Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Problémy s psychikou v důsledku HA?

hhhhahoj
24. črc 2018

Ahoj, chtěla bych se zeptat, jestli se tu někomu z vás stalo, že vám antikoncepce způsobila psychické problémy v podobě apatie vůči skoro všemu a do jaké míry může ha zapříčinit prohloubení úzkostných stavů?
Je mi 16 let a ha beru 6 měsíců s tím, že mám již skoro roční vztah. Zhruba po 4 měsících jsem začala mít pocity apatie a stále se to zhoršuje. Nemám náladu na lidi, jsem uzavřenější než dřív a vůbec se necítím ve své kůži.
Když se to začalo projevovat i v mém vztahu, že mám prostě pocit, že to není ono, přitom není v podstatě mezi námi žádný problém, tak jsem začala přemýšlet, jestli by to nemohlo mít spojitost právě s ha, protože v 7 denní pauze se tento stav o něco lepší. Začala se u ně prohlubovat i úzkost, často bezdůvodně pláču a celkově se necítím poslední dobou dobře.
Chtěla bych vás poprosit o radu, zda to může být opravdu antikoncepcí a popřípadě zda ji mám vysadit úplně nebo si nechat napsat jinou? (beru ayreen)
Moc děkuju, jsem z toho docela zoufalá.

knoflikarka
24. črc 2018

@hhhhahoj Měla jsem tohle po jednom druhu HA, co mi napsala první gynekoložka (název už nevím). Takové až depresivní stavy, že jsem si říkala, proč je mi tak blbě, když nemám důvod. Pak jsem četla, že to, co mi předepisovala, je celkem dryák a že vůbec jde asi na ruku dealerům, protože to samé předepisovala všem. Změnila jsem gynekologa, ten mi změnil HA a bylo po problému. Takže za mě doporučuju zkusit změnu léků.

hhhhahoj
autor
24. črc 2018

@knoflikarka děkuju za reakci...ty depresivní stavy bych ještě nějak trošku chápala, ale spíš jsem zmatená z toho, jak jsem citově otupělá, ale pokud je to možný taky?

blahova_andrea
24. črc 2018

také jsem trpěla "depkami" při HA, pořádně jsem si to ale uvědomila až po jejím vysazení po skoro deseti letech. po dětech jsem dala šanci jiné HA, ale cítila jsem se opět strašně, navíc libido pod bodem mrazu, takže vlastně nebylo proč ji brát a vykašlala jsem se na to :-/

knoflikarka
24. črc 2018

@hhhhahoj Řekla bych, že jo, zvlášť když pozoruješ zlepšení v době, kdy to nebereš.

lachtanice86
24. črc 2018

@hhhhahoj já brala ha 8let v kuse. Bez pauzy na ms. A nikdy mi nebylo líp. Depky nebyly, otupelost taky ne, snížení libida se nekonalo, vzhledem k tomu že sex byl na ha bez bolesti. Užívala jsem si fakt že jsem mohla kdykoli kamkoli a hlavně byla bez bolesti pri ms, před ms, kdykoli v průběhu cyklu. Dlouhodobé braní ha jsem měla jako léčbu, kvůli nemoci bylo doporučeno nekrvacet. Pro mne to bylo vysbobozeni. Na druh ha jsem měla kliku a opravdu mi sedla. U tebe bych zkusila změnu ha.

blahova_andrea
24. črc 2018

@lachtanice86 no mit to jako lecbu a nemit ms, tak bych to brala.ale jako kladika s ms...nic moc.mela jsem kdysi jednu.ted jsem zkusila jinou.nejsem pokusny kralik, abych do sebe kazde tri mesice cpala jine svinstvo:-/

zavodnice
25. črc 2018

Kdysi dávno jsem brala Logest, měla jsem po tom hrozné depky a nechuť na sex. Nechala jsem si to změnit na Yadine, dvakrát vyšší cena a všechno stejný. Bylo to hrozny, pak k tomu tlaky přítele, že nechci sex. Je to 12 let, co neberu nic a zlepšilo se to po vysazeni celkem rychle. Už nikdy nechci brát HA.

lotosek
30. črc 2018

Když jsem v 17 začala brát HA, první tři měsíce jsem furt brečela, pak to bylo lepší. Po několika letech libido na nule, změna nepomohla, po vysazení jsem musela chodit na vyvolávačky, takže za mne HA už nikdy více. Jediné pozitivum bylo to, že se mi po dobu braní nedělalo akné na zádech, ale teď už jsem starší a to tílko si klidně vezmu, i když nemám pleť jako ze žurnálu, teď už je mi to celkem fuk. 😎

guinea
31. črc 2018

@hhhhahoj Ano, je to možné. HA mění fungování těla, tělo si myslí, že už těhotné je a proto neuvolňuje uzrálá vajíčka. A s tím jdou samozřejmě změny nálad a libida. Je samozřejmě malé procento žen, kterým to nedělá nic, ale ty mezi ně evidentně nepatříš. Co bych ale viděla jako větší průšvih je brát to v takhle nízkém věku. Nedovolíš tak tělu, aby mu dozrálo pohlavní ústrojí a menstruační cyklus, který se vyvíjí až do cca 21 let. Přesně z toho jsou pak ty neplodnosti. A další zdravotní rizika, ne malá. Přečti si články od psychogynekoložky MUDr. Heleny Máslové. Bohužel tvůj gynekolog ti pravděpodobně fundovaně neporadí, maximálně nacpe jinou značku HA, mají z toho od farma firem velké peníze. Nepřeháním, sama jsem v tom businessu kdysi pracovala... 😔

Sem začni psát odpověď...

Odešli