Příspěvky pro registrované uživatele se ti nezobrazují.
    katarina562
    2. srp 2019    Čtené 398x

    Jak předejít zácpě v těhotenství?

    Zácpa je běžný problém nejen v těhotentví. Ovšem při očekávání miminka, jsme k ní daleko více náchylné. Důvodem je zvýšená hladina progeteronu, který má vliv na zpomalení funkce střev. Výsledek zpomalení střevní peristaltiky je zvýšené vstřebávaní tekutin (proto je vhodné více pít ideálně 2-3l) a zahuštění stolice, která pak vytváří nepříjemný tlak v tlustém střevě. 

    Skvělou prevencí je zvýšená konzumace vlákniny (ovoce, zelenina, kompoty, sušené meruňky, obiloviny, tmavé pečivo). Za mě je vhodné i komzumovat každý den superpotravinu a to jsou chia semínka. Ty můžete dát do jogurtu, do salátu, posypat tím listové těsto nebo si udělat skvělý chia puding. Dále je vhodné do pitného režimu zařadit i minerální vody. Naopak omezit bychom měli kakao, černý čaj, čokoládu.

    Důležitý je i přiměrený pohyb, jako jsou procházky nebo lehké cvičení. Pohybem se peristaltika střev zrychluje a zlepšuje se i trávení.

    Pokud jsme zanedbali prevenci a zácpa nás trápí (rozumí se tím tvrdá stolice méně než 3x týdně) je vhodné sáhnou po volně prodejných přípravcích z lékárny. Jako jsou třeba glycerinové čípky nebo projímadla - sirup Lactulosa, kapky Guttalax, Laxygal. Projímadla nutno užívat s mírou a poradit se s lékarníkem nebo si pečlivě pročíst příbalový leták. 

    katarina562
    25. črc 2019    Čtené 903x

    16 tipů proti (ranním) nevolnostem

    Momentálně jsem na konci 8tt a zdá se mi, že moje nonstop nevolnosti, zvracení a permanentní nechuť k jídlu pomalu vrcholí. Proto bych se s vámi chtěla podělit o nějaké tipy, které mi pomohli a které zase o něco méně, ale i tak je zmíním jelikož, každé z nás může pomoci něco jiného. 🙂 

    ● Hned po ránu, když máte žaludek jako na vodě, zkuste něco málo sníst. Stačí pár soust krekru, müsli tyčinky, sušenky nebo něčeho jiného na co máte chuť. Ideálně ještě než vstanete z postele. Dobré je také se napít sladkého čaje nebo džusu. Dělám to tak každý den, ale pomůže mi to jen občas.

    ● Pravidelně doplňuje vitamín B nebo berte doplněk b-komplex. Ten pomůže při nechutenství. Ten mi hodně pomohl.

    ● Proti nechuti k jídlu je skvělý 100% pomerančovy džus. Já ho popíjela celý den (naředěný 1:1) a moc mi chutnal a vrátil chut k jídlu. 

    ● Proti nechutenství se doporučuje cucat kostku ledu nebo mražené ovoce. Je to příjemné ale proti nechuti mi to moc nepomohlo.

    ● Pokud často zvracíte je velmi důležité pít dostatek tekutin. Ideálně 2-3l za den jinak hrozí dehydratace. 

    ● Při nevolnostech nebo pocitu na zvracení je vhodný heřmankový, meduňkový nebo mátový čaj. Mě osobně velmi pomohl vždy heřmánkový.

    ● Pokud vás trápí celodenní nevolnosti jezte po malých porcích 5-6 denně. Žaludek bude pořád pracovat a udělá se vám lépe. U mě to občas zabralo. 

    ● Pokud máte na něco opravdu chuť, tak vůbec nepřemýšlejte a hned si to dejte. Udělá se vám lépe a pochutnáte si. Já vím, že je to taková zvláštní ráda, ale mě to vždy pomohlo. 

    ● Při nevolnosti je vhodný zázvorový čaj nebo žvýkat sušený slazený zázvor. Mě osobně se mi po čaji udělalo ještě větší zle, ale znám kamarádky, kterým to pomohlo

    ● Mezi jídli uzobávejte. Ideálně nějaké krekry, oříšky nebo sušené ovoce. Toto mi pomohlo jen občas. 

    ● Já osobně miluju brambory na loupačku. Ty si dám s ochuceným tvarohem solí, pažitkou a k tomu máslo. V 6tt kdy jsem měla nevolnosti opravdu velké mi toto jídlo velmi chutna4lo. 

    ● Při pocitu na zvracení zkuste pít místo obyčejné vody, vodu s citronem, to mi velmi pomohlo. 

    ● Na svačinu si dávejte banány, zklidní vám žaludek a navíc obsahují vitamín B6 a draslík. Já jím banány denně a pomáhají mi. 

    ● Lízatka proti nevolnosti z lékárny. Ano pomáhají ale já po nich sáhnu, když je opravdu nejhůř. Nemají nejlepší složení, ale při silných nevolnostech pomáhá. 

    ● Vyhýbejte se přeplněnému MHD a vydýchaným místnostem. Já vím, že ne vždy to jde, ale z mnoha lidí na jednom místě a navíc ty různé vůně a pachy vám opravdu neudělají dobře. 

    ● Pravidelně se procházejte na čerstvém vzduchu. Mě pohyb velmi pomohl, krásně jsem se prodýchala a bylo mi lépe. 

    Tak to by bylo vše co jsem vyčetla a vyzkoušela. Některé tipy jsou obyčejné babské rady, ale i ty občas fungují. Mějte se hezky a přeju vám ať dobu nevolností zvládnete co nejlépe. 🙂 

    katarina562
    9. črc 2019    Čtené 322x

    Sunar gravimilk - moje zkušenost

    Sunar gravimilk jsem začala užívat cca v mém 5tt a piju ho 2-3x do týdne. Ovšem pít ho můžete, i když se zatím o miminko jen snažíte nebo kojíte. Doplníte tak potřebné živiny. Hlavně kyselinu listovou, která je důležitá ještě před otěhotněním.

    Jeho složení je opravdu pestré.

    Obsahuje HOŘČÍK - který je důležitý hlavně na funkci svalů a nervové soustavy, JÓD - pomáhá při vývoji nervové soustavy plodu a má vliv na správnou funkci štítné žlázy, MLÉČNÝ TUK - vysoký obsah mastných kyselin a vitamínů A,D,E a K, KYSELINA LISTOVÁ - snižuje možnost výskytu vrozený a vývojových vad, VÁPNÍK - pomáhá udržet silné zuby a kosti, které mají tendenci se v těhotenství oslabovat, VIT. B2 - ten si tělo samo nedokáže vytvořit a je dobrý pro náš zrak, ŽELEZO - tzv. přenašeč kyslíku do mozku, srdce a jiných důležitých orgánů a velký vliv má i na naši imunitu, ZINEK - přispívá na sparávný vývoj nehtů, vlasů a pokožky a velký vliv má na imunitu.

    Takže to by bylo ve stručnosti ke složení, které mě velmi nadchlo. Co mě překvapilo ještě více, je ta chuť. Když mě honí mlsná nebo mám chuť na kávu, tak ji dokonale zažene a uspokojí.

    Připravuji si ho takto. Do hrnečku si napustím cca 250 - 300 ml teplé vody ale může být i horká z konvice. V tom rozmíchám 4 čajové lžičky gravimilku a vychutnávám si mléčnou až smetanovou chuť. U mě je naprostý favorit malina. Koupit se dá buď přes internet, nebo jsem ho viděla i v DM za nějakých 150 Kč.

    Doufám, že vám tato recenze pomohla, a pokud by jste chtěli nějaké další, klidně si o ně napište do komentářů.