Rodičovský příspěvek. Co musím udělat mezi skončením a narozením druhého dítěte?

lucina_r
8. dub 2020

Ahoj, mám dotaz. Mám dvouletou holčičku, na kterou pobírám RP - poslední bych měla dostat v listopadu (za říjen). Nyní čekám druhé miminko, které má termín narození začátkem prosince. Chci se proto zeptat, když mi poslední RP přijde v listopadu za měsíc říjen a miminko se narodí v prosinci, co bude mezi tím? Musím se přihlásit a sama odvádět zdravotní a sociální? Nebo se budu muset přihlásit na pracák, přestože už v té době budu téměř před porodem? Děkuji za rady 🙂

veritanas
8. dub 2020

Můžeš si rozložit RP, abys ho pobírala o ty dva měsíce dýl a potom začneš pobírat druhý, tedy pokud malá nemá 4 roky...

astyna88
8. dub 2020

Narok na materskou nemas?

lucina_r
autor
8. dub 2020

@astyna88 Nárok na mateřskou nemám, poprvé jsem otěhotněla ještě jako studentka.

lucina_r
autor
8. dub 2020

@veritanas nad tím jsem také přemýšlela, ale nejsem si jistá, kde je ta hranice. Poslední příspěvek by mi byl vyplacen v lednu (za prosinec) nebo v prosinci (za listopad)? Abych pak plynule navázala dál a nemusela řešit mezidobí 🙂 Mám termín porodu 8.12. a malé v té době budou necelé tři roky.

slayc
8. dub 2020

@lucina_r v prosinci by ti prisel posledni za listopad a v lednu novy za prosinec 🙂

lucina_r
autor
8. dub 2020

@slayc děkuju 🙂 a to mezidobí se pak už neřeší? Když mi přijde poslední za listopad, malé se narodí třeba 10.12... tak těch deset dní mezitím řešit už nemusím? 🙂

astyna88
8. dub 2020

Zp se nepocita na dny,ale mesice. Kazdopadne to res pak jeste na socialce,pripadne infolince,tam taky vi hodne.

lucina_r
autor
8. dub 2020

Supeer, díky holky. Udělám to tak, je to asi nejjednodušší cesta. Prodloužím si RP 🙂

veritanas
8. dub 2020