Máme nárok na příspěvek na bydlení? Studenti - uzamčená diskuze

kajulinek
29. čer 2015

Ahoj, mela bych otazku, s pritelem bychom se radi vzali a osamostatnili od rodicu, ale jeste oba studujeme a je nam pod 26. Z brigad bychom byly schopni si zaplatit bydleni (5-6 tisic), ale uz by nam nic nezbylo. Nevite nekdo jestli bychom meli narok na prispevek na bydleni, pripadne na nejaky jiny prispevek? Pripadne kolik by to bylo? Dekuji za odpovedi 🙂

prostenika85
29. čer 2015

Nejsem odborník, ale jelikož ke studentům do 26 let mají vyživovací povinnost rodiče, tak bych to na nějaký příspěvek viděla těžko...

halina0101
29. čer 2015

@kajulinek Opravdu nechapu tu drzost chtit, aby ti bydleni platil stat-my, kdyz jsi do systemu nic neodvedla.Osamostatnete se az tehdy, kdy na to budete mit, to je snad normalni..
"Osamostatneni" je snad za sve, ne?

lexikorka
29. čer 2015

Já též dodělávám školu, vyživovací povinnost vůči mě má manžel. U příspěvku na bydlení se dokládá příjem živitele - živitelů a výše nájmu. Mám trošku obavu, že by vám to sečetli - rodiče + vy dva. Jistá si nejsem, ale pokud nejste svoji, tk má pravdu prostenika85 s tím, že rodiče jsou povinni vám pomoct finančně...pokud se vezmete, vše se ale mění...

lexikorka
29. čer 2015

@halina0101 Nevím, pokud chodí na brigády po dobu studia, tak jako já, tak si odvádí zdravotní i sociální...nevidím v tom drzost...je logická úvaha, že mladí chtějí být sami...jistě, je lepší na to mít, ale rozhodně v budoucnu státu odvedou víc, než jim stát vrátí na příspěvkách...

halina0101
29. čer 2015

@lexikorka Mas prehled o odvodech?Ja ano.A logicke mi prijde bydlet sam, az si na to vydelam.

lexikorka
29. čer 2015

@halina0101 Nemám přehled o konkrétních důvodech tohoto páru...jen mluvím o situaci studentů VŠ, většina z nich líta po brigádách a státu odvádí co má. Rozhodně se jim to v případě mateřské ani z daleka nevrátí...