Má Montessori skupinka negativní vliv na mé dítě?
Dobry den, chci se optat jaké máte zkušenosti s dětskou montessori skupinkou. Mam syna, ktery tam chodi. Jenze mam pocit, že poslouchám jen to, co dela špatně nez dobře. Muj syn je akcni dítě a ma rád děti ( rad objímá ty, co ma rád), jenže to mi bylo řečeno, ze se vlastne nesmí. Ja to chapu, že některé děti na to nejsou, jenže jsem si myslela, že mu to budou vysvětlovat tak jako ja jemu a ne, ze budu poslouchat, ze se nebude moct tim pádem zapojovat do společných aktivit, protoze ma z toho radost. Je mu 34 měsíců. U nas doma se objímání se proste nezakazuje a bereme to hlavně jako důkaz toho, že se máme rádi. Myslíte si, že je to pro něj ideální tam zůstat a nebo mam radsi hledat jinou skupinu.
To, že syna vyčleňují z aktivit, jenom proto, že rád objímá kamarády, mi přijde dost přehnané.
@hannii18 zatím ne, ale dnes mi to bylo takhle řečeno. On proste je nadšený z dětí a kdyz je má rád tak je objímá. Jenze uz ráno kdyz zacal s tim, že tam nechce, protože tam děti zlobí. Jako jsou tam děti, co tohle nemají rádi, jenže místo toho, aby to nekdo synovi vysvětlil, tak začne tato učitelka s tímhle. Ja mu to vysvetluji furt a kdyz se to vysvětlí, tak on to neudělá, jenže..
@keyblaza naši chodili do Montessori školky a tohle teda zakázaný nebylo. Kluci též radí objímali 😉
@chumlee71 obo tady v te skupince jsou některé děti, co to nemají rádi. Navic můj syn je vlastne jedine akcni dítě a bohuzel mam pocit, ze se na nej proste zaměřili, ze je takovy akcni oproti vsem.
Ja chodila s dcerou kdysi do Montessori "krouzku" - 1x tydne asi na 2 hodiny a ji tento zpusob absolutne nevyhovoval. A mne pak vlastne uz taky ne.
Ja chodila s dcerou kdysi do Montessori "krouzku" - 1x tydne asi na 2 hodiny a ji tento zpusob absolutne nevyhovoval. A mne pak vlastne uz taky ne.
@vanilkacka nam by to i vyhovovalo, syn ma rád děti a je tam šťastný. Jenže tímhle mě dostala. Syn rád pomáhá a hraje si. Bohužel mě nebaví věčně poslouchat, jak on je ten co zlobí a není podle jejich představ. Ja jsem si myslela, že tohle je o vysvětlování toho, co má a nemá delat ( což na nej dost platí) a né mu něco zakazovat.
Proč je zakázáno objimani? Jenom mě to upřímně zajímá. To je v nějakých principech Montessori? My teda máme normální školku, ale tohle tedy zakázáno opravdu není. Samozřejmě děti jsou různé, někdo více kontaktní někdo méně. Paní učitelka prostě dětem vysvětlí. Dcera je předškolák a jsou dohromady i s malými dětmi, na předškolní aktivity zvlášť. Ale má tam jednu malinkou kamarádku, která si k ní chodí sednout i na klín, nebo chce pochovat. Asi se s ní cítí v bezpečí a mně to přijde moc hezké, jakési pouto mezi dětmi už odmalička.
Proč je zakázáno objimani? Jenom mě to upřímně zajímá. To je v nějakých principech Montessori? My teda máme normální školku, ale tohle tedy zakázáno opravdu není. Samozřejmě děti jsou různé, někdo více kontaktní někdo méně. Paní učitelka prostě dětem vysvětlí. Dcera je předškolák a jsou dohromady i s malými dětmi, na předškolní aktivity zvlášť. Ale má tam jednu malinkou kamarádku, která si k ní chodí sednout i na klín, nebo chce pochovat. Asi se s ní cítí v bezpečí a mně to přijde moc hezké, jakési pouto mezi dětmi už odmalička.
@marketa1218 jsou tam deti, co to nemaji radi. To chapu, jenže jsem si myslela, ze se mu to budou snažit vysvětlit. Syn jen tím vyjadřuje lasku, stejne jako u nas doma. Včera mi prave i říkal, ze do skolky nechce protože tam deti zlobí. Jenže ucitelky to svádí jen na syna. Mam chuť docela skupinku opustit, jenže syn je zase mezi detmi rad. Tak mu v tom nechci bránit
Proč je zakázáno objimani? Jenom mě to upřímně zajímá. To je v nějakých principech Montessori? My teda máme normální školku, ale tohle tedy zakázáno opravdu není. Samozřejmě děti jsou různé, někdo více kontaktní někdo méně. Paní učitelka prostě dětem vysvětlí. Dcera je předškolák a jsou dohromady i s malými dětmi, na předškolní aktivity zvlášť. Ale má tam jednu malinkou kamarádku, která si k ní chodí sednout i na klín, nebo chce pochovat. Asi se s ní cítí v bezpečí a mně to přijde moc hezké, jakési pouto mezi dětmi už odmalička.
@marketa1218 to jeste upozorňuji, ze je to skupinka o 12 detech.
To není vůbec o Montessory, ale o tom, že jste narazila na učitelku, která prostě buď neumí s dětmi pracovat vůbec, nebo umí jen s určitým typem dětí. Jasně, že výrazně kontaktní a živé dítě působí ve skupině rozruch... pokud mám zajetou skupinku dvanácti přemýšlivých, klidných děvčátek, ke kterým musíte po špičkách, abyste je nevyděsily, pak to asi fakt není skupina pro vašeho syna. Ale takové skupiny jsou opravdu velmi pečlivě vybranou vyjímkou a je otázka, zda je vhodné je vytvářet. Ve většině skupin musí učitelka umět normálně pracovat s tím, že děti mezi sebou mají fyzický kontakt a vysvětlit jim, jaká forma je ok a jaká ne.
Ps: naopak u Montessory často vídám podporu toho, aby tam ten kontakt byl - aby si děti plácli, podali si ruku nebo se třeba i objaly... Takže zrovna v tomhle směru mě to překvapuje o to víc.
@vanilkacka nam by to i vyhovovalo, syn ma rád děti a je tam šťastný. Jenže tímhle mě dostala. Syn rád pomáhá a hraje si. Bohužel mě nebaví věčně poslouchat, jak on je ten co zlobí a není podle jejich představ. Ja jsem si myslela, že tohle je o vysvětlování toho, co má a nemá delat ( což na nej dost platí) a né mu něco zakazovat.
@keyblaza U nas ta ucitelka tvrde trvala na tom, ze dcera musi ty tacy uklizet sama, ze ji ani nesmim pomoci. Ta to ve 2 letech absolutne nechapala, zacala se vztekat, brecet a pul hodiny ze 2 tam sedla a nedelala nic, protoze ani nemohla nez uklidi tac. To se mi nelibilo a dochodily jsme tak nejak zaplaceno. Klasicka skupina/skolka ji vyhovovala mnohem vic. Dnes je ji skoro 11 a je skvela.
To není vůbec o Montessory, ale o tom, že jste narazila na učitelku, která prostě buď neumí s dětmi pracovat vůbec, nebo umí jen s určitým typem dětí. Jasně, že výrazně kontaktní a živé dítě působí ve skupině rozruch... pokud mám zajetou skupinku dvanácti přemýšlivých, klidných děvčátek, ke kterým musíte po špičkách, abyste je nevyděsily, pak to asi fakt není skupina pro vašeho syna. Ale takové skupiny jsou opravdu velmi pečlivě vybranou vyjímkou a je otázka, zda je vhodné je vytvářet. Ve většině skupin musí učitelka umět normálně pracovat s tím, že děti mezi sebou mají fyzický kontakt a vysvětlit jim, jaká forma je ok a jaká ne.
Ps: naopak u Montessory často vídám podporu toho, aby tam ten kontakt byl - aby si děti plácli, podali si ruku nebo se třeba i objaly... Takže zrovna v tomhle směru mě to překvapuje o to víc.
@cilkat no on je tam vlastne nejstarší. Jsou tam i kluci, jenže právě nevím, co se tam děje, když tam nejsem. Jsou tam mladsi deti a většinou to jsou jeste jedináčci. Kdyz me se zase nechce odtrhnout syna od kamaráda co tam má. Vlastně i většinou diky němu tam chce. Jako mluvila jsem teď s učitelkou a jde proste o to, ze je az podle jejich slov "až moc kontaktní". Tak jsem zvědavá co se dnes dozvim a podle toho uvidime co a jak.
@keyblaza U nas ta ucitelka tvrde trvala na tom, ze dcera musi ty tacy uklizet sama, ze ji ani nesmim pomoci. Ta to ve 2 letech absolutne nechapala, zacala se vztekat, brecet a pul hodiny ze 2 tam sedla a nedelala nic, protoze ani nemohla nez uklidi tac. To se mi nelibilo a dochodily jsme tak nejak zaplaceno. Klasicka skupina/skolka ji vyhovovala mnohem vic. Dnes je ji skoro 11 a je skvela.
@vanilkacka tak ja jsem tam prave syna dala jen na rok s tim, ze by si aspon zvykl na to, jak to ve školce pak bude fungovat. Jenze jestli furt bude nejaky problem, tak ja ho tam nechávat nebudu
My chodili do "klasické" skupinky, tam zase paní učitelka nemohla rozdýchat, že ji syn nezdraví (na ulici zdravil každého, ji prostě odmítal), řešila to s námi denně. Její kolegyně byla paní před důchodem, ta by nejradši jen samé klidné holčičky, několikrát jsem ji slyšela, že si stěžuje, že kluci poskakují a "dělají hluk" 🙈 Syn tam chodil rok, jiná možnost nebyla.
Potom ve školce mi to přišlo mnohem lepší, ale tím, že má opožděný vývoj řeči, tak si s ním ostatní děti nechtěly moc hrát, on hodně komunikoval dotykem, což prostě některým dětem nevyhovuje. Takže řešili jsme to s učitelkou několikrát, ale vždycky mi to přišlo jako týmová práce - oni nás upozorní, co ve školce úplně nefunguje, abysme na tom mohli zapracovat, aby ho děti nevyčlenily z kolektivu. Teď je v kolektivu převážně starších dětí a zase řešíme jiné věci. Z mého pohledu je to "pořád něco", ale dává mi to smysl 🤷♀️
U vás bych si promluvila s učitelkou, že synovi vysvětlujete, že nemůže objímat každého a kdykoli, ale že chvíli potrvá než se to dítě naučí. A doma bych samozřejmě trpělivě vysvětlovala, že je v pořádku se objímat, ale že s tím musí ten druhý souhlasit. A že je naprosto v pořádku, když ten druhý nechce. Že i tak můžou být kamarádi.
@keyblaza my s dcerkou chodily na Montessori dílny mezi 18-19m, naše je společenská - sedá si blízko dětí, chce si s dětmi hrát atd., u věcí příliš nevydrží, úplně ještě nechápe že po sobě musí uklízet. A některé průvodkyně ji nutily že u věcí musí vydržet a uklidit je, pak se začla kvůli tomu i vztekat, průvodkyně mi řekli že dětem musí nechat prostor a ať jí dávám pryč od dětí. Jedna průvodkyně ji 2* zatáhla za ruku že musí aktivitu udělat což mi vadilo a řešila jsem to no nakonec jsme přestaly chodit.
My chodili do "klasické" skupinky, tam zase paní učitelka nemohla rozdýchat, že ji syn nezdraví (na ulici zdravil každého, ji prostě odmítal), řešila to s námi denně. Její kolegyně byla paní před důchodem, ta by nejradši jen samé klidné holčičky, několikrát jsem ji slyšela, že si stěžuje, že kluci poskakují a "dělají hluk" 🙈 Syn tam chodil rok, jiná možnost nebyla.
Potom ve školce mi to přišlo mnohem lepší, ale tím, že má opožděný vývoj řeči, tak si s ním ostatní děti nechtěly moc hrát, on hodně komunikoval dotykem, což prostě některým dětem nevyhovuje. Takže řešili jsme to s učitelkou několikrát, ale vždycky mi to přišlo jako týmová práce - oni nás upozorní, co ve školce úplně nefunguje, abysme na tom mohli zapracovat, aby ho děti nevyčlenily z kolektivu. Teď je v kolektivu převážně starších dětí a zase řešíme jiné věci. Z mého pohledu je to "pořád něco", ale dává mi to smysl 🤷♀️
U vás bych si promluvila s učitelkou, že synovi vysvětlujete, že nemůže objímat každého a kdykoli, ale že chvíli potrvá než se to dítě naučí. A doma bych samozřejmě trpělivě vysvětlovala, že je v pořádku se objímat, ale že s tím musí ten druhý souhlasit. A že je naprosto v pořádku, když ten druhý nechce. Že i tak můžou být kamarádi.
@emillyhk ja právě mu vsechno vysvětluji i kdyz to trva dele a on to pochopí. To samé jsem říkala učitelka hned, co jsme tam nastupovali. Ze začátku říkali jak je hodny. A ted se to nějak rozjelo. To mi i v úterý zacal říkat jak tam nechce, protoze tam deti zlobi. Ja jsem plánovala jen to, ze by tam byl na rok, aby si zvykl na to, jak to pak funguje ve školce. Taky me upozornili na nejake veci a hned to řešíme, ale s tímhle se mi to uz nějak nezdálo. Dneska jsem to ji rikala, ze jsem mu to vysvětlovala, tak jsem zvědavá co se dnes dovim. Jsou tam dneska jen tři.
@keyblaza my s dcerkou chodily na Montessori dílny mezi 18-19m, naše je společenská - sedá si blízko dětí, chce si s dětmi hrát atd., u věcí příliš nevydrží, úplně ještě nechápe že po sobě musí uklízet. A některé průvodkyně ji nutily že u věcí musí vydržet a uklidit je, pak se začla kvůli tomu i vztekat, průvodkyně mi řekli že dětem musí nechat prostor a ať jí dávám pryč od dětí. Jedna průvodkyně ji 2* zatáhla za ruku že musí aktivitu udělat což mi vadilo a řešila jsem to no nakonec jsme přestaly chodit.
@linusha no ja se obávám, ze jestli to pujde takhle dal, tak asi odejdeme taky.
Že nemá objímat někoho, kdo to nechce, je o respektu, ne montessori, a ano, čekala bych, že v monte školce na to budou dbát, protože se tam s respektem obecně víc pracuje (nezasahovat do činnosti a koberečku jiného dítěte atd) 👌🏻 Zároveň bych čekala, že to budou objímacímu dítěti průvodkyně vysvětlovat. A že to říkají i rodičům, aby na tom s dítětem pracovali, je také žádoucí. Pokud by doma dítě slyšelo jen názor, že objímání je vždycky skvělé, tak mu pak jiné dítě, které objímat nechce (slovně nebo rukou se proti tomu vymezí) může připadat jako zlé/zlobivé 🤷🏻♀️ Otevřela bych to téma s průvodkyní, pořádně si o tom promluvila (ne jen minutu při vyzvedávání) a uvidíte, jak to je. Zatím čtu, že si stěžovali jen na to, že je moc kontaktní, to mi nepřijde jako že by byl "furt nějaký problém" 😉
Že nemá objímat někoho, kdo to nechce, je o respektu, ne montessori, a ano, čekala bych, že v monte školce na to budou dbát, protože se tam s respektem obecně víc pracuje (nezasahovat do činnosti a koberečku jiného dítěte atd) 👌🏻 Zároveň bych čekala, že to budou objímacímu dítěti průvodkyně vysvětlovat. A že to říkají i rodičům, aby na tom s dítětem pracovali, je také žádoucí. Pokud by doma dítě slyšelo jen názor, že objímání je vždycky skvělé, tak mu pak jiné dítě, které objímat nechce (slovně nebo rukou se proti tomu vymezí) může připadat jako zlé/zlobivé 🤷🏻♀️ Otevřela bych to téma s průvodkyní, pořádně si o tom promluvila (ne jen minutu při vyzvedávání) a uvidíte, jak to je. Zatím čtu, že si stěžovali jen na to, že je moc kontaktní, to mi nepřijde jako že by byl "furt nějaký problém" 😉
@monny3 no ono toho bylo vice, ale to byli jen problemy, ktere se vyřešili hned a vše v pohodě. Se svym dítětem pracuji a vim, ze tohle je s ním trochu náročnější a musi se s ním o tom furt mluvit. Jako doslovně neřekli, ze by zlobil,.říkají ze je hodny. Dneska jsem to probrala vice rano, kdyz jsme tam byli prvni.
@monny3 no ono toho bylo vice, ale to byli jen problemy, ktere se vyřešili hned a vše v pohodě. Se svym dítětem pracuji a vim, ze tohle je s ním trochu náročnější a musi se s ním o tom furt mluvit. Jako doslovně neřekli, ze by zlobil,.říkají ze je hodny. Dneska jsem to probrala vice rano, kdyz jsme tam byli prvni.
@keyblaza jako obecně (když to řeknu jednoduše a blbě) se dá očekávat, že z monte školky bude zpětná vazba větší než z běžné školky, kde si některé učitelky děti rovnají "do latě" ne vždy vhodným způsobem a nechce se jim ještě něco řešit s rodiči (hlavně ty starší struktury). Takže když jste to probrali, je to ok 😉 ?
@vanilkacka tak ja jsem tam prave syna dala jen na rok s tim, ze by si aspon zvykl na to, jak to ve školce pak bude fungovat. Jenze jestli furt bude nejaky problem, tak ja ho tam nechávat nebudu
@keyblaza Tak uvidis, jak to bude dal. Nam to nevyhovovalo.
Nase teda neni klasicka monte skolka, ale jen s prvky montessori. Ale chodi tam deti ruznych temperamentu (holcici gang moje dcera a jeji dve kamaradky jakozto nejzivejsi a nejneposlusnejsi, ale take tam jsou hloubavi predskolaci, nezne dusicky, kluci kteri zkousi ale neumi krotit svou silu...) a nejsou tam vetsi problemy, nikdo neni vyclenovan z kolektivu. Konflikty primarne resi pruvodkyne s temi zucastnenymi detmi, snazi se jim.pomoct, aby si to vyresili sami mezi sebou ke spokojenosti obou a pri ranni elipse si pak o tom povidaji obecne, treba jakym zpusobem davat najevo nelibost a naopak jak jednat s nekym,.komu se moje chovani nelibi. A prijde mi, ze ty deti tam pak maji hezke vztahy.
@vanilkacka nam by to i vyhovovalo, syn ma rád děti a je tam šťastný. Jenže tímhle mě dostala. Syn rád pomáhá a hraje si. Bohužel mě nebaví věčně poslouchat, jak on je ten co zlobí a není podle jejich představ. Ja jsem si myslela, že tohle je o vysvětlování toho, co má a nemá delat ( což na nej dost platí) a né mu něco zakazovat.
@keyblaza a to ti rika jako kdo ? Ze zlobi ? A kdy?
Prosli jsme ruznyna skolkama waldorf , Montessori, normalni a teda ani 1x nikdo nerekl ze nekdo zlobi ...nikdy si nikdo nestezoval na chovani ditete ...
Ony jsou od reseni konfliktu.
A treba rano ...my nemame satnu ale prevlika se na zacatku predsine prrd vsemi pokoji . A kdyz se sleti k synovi rano 3 deti z toho jeden se chce objimat 2 se ptaji co delal vcera... ucitelka pozdravi a kdyz vidi ze to synovi vadi , vezme a rekne tem ostanim pojdte pujdeme maxe cekat v herne on potrebuje svuj klid.
A takhle se vzdy resi vsechno...
Uvitelky se mnou komunikuji provozni veci , obleceni , řeč, čurani , ale nikdy ne chovani a stezovani si.
Obcas mame tridny schuzky kdy mi reknou jak se chova ve skupince , co ho zajima , co rad dela , co mu jde mene ...
A to mam hoooodne divoke obe deti....
To ze si ucitelky stezuji je pro me jasny impuls neprofesionality a nevzdelani.
Ptz tve dire ooravdu nesmi objimat vsechny.
Nikoho nezajima ze to tak mate doma.
Proste cokoliv co nekdo nema rad se nedela ...
Casto treba ucitelky nasly synovi aktivitu kde vypustil paru vice nez ostatni deti - sport , ukoly, v telocvicne triskani kladivem a vyrabeni se drevem ... apod ... jini si delali zas svoje...
Vsak o tom montesorri v podstste i byla u nas ze dite melo urcite jasne dane casy ( privitani v kruhu a svacina, jinak mel kazdy prostor na to co chtel delat , nebo co videli ze by mu zrovna vyhovovalo - klid - cteni knizky apod...
@keyblaza a to ti rika jako kdo ? Ze zlobi ? A kdy?
Prosli jsme ruznyna skolkama waldorf , Montessori, normalni a teda ani 1x nikdo nerekl ze nekdo zlobi ...nikdy si nikdo nestezoval na chovani ditete ...
Ony jsou od reseni konfliktu.
A treba rano ...my nemame satnu ale prevlika se na zacatku predsine prrd vsemi pokoji . A kdyz se sleti k synovi rano 3 deti z toho jeden se chce objimat 2 se ptaji co delal vcera... ucitelka pozdravi a kdyz vidi ze to synovi vadi , vezme a rekne tem ostanim pojdte pujdeme maxe cekat v herne on potrebuje svuj klid.
A takhle se vzdy resi vsechno...
Uvitelky se mnou komunikuji provozni veci , obleceni , řeč, čurani , ale nikdy ne chovani a stezovani si.
Obcas mame tridny schuzky kdy mi reknou jak se chova ve skupince , co ho zajima , co rad dela , co mu jde mene ...
A to mam hoooodne divoke obe deti....
To ze si ucitelky stezuji je pro me jasny impuls neprofesionality a nevzdelani.
Ptz tve dire ooravdu nesmi objimat vsechny.
Nikoho nezajima ze to tak mate doma.
Proste cokoliv co nekdo nema rad se nedela ...
Casto treba ucitelky nasly synovi aktivitu kde vypustil paru vice nez ostatni deti - sport , ukoly, v telocvicne triskani kladivem a vyrabeni se drevem ... apod ... jini si delali zas svoje...
Vsak o tom montesorri v podstste i byla u nas ze dite melo urcite jasne dane casy ( privitani v kruhu a svacina, jinak mel kazdy prostor na to co chtel delat , nebo co videli ze by mu zrovna vyhovovalo - klid - cteni knizky apod...
@veronicka89
To že si učitelky stěžují je nevzdělani? Co když to dítě opravdu zlobí? To jako to dítě mají jen chválit a hlavně si na něj nestěžovat? Asi nechápu.
@veronicka89
To že si učitelky stěžují je nevzdělani? Co když to dítě opravdu zlobí? To jako to dítě mají jen chválit a hlavně si na něj nestěžovat? Asi nechápu.
Vo zmuze matka 3 leteho ditete doma - kdyz ve skolce zlobi ? Sorry ale nic. Jakoze mu reknes to a to ve skolce nedelej... ne
Proste tohle je chyba pedagoga ...
Nikdy jsem nezazila , ze by si ve skolce i s nejzlobivejsim ditetem nevedeli rady ...
@veronicka89
To že si učitelky stěžují je nevzdělani? Co když to dítě opravdu zlobí? To jako to dítě mají jen chválit a hlavně si na něj nestěžovat? Asi nechápu.
@fire85 každé dite zlobí, mene nebo vice. Muj syn detem vyjadřuje lásku objetim, ktere chapu, ze některé deti nemusi. Naučil se ptát. Jenze ptala jsem se i dalších maminek a nikdo si na syna nestěžoval, ze by jeho dite nějak zlobil. Navic mi jeden cas nechtěl chodit do skolky, protoze říkal, ze ho zlobi deti.
@fire85 každé dite zlobí, mene nebo vice. Muj syn detem vyjadřuje lásku objetim, ktere chapu, ze některé deti nemusi. Naučil se ptát. Jenze ptala jsem se i dalších maminek a nikdo si na syna nestěžoval, ze by jeho dite nějak zlobil. Navic mi jeden cas nechtěl chodit do skolky, protoze říkal, ze ho zlobi deti.
@keyblaza koncept "zlobení" nemá v montessori pedagogice co dělat a s tímhle výrazem se ve správně vedeném montessori zařízení ani nesetkáš (ze strany pedagogů myslím). A řekla bych, že ani v respektujícím/vědomém rodičovství (netuším, jestli to je něco, co doma chceš praktikovat) nemá tenhle výraz místo 😉 O svém synovi píšeš, že dětem vyjadřuje objímáním lásku. Když to udělá bez ptaní nebo přes nesouhlas, tak tedy z pozice toho druhého dítěte zlobí 🧐 ? No v tvých očích asi ne, vyjadřuje přece lásku...
@keyblaza koncept "zlobení" nemá v montessori pedagogice co dělat a s tímhle výrazem se ve správně vedeném montessori zařízení ani nesetkáš (ze strany pedagogů myslím). A řekla bych, že ani v respektujícím/vědomém rodičovství (netuším, jestli to je něco, co doma chceš praktikovat) nemá tenhle výraz místo 😉 O svém synovi píšeš, že dětem vyjadřuje objímáním lásku. Když to udělá bez ptaní nebo přes nesouhlas, tak tedy z pozice toho druhého dítěte zlobí 🧐 ? No v tvých očích asi ne, vyjadřuje přece lásku...
@monny3 tak ja nevim, ale kdyz syn kromě objetí nikomu nic nedělá, tak je to okamžité zlobení. Kdyz vemu potaz, ze se naucil uz i ptát dětí, takže tenhle problém je též vyřešen. Ale kdyz o vašem dítěti se bude tvrdit, ze zlobi ostatní a kdyz se na tohle zeptáte pak vy sama vychovatelky, tak vam do oci rekne, ze vlastně to neviděla, nebyla u toho, tak to si má pak člověk vynaložit jak? To se aspon furt tvrdí mě. Nikdo z maminek si na syna nestěžoval.
@monny3 tak ja nevim, ale kdyz syn kromě objetí nikomu nic nedělá, tak je to okamžité zlobení. Kdyz vemu potaz, ze se naucil uz i ptát dětí, takže tenhle problém je též vyřešen. Ale kdyz o vašem dítěti se bude tvrdit, ze zlobi ostatní a kdyz se na tohle zeptáte pak vy sama vychovatelky, tak vam do oci rekne, ze vlastně to neviděla, nebyla u toho, tak to si má pak člověk vynaložit jak? To se aspon furt tvrdí mě. Nikdo z maminek si na syna nestěžoval.
@keyblaza no proto jsem psala, že koncept a označení zlobení nemá v montessori pedagogice co dělat, takže je otázka, kdo tam pracuje atd. 🤷🏻♀️

To, že syna vyčleňují z aktivit, jenom proto, že rád objímá kamarády, mi přijde dost přehnané.