E-neschopenky. Jak fungují a co, kdo, kam zasílá?

21. čer 2020

Ahoj holky,
jsem od 29. dubna na neschopence. Od zaměstnavatele mi přišlo i proplacených těch zbylých pár dnů za květen teď v červnu. Když jsem volala účetní, že kdy mám očekávat peníze, tak mi bylo řečeno, že asi okolo 20tého-25tého a že si to ze systému sama stahuje ČSSZ. Ale pak mi volala zase zpět, že se mám ale zeptat lékařky, zda zaslala lístek na peníze a ještě se ptala ,kdy jsem byla naposled na kontrole, že ona to nevidí..
Mám v tom trošku nepořádek. Není tady někdo, kdo tomu rozumí a byl by mi schopen vysvětlit jak to tedy funguje a co kdo kam zasílá a co kdo kde vidí a nevidí? Budu moc vděčná. Hezký večer. 🙂

veroniqess
21. čer 2020

Lékař posílá na konci každého měsíce "lístek na peníze", na jehož základě vám sociálka vyplatí peníze. Můžete se lékaře zeptat, zda ho odeslal. Já byla na nemocenské měsíc, a zrovna ho doktor nějak opomenul poslat 🙂.

autor
21. čer 2020

@veroniqess Lékaře jsem se ptala a lístek byl již odeslán. Takže od odeslání lístku se čeká 30 dnů? Nebo od té doby co uplyne 14 dnů co platí zaměstnavatel a pak než zpracuje podklady? Já mám občas pocit, že ani sama účetní neví, takže jí raději moc nevěřím.

jijulka
22. čer 2020

@veroniqess posílá, ale nemocný si to musi hlídat sam, bud přijít ke konci měsíce na kontrolu a pozadat o ten lístek nebo si aspon zavolat.
Ono hlídat všechny neschopenky apod ještě misto pacientů, to uz bychom nemuseli vubec levit, ale delat jen sekretarku.

veroniqess
25. čer 2020

@jijulka Můj posílá automaticky 🙂 Tvrdil, že poslal i tento, a že ho určitě posílá podruhé, každopádně na sociálce tvrdili, že první nedorazil, tak kdo ví. Každý to má jinak 🙂

jijulka
25. čer 2020

@veroniqess my mame v obvodě pres 6 tis lidi v 5 ordinacích, kde se ruzne stridame. Takze u nas si to lidi musi hlídat sami. Ani nikde neni receno, ze je nase povinnost to hlídat.

veroniqess
25. čer 2020