Novorozenec málo pije. Poradíte, co dělat?

sarahsimona
2. kvě 2021

Ahoj holky,

v pátek jsem byla u dětské lékařky a ta mi řekla, že malý málo pije a jeho váha je hraniční. Koupila jsem si váhu a vážím malého před a po kojení. Doktorka mi říkala, že by měl vypít +- 70 ml co 3 hodiny. Malý někdy vypije třeba jen 20 ml a pak už pít nechce - usíná u kojení a nejde vzbudit. Volala jsem lékařce, která mi řekla, abych dokrmovala. Koupila jsem Bebu, ale malý nechce sát z lahve. Budí se mi většinou co 2 hodiny a pije hodně málo, ještě nikdy mi nevypil těch 70 ml.

Poradíte, co dělat? Děkuji

katule1990
2. kvě 2021

@sarahsimona Zkus ho jemně budit, např. šimráním pod bradičkou. Taky může pomoct mu to mlíko jakoby vstříknout do pusinky, když pije. Zmáčkneš prso tak, jako bys chtěla odstříkat. Mlíko mu pak začne víc téct, víc toho vypije. Když to nebude pomáhat, tak bych zkoušela odsávat a krmit ho stříkačkou přes prst. Tak budeš mít přesný přehled toho, kolik vypije. Jakmile nabere trochu sílu, tak postupně krmení přes stříkačku nahrazovat zpátky kojením. Pokud máš mlíka dost, tak bych nedokrmovala, to ti akorát tak sníží laktaci a může to vést k úplnému ukončení kojení, což by byla škoda, když kojíš 🙂. Můj syn taky nepřibíral, neměl sílu sát, tak jsem ho krmila měsíc přes tu stříkačku (v mezičase ho přikládala k prsu, jak chtěl) a kojení jsme zachránili a už jen kojím. Hodně štěstí 🍀.

markis33
2. kvě 2021