Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Užívání antidepresiv Citalec, výkyvy stavu

dagulik
25. únor 2015

Bojuji s poporodní depresí. Před časem jsem založila téma "Poporodní deprese u druhéhé dítěte..." Lěčím se na tuto chorobu a užívám Citalec již třetí měsíc, a Mirtazapin asi druhý měsíc - v dávkách Citalec 20mg ráno a Mirtazapin na spaní 30mg. Neurol podle potřeby. Po asi 5 týdnech užívání se můj stav zlepšil, cítitla jsem hodně dobře, ale to trvalo 5 dní a zase propad, pak se to zase zlepšilo tak na 10 dní a potom zase propad. Teď ten propad trvá už 10 dní. Ty výkyvy jsou docela velké. Asi mají na tyto výkyvy vliv i situace, které mě stresují...
Chci se zeptat maminek, které mají zkušenost s užíváním antidepresiv, zda se náhodou také nesetkaly s takovými výkyvy. Už jsem docela zoufalá, že můj stav není ani po takové době užívání antidepresiv stabilizovaný. Moje psycholožka konzultovala moji medikaci s primářem v nemocnici kde pracuje, a dle jeho názou beru docela nízkou dávku, tak nevím...
Předem děkuji za příspěvky.

lolap
25. únor 2015

Ahoj, osobní zkušenost s užíváním nemám, ale můžu se na to kouknout profesně🙂 Bereš obvyklou dávku Citalecu, ale asi bych se zkusila domluvit na vyšší dávce, může se užívat až 40 mg denně. Jediná nevýhoda je, že může trvat zase až 6 týdnů, než se účinek zvýšené dávky projeví...Druhou možností je změna léčivé látky, je možné, že něco jiného bude na Tebe účinkovat líp. Moc jsem Ti nepomohla, ale snad na něco přijdete a bude Ti líp 😉

dagulik
autor
25. únor 2015

@lolap Děkuji, a Ty jsi z oboru? Píšeš, že se koukneš profesně...
No mě už bylo fakt dobře, fungovala jsem normálně a myslela pozitivně, ale vždy jen pár dní. Dr. tvrdí, že výkyvy můžou být, ale tak velké a dlouhé....hm nevím no.

lolap
25. únor 2015

@dagulik Já jsem doktorka farmacie 😉 , takže jsem se na to koukala z hlediska léků. Taky se mi ty výkyvy moc nezdají, jsou docela dlouhé. Po třech měsících užívání Citalecu už je nastoupaná hladina účinné látky, v tom bych problém neviděla. Ale samozřejmě neznám Tvoji anamnézu, beru to jen z farmakologického hlediska. Určitě se zkus pobavit se svým ošetřujícím lékařem ohledně svých pochyb a zatlačit na něj, aby něco udělal, že se necítíš dobře, ať už by změnil dávku nebo Ti dal jiné léčivo. Pokud by s nic neřešil, tak bych asi změnila lékaře, důležité je, aby ses cítila dobře. V dnešní době už je široká škála antidepresiv a určitě se pro Tebe najde něco vhodného, je zbytečné se trápit 😉

dagulik
autor
25. únor 2015

@lolap Jo, jsou dlouhé ☹ Ale když mi bylo fajn, tak jsem fungovala úplně normálně a neměla jsem žádné úzkosti, a na kontrole mi dr. řekla že mi dává 100 bodů, jak jsem se spravila a že mi ty léky evidentně dělají dobře. No jo, jenže na krátko...ach jo
Já jen tiše doufám, že se jen potřebuje zvednout dávka toho Citalecu, protože před týdnem mi dr. zvedla dávku Mirtazapinu z jedné a půl tablety 15mg na 2 tablety (tzn. na 30mg) a říkala, že se uvidí, zda se mi stav zlepší, a když ne, tak Mirtazapin dáme zpět dolů a zvýšíme Citalec, ale stav se zatím nezlepšil. A je to fakt trápení....kdo to nezažil, nepochopí. Mám dvě krásné a zdravé děti a nedokážu si je užívat ☹ Nemusela bych si mateřskou vyloženě užívat, jen bych si přála, aby mi bylo líp a nemusela se trápit...

lekorka453
7. kvě 2016

Radím nezačínat s tím!!!!!!! Mám zkušenost- náhlé 42tky horečky, třes, arytmie, záškuby, sebevraždy, agrese! Vysazení bývá boj o život!

dagulik
autor
7. kvě 2016

@lekorka453 zdravím, jen pro informaci, tehdy jsem změnila léky, u kterých byl sice začátek užívání hodně těžký, ale stálo to za to. Teď jsem úplně v pohodě (klepu...) už delší dobu. Jsem opravdu vděčná za to, že jsem zase mohla začít normálně žít, radovat se ze života a hlavně z dcerky a z obou dětí. Jsem to zase JÁ, veselá, bezstarostná, šťastná. Nějakou dobu už snižuji dávky, pomalu a postupně jeden a druhý lék a úplně v pohodě. Jen při každém snížení s malými pocity ztaženého hrudníku, které ale trvají jen pár dní a pak vymizí. Snižovat jsem začala v podstatě sama, podle pocitu a pak konzultovala s dr.
A Vy máte nějakou aktuální zkušenost? Nebo se jedná o starší záležitost...?

Sem začni psát odpověď...

Odešli