Dobrý den,
už jsem tak trochu zoufalá ve výběru kočárku.
Chtěla bych 2v1 s nafukovacími kolečky. Kočárek, který v klidu zvládne cyklostezky nebo nějakou polňačku, u kterého se nemusím bát, že bych ho po pár měsících musela reklamovat 😕, + který bude mít v setu i tašku, moskitiéru, pláštěnku.
Samozřejmě nic předřaženého. Moje představa je cca 15 000,-
Je vůbec možné v této cenové kategorii najít kvalitní kočár? 🙏
Děkuji
Ahoj,
kombinací kočárku 2v1 se většinou rozumí, že se jedná o potah hluboké korby a sportovního sedáku (korýtkového typu), které mají jeden společný rám, na který se navlékají. Společná je i stříška. Přeměna z hluboké korby na sporťák je jednoduchá a navíc ušetříš místo při uskladnění. Jedním z nich je například Bugaboo Buffalo, který se sice už neprodává, ale dá se sehnat na bazarech za super peníze. Bugaboo má kvalitní kočárky, takže bych se koupi z druhé ruky nebála. Kola nemá tedy nafukovací, ale ani s gumovými není terén žádný problém. Za ušetřené peníze můžeš pak pořídit přebalovací tašku a případně i jiné příslušenství, a že jich Bugaboo má! 🙂
Textilie hluboké i sportovní části se upevňují na stejný rám, který se jednoduše nacvakne na konstrukci. Korýtkové sedadlo je umístěno výše, rozdíl ve výši oproti městskému Bugaboo Cameleon je přibližně 10 cm. Dokoupením autosedačky s adaptéry vytvoříš z kočárku trojkombinaci. Obrovský nákupní košík unese až 10 kg. Kromě toho můžeš na ručku zavěsit tašku s hmotností do 6 kg.
Kočárek si přizpůsobíš výběrem stříbrné nebo černé barvy konstrukce. Kromě toho se dají střídat dokoupitelné barevné stříšky, včetně prodloužených letních verzí. Dostupné je i množství dalších volitelných doplňků. Rukojeť a dětské madlo novějších modelů jsou koženkové. Ty starší poznáš i podle nemožnosti skládání konstrukce se sedadlem.
Bugaboo Buffalo vyšel i ve speciálních edicích. Escape, Diesel Denim, Andy Warhol doplňuje Classic + Collection či designérská Niark1. Od září 2017 je dostupnou edicí i kolaborace s tygřím potiskem We Are Handsome či limitovaná Atelier Collection.
Ale zpátky k pojmu 2v1 - předpokládám, že myslíš dvojkombinaci, tedy kočárek složený z hluboké korby a samostatného sportovní sezení 🙂. Pokud zůstaneme u bazaru, máš na výběr z poměrně velkého počtu, i cenově dražších kočárků, anebo se naopak držet průměru a ušetřit tak. Pokud plánuješ jezdit v terénu často či si zvolíš svižnější tempo procházek, případně vytáhneš inline, jako nejlepší volba se mi jeví kočárky s třemi koly, tedy trojkolky. Mají velká kola, ruční brzdu a kvalitní odpružení.
Co se týče příslušenství, pláštěnka je součástí většinou každého kočárku, s moskytiérou a taškou je to už horší. Nicméně univerzální moskytiéra nestojí moc (tuším, že do 150 Kč) a přebalovacích tašek/batohů je na trhu ohromné množství, takže nebude problém sehnat takovou, která bude designově pasovat k Tvému vybranému kočárku. Největší příslušenství v setu mají levnější polské kočárky, najdeš u nich kromě tašky, i nánožník na sporťák, ale všeobecně by se o nich dalo říct, že to jsou nejčastěji reklamované kočárky. Většina polských kočárků má sporťák zbytečně těžký a neskladný, tak je na zvážení, zda by Ti i on vyhovoval a časem si nekupovala lehčí, stejně jako spoustu jiných maminek. Hluboká korba je jen na chvilku, zatímco se sporťákem budeš jezdit déle, je tak potřeba se při výběru kočárku soustředit spíše na něj.
Každopádně je všechny nehážu do jednoho pytle, například polská značka X-Lander, je moc povedená! 🙂
Rovnou se na nějaký model podíváme. X-Lander X-Run je oblíbená, terénní trojkolka. I přes váhu 11,6 kg a předního neotočného kola, je lehce ovladatelný. Kola má velká nafukovací, se zadním odpružením. Jeho největším mínusem je, že se sporťák nedá sklopit do úplného lehu, je to spíš takový pololeh. Hluboká korba je takovým standardem, co se týče rozměrů.
Součástí sportovního sedadla je integrovaná moskytiéra. Sedák je velmi prostorný, vejde se do něj i větší dítě. Naklonit ho můžeš pouze částečně. Pro využití od narození je k dispozici hluboká vanička či autosedačka s adaptéry. Odkládací prostor nákupního košíku je rozšířen velkou kapsou zezadu zádové opěrky.
Starší modely X-Run poznáš podle dětského madla a podložky, které byly z výbavy sedadla později odstraněny. Na stříšce zmizelo boční plastové zajištění. Vylepšená stříška se vzorovanou vnitřní částí je prodloužitelná.
Představím rovnou i variantu na 4 kolech, a to X-Lander X-Move. Je trochu těžší, ale ovládá se dobře a není to žádný tank, ačkoliv tak působí.
V roce 2016 prošel X-Move menším faceliftem. Starší verze poznáš podle podložky, která je součástí sedadla. Košík těchto modelů nejde rozšířit. Nový X-Move byl vylepšen ještě prostornějším sedadlem s dvojitou výplní. Je tak pohodlný i pro větší dítě.
Pokud Tě trojkolky oslovily, mrkla bych určitě i po Thule Urban Glide 2, který je bohužel už trochu dražší za dvojkombinaci, ale na bazaru se objevují každou chvilku. Případně je možnost pořídit nový jen sporťák a hlubokou korbu z bazaru 🙂. Kola má nafukovací, přední s možností aretace, úplný leh. Nevýhodou je chybějící madlo a polohování nožiček, které musíš dokoupit zvlášť.
Pro své otočné a zaaretovatelné přední kolo je Urban Glide 2 vhodný jak pro každodenní použití, tak i na lehčí běh či sport. Nafukovací kola jsou v zadní části měkce odpružená pro hladkou jízdu každým terénem. Odlehčenou hliníkovou konstrukci složíš jednoduše a dokonce jednou rukou.
Neotočné sedadlo je měkce polstrováno a velmi prostorné, spolu s vysokou nosností tak zvládne i starší dítě. Zádovou opěrku můžeš polohovat do hlubokého, i když stále mírně nakloněného lehu. Opěrka nožiček se zvednout nedá. Praktickým detailem jsou i vnitřní kapsy sedadla na dětský nápoj či maličkost k jídlu, případně též samostatně dokoupitelné pultíkové madlo. Pro použití kočárku od narození je v nabídce hluboká vanička nasaditelná pomocí adaptérů, případně též adaptéry na různé druhy autosedaček. Všechno příslušenství ke kočárku je dostupné samostatně.
Další variantou by mohl být i Baby Jogger City Elite 2, momentálně se dá sehnat v akci kolem 17 tis. za novou dvojkombinaci, nebo zvolit bazarový model. Kola má bezúdržbová, gumová, plněná pěnou - přední je otočné a celkově nepůsobí tak sportovním dojmem, jako předešlý X-Lander, což je výhoda, pokud potřebuješ kočárek i do města. Dá se též sklopit do lehu a zároveň je prostornější než TUG 2.
Neotočné sedadlo je i v Elite 2 verzi velmi prostorné. Díky nosnosti až 22 kg zvládne i větší dítě. Polohovat můžeš zádovou i nožní opěrku - a to až do lehu, díky čemuž je sedák použitelný již pro ty nejmenší (novorozence je však lepší do něj uložit s redukční vložkou či hnízdem). Pomocí adaptérů dokážeš ke kočárku připojit autosedačku či hlubokou vaničku Deluxe či skládací Compact - a tak Elite 2 využít již od narození v plnohodnotné kombinaci. Veškerou výbavu včetně dětského madla nebo pultu je nutno ke kočárku dokoupit zvlášť.
Nafukovačky a dobré odpružení má i velice oblíbený ABC Design Salsa 4 Air.
Má elegantní, moderní vzhled. Kočárek je velice skladný a snadno ovladatelný. Díky nafukovacím a odpruženým kolům, které byť se můžou zdát menší, projede dobře terén i městské chodníky. Váhu má tedy vyšší, ale měla jsem čest ho vyzkoušet a opravdu jede skoro sám. Jeho vyšší váhu podle mě zaregistruješ až při skládání.
Prostorné sedadlo můžeš otáčet a polohovat v obou směrech, až do klasického rovného lehu, včetně opěrky nožiček. Prodává se v kombinaci se skládací hlubokou korbou, která má nově (rok 2022) na přední straně panoramatické ventilační okénko - pro lepší cirkulaci vzduchu během letních dní. Přibyla i nová paměťová funkce, která umožňuje uvolnit každou stranu korby samostatně, díky čemuž můžeš mít neustále jednu ruku na madle pro přenášení. Stříšku na hluboké i na sportovní nástavbě lze rozepnutím prodloužit o panel s větracím okénkem.
Novinkou pro rok 2022 je i Home set v designu "braid". Jedná se o proutěnou korbu v retro stylu. Přibyl i praktický stojan, díky kterému si můžeš dítě v korbičce postavit hned vedle postele nebo například do obývacího pokoje a neustále mu tak být na blízku.
Ke kočárku lze připojit autosedačku Tulip, nebo s příslušnými adaptéry i autosedačky známějších značek.
Držím palce při výběru a kdybys měla ještě nějaký dotaz, neváhej mi napsat. 🙂
Přeji krásný den a pohodové kočárkování.
Katka
kočárková poradkyně Modrého koníka
Kočárkopedie
Blog: kočárkopedie