icon
1 / 1
avatar

:o neprijde

Odpověz
24. říj 2018
avatar
ivuk
autor

@kleuska18 jsem ráda, že nejsem sama “náročná” 😂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

to je hustý...nepřijde mi to ok.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk V tom pripade jsem ja asi extra narocna 😂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Ty kráso. 😱

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Tohle určitě není normální 😠 a tohle má splňovat nějaké normy 🙄

Odpověz
24. říj 2018
avatar

😖ach jo, tohle tedy rozhodně normální není.

Odpověz
24. říj 2018
avatar
ivuk
autor

@moulinek no ja uz prave napsala reditelce co to jako ma byt? Ale na koho se muzu obratit vys? Kdo to muze resit?

Odpověz
24. říj 2018
avatar

asi mám trochu jiný názor, pokud to není pravidelně, tak OK. Rozhodně lepší než nějaká polotovarová buchta/kobliha/"jogurt" s barevnými kuličkami/tavený sýr... U nás třeba mají chleba s pomazánkou nebo ovoce. Tady vidím plus v aspoň kousku zeleniny, zvlášť jestli to to dítě sní (dostat do některých dětí zeleninu není lehký-ne náš případ). Na obyčejném chlebu a máslu taky nic není ... rohlíky/bulky posypané solí jsou z mého pohledu horší.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

No zdrava, napěchovaná, vý6ivna svacinka..jak tak koukam...mazec teda..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Chlebík s máslem + kedlubna ...co víc si přát za tu cenu obědů ve školce,nebo ne? Neznám teď ceny ve státních školkách, kluk chodí do lesní a svačiny má z domova. Jen co pamatuji když chodily dcery...ono je docela těžké se vejít do malých rozpočtů a nároků na zdravou stravu. BTW: dnes si synek na dopolední svačinu přál "chlebík s máslem + jablíčko chcu maminko" 😉

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Starší mívá taky k svačině pečivo s máslem a k tomu ovocnou/zelenovou misku, ale to pečivo je lépe namazané a ovoce/zeleninu si k tomu děti berou kolik chtějí.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest Mája taky věčně chce chlebik s máslem a jablíčko 😂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

U nas podobne-budte rada ze je chleb namazany a se zeleninou.Kouknete tez na cenu svaciny,to vam hodne napovi. Nase skolka nyni vetsinu tydne dava suche pecivo k odpoledni svacine. Je to i kvuli tomu,ze maji zdravejsi/drazsi suroviny na obed a dopoledni svacinku nez meli minuly rok.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest Kdyby k tomu bylo aspon to cele jablicko, tak nemam vyhrady,ale ten plivanec v podobe platku kedlubny...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

podívala bych se na jídelníček co dnes měli mít.. Pokud by něco chybělo řešila bych to s příslušnou šj, která svačinky vyrábí... Je pravda že i u nás děti mají pečivo s chlebem a kedlubem, ale u nás dostanou pul kedlubu ne plátek.. spíše si myslím že Vám něco zapoměli dát...

@sweetest s tou cenou za stravné ve školách a školkách souhlasím...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@rexinka u nás dostavají max pulku jablka nikdy ne cele..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam To je fuk,lepsi pulka jabka, nez tohle.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@rexinka ja si myslím že takto to byt nemělo, že tam těch platku mělo být nebo bylo více a nebo že tak chybí kus sýru nebo něco...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

U nás kvůli ceně dostávají i jen půlku jablka nebo banánu či pomeranče, tyčinku okurky, kousek papriky... Řekla bych, že tohle je sváča pro dítě, co jde po o? A ve školce po spa možná bude zbytek kedlubny k rozebrání. U nás to tak dělají, protože děti si vybírají a často to nejedí.
Já neříkám, že jenže ideální sváča, ale víc mě naštve třeba kdyz dostane do pytlíku coko kuličky do mléka. Nebo jako jogurty s lentilkama a podobně.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam Tak je prosté a jednoduché počty...ty ženy co vytváří jídelníčky pro děti nejsou kouzelnice. Nedá se vařit,tak aby byla školka tratná. A když se řekne rodičům,že se zdraží jídlo,budou prskat...
@rexinka Naše mláděti stačí půlka půlky 😀 😀
@ivuk Já myslím, že není důvod se rozčilovat a honit maily ředitelku...jak Ti tu píše dost matek jak vypadá svačina u nich ve školce nebo doma. Za mě mohu říct, že to dostat syn, vyhodí ten plátek kedlubny,bo jí nejí a chleba sní s chutí.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@rexinka tak jsem se ted ptala ditka a rikalo, ze dostanou pul chlebiku a k tomu mesicek jablka/papriky/kedluby. A kdyz si chteji jit pridat, maji vedle piti misku, kde si mohou brat dle libosti.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam To snad ano, jinak mi to prijde jak strava na pevnosti If.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest Já vím pracovala jsem v Šj takže o tom mám trochu přehlet a občas něco vymyslet a hlavně se vejít do těch peněz je nadlidský výkon, ikdyž to většina rodiču stejně nikdy nepochopí a jen budou nadávat 🙂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@fifina86 u nás taky tak...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@rexinka upřímně? i takhle jak to je si myslím že cena za tu svačinku je dodržena bohužel..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest promin přehled 😀 taková hrubka 😀

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam Ano, já si to dokáži spočítat i selským rozumem 😀
@rexinka Já bych to fakt nehrotila...jak už tu bylo psáno, spousta dětí ovoce a zeleninu nejí,tak zase na druhou stranu aby se neplýtvalo jídlem,ten plátek kedlubu chápu.
@fifina86 Je to tak dle mě skoro všude..nevím proč se tu holky jeví,jak kdyby měly děti dostávat ke sváče studený rostbíf 😀

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest Ja to nehrotim 😂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk no nejsem si jistá ale podle mě tohle by mělo řešit ministerstvo školství nebo higiena

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest jsi jedna z mála bohužel...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Tak nějaká pomazánka by byla určitě lepší, ale nepřijde mi to jako hrůza. Jako co bych určitě nechtěla, aby jednou dcera dostávala ve školce jsou např. Brumíci nebo takový ty šílený "jogurty" s kuličkama...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam Chodí mi třetí dítě do školky 😀 😉 a kort když ted musím dělat 2 sváči každý den,tak o to víc to chápu 🙂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@marketa_sob Tak to je taky pravda.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Jak to tu tak čtu, tak už nikdy nechci dělat kuchařku ve školní jídelně 😂😂😂 zbytečně se člověk nadře za malé peníze a ještě poslouchat ty řeči co tu čtu a udavani na ministerstvu nebo hygieně 😂😂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest a to je opravdu dobře a kéž by bylo více takových jako ty

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam Děkuji 😍

Odpověz
24. říj 2018
avatar
ivuk
autor

Tak holky, abychom to uklidnily 😂 ja bych nic proti svacine chleba s maslem a kedlubnem nemela.....kdyby ten chleba nebyl okoraly, maslo videl tak pres dvere lednicky a kedlub v tomto mnozstvi 😉 a neni to poprve co se nad svacinkou pozastavuji....i pomazanky jsou na pecivu jen v milimetrove vrstve.
Loni bylo vse ok.....ale reditelka vyhodila vsechny ucitelky a kucharky (nebo odesly samy na protest) a od te doby to jde z kopce.....a je zvlastni, ze ja platim 730/mesic za stravu, sousedka ve vedlejsi skolce 650,- a maji chleba natreny vrstvou, ktera jde i citit, kdyz do toho kousne. Takze o penezich to asi jenom nebude.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Takhle to bylo i před 25 lety za nás, mamka vždycky říkala že máslem zatiraji dírky v chlebu 😀za mě bych mohla mít víc másla a třeba aspoň o jeden plátek víc jedou my, ať to mají a celý chléb, jinak mi na tom nepřijde nic špatného.. A vím, že kuchařky to fakt nemají lehké, po všech stránkách..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Mohlo by byt vic kedlubny, ale neprijde mi to hrozny..muj syn by si pochutnal..Nevim.jak.u vas, ale ja za celodenni stravovani platim 35kc..chtela bych bych videt vas co by jste vykouzlily damy.🤣 Pokud neni hladovy, ukol.splnen. O zbytek se postaram ja doma😊

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@moulinek myslis hygiena? A co by na tom prosim te mela resit hygiena?

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Mne to prijde v pohode. Uprimne ani nevim, co byste za ty penize chtely ;) a jen si stezujte, az Vam zdrazi stravovani nebo ho zrusi a budete jiste spokojenejsi.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk Ty i sousedka platíte velmi málo...a že vedle mají chleba namazaný víc,ježiš. A okoralý?..tak ho holky kuchařky namazaly než šly domů no. Propočti si kolik na 1 den platíš Kč a zapoj rozum ( neurážím) jak za to vykouzlit 2 svačiny a 1 oběd (polévka + hlavní jídlo) ve zdravé formě. Já dělám 2 svačiny, za oběd cvakám 30,-Kč a to vím, že z něj kluk občas nic ani nesní. Pokud to nevyhovuje více rodičům, něco hromadně udělejte, pokud jsi sama kdo si stěžuje...dej díte jinam, nebo jdi se stádem. Stěžovat si tady moc nepadá na úrodnou půdu...i v jiných školkách to je jako u Vás.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Teď to po sobě čtu, chtěla jsem napsat, že za mě bych mohla víc o jeden plátek kedlubny ať to mají po celým chlebu..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Jinak pro predstavu, jak to chodi jinde a vim, ze se buduete ohanet, ze to vas nezajima, ze jde o to, jake to je v CR. Tak my zijeme ve Svycarsku, dite je ve skolce jen do 11:45, na svacinu nic nedostane a vy mate seznam povolenych a nepovolenych potravin, co diteti do skolky muzete/nemuzete dat. Nedodrzite to a dite je hlady, protoze mu ucitelka svacinu vyhodi. Na obed chodi domu. Pokud chcete chodit do prace, tak si muzete za velky prachy zaplatit odpoledni skolku, kde dostanou k obedu treba polivku ze sacku nebo bramburky.... takze ja jen s trochou zavisti vzpominam na to, jak se maji rodice a deti v CR. Jenze si toho nikdo nevazi :(

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@svetluluska to mas jak s rodicakem a materskou v ČR..neustale zensky ufnukavaj jak maj malo a vubec si neuvedomuji, ze v jinych statech si o rodicaku do 3 let ditete a jeste s financni podporou muzou nechat zdat..je to marny🤔

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest počkej,počkej,vím jak to myslíš,ALE pokud chceš počítat musíš na to jinak,ještě připočítej ,že obec nebo město jídlo dotuje,takže je tam větší fin.obnos na jídlo,ale dle mého,ani to není dostačující

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest My paltíme ve škole za jednu svačinku 16 kč což je směšná cena.. Na začátku roku se ptala ředitelka (písemně) zda bychom byli ochotni platit za svačinku 20 kč a více že by mohli kupovat kvalitnější potraviny a kdesi cosi... My s kamoškou nadšeně souhlasili a co? byli jsme jediné z celé školy, kdo s tím souhlasil.. ředitelka nam napsala že bohužel to neprošlo že jsme byli jen dvě kdo souhlasil no nechápu... Ale je celkem vysoké procento rodin co " nemají" na stravu dětí ve škole a školce peníze což teda jako vubec nechápu proč si ty děti dělali

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam ano, rodice jsou hovada..znam.pripad kdyz se hlasovalo.o autobus na vylet..bez pasu za tolik a s pasy o 100kc drazsi a vis co? Rodice si.odhlasovali bez.pasu..chapes to? Me to hlava nebere..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@leniczka23 ne opravdu tohle pochopit nedokážu.. Ja neříkám že strádáme nebo tak, ale my máme na prvním místě děti a raději si my 100x utrhneme od huby a dopřejeme dětem než toto.... A pokud se jedná o bezpečí, tam neni vubec o čem diskutovat!

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@leniczka23 tak s těmi pásy to je děsivý 😠 Já už teď vím, že budu mít hrozný strach, až bude dcera jezdit někam autobusem. Nejradši bych jí takhle nikam nepouštěla ☹

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam praave..a ja myslela ze je to jako normalni mit na prvnim miste ty deti..a nestacim se divit..
@marketa_sob jj nechapu..u nas jsou nastesti rozumny a vzdy maji autobus s pasy..i tak mam strach, ale neudelam mu to abych mu ten vylet odeprela..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@marketa_sob ja myslím že oni už ted musí mít autobus s pásy ne?
@leniczka23

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@leniczka23 no neni spíš je to čím dáů větší vyjímka.. ještě se vrátím zpět k obědum ve škole, když jsem ještě dělala v šj... tak tam byl jeden kluk jehož rodiče věčně pozdě platili stravné a furt problémy a dostat z ních peníze byl nadlidský výkon, párkrát jsme kluka museli nechat o hladu což bylo srdce rvoucí, ale tatínek i maminka si vyhulovali zobáky to je na pěst!

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@leniczka23
@danunkam
Aha, tak to já vůbec neznám, autobusy s pásy jsem zažila jen dálkové Student agency.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@marketa_sob nevím možná se pletu..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Necetla jsem diskuzi... ale kdyz vezmu, ze za svacinku ve skolce jsou 3-5 Kc, tak to tak odpovida. Samozrejme by melo byt vse ok - cerstvy chleba, maslo, vetsi kedlubna... ale vic asi nevymysli. Jinak resit s vedouci ŠJ, potazmo s reditelkou, pokud neni rodic spokojeny... 😉

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam nene, zadna pravidla pro prepravu skolnich skupin nejsou..bohuzel..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@leniczka23 tak sory za překlep 😕 ta by snad měla řešit kvalitu a čerstvost potravin

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@leniczka23 aha tak ja myslela že jo.. no škoda..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@moulinek tak můj laický názor je ten, že hygiena řeší podmínky, ve kterých se jídlo připravuje (zda tam nejsou myši, plísně, zda je oddělený prostor pro přípravu masa a zeleniny apod) a pak řeší to, když se někde objeví třeba salmonela. Jako dát podnět na hygienu za okoralý chléb a malý plátek kedlubu mi přijde fakt mimo.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@moulinek ja myslim ze to, ze dostane oschly chleb neni zadne poruseni..je to nedostatek, to urcite a kdyby to bylo vickrat, ozvala bych se. Ale jinak na tom.nevidim nic nekvalitniho.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Tak podle mě z hlediska výživy dítěte v pořádku není. Nechám stranou finanční otázku, i když osobně si myslím, i vzhledem k tomu, že jinde to jde, že se z těch financí dá udělat to jídlo v rámci možností kvalitně a plnohodnotně. Spíš mě zaráží, že se tím ospravedlňuje výživa dětí. Upřímně-pokud by měl syn takhle jíst ve školce 20 dnů v měsíci, tak mu stravu neplatím a bude si nosit svoje vlastní jídlo z domova. Porci ovoce nebo zeleniny bych si představovala tak 4x větší. Chleba velikosntě asi cajk, ale buď tam má být víc másla a nebo tahle “podkladová vrstva” měla obsahovat ještě plátek sýra, šunky, gervais nebo tak něco. Za cenu, kterou školky na ty 3 jídla denně chtějí, je zvládnu udělat doma plnohodnotněji, takže za předpokladu, že škola nakupuje ve velkém a má ještě mzdové náklady, tak by se to mělo jakš takš vyrovnat...A pokud ty peníze nestačí, tak to chce holt víc...jak jako, že rodiče remcaj...je inflace, takže ceny surovin rostou a kvalitní výživa dětí by měla být přední, pokud jsou to třeba 3z5 jídel denně a to 2/3 měsíce, tak chci, ať jí dítě pořádně.
Jo a argument, že většina dětí tu zeleninu nejí, tak proč jí dělat hodně a vyhodit, je podle mě úplně ujetej. Proč by mělo něčí dítě bejt ochuzený jen pro to, že jiný to nejí!?

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@maruskakaras jen poznamka, do statni skolky vlastni jidlo nedonesete. Vim, jaky s tim maji maminky deti, ktere trpi alergiemi problem.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@maruskakaras na tom, že by to šlo udělat lépe, se tu asi vesměs všichni shodneme. Otázkou ale je, jestli je to takový průser, který je třeba řešit přes ředitelku a ještě to chtít "hnát vejš" a probírat tady ... Mám jen takovou otázku (a nemyslím to zle), opravdu Tvoje dítě sní celý plátek chleba řádně namazaný, popř. se šunkou a sýrem + k tomu tak polovinu kedlubu (když vezmu požadavek na 4x více zeleniny). Na svačinu se mi to zdá jako obrovská porce pro školkové dítě. (z pohledu energetického příjmu). Takovou svačinu nesním ani já jako dospělá a kojící...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@fifina86 vim, že je v dnešní době problém i s blbým cukrovím na vánoční besídku. upřímně, vyžadovala bych kvalitnejší provedení stravy, jinak bych osobně dělala docela dusno....na druhou stranu, co jsem viděla stravu ve školkách, tak si takhle chatrné provedení nevybavuju, takže tohle je asi nějaký exces z bůh ví jakého důvodu...ale řešila bych ho, pokud na tento způsob jsou všechny nebo většina svačin...můj osobní postoj 🙂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@marketa_sob
@leniczka23 já jen odpovídala zakladatelce. Na nikoho hygienu neposílám. Chápu i tu druhou stranu, že s omezeným rozpočtem nejdou dělat zázraky ☹️

Odpověz
24. říj 2018
avatar

děvčata nevím kolik se u vás za svačiny platí, mě to příjde naprosto normální, a myslím to vážně. Já chápu, že né každému se to líbí, ale chci vás vidět udělat svačinu za 7 korun. Cca 3,80 stojí mléko, které je vpodstatě ke každé svačině, nebo každé druhé, 1,50 chleba, nebo také 2,5 rohlík, to jsme na 5,3, nebo také 6,3, co dále si představujete za 0,70 haléřů?

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@marketa_sob ale jo, takovéhle krajíčky sní s přehledem třeba s rybičkovou pomazánkou. ještě na to slupne jablko. ne vždy...někdy nemá hlad nebo chuť...taky podle toho, jak moc třeba snídal a obědval.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Ono záleží, kdo vám vaří. U nás na rok vyměnili dodavatele z organizace města na jinou (nebudu jmenovat). Od té doby katastrofa. Jídla málo, nedovařené nebo naopak připálené. Obě děti mi chodily domů hladové. Ačkoli toho ve školce moc nejedly, v tu dobu nejedly vůbec. Z celého jablka zůstala půlka nebo čtvrtka, jeden banán na tři děti ... a to můžu pokračovat.
Tahle svačinka by tehdy byla balzámem na duši a duši mého dítka. Chleba s máslem a kedlubnem miluje. Obě milují 🙂
Po roce se konal návrat do původního stavu, organizace byla vyhozena. Změna obratem k lepšímu. I když půlky ovoce a zeleniny zůstaly. Skladba jídelníčku ale nikoli. Mají pomazánky, zdravější přílohy ...

Na druhou stranu, za ty peníze chtít zázrak asi nejde. Po zkušenosti, že to jde dělat i hůř, bych se nad tímto nepohoršila.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

A kdyby stejná svačina byla 10x týdně, chápu, že se to paní pisatelce nezdá, ale určitě mají i jiné věci, dnes např jsem zjistila že jedna kedlubna stojí 17kč. A kde potom vzít na něco dražšího? Jogurt, přesnídávky atd.????

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@jarla Jaký větší finanční obnos? Obec platí energie a plat kuchařky, ten chleba a rohlík si musí v plné výši zaplatit rodič.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Mně na tom osobně nejvíc vadí ta "kvalita provedení" 🙂 Já jako dítě a ani teď jako dospělá bych nesnědla chleba, který je takhle "hnusně" namazaný, jako že kydaneček másla veprostřed, nerozetřené, neviditelné vrstva, vypadá to otřesně a jelikož obzvlášť dětičky hodně jí i očima, tak mi to v pořádku nepřipadá 🙂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam jestli platíte za svačinu 16 kč tak rozhodně nejste běžná MŠ protože ve vyhlášce o školním stravování je rozpětí na ranní přesnídávku i odpolední svačinu 6-9kč

Odpověz
24. říj 2018
avatar
ivuk
autor

Ja jsem nepsala, ze to budu hned posilat na hygienu. Kontaktovala jsem skolku, aby se vyjadrila, pripadne napravila. Ovsem pokud nikdo nic nepodnikne, tak pardon, ale nechce se mi to nechat jen tak.
Nikdo se nas neptal, jestli bychom souhlasili s navysenim ceny stravneho, abych ted pripadne mlcela. Zvedla se platba za skolkovne celkem o 100,- oproti lonska a taky se nikdo neptal na souhlas a to si stale nosime toaelni papir 8ks , vlhceny toal.papir idealne, kapesniky, caj, mydlo 1l. Plus platba na vykresy, barvy atd.kazde pololeti. Takze kdyz se muze platit toto, tak by se mohla nabidnout eventualne i lepsi strava. A porad rikam.....nejde mi o obsah svaciny, ale formu......vzdy je to natreno malinkou vrstvou....sotva poznam, co to za pomazanku je, kdyz si to neprectu.
Nedavno tu nekdo psal jak deti ve skolce dostavaji buchty, hamburgery a nevim co jeste, tak to mi reknete jak se vlezou do 7 kc?

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@maruskakaras Ale finanční otázku nelze nechat stranou, ta je tam dost podstatná, a pak kdyby tady paní napsala, že tohle mají každý den ráno i odpo tak je to špatně, ale když je to jednou, 2x týdně holt to být musí.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk no to nevím jak dělají, každopádně ve vyhlášce o školním stravování je rozpětí ceny svačiny 6-9kč takže výš jít nemůžete, nebo teda netuším jak se to dělá, to snad jen soukromé školky

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk Tak na druhou stranu, lepší chlebík, než buchta nebo hamburger ke svačině, ne? Jak to dělají je asi jedno, může to být opravdu nějaká soukromá školka...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk A pak taky záleží jaká buchta - když se upeče vyjde levněji než kupovaná, hamburgery nejsou podle mě vpořádku ve školce. Každopádně určitě si všimnete na jídelníčku (a kdo nad tím trochu přemýšlí neujde mu to), že dost často se prostě do těch 7 korun vejít nedá (např. přesnídávka, jogurt, atd...) a proto je třeba občas někde na takové svačiny ušetřit. Ono běžte dnes koupit ovoce kiwi 6 kč, což když dítě dostane ke svačině půlku (někdo bude mít pocit jak strašně málo to je) tak to znamená 3koruny, všechno něco stojí.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@kotatko005 přečtěte si co jsem psala pořádně.V tom komentu jsem nepsala o MŠ ale o škole...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk a k té slabé vrstvě pomazánek/tuku - zkusila bych se zeptat přímo kuchařky... Třeba je prostě jen takhle zvyklá mazat pečivo, někomu chutná jen slabá vrstva, někdo to má rád řádně namazané. 🙂 Každý máme jiné stravovací zvyky z domova... Nemusí v tom být záměr to odfláknout a ušetřit.

Odpověz
24. říj 2018
avatar
ivuk
autor

@marketa_sob jako to urcite.....jsem rada, ze dostavaji ovoce, zeleninu atd. Ale ta forma je des.....a bohuzel, deti to pak neji.....syn mi rekl, ze maji ve tride kyblicek, ze kdyz neco nechteji, tak to tak vykypou....hmmm pecka, on mi rekne, ze vykypal obed a ucitelka jak vse sni. Jako ok, asi mu nechutna vse....ale pokud frfna a neji, chci to vedet ne z duvodu, ze si chci na neco stezovat, ale at vim, ze musim pocitat s tim, ze musi mit teplou veceri treba.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

mimochodem teda, já třeba nechápu, proč jako musí být k obědu polívka a “hlavní chod” a ještě salát...za mě, kdyby udělali jedno jídlo s oblohou nebo porci podstivé polévky s pečivem, tak zbyde na pestřejší svačiny...pro mě je více chodové menu sváteční záležitost 😀

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@maruskakaras protože mas jistě směrnice a předpisy a tabulky které musíš dodržovat a je stanoveno jako obědove jídlo polévka,hlavní chod a něco k tomu (salat,kompot,ovoce,zelenina) ..Tak to je a ani kdyby si kuchařky stouply na hlavu tak s tím nic neudelaji,pač kdyby to nedodržely dostanou postih a to si nikdo ne troufne ne s tou výplatou co berou ;)

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@marketa_sob pokud je tam změna od loňského roku po výměně personálu pak chapu a je dobře ze to řešíte.Nicmene vrátím se k to u proč si někdo nemůže připlatit za lepší svacinky nejde to ani z technického a ani etického hlediska což chapu,ale nechápu rodiče kterým nezáleží na stravě jejich děti a nejsou ochotni si měsíčně připlatit o trochu více.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam jo, to je mi jasný...nemyslim to směrem k jídelně, ale směrem k normám 🙂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@maruskakaras tak to jo 🙂 nicméně ty normy to je tragédie o tom žádná a je škoda že se tu tak drží 🤔Snad někdy dojde ke změně ;)

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@maruskakaras Jak psala Danka..jsou na obědy pravidla a směrnice. I mé dítě,byť chodí do lesní školky, má k obědu polévku+hlavní jídlo+salát/kompot/ovoce (berou jídlo se školní jídelny) a pak máme možnost "zdravých obědů" ze soukromé firmy (hlavně pro vegetariány, vegany a další lahůdkáře 😉 ) a i tato firma dováží dětem klasicky vedený oběd. Neříkám, že by mému synovi nestačila hutná polévka a pečivo, nebo jenom pár knedlíku,maso a omáčka....ale on má možnost si celé jídlo dát nebo ne. To je výhoda lesní školky,že "nemusí"dané jídlo jíst ,ale ochutnat ano. Jo a chléb s máslem vážně není zločin...jo a mě by takhle namazaný vyhovoval,neb nemám ráda moc másla na pečivu 😉

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@ivuk včera šla starší poo a nesla si domů svačinu. Škoda že jsem to nevyfotila. Dva krajíce chleba slepený k sobě, v tom ředkvičková pomazánka (pěkná vrstva) a 4 kolečka okurku. Jedla jsem to já k odpo svačině a pochutnala si. Sama bych ani takovou vrstvu pomazánky mít nemusela. Minulý týden nesly domů rohlík s lučinovou pomazánkou, též tučně natřeno a v něm rozkrojený 2 cherry rajčata, víc se jich tam nevešlo. A proč všechny ředitelka vyházela???
@svetluluska to je vcelku síla?? To jako ve Švýcarsku všechny školky fungují jen dopoledne???

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@svetluluska 😀 když tenhle argument já nesnášim...upřímně, je mi jedno, jak to kde je. Maximálně tak pro to, abych se inspirovala něčím, co je třeba ještě lepší, než u nás. Pro mě je důležitý, že jí moje dítě, který roste a vyvíjí se, dostatečně a pestře...a je mi fuk, jestli se jinde děti živěj jenom křupkama, nebo obědvaj hotdogy. Není to o tom, si nevážit, ale mít nějakou představu a třeba s tím chtít něco udělat 😉

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@jarla Nejsu blbá...vím, že je tam dotace ( mé 2 dcery chodily do státní školky a není mi 18let 😉 ) + manžel pracoval ve stravování lázní....ale i tak ta částka není vysoká. A pokud mají "drahý"oběd, musí se ubrat na svačině.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@petrufa86 ano, jenom dopoledne. Stejne tak je to se skolou. Dite si vyzvedavas v 11:45, jdes s nim domu, kde mu das najist a pak uz je bude doma a nebo jde na odpoledni vyucovani. Starsi deti, treba stredoskolaci se vetsinou zivi kebabem nebo pizzou nebo podobnyma pochutinama. Kdyz si to rodina muze dovolit, tak je maminka vlastne do konce studii doma. Vetsinou se ani nevyplati aby maminky sly do prace do te doby, dokud dite nemuze byt samo doma, protoze to, co si vydela, by ve vetsine pripadu dala za odpoledni skolku nebo hlidani po skole...

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@maruskakaras chapu te, ale na druhou stranu my, Cesi, si stale na neco stezujeme. A pritom se nemame zdaleka spatne... Jinak ted jsem mluvila s kamaradkou, co pracuje ve skolce a rikala, ze to tak proste je, ze kdyz detem chteji prilepsit, musi pak nekde ubrat, aby se vlezli do rozpoctu. A zaroven rikala, ze kdyz deti dostanou platkovy syr, sunku apod. Tak si to vetsina z deti z toho chleba sunda, stejne tak jako neji vetsina maso. Asi to nebude tak jednoduchy... Vyhovet vsem a vejit se do penez.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@kotatko005 jídlo je dotované,kdo si myslíš,že to dotuje?

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@svetluluska zila jsem v Belgii, tam si deti taky nosi vse svoje, k obedu studene jidlo, pokud ho nedas do nejake termosky. Deti na 2.stupni v poledne braly utokem prodejnu hranolek a prodejnu vedle s oblozenyma bagatama. Ale nikdy jsem nepochopila, ze ty deti narozdil od CR nejsou obezni, vzhledem ke starovani (i v rodinach to neni zadne terno).

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@svetluluska To máš naprostou pravdu...spousta dětí je v jídle vybíravá až to není pěkné! Vidím to i u nás v lesní... jak si dokážou děti vymýšlet ☹ A ve státních školkách je to prostě jak to je a hotovo. Mohlo by být lépe,ale také hůř...jak už zde bylo napsáno, jak se někde ve školce stalo.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@svetluluska a kdo tam teda pracuje???? nedovedu si představit s chlapovým platem (špatný ho nemá, ale na 4 členou nic extra) fungovat do holek 19ti let.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@petrufa86 cizinci :D na ktery porad Svycari nadavaji :D a treba jsem s manzelem chteli 3 deti a ted jsme o tom rozmlouvali znovu a 3 deti by neuzivil. Tady je to veechno uplne jine nez v CR, ale to se tady nechci pod tuto KZ rozepisovat 🙂 kdyby te neco zajimalo, tak klidne napis ;)

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam Omlouvám se to jsem opravdu špatně přečetla, nebo tedy spíš nečetla a předpokládala, že když se mluví o MŠ tak píšete o mš, moje chyba 🙂

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@kotatko005 v poradku Ja jsem tímto příkladem jen chtěla ukázat na to kolik rodičů je ochotno si připlatit za stravu ve škole..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@kotatko005 nebo tedy celkově ve stravování v MŠ i Zš

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@jarla nevím co myslíte pod pojmem dotované jídlo? veškeré potraviny které se na ten oběd nebo svačinu nakoupí tak v celé částce zaplatí rodič dítěte, dotaci dostanete na plat kuchařky, energie, čistící prostředky atd.. to už děti neplatí, kdyby platily oběd by stál tak jak v restauraci 100 - tam platíme i plat kuchaře

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@danunkam a to je právě ono, v té vyhlášce je cenové rozpětí, ale spoustu škol (zvlášť na vesnici) se snaží držet spíš ke spodní než horní hranici jinak to některé početnější rodiny ani neuplatí, znám vedoucí stravování, která ve městě běhá od bytu k bytu a domáhá se úhrady stravného

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@kotatko005 to moc dobře znám..je to hlavně o rodičích a jejich prostupu

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Přečetla jsem jen hodně letmo co tady psaly holky.. Za mě je to strašný.. Jako třeba ještě med nebo marmeládu bych jim tam dala a místo kedlubny třeba kousek jablíčka,.. Možná se platí málo, ale proč? Tak ať chtějí víc a těm dětem trochu dopřeji..nemyslim nějaký hogo fogo jídlo, ale nějakou pomazánku, med, marmeládu, sýr atd.. Já ještě nemám dite ve školce tak nevím jak je to jinde.. Přijde mi to, ale hooodne chudý :( a vůbec pestrý jídlo pro tak malé děti.. Ale nevím co mají jiný den.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Asi bych řešila otázku proč se platí teda tak málo?? Já osobně bych klidně dávala o dost víc jen ať má dobrou svačinku.. Jak tady jedna paní výš rozvedla co vše stojí a že se mají vlest do takové ceny.. To mi přijde jako dost mazec

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@akcuul2 Med, marmeláda?...asi omyl ne? Co pamatuji dobu pravěku,tak my jsem jako smradi měli občas na táboře marmeládu či medové máslo,ale po revoluci konec. A v dnešní době když je cukr kam se člověk podívá dávat toto dětem 😉 A za další..med je dost často alergen.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest co je jako na tom špatného.. Já vím, že v marmeláde je cukr ale nepřijde mi strašný to občas mít na svačinku nebo snídani.. Já to Teda dceři dávám a nepřipadám si jako strašná matka že je tam cukr :D a med jo alergen to je pravda to mi teď nedošlo.. S tím souhlasím..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@akcuul2 hele..já s tím problém nemám, kluk dostává domácí marmeládu (nekupuji ty hnusy z obchodů),ale předpisy a nařízení školky svazují. A za další když vidím jak stoupá obezita už u školkových dětí... je to problém

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@akcuul2 my jsme několikrát nabízeli,že budeme platit více,aby měli děti kvalitnější jídlo-neprošlo to,někteří rodiče odmítli a to pak s tím neuděláš nic

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@jarla to chápu.. Já chápu že na to každý rodič nemá.. Ale zas na druhou stranu mi to přijde hrozny takový svačiny.. A rodiče by mohli ušetřit jinde a přidat korunku na svačinku. Kdyby mohly být ty marmelády donesla bych tam domácí proč všechny :D jsem zvedava jak to bude u nás zatím nemám vlastní zkušenost..

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@akcuul2 ...ale co je špatné na chlebu s máslem?? třeba můj syn si dá raději chléb s máslem než s pomazánkou ( přestal mi pomazánky jíst než šel do školky ve 3,5) ..tím mám omezený výběr co mu dávat do školky na sváču,ale vždy to nějak dáme. 😉 Marmeládu si dá tak 3x do roka..není na sladká jídla. I celkově moc cukru nedostává.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@sweetest tak třeba šunku kuřecí, sýr nebo tuňák ale to je asi už dražší na tu školku jak to tak čtu.. No špatný to podle mě není když je to občas a nebo aspoň možná líp naservirovat.. Asi se mi ani tento obrázek moc nelíbí jak to sem dala autorka.. Jako každýho ať dělá podle sebe každý má jinéj názor na to a každý dítě ji něco jiného..školka má taky nějaký možnosti atd. Já se v tom zatím nepohybuju takže fakt nevím jak to chodí.. Já bych třeba brala kdyby místo toho byl banán nebo nějaký ovoce, zelenina..dcera by mě třeba jen chleba s máslem vůbec nejedla.

Odpověz
24. říj 2018
avatar

@akcuul2 Já vím jak to myslíš 😉 Abych pravdu řekla, tak když jsem dala první dceru do školky, nedělala jsem si iluze o jídle ( přeci jen jsem navštěvovala MŠ a ZŠ za komunistů) a první dcera byla obecně málo jedící dítě,tak tp bylo v pohodě.
A že by dcera chleba s máslem nejedla..sporné 😉 Kolektivní jídlo udělá také své, dítě okusí neznámé 😀 Jako můj syn ochutnává ze svačin ostatních ..a pak mi tvrdí jak mu to chutnalo, byť doma by to nejedl. On a dýňová semínka? Hahaha.,.... no a ve školce vymění svůj zapečený toust za dýňovou buchtu ( bez cukru a plnou dýně uvnitř i navrchu) 😀

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Holky ...teda ale..chapu, ze ne kazdy si muze financne vyskakovat, ale aby rodice nemeli na zvyseni ceny stravneho pro dite ve skolce? Asi nekde bude fatalni chyba a to ta, ze dite si radsi nemeli ani porizovat Protoze aby nekdo nemel na 500-1000kc jako celodenni stravu pro malé? Nechapu ... Pardon za nazor, ale prijde mi to usmevne 🙂 ... Co se tyce toho chlebika, jak jsem uz jednou
psala, na zazrak bych to nevidela, vypada to dost chude. Ale popravde, jidelny a jejich smernice, kucharky a tim vic nezmuzou ☹

Odpověz
24. říj 2018
avatar

Celodenni tim myslim na mesic ;-D

Odpověz
24. říj 2018