Datová schránka. Musí být zvlášť na IČO i na soukromé účely?

yerry
4. lis 2020

Prosím, prosím,
Pracuji jako OSVČ a chtěla bych si zridit datovku a už delší dobu jsem uvažovala o datovce pro osobní účely... jak to funguje prosím, stačí mi jedna datovka? Nebo musím mít dvě různé schránky, jednu jako IČař a jednu jako soukromá osoba?

kmarie81
4. lis 2020

Ahoj, sice nejsem expert - ale jsi osvč, tj. podnikáš jako fyzická osoba sama za sebe ne jako právnická osoba (třeba s.r.o., a.s.) takže by ti měla asi stačit jedna datovka - poštovní schránku máš doma taky jen jednu a ne jednu osobní a jednu s IČem (mimochodem IČ je hlavně identifikační číslo pro živnosťák a sociálku, jinde se prokazuješ DIČem - což je vlastně rodné číslo (finančák) nebo rovnou rodným číslem (zdravotka)... Ale radši se zeptej na poště - tam se taky datovka dá zřídit.

elencze
4. lis 2020

Ahoj, stačí ti jedna datovka. Sama ji mám jako OSVČ a řeším i věci za sebe jako fyzickou osobu. Počítej s tím, že pak máš povinnost vše, co jde, řešit přes datovku. Třeba daňové přiznání pak musíš podávat jen přes ni apod. (jen to radši zdůrazňuju, protože někdo si ji založí, pak ji nepoužívá a zapomene na to), stejně tak úřady nebudou téměř nic posílat papírově ale přes ní. Zřizuje se na Czechpointech, takže pošty, některé úřady, ale obvykle to nejlépe umí udělat na poště.

jitkaem
4. lis 2020

Ja pouzivam datovku i k osobnim ucelum a zatim mi nikdo nic nerekl 😂

yerry
autor
4. lis 2020

@kmarie81 ja jsem si to přesně takto myslela.... jen mě zmatlo ze maji ve formulářích fyzickou osobu zvlášť a zvlášť fyzickou osobu podnikající....

yerry
autor
4. lis 2020

@elencze dělám to hlavně kvůli daním, abych ušetřila praci účetní....