Neumí složit jednoduché puzzle, má problém s logikou?

linda766
9. zář 2016

Můj syn 9 let, neumí vůbec složit jednoduché puzzle. S výraznými obrázky a s celkem málo dílky. Bylo to tak, děti se začaly učit nějakou novou matematickou metodu. Jmenuje se to nějak matematika in podle Hejného. Většinu dětí to hrozně bavilo, ale našeho Beníka to jen zdeptalo. Je docela soutěživý, ale absolutně se nechytá. Paní učitelka si všimla, že Ben si vůbec není schopen poradit se sebejednodušším logickým cvičením, o tom ta nová metoda je, an rozvíjela logiku. Tak jsme zkusili puzzle, a vůbec mu to nešlo. Znamená to něco?? Jinak je celkem šikovný na pohyb a na jazyk, mluví česky i francouzsky, na stejné úrovni, ale to prý nic neznamená, když na něj půlka rodiny česky a druha francouzsky. Má někdo nějakou zkušenost ?

lucka662006
9. zář 2016

Ahoj, a nikdy puzzle neskladal, ani kdyz byl treba predskolak? Nemeli jste doma, nezkousel nebo zkousel a slo/neslo? Jinak mu matematika jde? Takhle to bohuzel nejde posoudit...

cheetah_
9. zář 2016

Pokud puzzle nikdy moc neskládal, tak to naprosto nic neznamená, každou novou činnost se člověk musí naučit. Stejně tak s logickým myšlením - některé typy lidí jsou zaměřeny spíš analyticky a na detaily, jiným jde lépe obecné uvažování o souvislostech... ale všichni potřebují mít nějaké znalosti o tom, jak řešit nový typ úlohy - umět uvažovat o tom, co a proč dělám (říká se tomu metakognice). Třeba se jen ještě nesetkal s podobným přístupem, tak se do toho musí nějak dostat a pochopit princip. Dala bych tomu čas a péči, určitě bych promluvila s učitelkou, aby dostal v hodině i "klasický" příklad, který mu půjde, aby měl z učení radost. Teprve pak bych to řešila.

kaja2016
9. zář 2016

@linda766 S tim puzzle bych se netrapila, ja jsem v tom taky nejak oproti druhym hendikepovana a zadnou poruchu, o ktere bych vedela nemam, i VS jsem vystudovala 😉 Ale vlastne jo, blbe se mi vidi takovyty cedulky s barevnyma puntiky u doktora. Ty logicky ulohy, co to je zac? Neni to taky obrazkovy? jeste me napada jestli to nemuze mit souvislost s tou bilingvitou, jeden muj pribuzny zacal koktat, kdyz sel do ZS, ale to byly tri jazyky. Zacali doma pak mluvi jen tim skolnim jazyke a za mesic byl OK...A co ti rekla ucitelka?

binki
13. zář 2016

Syn nema puzzle rad. Ve skolce mu je davala za trest jedna ucitelka, kdyz se ji na zahrade zdalo, ze moc beha 🐂

ajka198
13. zář 2016

matematika podle Hejného je právě zaměřená na to, aby děti pochopily principy a rozvíjely myšlení "od počátku". Že nemají nic nalinkováno, ale přicházejí si postupně na postupy samy. Je to uděláno právě proto, že spousta dětí (potažmo lidí obecně) matematiku nesnáší, protože nikdy nepochopily podstatu. Ale jak jsme každý jiný, tak každému vyhovuje něco jiného. Vypadá to, že tvému synovi by v tomto vyhovoval klasický přístup, i když většině vyhovuje Hejný. A tohle záleží na učitelce, aby byla schopna rozpoznat to, co každému z dětí lépe vyhovuje. A že neumí skládat puzzle? no a co, to není pro život absolutně důležité 😉 spíš bych pořešila s učitelkou, jestli by mu neměla učivo vysvětlovat klasicky.

petkavka
5. led 2017

Ahoj @linda766. Určite máš veľmi šikovného synčeka. Už len to že hovorí dvoma jazykmi treba oceniť a podporovať ho, možno bude práve ten humanitne alebo jazykovo orientovaný typ 🙂.

Čo sa týka toho puzzle, tak pokiaľ je to nejaké 10/20 kúskové puzzle a on si s tým nevie rady, tak podľa mňa si skvelá mamina, že si si to všimla a ideš zistiť v čom môže byť problém.
To že to nikdy nemal rád je prirodzené, ke´dže tam nevidel to čo by mal /ja som vždy neznášala výtvarku, lebo proste mám vrodenú katastrofálnu jemnú motoriku 🙂 /

Takže to že nevie poskladať ani základné puzzle určite nie je prirodzené, ale ani to nie je veľký problém ak sa s tou informáciou pracuje.....takže určite by som to skonzultovala s pani učiteľkou aby sa nestalo, že tvoj synček bude vo svojej podstate výborný matematik, analytik , ale proste priestorovo orientačnú časť nemá vôbec rozvynutú a oni sa ho budú podľa toho snažiť učiť matematiku a nebodaj zabrzdia jeho potenciál len kvôly pre neho nevhodne zvolenej metóde

úplne odveci to prirovnám, ako keby si hluchého chcela naučiť násobilku tým že mu ju budeš vkuse dookola rozprávať a potom skonštatuješ že však on je blbý z matematiky a nevie ani násobilku 🙂

Takže veľmi držím palčeky aby ste našli spoločne so synom a pani učiteľkou takú metódu, ktorá ho nebude brzdiť v jeho bádaní a hlavne aby ste boli spokojný.