Má studentka nárok na mateřskou?

nika1997
20. dub 2016

Zdravím, studuji předposlední rok Střední školu, za rok maturita. Chtěla bych se zeptat jestli mám nárok na mateřskou před porodem, někde čtu ano někde ne takže v tom mám guláš. :D prosím o rady 🙂

xpila
20. dub 2016

@nika1997 Pokud jsi nebyla nikdy zaměstnaná a ani nebudeš, tak na ni nárok nemáš.

verunka_korunka
20. dub 2016

@nika1997 přesně jak píše nade mnou, pokud jsi nepracovali, tak na mateřskou nemáš nárok. Nárok máš určitě na rodičovskou a možná porodné, ale to si musíš zjistit. Na porodné jsem zase já nárok neměla.

sovicka015
20. dub 2016

@nika1997 Pokud nemáš školu hotovou (takže rozhodně nemáš odpracováno), nemáš na mateřskou nárok. Měla by jsi na ni nárok v případě, kdy by jsi úspěšně dokončila studium a ihned by tě někdo zaměstnal - tím pádem by se ti předešlé studium počítalo do "odpracovaných" let jakožto "soustavná příprava na budoucí povolání" a mateřskou bys měla šanci získat. Nicméně ty maturuješ až za rok ☹ A navíc... v tomto případě je to docela obtížné s dokazováním toho, proč tě firma zaměstná v těhotenství apod. Ale jde to

nika1997
autor
20. dub 2016

takže není pravda když ukončím nebo přeruším studium tak stejně nic nedostanu až rodičák po porodu? :o

jarkakr
20. dub 2016

Ve tvém případě bych si zašla na příslušný úřad a zeptala se. Já jsem pracovala a stejně jsme mateřskou nedostali.

xpila
20. dub 2016

@nika1997 Ne, není to pravda. Budeš mít až ode dne porodu nárok na rodičovský příspěvek.

@jarkakr Tak ono nestačí samozřejmě jen nějak pracovat, ale musí se splnit jasně dané podmínky. A tady v tomto případě je zbytečné chodit na úřad.

sovicka015
20. dub 2016

@nika1997 Mateřskou nedostaneš. Dostaneš rodičák, ale netuším jestli až po porodu nebo třeba i nějakou část z něj už před. Určitě se poptej na tom úřadě a nebo tady je jistě spousta maminek studentek, které nárok na mateřskou neměly.

xpila
20. dub 2016

@sovicka015 Rodičák se před porodem nikdy nevyplácí.

sovicka015