icon

Máte zkušenost s asymetrickým hrudníkem po porodu?

terezkaa02
25. srp 2024

Ahoj mamky, nesetkala jste se prosím některá po dětech s tím, že se vám trochu změnil tvar hrudníku, nejspíš v souvislosti s nerovnoměrným zatížením páteře při péči o dítě. Malou jsem nosila hlavně na pravé straně a teď si začínám všímat, že mám na levé straně podivně postavená žebra, jakoby více do špičata.

kosi_cek
•
25. srp 2024

@terezkaa02 tak samozřejmě to může být i z asymetrického nošení, ona stačí chvilka a tělo zareaguje a zkroutí se, nahne se na jednu stranu a tak...Nejsem tedy žádný odborník, ale je docela časté, že s těmi žebry hne vyloženě těhotenství a nemusí si úplně sednout zpátky, často právě na straně, kde mělo miminko prdelku (nebo hlavičku, pokud je prdelkou dolů). Tak to bylo u mě, ten problém jsem zaznamenala až po 4. porodu (po 5. a 6. opět v pohodě), ale vesměs stačilo na to jen pár docela.jednoduchých dechových cviků a žebra se vrátila zpět nebo alespoň se zatáhka, že už mi tak výrazně na té jedné straně netrčí. Účinek dechového cvičení byl velmi rychlý. Zkusila bych se třeba v leže na zádech s pokrčenýma nohama soustředit na výdech a zapojit při výdechu ty šikmé břišní svaly (celou tu oblast žeber) směrem dolů a zároveň k sobě, vše opravdu jen dechem a vědomým zapojením, aniž by se člověk např. nějak zvedal z podložky a nebo teda nějakou rehabilitaci, já.měla kvůli jinému problému napsanou od lékaře 😉 Takto má žebra vypadala rok po 4. porodu a pak foto tedy o cca půl roku později, ale sedlo si to o dost dříve 😉

dashyyy
•
26. srp 2024

ano určitě může dojít k různým rotacím, ideálně se obrátit na fyzio, zkušeného a zaměřeného na matky po porodu, pomůže 😉

cilkat
•
26. srp 2024

Em... mě to přijde úplně normální... Ale ano, pokud je to něco, co ti vadí, tak první krok je fyzio.

terezkaa02
autor
•
6. zář 2024