Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Během krmení šílený pláč. Čím by to mohlo být?

Zodpovězené
Důvěra v pláč dítěteSpánek kojenců a batolatMiminkoKojenec (2 měsíce až 1 rok)3. měsíc vývoje dítětePéče o kojenceKojeníMateřské mlékoNoční kojeníNutrilon mlékoSunar mlékoUmělé mlékoNutritonKojení dětíPitný režimProbiotikaProbiotika BioGaiaLékyAntibiotikaRefluxZánět močových cest
1. dub 2020

Dobry den,

mám 3měsíční dcerku, bohužel po měsíci musím dokrmovat UM, v noci kojím, měla jsem nedostatek MM. Před měsícem jsme prodělaly zánět močových cest, braly jsme nějaký sirup, po týdnu jsme najely na nějaké topoly, které sypu do malého množství mléka, pak jí dám čisté mlíčko.
Cca skoro 1 měsíc jsme používaly Biogaiu. Vše v pořádku. Teď jsme musely Biogaiu vysadit a dáváme od 19.3. Biopron s těmi tobolkami. Od té doby, když ji krmím UM, v půlce přestane jíst, začne tlačit, kroutit se a je konec. Pláče, rudne, jak tlačí a víc do ní nedostanu. Občas si prdne a někdy to jde, že se vyprdí i vykaká.
Od té doby je to pořád, jak přes den, tak i v noci. Vždycky krásně papala, i 180 ml snědla, ale teď? Někdy sotva 120 ml. Jen jsem zapoměla napsat, že jsem nejdřív dávala Nutrilon, chtěla jsem zkusit změnu, protože mi malá od narození ublinkává, tak jsem chtěla zkusit, jestli jiným UM se to nezlepší, tak jsem dala Sunar, ten jsem cca po 4 dnech vysadila a dala Kendamil, ten bere cca měsíc. Bohužel na to ublinkávání nám nepomohlo nic, tak jsem jí to zahušťovala Nutritonem. Nic, měla ne kašovitou stolici, která dost zapáchala.
A jak jsme začaly od toho 19.3. dávat tobolky na ten zánět močových cest, je konec krásného spokojeného miminka, která krásně papalo a i v noci mi vydrželo spát 6 hodin..
Dnes? Během dne se kroutí, prdí o sto šest. Kaká, bohužel ublinkává a v noci se po 3 až i 5 hodinách vzbudí, protože se začne kroutit a prdí.

Nevíte, čím by to mohlo být?

V jednu chvíli si říkám, že jí asi nesedí ty antibiotika, co jí teď dávám, protože mlíčko by se jí projevilo dřív. Či jí ta Biogaia pomáhala a teď chudinka trpí 😔.
Biogaiu dávat nemůžeme, protože ten Biopron má lepší na ty ATB probiotika než Biogaia.

Děkuji mockrát, k doktorce jdeme ve středu, ale už jsem z toho zoufalá 😔.

Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

antibiotika mají negativní dopad na střevní mikroflóru. Dysmikrobie (oslabení běžné střevní mikroflóry) může vyvolat bolest bříška, plynatost, zhoršení refluxu - výraznější ublinkávání. Dyskomfort a neklid Vaší dcerky bych tedy připsala hlavně na vrub atb léčby (i když samotný zánět močového měchýře též může být bolestivý). V léčbě infekce pokračujte jak je doporučeno, mlíčko nyní neměňte. Pokračujte v antirefluxním režimu. Při podezření na bolest zkuste podat Nurofen nebo Panadol čípek.
Bud'te trpělivá, nebot' vše se bude urovnávat po nějakou dobu.


Přeji Vám krásný zbytek dne.
MUDr. Lenka Emmerová