icon

Jak se vyhnout dluhovým problémům manžela?

9. črc 2025

Ahoj,

Obracím se na Vás ve stručnosti s příběhem, kdy manžel OSVČ nezvládl podnikání a zadlužil se do vysoké částky. Mame spolu byt a dvě děti. Nyní řešíme rozdělení SJM a přepis bytu výlučně na me. O dluhach jsem nevěděla. Pro nas vše a sam sel ke dnu.

Ted co stim, zatím vše platí ale v rámci reakce na situaci se nechal prakticky ze dne na den zaměstnat. Bohužel ještě vyplouvají na povrch nějaké další dluhy a moje otázka je…

Mam vůbec nějakou šanci se z tohoto kolotoče vymanit, jako manželka i přes rozdělení SJM?

Rozvod jsem nezvažovala, stát se to může každému. Hold to nevyšlo. Ale nechci, aby to semlelo i mě a děti.

Insolovenci by hlásil případné sam na sebe ale jen za podmínky, ze já s deti budeme zajištěné.

Jaké jsou vaše zkušenosti?
Kontaktovala jsem zároveň právníka o konzultaci ale čekám na odpověď.

Děkuji

Strana
z2
martiina_k
12. črc 2025

@ai30 přesně, byt se může prodat a buď koupit menší, nebo jít do pronájmu....
případně prodat např. velké nové auto a koupit malou ojetinu, rozdílem pokrýt část dluhů. Nepíšeš, jak velké dluhy manžel nasekal, ale pokud jsi o nich nevěděla, tka nevím, jaká výše může být - kolik může banka půjčit bez vědomí manžela/manželky? Pár desítek tisíc? Možná dvěstě? Třísta? Nevím teda, možná se pletu.
Pokud to zvládnete dál splácet a jsou dluhy jen dva (opravdu bych si ale nechala pro jistotu vyjet v nějakém tom registru, zda není další u nějaké nebankovní společnosti), tak je můžete konsolidovat, udělat z nich jeden a prostě splácet. Pokud už teď vidíš, že každý měsíc dáte na splátku dluhu např desítku z nějakých vašich zásob a že to zvládnete takhle třeba rok, víc už ne, tak je na místě hledat nějakou cestu, jak z toho všeho ven. Ale jak psaly holky výše, přepsáním bytu na tebe, nebo rozvodem to nebude ☹

anonym_7a7d2e
12. črc 2025
@anonym_autor

S právníkem se mam sejít až po jeho dovolené.
Ano neorientuji, neřeším takové problémy běžně a ani denně.