Děti 21-26 měsíců a jejich zachycení slovní zásoby

liskaka22
16. únor 2021

Dobrý den, jsem studentkou pedagogické fakulty JU a píši bakalářskou práci na téma ontogeneze dětské řeči.
V praktické části se zaměřuji na zachycení slovní zásoby dvouletých dětí.

Hledám maminky, které by byly ochotné spolupracovat. Potřebovala bych zachytit slova/zvuky, která vaše dítě používá. Jsem si vědoma toho, že je to o něco náročnější než vyplnění klasického dotazníku, ale věřím, že se někdo najde. Zároveň ze zápisu slovíček může vzniknout hezká památka na první slova dítěte🙂

Předem děkuji za Vaši ochotu a čas

(prosbu už jsem zde jednou psala)

vladusa85
16. únor 2021

@liskaka22 Ahoj, mám syna 22 měsíců. Zatím toho moc nenamluví. Co to obnáší?

liskaka22
autor
16. únor 2021

@vladusa85 Píši Vám soukromou zprávu 🙂

vikinkav
16. únor 2021

Ahoj mam dcerku 21 mesicu starou a povida jak o zivot 🙂 tedy mi ji rozumime 🙂

makovice88
16. únor 2021

Nase bude mit za tyden 21 mesicu a klasicka slova nepouziva vubec, jen svoji hatmatilku a slovo mamí 😀 Tak nevim, jestli nejak pomuzu 🤷‍♀️😃

aronek
16. únor 2021

@liskaka22 dobrý den, teď mi došlo, že Vám vlastně píši slovní zásobu malé, jen jsem to neposlala. Chcete to tedy poslat? Mám to za leden

janedv
16. únor 2021

Mam dceru ted 22m, ale je trilingvni. Ve 2 jazycich uz mluvi plyne, sklonuje, atd, treti zatim jen pasivni. Tak nevim, jestli se vam to hodi. Ale je druhorozena, prvorozeny v tomhle veku jeste nemluvil.
A jenom poznamka k praci - Mate to i v hypoteze? Jsem si totiz jista, ze nerozhoduje jenom vek ditete, ale i poradi narozeni. Prvorozene deti v rodine, kde nemaji expozici vuci jinym detem (treba sestrenice, sousede) budou mluvit pozdeji nez druho-a vicerozene.

liskaka22
autor
16. únor 2021

@janedv děkuji za nabídku, na bi/trilingvní děti se nezaměřuji.