icon

Dobře zformulovaná rizika zveřejňování fotek dětí na internetu.

https://katerinatravnickova.cz/rizika-sdileni-i...

avatar

Zajímavé, nikdy by mě ovšem nenapadlo fotit dítě tajně, stejně tak jako dospělé, kterýžto princip tam sama autorka zmiňuje.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

"Nic, co na internet dáte a poté smažete, není skutečně smazané. Tak přistupuju ke všemu, co sdílím." - Mám to úplně stejně🙂

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@tahejhula ta hranice je těžko určitelná - od kdy dítě chápe, že je foceno? Kdy pochopí, jak může být fotka publikovaná a domyslí rizika zveřejnění? A jsou situace, kdy si toho dítě nevšimne, je zabrané do činnosti, děje se něco zábavného apod.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

Mě v článku nejvíc zaujalo riziko oklamání dítěte, o kterém toho lidi ví příliš - známe tvar, jméno, jména a profese rodičů, oblíbenou hračku, sourozence, styl výchovy a více či méně přesné bydliště.
Pak můžeš dítěti nakukat cokoliv, i v pubertálním věku dokážou být ještě hodně naivní a ovlivnitelné, natož třeba menší školák, co jde ze školy.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@antoinet já ale nezmiňuji zveřejnění, že ne? Člověk si ještě pořád pořizuje fotky jen pro sebe. Píšu o samotném focení, kdy autorka bez vědomí a souhlasu dítěte fotí. Konzultuje s ním pořízení fotky posléze? Nemám na mysli kojence, tam ostatně člověk nefotí "od pasu", ale například tříleté dítě svůj názor má. Tudíž zde sama matka dítě poněkud podvádí.
Sdílení velkého množství informací o dítěti je problém, daleko větší než samotné fotky. Fotky z výletů, popis, kde byli, co tam dělali, co měli k obědu, potom už nic neřeší ani smazaný obličej nebo fotky zezadu.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@tahejhula jo ahaaa.
No když třeba dítěti přeje někdo k narozeninám, tak se prostě neptáš na souhlas. Těch situací bude hodně. Ale pokud mu to později vadí, smažeš to z domácího alba, z netu už ne.
A Kate myslím nepodvádí, jen z toho hledá cestu ven 🙂

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@antoinet takový souhlas lze požadovat například dopředu. Pokud mi dítě odpoví, že fotit nechce, nefotím. Ale například já se opravdu ptám pokaždé - mohu si tě vyfotit, jak si stavíš na písku, mohu si udělat fotku, jak šplháš na prolézačku, jak se koupeš v rybníku... Posléze si pořízené fotky kontrolují, komentují, které se jim nelíbí, vymažu. Prostě je beru jako lidi, kteří mají nějaká práva. Co se týče internetu, predátoři nebudou sosat fotky a data odněkud z hlubin netu po smazání, proč by to dělali? Všude je toho dost k mání úplně bez práce.
Takže cestu ven asi hledá, nicméně zrovna tento bod je poněkud pokrytecký.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

Taky fotky dítěte veřejně nezveřejňuji…. ale co takové školky, mají mu rozmazávat hlavu na hromadných fotkách z akcí? Tam je to ještě extrémně nebezpečné, protože adresa školky je jasná. I když mají heslo, to heslo je pro celou školku stejné…. Nebo i konverzace, nedělám si iluze , že pro lidi na darknetu není složité se nabourat někomu do telefonu, koneckonců umí to i viry…. Někdy si přijdu s ochranou dětí jak v pasti…..

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@rosalline můžeš prostě udělit nesouhlas se zveřejňováním dítěte. Ale znovu, tihle lidé mají volně k dispozici nepřeberné množství fotek na běžném internetu. Projeď si Facebook, velká spousta matek má profil veřejný a plný fotek. Podívej se na kterýkoli mateřský web. A když budu pokračovat, kolika lidem přijde normální, že se jejich dítě pohybuje na veřejném koupališti nahé, někde za bukem si ho někdo klidně fotí. Pamatuji akci, byla to nějaká mikulášská na náměstí a tam se prostě procházel chlápek a děti si jednotlivě fotil. Chvíli jsem ho sledovala a pak se ho ostře zeptala, proč to dělá a kdo mu dal svolení. Nebyl to ani novinář místního plátku a svolení neměl. Řekla jsem mu, že fotky před mýma očima buď smaže, nebo volám policii. Poslechl, smazal. Ostatním rodičům to zjevně vrásky nedělalo.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@antoinet hele stačí se podívat na některé uživatelky tady. Víme o nich úplně všechno, včetně toho co večerky děti a kdy měl manžel chuť na sex (nadneseně myšleno).
Já třeba ve školce zásadně vyslovuji nesouhlas se zveřejňováním fotek i jména dítěte kdekoliv. A učitelky to respektují. Ale jsem z celé třídy jediná kdo tohle řeší

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@rosalline v telefonu mám antivirový program stejně jako v počítači. A doufám, že ten mě fotky ochrání

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@tahejhula je to drsné prostředí, notabene když jsem nedávno četla, že nějaké sdružení pedofilů v Čechách Pegas nebo Pedas , teď přesně nevím, si sdílí odkazy na školkové fotografie nebo z jiných akcí, a pak to nechutně komentují…. Rodiče, kteří tam našli odkazy na fotky svých dětí , s tím nedokázali nic udělat….
O víkendu jsme taky byli ve vodním domu, tam si děti hrály s vodou plavkách . Jedni prarodiče svlékli asi 2,5 letého do naha… samo si každý fotil a natáčel to své dítko, kde se prolínaly cizí děti… hned mi to prolétlo hlavou…přitom na tom není nic zlého, jen ta má paranoia
Na druhou stranu jsem pokrytec, protože opravdu s nadšením sleduji kanál dvatatove, kteří na starostech o děti a na dětech mají postavenou svou živnost…a neodsuzuji je…

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@tuamoti tak antivir není všemocný, ale pro minimalizování rizika a klid duše

Odpověz
10. srp 2022
avatar

@rosalline jo, protože to ty školky mají na veřejných úložištích. O tom píšu, oni nemusí vrtat do hlubin internetu, mají to jako na talíři běžně všude.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

Hezky napsano. Spoustu veci mam nastaveno stejne (nezverejnuju fotky, jmena, prava data narozeni ani bydliste), ale stejne jsem tam nasle i nejakou inspiraci. Chytila jsem se za nos, ze me deti znaji porad s telefonem v ruce. To musim omezit.

Odpověz
11. srp 2022
avatar

Pardon za offtopic, ale me tedy na celem clanku nejvic rozsekal dosud posledni komentar pod nim.
"Presne to je duvod, proc jsem jako influecer nezacla. Joo ja vzdy chtela byt, ale cena ze odhalim hlavne soukromi deti me hned odradilo."
V jake dobe my to zijeme 🤦‍♀️ Protoze prece zacnu sdilet fotky svych deti spolecne s rozsahlymi elaboraty na tema jak vybrat spravnou znacku plen a muzu se oznacit za influencera 🙈🙈🙈

Odpověz
11. srp 2022
avatar

Určite súhlasím, preto na verejnom instagrame s počtom sledujúcich 9K (čo je pomerne málo, ale pri zmieňovanom percente psychopatov veľa) nezverejňujem fotky nikoho z blízkych, dieťa by mi ani nenapadlo. Akonáhle je človek OSVČ, kde drvivá vačšina ľudí uvádza adresu živnostenskému úradu bydliska, ktokoľvek dokáže vo verejnej databáze zistiť, kde bývate. Na margo: Pomerne zaujímyvý je rozhovor z Terezou Hodanovou (Teri Blitzen) v Reflexe, ktorá začala ako infleucerka v mladom veku (z vlastného rozhodnutia) a aký vplyv to malo na jej život. Mladý človek si teda dokáže uvedomiť, čo zdieľa a že to zdieľa, ale nemusia mu docvaknúť všetky následky (koniec koncov tie nám nemusia docvaknúť ani v 40-tke, ak o ľuďoch zmýšľame len v dobrom).

Odpověz
12. srp 2022