Jak připravit tvrdohlavé dítě na školku?
Dobrý den, mám syna, kterému brzy bude 2,5 roku. Od jeho 3 let bych byla ráda, kdyby chodil do školky. Problém je v tom, že mi přijde, že na to nebude připravený a jsem z toho trochu zoufalá. Na nočník ani na záchod chodit nechce, pořád nosí plínky. A aby jedl sám.. S tím má občas taky problém, prostě ho to nebaví a odmítá jíst lžičkou i příborem. Připadám si často jako špatná matka, že ho to nedokážu naučit, ale on je velmi paličatý a tvrdohlavý a když něco nechce dělat, tak s ním prostě nehnu. Do školky ho dát od 3 let musím, nemohu si dovolit být s ním déle doma.. Jak to mám řešit? Oproti vrstevníkům je odjakživa takový “opožděný”, ale prý je v pořádku, řešila jsem to několikrát s lékaři.. Nevím si s tím rady..
@lentilka0123 Dceru jsem se taky snažila vše naučit předem (a docela to i šlo), uměla se třeba kompletně oblékat včetně zipů, krájet nožem, otírat se apod. Dost jsem se bála, že se tam s ní nebude nikdo párat, že prostě děti všechno musí umět, jinak že bude "průšvih". Ale ono to nebylo tak horké. Učitelky tam dost dětem pomáhaly, s oblékáním, s hledáním věci, s krájením, otíráním...
Syna jsem tolik nehrotila (oni ti chlapi jsou takoví pomalejší a nešikovnější často 😀) a taky to jde. Taky ho nebaví jídlo (je to pro něj nuda se krmit), takže toho sní jen trochu podle mého názoru. Oblékání je taky horší (většinu by uměl, ale nechce se mu, má to podle nálady a motivace). Věci jako typický chlap ztrácí a nemá o nich přehled 😀 Navíc je nejmladší ze třídy (jsou tam i šestiletí). Záchod naštěstí zvládá krásně, i otírání. Prostě se to dá, učitelky nic zvláštního nekomentují (až na to jídlo, ale nenutí ho...nějak se trochu nakrmí, nůž pochybuji, že používá).
Navíc za 6-9 měsíců se děti hrozně moc posunou. On se za ty 3 měsíce taky hodně posunul, prospívá mu to, má lepší motivaci.