icon

E-neschopenky. Jak fungují a co, kdo, kam zasílá?

21. čer 2020

Ahoj holky,
jsem od 29. dubna na neschopence. Od zaměstnavatele mi přišlo i proplacených těch zbylých pár dnů za květen teď v červnu. Když jsem volala účetní, že kdy mám očekávat peníze, tak mi bylo řečeno, že asi okolo 20tého-25tého a že si to ze systému sama stahuje ČSSZ. Ale pak mi volala zase zpět, že se mám ale zeptat lékařky, zda zaslala lístek na peníze a ještě se ptala ,kdy jsem byla naposled na kontrole, že ona to nevidí..
Mám v tom trošku nepořádek. Není tady někdo, kdo tomu rozumí a byl by mi schopen vysvětlit jak to tedy funguje a co kdo kam zasílá a co kdo kde vidí a nevidí? Budu moc vděčná. Hezký večer. 🙂

veroniqess
•
21. čer 2020

Lékař posílá na konci každého měsíce "lístek na peníze", na jehož základě vám sociálka vyplatí peníze. Můžete se lékaře zeptat, zda ho odeslal. Já byla na nemocenské měsíc, a zrovna ho doktor nějak opomenul poslat 🙂.

autor
•
21. čer 2020

@veroniqess Lékaře jsem se ptala a lístek byl již odeslán. Takže od odeslání lístku se čeká 30 dnů? Nebo od té doby co uplyne 14 dnů co platí zaměstnavatel a pak než zpracuje podklady? Já mám občas pocit, že ani sama účetní neví, takže jí raději moc nevěřím.

jijulka
•
22. čer 2020

@veroniqess posílá, ale nemocný si to musi hlídat sam, bud přijít ke konci měsíce na kontrolu a pozadat o ten lístek nebo si aspon zavolat.
Ono hlídat všechny neschopenky apod ještě misto pacientů, to uz bychom nemuseli vubec levit, ale delat jen sekretarku.

veroniqess
•
25. čer 2020

@jijulka Můj posílá automaticky 🙂 Tvrdil, že poslal i tento, a že ho určitě posílá podruhé, každopádně na sociálce tvrdili, že první nedorazil, tak kdo ví. Každý to má jinak 🙂

jijulka
•
25. čer 2020

@veroniqess my mame v obvodě pres 6 tis lidi v 5 ordinacích, kde se ruzne stridame. Takze u nas si to lidi musi hlídat sami. Ani nikde neni receno, ze je nase povinnost to hlídat.

veroniqess
•
25. čer 2020