Trichotylomanie u dětí - vytrhávání vlasů

veruska007
21. bře 2019

Už si nevím rady, nemáte někdo zkušenost, co u vás zabralo? Dcera, 5,5 roku si vytrhává vlásky na hlavě. Dělá to čas od času od malička. Zpočátku si při kojení a usínání žužlala palec, postupně si u toho kroutila vlásky, od dvou let jsem si všimla, že má na hlavičce lysinky.
Celé roky to řeším, asi dva roky měla dcera vlasy víceméně pořád na kratinko, jakmile byly okolo 2 cm, začala je trhat znovu. Myslela jsem si, že jsme se toho zbavili, narostly jí teď pěkné vlásky, husté... a ráno jsem se koukala, a má opět vytrhanou kštici.
Jsem z toho zoufalá. Ptala jsem se praktické lékařky, ta nad tím mávla rukou, že je to zlozvyk. Také si myslím, že je to zlozvyk, psychické potíže dcera nevykazuje a traumata ani významně zátěžové situace neprožívá.
Ani nevím, kdy si vlásky trhá - spíš se bojím, že ve školce. Doma je pod dohledem, na rukou má rukavičky na spaní a když kouká na Večerníček, což byly situace, kdy si vlásky trhala. Během dne si je netrhá.
Nemáte někdo typ, co s tím? Co pomohlo vašim dětem?
Za ty roky jsme to už zkoušeli po dobrém, po zlém, nevšímat si toho, neustále dozorovat, odměny, tresty... všechno bez efektu 😢.

maminkaha
21. bře 2019

Ahoj, znala jsem dívku (bylo jí tehdy tak 13 let), která si také trhala vlasy - a ještě k tomu je většinou snědla. Léčila se s tím na psychiatrii. Být tebou, zkusila bych si najít nějakého dobrého dětského psychologa, event. psychiatra a poradila bych se sním.

veruska007
autor
21. bře 2019

@maminkaha S dětskými psycholožkami jsem to řešila. Je to zlozvyk, zavazovat ruce, hlídat ji... doma to dělám, ale ve školce nejsem. Stříhala jsem ji na kratinko, ale manžel s tím nesouhlasí a už nemám energii se s ním donekonečna hádat 🥺

bazarekudeticek
21. bře 2019

co zkusit rict ucitelce ve ,ze je takovy problem zda by ji nemohla sledovat treba pri spani,pohadce..pripadne ji dat rukavicky tam

mirri7
21. bře 2019