Jak se vyhnout dluhovým problémům manžela?
Ahoj,
Obracím se na Vás ve stručnosti s příběhem, kdy manžel OSVČ nezvládl podnikání a zadlužil se do vysoké částky. Mame spolu byt a dvě děti. Nyní řešíme rozdělení SJM a přepis bytu výlučně na me. O dluhach jsem nevěděla. Pro nas vše a sam sel ke dnu.
Ted co stim, zatím vše platí ale v rámci reakce na situaci se nechal prakticky ze dne na den zaměstnat. Bohužel ještě vyplouvají na povrch nějaké další dluhy a moje otázka je…
Mam vůbec nějakou šanci se z tohoto kolotoče vymanit, jako manželka i přes rozdělení SJM?
Rozvod jsem nezvažovala, stát se to může každému. Hold to nevyšlo. Ale nechci, aby to semlelo i mě a děti.
Insolovenci by hlásil případné sam na sebe ale jen za podmínky, ze já s deti budeme zajištěné.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
Kontaktovala jsem zároveň právníka o konzultaci ale čekám na odpověď.
Děkuji
@anonym_autor Pokud zrušíte SJM, nebudou se Vás samotné týkat dluhy, které Váš muž způsobí až po tom, co bude dohoda o zrušení SJM zapsána do rejstříku. Dluhů vzniklých před rozdělením se to netýká. SJM jsme s manželem rušili, takže vím. Co se přepisu bytu týče, to můžou věřitelé napadnout a pak o něj stejně přijdete.
Pokud chce Váš muž situaci řešit opravdu zodpovědně, pak bych taky doporučovala insolvenci. Vy jako manželka můžete insolvenčnímu správci navrhnout, že budete ze svých příjmů také přispívat k umořování dluhu, pak je větší šance, že ta insolvence projde. Jo, pár let budete muset vycházet fakt s málem, ale vyjdete z toho čistí. Plus jak bylo psáno výše, jakmile bude insolvence zahájena, tak už nemůže "vyplout" na povrch další věřitel s dalším dluhem, věřitelé mají jen určitou lhůtu na přihlášení se do insolvence.
Ja se účastnit na dluhach vubec nechci. Je to pro me trýzni situace a nevim jaké možnosti mam se tomuto bránit.
Zda rozvod a soudně, aby manžel přijat odpovědnost ze své činnosti za vzniklé dluhy? Nyní je zatím platí ale už je zde hrozící úpadek.