alespoň procházka. Přinutit se ale může být opravdu těžké. Pomůže, pokud se přestanete zabývat tím, jak unaveně se cítíte a soustředíte své myšlenky na to, co vám sport přinese. Postačí jen hodinka, kterou si na něj vyčleníte. Víte, co všechno za tak krátkou dobu získáte?
  • Příjemný pocit, že jste udělali něco pro sebe.
  • Relax od všech povinností - čas na sport bude patřit jen vám.
  • Nával endorfinů, které i tu nejhorší náladu zcela změní a vy se budete najednou usmívat.
  • Pohyb odbourává stres - i ten, který se nahromadil během dne při řešení složitých pracovních problémů.
  • Bonusem, který přivítáte, bude lepší pocit při pohledu na vaši postavu. A možná se vejdete i do kalhot, které jste před lety odložili na dno šatníku.

Vyberte si ten správný sport

Příprava na pravidelné tréninky spočívá v několika krocích. Jako první si vyberte sport, kterému se chcete věnovat. Pokud si přejete být mezi lidmi, vhodné budou párové nebo kolektivní sporty. Možná vám bude nejvíce vyhovovat posilování ve fitness centru, plavání nebo běh. Pokud patříte mezi ty, kteří rádi tráví hodně času v přírodě, ideální volbou bude cyklistika. Možností je, samozřejmě, ještě mnohem více. Záleží jen na tom, abyste si vybrali aktivitu, která vás bude dlouhodobě bavit.

Náš tip: Pro začátečníky i pokročilé sportovce je zde možnost, jak ušetřit při nákupu oblečení a sportovních potřeb. Výrazné slevy vám nabízí Sportisimo slevový kód. V obchodě nakoupíte vše pro plavání, cyklistiku, fotbal, inline bruslení a mnoho dalších sportů.

Začněte volnějším tempem

Častou chybou v začátcích sportování je, že podlehneme nadšení a rozjedeme se vpřed přehnaným tempem. Takový start však může přinést zbytečné bolesti svalů a kloubů, únavu a nakonec zklamání z toho, že jste své předsevzetí nedodrželi.

Při cvičení proto vemte v úvahu svou kondici. Pokud máte sedavé zaměstnání a dosud jste se žádnému sportu nevěnovali, začít můžete například 30-minutovými procházkami. Po návratu domů si 15 minut zacvičte několik jednodušších cviků. Postupně přidávejte na intenzitě, začněte s běháním a přidejte náročnější cviky.

Podobným způsobem můžete začít i s jinými sporty. Pokud se rozhodnete věnovat cyklistice, zpočátku si vybírejte nenáročné, převážně rovinaté trasy a zvolte volnější tempo. Po čase budete sami cítit, že se vaše kondice zlepšila, svaly zesílily a vy budete zvládat náročnější trasy s větším převýšením.

Náš tip: Oblečení na cvičení i po něm nakoupíte na About you. Abyste při nákupech utratili méně, využijte Aboutyou sleva.

Vyberte si sportovní oblečení a potřeby

Při cvičení je důležité, abyste byli vhodně oblečeni. Hledejte kousky z funkčních materiálů, které jsou dostatečně prodyšné, dobře odvádějí pot a rychle schnou. Sportovní oblečení by mělo být také pohodlné a neomezovat v pohybu.

Pro jednotlivé sporty si vybírejte kousky, které jsou přizpůsobeny jejich specifickým požadavkům. Jiné kalhoty potřebují cyklisté, jiné jsou vhodné na posilování. Stejně je to s obuví. I tenisky na běh nebo halové sporty mají různé vlastnosti. Důležitý je také váš komfort po cvičení. V tomto případě zvolte kousky, ve kterých se budete cítit jednoduše dobře. Dbejte o to, aby překrývaly klouby a svaly, které budou po námaze potřebovat čas na to, aby postupně vychladly.

Bože! Tak buď česky nebo slovensky! Proč musí být článek v tomto patvaru! Jaký “jar s jejím příjemným počasím”?

15. bře 2021

Začni psát komentář...

Odešli