Maminka žijící ve Francii chce rodit v ČR

mahuzem
18. dub 2019

Ahoj, nemáte některá zkušenosti s povolením porodu v ČR ze zahraničí, když nejsem českým pojištěncem? Žiji ve Francii, mám Carte vitale, chodím zde ke svému gynekologovi, ale porod bych ráda absolvovala v ČR (máme se v tu dobu stěhovat (v rámci Francie), navíc v ČR by mi s dětmi pomohla mamka, navíc budou prázdniny). Je třeba získat potvrzení doktora a žádat o nějaký formulář na CPAM k povolení plánovaného zákroku/porodu v jiné zemi (tuším že formulář S2)? Jaký je postup a jak dlouho trvá vyřízení?
Díky za info.
Míša

moxha
18. dub 2019

Nejsem teda odborník a je to jen můj názor.Myslim,že ti nikdo nemůže přikázat kde rodit.Bohužel nemáš českou kartičku pojištěnce ( Carte vital neznám).Takže reálně hrozí,že si budeš muset porod částečně nebo zcela uhradit.Netuším zda by ti tvoje pojišťovna nemocnici porod v cizině uhradila...Asi nejjednodušší by bylo sjednat si zdravotní pojištění v české republice ( ale zase si nejsem jistá,zda by ti to udělali,když jsi občan cizí země) a jako další problém vidím v tom,že do ( hlavně pražské)porodnice se musíš registrovat ukončeným14 týdnem.....Být na tvém místě.Zvolila bych si porodnici,kde chci v čechách rodit a poslala dotaz nejlépe přímo na ředitelství.A u tvé pojišťovně bych pozjistila,zda a za jakých podmínek by byli ochotni ti porod v cizině zaplatit.Možná stačí jen připojištění

mahuzem
autor
19. dub 2019