icon

Jak řešit situaci před nástupem na mateřskou dovolenou?

fussova
10. pro 2023

Dobrý den, chtěla jsem se informovat ohledně nástupu na MD, zda někdo nemá zkušenost.
Pracuji jako zdravotní sestra v sociálních službách.
31.12.2023 mi končí smlouva a prodloužit smlouvu nechci.
Nástup na mateřskou mám 11.1.2024, nevím co s těmi 11 dny.
Nárok na náhradu mzdy předpokládám nemám, jestli tedy jít na úřad práce? Nebo jak to funguje , prosím neví někdo? Moc děkuji

petramana
10. pro 2023

@fussova nemoc v ochranne lhute do 10.1.? pak by navazala PPM... a ted me tu ukamenuji 🙈

fussova
autor
10. pro 2023

@petramana ale to bych od 1.-10.1 nedostala zaplaceno vůbec nic , ne? Nárok na náhradu ze mzdy nemám

petramana
10. pro 2023

@fussova myslim, ze ne, ale byla by pokryta ta doba a nemusela jste resit UP... nebo si pockejte na nazory ostatnich, me napadlo jen tohle... s tim pracakem ted nevim jak to je..

chybadel
10. pro 2023

@petramana je to hnusny, ale udělala bych to taky tak ať je to jednodušší nebo bych zavolala na ÚP a poradila se po telefonu

krisstina93
10. pro 2023

Leda si nechat napsat neschopenku už od půlky prosince, ze by těch 14 dni hradil zaměstnavatel a zbytek OSSZ. Jinak budeš doma tech 11 dni zadarmo no.

petramana
10. pro 2023

@krisstina93 dobry napad 👍

petramana
10. pro 2023

@chybadel hnusny to je, ale co... tady vidime jak se rozhazuji na vanocni vecirky statisice, tak co 🤷

petra8707
10. pro 2023

Ahoj, řešit DPN nemusíš. Ochranná lhůta pro nárok na peněžitou pomoc v mateřství činí u žen, které byly ke dni skončení zaměstnání těhotné, 180 kalendářních dnů ode dne zániku pojištění. Podmínkou je samozřejmě těch 270 dní nem. Pojištění za poslední 2 roky. Sla bych na UP. A žádost od lékaře na PPvM bych donesla zaměstnavateli. Jen bych si hlídala, že poslal prilohu na OSSZ s tvýma vyměřovacíma zakládama na to Ossz.

petra8707
10. pro 2023

Nejjednodušší je si zavolat na OSSZ. Určite poradi přesný postup. 🌞🌈🍀

majena39
10. pro 2023