icon

Špatná zkušenost s MŠ Revoluční. Nedostatečná empatie učitelek?

anfisac
1. zář 2025

Ahoj, chtěla bych se podělit o čerstvou zkušenost s MŠ a zeptat se, jestli má někdo podobnou zkušenost.

Můj syn Max měl od září nastoupit, ale první dny mě hodně zklamaly. Na stránkách školky chyběly úplně základní informace – jak budou děti rozdělené do tříd, co si mají vzít s sebou, jak proběhne první den. Musela jsem sama psát ředitelce, abych to zjistila. Nebylo ani žádné rodičovské setkání, žádný e-mail, nic.

Co mě ale nejvíc šokovalo, byl přístup učitelek hned první den. Předem jsem měla od ředitelky potvrzeno (i v e-mailu), že se dá na místě domluvit o délce adaptačního procesu. Když jsem to ale chtěla probrat, narazila jsem na dvě učitelky, které reagovaly hodně nepříjemně – skoro křikem, bez špetky empatie. Řekly mi něco ve smyslu „to jsou vaše problémy, vezměte si ho do práce“. Všechno to probíhalo přímo před dětmi. Musela jsem je sama upozornit, že takovým tónem se s rodičem nemluví.

Vysvětlila jsem jim, že jsem na syna sama a nemám žádnou pomoc, a prosila jsem je, aby do mojí situace trochu vstoupily. Místo toho jsem narazila jen na tvrdý, odmítavý přístup.

Navíc hned řešily i přezůvky. Můj syn je nenosí, protože ortoped doporučil, aby chodil naboso. Odpověď byla: „dnes mu to odpustíme, ale zítra už musí mít přezůvky“ a že s ním mám „udělat rozhovor, že je nosit musí“. To mě utvrdilo, že tady žádný individuální přístup nehrozí.

Pro kontext – Max už předtím chodil půl roku do soukromé školky a tam žádné problémy s adaptací ani s obuví nebyly.

Budova a hřiště samotné vypadají hezky, i prohlídka s ředitelkou byla fajn, ale po tomhle zážitku jsem se rozhodla, že syn do této školky nenastoupí.

Máte někdo podobnou zkušenost s touto MŠ? Nebo je to jen smůla na konkrétní učitelky?

moudivlacek
1. zář 2025