Na kolik dní dovolené mám nárok?

jenalenka
28. dub 2015

Dobrý den, nemáte někdo zkušenost s tim na kolik má žena nárok dovolené, jsem v trvalém pracovním poměru 10 let v jedné firmě, loni jsem otěhotněla a od 20.3.14 byla na rizikovém, tudíž na nemocenské až do konce září, od prvního října na mateřské až letos do půlky dubna, loni jsem nestihla čerpat ani jeden den dovolené, ted jsem nastoupila na dovolenou po skončení mateřské před nástupem na rodičák, který ještě nemám vyřízený, v práci mi řekly že nám nárok na dovolenou, tak jsem se dohadovala protože jsem u některých podobných případů viděla že je nechaly třeba čerpat nárok za letošek 20 dní plus 15 dní z loňska, tudíš měly proplacených 35 dní dovolené které si vyčerpali po mateřské, ale mě v práci tvrdí že teda jestli mám nárok tak jen na dvacet dní a víc ne, nevíte někdo jak to teda je?

prostenika85
28. dub 2015

Sice nejsem odborník, ale myslím, že zaměstnavatel není povinný převádět nevyčerpanou dovolenou do následujícího roku (i když v mnoha firmách je to standardem, že se aspoň část nevybrané dovolené převádí). Délka pracovního poměru na to taky vliv mít nebude.

banitram
28. dub 2015

Neexistuje nic jako "podobný případ" ... Počet nároku na ŘD se vypočítává z odpracovaných dní a ponížených o neodpracované - kolikrát o výši nároku rozhodně i jediný den !!
Takže pokud jste v roce 2014 odpracovala alespoň 60 směn (do odpracované doby se započítává i mateřská dovolená, rodičovská už ne). Tento nárok se poměrnou částí krátí po neodpracovaných 100 pracovních dnech (čímź myslím směny dle plánovaného pracovního harmonogramu) - nevím přesně o kolik, ale i u vás se bude něco krátit.... Vezmeme-li jen rok 2014, tak od března do září nemoci by to mohlo pokrátit tak 1,5 - 3 dny. A nárok za 2015 bude záviset právě na těch 60-ti dnech. Pokud byste je "neodpracovala" (MD) , počítal by se vám nárok jen za každých odpracovaných 21 dní - 1,5 dne.ŘD.

nika1610
1. pro 2015