Jak se vyhnout dluhovým problémům manžela?
Ahoj,
Obracím se na Vás ve stručnosti s příběhem, kdy manžel OSVČ nezvládl podnikání a zadlužil se do vysoké částky. Mame spolu byt a dvě děti. Nyní řešíme rozdělení SJM a přepis bytu výlučně na me. O dluhach jsem nevěděla. Pro nas vše a sam sel ke dnu.
Ted co stim, zatím vše platí ale v rámci reakce na situaci se nechal prakticky ze dne na den zaměstnat. Bohužel ještě vyplouvají na povrch nějaké další dluhy a moje otázka je…
Mam vůbec nějakou šanci se z tohoto kolotoče vymanit, jako manželka i přes rozdělení SJM?
Rozvod jsem nezvažovala, stát se to může každému. Hold to nevyšlo. Ale nechci, aby to semlelo i mě a děti.
Insolovenci by hlásil případné sam na sebe ale jen za podmínky, ze já s deti budeme zajištěné.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
Kontaktovala jsem zároveň právníka o konzultaci ale čekám na odpověď.
Děkuji
S právníkem se mam sejít až po jeho dovolené.
Ano neorientuji, neřeším takové problémy běžně a ani denně.
Spis jsem chtěla vědět, co pro sebe a moje děti mohu udělat. I kdyby do budoucna. Vim, ze insolovence se nedá vyhlásit hned ale nejlépe až po treba 3-5 letech od přepisu. Spis me zajímal, ten postup kdyz se rozvedeme.
Zatím se vše splácí ale… chtela jsem znát varianty, jaké jsou možnosti k řešení.
Děkuji za názory
@anonym_autor neuděláš nic. Dluhy jsou za manželství. Jdou za vama oběma. Prošla jsem si tím taky před X lety. I když to bylo za mýma zadama, o ničem jsem nevěděla. Strašně špatně nastavení systému. Ten přepis bytu vám též už nepomůže ani SJM. Na to je pozdě.
taky teda nevim vysi ale je fakt ze banka bez vedomi druheho z manzelu neda vic jak 200-300 000 takze zas miliony to nebudou. To se snad vyresi, pomerne rychle
taky teda nevim vysi ale je fakt ze banka bez vedomi druheho z manzelu neda vic jak 200-300 000 takze zas miliony to nebudou. To se snad vyresi, pomerne rychle