• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Dělená strava. Máte zkušenost?

29. září 2017 
@kammka ahooj

no ono to dělí jak kdo.
nejen kořínková má soju v kytkách.
6. únor 2011 v 06:45  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj, jen mě tak zajímalo jestli se můžou fazole v rajčatové omáčce? A do jaké skupiny. jestli bych mohla třeba do zvířátek kdybch přidala párek :slight_smile:
6. únor 2011 v 08:26  • Odpověz  •  To se mi líbí
@marketa137 nemohla, fazole jsou kytková skupina. tak jedině bez párku.
6. únor 2011 v 08:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
@ivanas11 Ahoj,tak já držím dělenku abych něco schodila,ale aby se moje zažívání upravilo.Už od dětství trpím zácpou a občas ani prášky či kapky nepomohli.A ted je to vyřešené.Já měla půjčené knížky "dieta,já vím....a Dieta,vím ještě víc,vkteré jsou už i recepty.Kořínková vnich popisuje svuj životní přiběj jak se vůbec ktéto stravě dostala,jak to vnímala psychycky i fyzicky.Je to hodně otevřené a dobré počtení.Hodně jsem si díky těmto knihám uvědomila,jak myslet pozitivně a jak přistupovat kjídlu.A hlavně to není dieta,ale nový způsob životního stilu,který mě opravdu díky těmto knihám nadchl :slight_smile:
6. únor 2011 v 08:56  • Odpověz  •  To se mi líbí
@marketa137 U každýho to je jinak,nikdo nejsme stejní.Já třeba za prvních 14 dní schodila hned 4kg a ted mi to proste trošku kolisa mezi 4,5 až 5kg:slight_smile:
6. únor 2011 v 08:57  • Odpověz  •  To se mi líbí
@kammka Ahoj,když jsem začínala,tak mě ta soja dost pletla.Ale chtela jsem to držet podle Kořinkové,takže jí mám vkytkách a mám díky tomu hodně možností v receptech.
6. únor 2011 v 09:14  • Odpověz  •  To se mi líbí
@marketa137 Ahoj,kdepak,fazole je kytičky,takže bez párečku.Večer jsem v tescu našla soja párky:slight_smile:
6. únor 2011 v 09:15  • Odpověz  •  To se mi líbí
@korchy já ji mám taky v kytkách. Tak jako spenat a kvetak....
i kdyz ono je to pro me asi jedno, ja nerada ovoce, tak kytky mam tez se zeleninou.
6. únor 2011 v 09:16  • Odpověz  •  To se mi líbí
Krásné ránko všem....tak já mám dole 5kg :wink: Včera jsem zkusila jeden mléčný den a hned jsem se konečně dostala na 66kg.Muj cíl je dokonce února dojít na 65 a hlavně si to udržet :slight_smile: A pak přidám pohyb a snad ještě do léta něco schodím :slight_smile:
A jak vy????
6. únor 2011 v 09:18  • Odpověz  •  To se mi líbí
6. únor 2011 v 09:18  • Odpověz  •  To se mi líbí
@korchy jááá se potřebuju dostat pod 70. jak uvidim tu šestku, hned se mi bude hubtnou jeste líp. Mně to dělá za 14 dnu jen kilčo
6. únor 2011 v 09:20  • Odpověz  •  To se mi líbí
@triowax to já ted 14 dní to kilčo hubla :wink:
6. únor 2011 v 09:25  • Odpověz  •  To se mi líbí
@korchy matně si vzpomínám, že před těma šesti nebo sedmi rokama, mi sla váha o 4 nebo 5 kilo za 14 dnu.
Proto mě to ted zarazilo. Ale je mižný, že po porodu mám ten metabolismus a všechno uplne jiné, než před prvním otěhotněním.
6. únor 2011 v 09:28  • Odpověz  •  To se mi líbí
já tu mám od mamky segedýn a nevím jestli to zelí v něm je kytka nebo zelenina, ale asi kytka.
tak mi zbývá leda vyndat pár kousků masa.
6. únor 2011 v 11:09  • Odpověz  •  To se mi líbí
@triowax Ahojky, segeďák bude zahušťovanej moukou a určo bude základ z masoxu :frowning2: Do kytek to asi neprojde tak snadno triunko :cry:
6. únor 2011 v 11:26  • Odpověz  •  To se mi líbí
@snajecka já ho nechci radit do kytek, mám dneska maso. Spíš se mi jednalo o to zelí.
Mamka segoš nezahuštuje, to je ok.
6. únor 2011 v 11:29  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tak nic no :unamused: :grinning: , myslela jsme že by to byla fajn večeře. tak si dam jen párek. já moc ty kytičkový dny dodržovat nebudu, max tak 1x týdně jinak ěm víc vyhovuje to maso
6. únor 2011 v 11:59  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tak segedýn jím jen jako zviřátka v nezahuštěné podobě.
6. únor 2011 ve 12:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
Celerové karbanátky:

500g celeru, 200g eidamu, 200g sálamu (např. turisty), 4 stroužky česneku, 2 vejce, l lžíce hořčice, 1 lžička soli, špetka mletého pepře, špetka majoránky, 50ml oleje. Přihustit strouhaným sýrrem. Celer očistěte a nastrouhejte nahrubo. Stejně tak i sýr a salám. Vše vložte do mísy, přidejte utřený česnek, vejce, hořčici, cibulisůl, pepř, majoránku, a něco na zahuštění. Vypracujte těsto. Vložte do vymazaného pekáčku a také potřete. Pečte při 200stupních 8-10 minut, popř. smažte na oleji

6. únor 2011 ve 12:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
CELEROVÝ NÁKYP
- celer
- oškrabané brambory
- cibule a česnek (já na 2 lidi dávám tak 3 velké cibule a půl palice česneku)
- husté sojové mléko
- sůl, pepř, sladká papirka

Na pánvi osmahnout cibuli s česnekem, ochutit solí a pepřem.
Do zapékací misky dát dolů brambory na cca 0,5cm kolečka a posolíme. Na brambory položit na 0,5cm plátky nakrájený celer. Na celer dáme směs cibule s česnekem a na tuto směs zase nakrájené brambory.
V hrnku umícháme sojové mléko - já dávám do 250ml tak 6-7 lžic, aby bylo hustší. Do mléka zamícháme sůl, pepř a docela dost červené papriky, tuto směs nalijeme do zapékací misky - miska musí být tak do 2/3 plná, když je moc, tak to vykypí ven, když málo, tak to není ono
No a dáme do trouby péct na 250, trvá to cca 35-40 minut a je to moc dobré


.
6. únor 2011 ve 12:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
Polévka S BROKOLICÍ A TOFU

100 g brokolice 50 g mrkve 200 g oloupaných brambor 1,2 l vody 1 lžíce Solčanky 30 g řepkového oleje 30 g amarantové mouky 80 g TOFU sůl Postup: Mrkev nakrájíme na kolečka, brambory na kostičky, vše dáme vařit do vody se Solčankou. Přidáme oloupané a na kolečka nakrájené košťály z brokolice a vaříme, až je vše skoro měkké. Potom přidáme opláchnutou a na malé růžičky rozebranou brokolici a vaříme již jen tři minuty. Z oleje a mouky připravíme světlou jíšku, přidáme do polévky a 5 minut vaříme. Hotovou polévku ochutíme solí.

6. únor 2011 ve 12:08  • Odpověz  •  To se mi líbí
ZAPEČENÝ KVĚTÁK S HERMEL.

400 g květáku 2 Sedlčanské Hermelíny 150 g měkkého salámu 50 g másla cibule, pažitka, 2 papriky 1,5 dl smetany sůl, pepř Uvařený květák promícháme s drobně nakrájeným salámem, Sedlčanským Hermelínem, nakrájenou cibulí a paprikou. Přidáme vejce, sůl a pepř. Směs vložíme do zapékací misky vymazané máslem a zalijeme smetanou. Zvolna zapékáme

6. únor 2011 ve 12:08  • Odpověz  •  To se mi líbí
Lívance z pohankové mouky

Suroviny: 500 g pohankové mouky, špetka soli, lžička prášku do pečiva, voda, tuk na smažení, med.
Postup přípravy: Mouku smíchám se solí, práškem do pečiva a zadělám ji vodou tak, aby mi vzniklo těsto řídké jako na palačinky. Smažím pak lívanečky, které potírám medem a horké podávám.

6. únor 2011 ve 12:10  • Odpověz  •  To se mi líbí
Domácí pomazánka na pečivo

NUTELA

Ingredience:
200 g lískových oříšků
100 g sušeného sojového mléka
2 lžíce kakaa
1 dl vody
ovocný cukr nebo med podle chuti
Postup: Lískové oříšky najemno nastrouháme a nasucho prohřejeme. Pak vmícháme kakao, mléko, cukr a vodu. Povaříme, dokud nevznikne hustá jemná hmota -hustotu si regulujeme podle množství vody. Nalijeme do sklenice a dáme vychladit. Pokud chceme mít jen pomazánku na pečivo, můžeme vynechat cukr

6. únor 2011 ve 12:11  • Odpověz  •  To se mi líbí
zapečená brokolice se šunkovo-sýrovou omáčkou

Ingredience - 2 svazky brokolice nebo 1 menší květák, 20 dkg šunkového salámu, 100 g tvrdého sýra, 200 ml šlehačky, pepř, sůl, kari, rostlinný olej Postup: Brokolici nebo květák povaříme 10 minut v osolené vodě a pak rozložíme na drobné růžičky. Ty rozmístíme do rostlinným olejem vymazaného pekáčku. Pak se pustíme do omáčky: 200 ml šlehačky se solí, pepřem a kari přivedeme k varu, pak v ní necháme rozpustit polovinu nastrouhaného sýra a polovinu na drobné kousíčky nakrájeného šunkového salámu. Omáčka je hned hotová. N

6. únor 2011 ve 12:44  • Odpověz  •  To se mi líbí
TOFU S MEDOVO-ZÁZVOROVOU OMÁČKOU

- uzené tofu
- olej
- cibule
- česnek
- sušený zázvor
- rajčatový protlak
- jablečný ocet
- med

Na pánvi rozehřát olej a osmahnout nakrájenou cibuli a česnek. Přidat rajčatový protlak, jablečný ocet (cca lžíci), cca lžíci medu a cca lžičku zázvoru a z toho vseho udelat omacku.
do zapekaci misky dat tofu nakrajene na platky a zalit vse omackou, aby tofu bylo do omacky ponorene. dat pect do trouby na 250. tofu nasaje stavu a zvrchu se osmahne, pokud mate radi omacku, tak muzete vyndat z trouby po chvili, nebo nechat uplne omacku vypect.
Da se jist s testovinama nebo jen tak, jak kdo ma rad.


.
6. únor 2011 ve 12:45  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj :slight_smile:

@misicka455 úžasný, jak tu všem pomáháš :slight_smile:
Můžu se zeptat, kde sehnat to tofu a sojové mléko sušené aj? Jsem téměř na vesnici, tak tu nemáme nic.

Holky jestli dobře chápu, tak kytky jsou rostlinky a zřířátka živočišná že? Když budu mít teda kytky, tak si můžu dát ke snídani třeba Caro (něco jako melta) a celozrné rohlíky nebo chleba, dočetla jsem se že i popcorn - není moc kalorickej? Že bych si ho udělala třeba na zobání během dne + zelenina, k obědu brambory (dají se s něčím? nemám inspiraci) nebo hranolky? Pečené v troubě na sucho? Dají se? Anebo třeba bramborové knedlíky z prášku opečené se žloutkem? Tohle mě tak napadlo na jeden den + ještě doplnit zeleninou.
Taky se chci zeptat - masox teda vůbec při kytkách? A když bych hřešila malým kalíškem mléka i při kytkách ráno do kafe, je to velkej zločin :sweat_smile: ?
Moc děkuju těm, co mi poradí (vím, že je to asi únavný, když se pořád ptám). Musím to nějak zkloubit s papáním pro Lucinku (jí už s náma) a s manželem.
6. únor 2011 ve 12:53  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tak tofu já kupuji v supermarketech jako třeba kaufland a tesko a nebo v nějakém obchodě bio či se zdravou výživou , tak s ejedniu začas až budeš v nějakém obchodáku nakupu a dej třeba na mražák do zásoby :wink:


Mléko do kafe v kytkách jedině sojové a nebo potom smetana , ale tá je zase kalorická -mléko kravské ne.
6. únor 2011 ve 12:56  • Odpověz  •  To se mi líbí
otázky a odpovědi (vyjmuto z knihy LK)

Q: Zajímal by mě tvůj názor na musli tyčinky, cornflakes, branflakes – jestli je doporučuješ nebo ne?
A: Pokud nejsou smíchány už přímo v krabici s cukrem, tak ano.

Q: Pokud si budu chtít jednou za čas dopřát bramborové hranolky nebo opékané brambory a použiju sójový olej, který je jako všechny sójové produkty řazen mezi kytičky, znamená to, že tento pokrm bude sice kalorická bomba, ale princip diety se tím nenaruší?
A: Ano, nenaruší.

Q: Jaký je rozdíl mezi glutamanem a glutasolem?
A: V rámci fungování diety žádný.

Q: Používám umělé sladidlo, které obsahuje laktózu. Podle toho vyvozuji, že bych ho měla používat jen v živočišný den.
A: V tomto množství a koncentraci laktózy je toto sladidlo možné používat kdykoliv.

Q: Kukuřičné lupínky obsahují také cukr, vadí to?
A: Jedná-li se o směs lupínků doslazovanou cukrem, je pro stravování podle L.K. nevhodné.

Q: V tyčinkách Twiggy – kokosové a meruňkové – je sušené mléko, vadí to?
A: V tomto případě množství mléka není tak veliké. Jednou za čas jedno z těchto tyčinek nevadí, pravidelně je konzumovat ovšem nedoporučuji.

Q: Když tedy sušená vejce nevadí ve stravě kytičkové, nevadí ani sušené mléko?
A: Živočišné sušené mléko vadí, místo něj používám sójové, jehož chuť je příjemnější, a v kytičkových výrobcích je k nerozeznání od mléka živočišného.

Q: Tloustne se po sušeném ovoci?
A: Ne. Sušené ovoce v přírodní formě je netloustnoucí.

Q: Co je to maltózový sirup?
A: Samozřejmě cukr, nicméně jeho koncentrace v musli tyčinkách bude dosti malá. Pro přísné zastánce SPLK, kteří chtějí prudce zhubnout, není vhodné výrobky s tímto sirupem často konzumovat. Ano, jen opravdu příležitostně.

Q: Kam patří tykve, meloun, cuketa, dýně?
A: Do skupiny neutrální, je to zelenina.

Q: Kam mám zařadit rýžový slad a sladovit?
A: Ke slazení jsou oba výrobky dobré. Kytičky.

Q: Nemůžu už dál zhubnout. Jím ve dni zvířátkovém ovoce. Může to být tím?
A: Nejezte ovoce v bezprostřední kombinaci se zvířátkovou skupinou, možná vás to ucpává. Někteří lidé, jako např. já, na to tak reagují. Zkuste co nejvíce zjednodušit kombinace jídel, i když jsou z jedné skupiny.

Q: V grafu je uvedeno, že se mají jíst pouze nízkotučné sýry a přitom třeba hermelín nebo niva mají 40% i více tuku.
A: Větší množství tuku v kombinaci s živočišnou skupinou nevadí, je však lépe si jako zásadu určit přijímání co nejméně tučných potravin.

Q: Můžu jíst grahamy a grahamový chleba, racio-rohlík a racio-chlebíčky, tzv. polystyreny?
A: Ano, bez problémů, s rostlinnou skupinou.

Q: Může se v živočišné skupině užívat tvarohový krém, ve kterém je obsažen modifikovaný škrob nebo přímo škrob?
A: Řekla bych, že při koncentraci škrobu a jeho malého množství lze tvarohový krém konzumovat.

6. únor 2011 ve 12:56  • Odpověz  •  To se mi líbí
@korchy Tak jsem koukala na ty knížky. Když jsem zadala Dieta, já vím ... našlo mi to úplně jinou knihu od kořínkové jako když jsem zadala předtím jen Já vím (taky od ní). Jsem z toho zmatená, který teda koupit? A dají se vůbec ještě koupit?
6. únor 2011 ve 12:58  • Odpověz  •  To se mi líbí
Jdi na stranu:   Zruš
Tvůj příspěvek