Končí mi rodičák a jsem opět těhotná, jak to teď bude?

misisule
14. pro 2015

Ahoj holky, potřebovala bych poradit. Byla jsem studentka a otěhotněla, tudíž první těhotenství jsem byla vedená jako student a asi měsíc na pracáku než jsem mohla nastoupit na mateřskou (samozřejmě bez peněz, jen mi platili sociální a zdravotní), po porodu jsem nastoupila hned na rodičák, ten mi v lednu končí, ale jsem asi opět těhotná. Jak to teď bude? Nastoupím na pracák jako těhotná dokud zase nepůjdu na mateřskou? Je mi jasné, že bez peněz, když nemám nic odpracované. Nebo mě někde na těch pár měsíců zaměstnají? To asi těžko že? Spíš pracák a brigáda. A co by se dělo, kdyby mi doktor napsal rizikové těhotenství? (na 90% mi to totiž hrozí). Jak vypadá rizikové těhotenství na pracáku? To mám taky dané vycházky jinak útrum? To pak asi nemá žádný smysl, když jsem nezaměstnaná ne? Žádné peníze, jen omezené vycházky.... To bych spíše uprosila doktora, ať to tam nepíše, abych se aspoň mohla volně pohybovat po venku. Všude jsem našla diskuze, že končí rodičák, žena je těhotná, ale má smlouvu na dobu neurčitou, ale co mám tedy dělat, když tu práci nemám? O miminko jsme se snažili, chtěla jsem aby to navazovalo, ale to se bohužel nepodařilo, ale zase se podařilo dřív než jsem stihla nastoupit do práce, tak teď opravdu nevím jak to vyřešit. ☹

xpila
14. pro 2015

Na mateřskou nárok nemáš tak jako tak, protože nemáš odpracováno, takže ani na ní nepůjdeš. Takže ode dne porodu budeš mít rovnou rodičák - automaticky 4letou variantu. V případě, že otec ke dni porodu bude splňovat podmínky pro PPM (tj. bude zaměstnaný a splní 270 nemocenského pojištění), tak si budeš moc výši RP volit přes něj (samozřejmě záleží i na jeho příjmu).
Nyní se můžeš hlásit na ÚP a dostaneš alespoň minimální podporu. Neschopenka ti je k ničemu, jelikož bys na ní nedostala ani korunu (neschopenka nahrazuje příjem z práce, což u tebe není, když nejsi zaměstnaná). Pokud budeš na ÚP, tak si nemůžeš jen tak chodit na brigádu.