Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Horečky i přes ATB. Bolest hlavy a kloubů. Co to může znamenat?

Zodpovězené
Školák (6-11 let)CRP testBolest hlavyBolest v krkuBolest hlavy u dětíPitný režimAntibiotikaHorečkaAkutní bronchiolitidaAngínaMononukleózaVirová onemocnění
24. říj 2019

Dobrý den,

ráda bych Vás poprosila o radu. Syn (10,5 let) měl před 3 týdny angínu. Dr. dala Ospen 1000mg co 8 hodin, syn dobral, moč v pořádku, krk v pořádku. Za tři dny si opět stěžoval na bolest v krku, tak mu paní dr. udělala výtěr, ze kterého se zjistil spálový bacil. Syn proto dostal 5 dní po dobrání Ospenu atb. Klacid 250mg co 12 hodin na 14 dní. Hned ten den, co začal brát nová atb se začal dusit a přidala se mu k tomu všemu ještě bronchitida (Ventolin). Tento pátek, po 8 dnech užívání Klacidu, jsem s ním byla na kontrolním výtěru, výtěr je čistý, poslech v pořádku. Už odpoledne si ale syn stěžoval na bolest hlavy a kloubů a naměřila jsem teplotu 39,1. Po 7 hodinách od Nurofenu opět 39. Dnes ráno zvýšená teplota 37,6, ale říká, že mu není dobře - pravděpodobně teplota znovu poroste.
Je normální, aby i přes atb měl syn takto vysoké horečky? Co mohou znamenat?

Velice Vám děkuji za odpověď.

Dobrý den,

antibiotická léčba nechrání chlapce před virovou infekcí. Je možné, že se nakazil nějakým virem. Doporučuji snižovat horečku, pitný a klidový režim. Při trvání potíží udělat náběr krve a stanovit CRP, krevní obraz, sedimentaci krve, ASLO, revmatoidní faktor, jaterní enzymy, event. testy na infekční mononukleozu. Zkontrolovat moč.


Přeji Vám krásný zbytek dne.
MUDr. Lenka Emmerová