icon

Řešit konflikty syna se spolužákem nebo vyčkat?

9. dub 2026

Hezký den,

syn chodí do páté třídy. Vím, že je celkem svůj, ale není zlý. Navíc je velmi vztahovačný a hodně věcí bere jako útok na sebe, i když to tak není. Od první třídy si stěžuje na děti, co mu kdo udělal, kdo se mu smál a zpětným vyšetřováním jsme často dospěli k tomu, že začátek byl u něj. Většinou to ale nikdy nemělo dlouhého trvání.
Poslední dobou si stěžuje opakovaně na jednoho spolužáka, že se mu směje, že do něj "omylem" strká, že mu "omylem" shazuje věci z lavice... Když jsem se ptala učitelky, tak prý to je opravdu omylem a syn si to příliš bere a moc to řeší. Syn je nešťastný, protože mu vadí, že mu učitelka nevěří a spolužák v tom pokračuje. Dneska přišla zpráva, že se kluci poprali, oba tvrdili, že si začal ten druhý, poznámku dostali oba. Syn tvrdí, že spolužák mu kopal do tašky. Spolužák tvrdí, že ho syn schválně strčil a on zakopl o tašku.
Ve mě se to teď pere, jestli řešit víc, třeba s metodikem prevence, nebo to nechat, jestli se to zase nesrovna.

klokanka31
9. dub 2026

@anonym_autor Já bych to teda řešila. Nechápu jak "omylem" mu může shazovat věci z lavice...

autor
9. dub 2026
@klokanka31

@anonym_autor Já bych to teda řešila. Nechápu jak "omylem" mu může shazovat věci z lavice...

@klokanka31 syn sedí za ním, tak prý když jde kluk na své místo, tak strčí do lavice a spadne penál. Za týden stejným způsobem sundá z lavice učebnice... Není to několikrát denně, většinou to je tak jednou za týden.

petlep
9. dub 2026

@anonym_autor nezastavam se nikoho. Ale myslet si, ze je normalni ze mu spoluzak kazdy tyden shodi pomucky z lavice omylem a ze je to tak v poradku no nevim tady je neco spatne. A nemyslim u Tveho syna. I kdyby spoluzak, ktery schazuje sedel kdekoliv. Nebo by se mela pani ucitelka zamyslet jak maji usporadane lavice, kolik mista maji v ulickach jestli v nich neni mozne projit tak aby si deti navzajem neschazovaly veci 🙈🙈

anonym_b1e784
10. dub 2026
@petlep