icon
avatar
ladyhacek
Zpráva byla změněna    6. říj 2020    

Tak tohle je už fakt moc.
NENECHÁTE SE OČKOVAT OPATŘENÍ ZŮSTANOU
Je kolik nározů na tuhle situaci a vyjadřovat jsem se nechtěla,
ale čeho je moc toho je příliš.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/kdyz-se-ne...

avatar

Bububu...kdo se korony bojí, je nějak rizikový, nemocný, ať se naockovat nechá. Pro normální, zdravé lidi v produktivním věku je to zbytecnost. Drtiva vetsina lidí si tim projde podobné jako beznym nachlazenim, mozna dva tri dny horečka a bolest hlavy. Nechala bych to čistě na lidech, ať zhodnotí svůj strach z této nemoci a podle toho se rozhodli. Ale tohle pravidelné "strašení" v mediích už akorát v lidech vyvolává znechucení z toho všeho😔

Odpověz
6. říj 2020
avatar

Já bych to až tak vážně nebrala. Rozhodně nebude tolik vakcíny, aby se naockovala alespoň polovina populace.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

Od nej se to dalo cekat.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

Nadpis je mnohem agresivnější než text.
Patřím k těm k těm opatrnějším, protože když nevím, tak raději vyčkám.
Ale tohle mi příjde zas vytržené jen pro klik a otevreni článku.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@sylvinka přesně tak

Odpověz
6. říj 2020
avatar

Vsak jde o krale “ockujte se na vsechno i na blbost”, neni se co divit. Pevne doufam, ze bude brzy odejit...

Odpověz
6. říj 2020
avatar

Tak jelikož se jedná o vakcínu od Prymulovi dcerušky, je jasný že se bude jo angažovat..

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@ninive211 už jsi to měla? Nebo někdo tobě blízký? Měla to manželova 19leta dcera, stále se zadýchava nevydrží delší chůzi. Je to mladá zdravá holka, nikdo neví co to zanechá vevnitř tak si prosím odpusť tyto kecy. To mě fakt může trefit šlak

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@pusolamy naprosty souhlas...

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@ninive211 oni by te tyhle kecy presly, kdyby ti na koronu zemreli nejblizsi... a bohuzel pokud tady budou lidi s temito hloupymi nazory tak se to nam vsem muze stat...
Presne jak pise @pusolamy ono totiz nejde jen o samotny prubeh, ale o to jak to devastuje organy...

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@ninive211 nepřijde mi správný zesměšňovat nemoc, která dokáže zabíjet a dostat lidi do takovýho stavu jako je Covid. Prodělala si ho? Bez tohle říct moji naprosto zdravý babičce která teď leží na kyslíku a má horečky už 9. Den.🤦

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@leniczka23 Já to nevidím jako zesměšňování, ale jako fakt. A název článku mi přijde nevhodně agresivní. Nebo opravdu jsme už policejní stát?

Odpověz
6. říj 2020
avatar

Vy si jako fakt myslíte že česká republika bude mít k dispozici 10 milionů davek? Ale no tak🙈Možná jich ke konci příštího roku bude mít max. 1,8 milionů takže přestaňte plasit a panikarit, že vás někdo bude chtít očkovat.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@pusolamy moje dvě sestřenice to měli a obě jsou v pořádku. A na nic si nestěžuji pokud vím.
Vaše situace mě mrzí.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@ladyhacek protoze u kazdeho je prubeh jiny a samozrejme i pripadne nasledky.tak jako je to se vsim

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@altalia kdyby se ockovalo na blbost,tak nejsme tam kde jsme ted s covidem. 🤐

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@pusolamy : mela jsem, mel synovec, mela kamaradka... Bojim se o rodice, ale stejne bych se bala i v pripfe chripk epidemie nebo viroveho zapalu plic apod. Zvelicovat covid nad jina virova onemocneni je nesmysl. Sorry. Ale je. Ze na pohlef zdravy a mlady clovek prodela spatne covid, zjevne by prodelal spatne i zapal plic, nosime kvuli zapalu plic rousky ??? Nevsimla jsem si... Ze stary clovek nebo nemocny ma s covidem zavazny problem, ano, zjevne by mel i s anginou nebo chripkou... Nic se nema prehanet. Ale strach vyvolany panikou je mnohem horsi fakt nez cely covid dohromady. A ano, mimo muj selsky a zpravami nedotceny rozum cerpam informace od lekaru, ktere osobne znam. Neni jich cela armada, ale jsou na poli ceskeho, americkeho nebo spanelskeho zdravotnictvi.. A troufam si rict, ze maji lepsi prehled nez TV Nova nebo Prima News.....

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@klpoiu : viz ma predchozi zprava, doporucuji vypnout Tv a venovat se sportu, zdravemu jidlu a ano, starost o prarodice / rodice... Nic vic k tomu nemam co rict 😉

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@altalia tak paniku akorat vyvolavaji tyhle clanky,kterym nekdo veri😉

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@rezusesmichy : mozna ano, ale na druhou stranu, kdo vi, ceho je Prymula schopen ? Nechci bagatelizovat ani prehanet, ale veril by nekdo z nas, ze v rijnu 2020 nebudou deti smer ve skole zpivat ? A cvicit ?...Je rada veci, ktere by nas driv nenapadly, presto se deji a o charakteru Prymuli.... ja osobne nejsem uplne presvedcena, ze ma vsech 5 v hlave...

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@1772 každý to vidíme jinak, tak jak to bylo podáno, bu bu bu..je zesměšňování a dělat to u jakékoliv nemoci na kterou umírají lidé je zhovadilost. O formulaci článku se vůbec nebavim, to souhlas.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@altalia a kde sezene tolik vakcin?fakt blbost

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@altalia nikdo tady nerekl že se chci nechat očkovat prvním co mi přijde pod ruku, prekrucujes to. Je možné že mladý zdravý člověk by podělal špatně i zápal plic, ale předpokládám že zápal plic na tebe nikdo jen tak neplivne v autobuse

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@sylvinka přesně , ale hodně lidí bohužel neumí chápat psaný text, natož aby uměli třídit informace, zjistit si odjinud , přebrat si je...a prostě jen přepíšou nějaký text nebo papouškují a nebo mají takový strach , protože vlastně vůbec nerozumí podstatě.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@altalia ano protože absolutně nevíš o čem to je...ale za to opravdu nemůže Prymula. tvoje reakce je naprotso jasná. Nechápu proč se tolik lidí vyjadřuje k něčemu, čemu nerozumí, ale vůbec nerozumí☹. J eto asi tak jako bys chtěla diskutovat s někým s Matfyzu o kvarkových částicích zatímco jsi skončila u násobilky, ale málokdo je schopen si to přiznat a třeba si prvně o tom hodně přečíst a snažit se pochopit...a ne urážení mě nebo kohokoli další tomu fakt nepomlže🙂

Odpověz
6. říj 2020
avatar
Odpověz
6. říj 2020
avatar

A dámy ten článek naspali novináři, kteří chtějí titulky a rozkliknutí ...zkuste to někd yvzít na vědomí, když nějaký článek takového druhu čtete...že je vytvořen z jedné věty, někým, kdo o tom moc neví, ale chce mít první článek a co nejvíc čtení...jeho cílem je vyvolat polemiku a dohady a možná i ten strach a naštvanost...zkuste řešit fakta, zkuste ty odborníky (ne Šmuclera🙂) poslouchat ...prostě prvně myslet a pak teprve mluvit...

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@aglaja13 dobra rada,jen nevim jsetli tady zrovna realizovatelna

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@pusolamy Od segry obe svagrové. Jejich rodice(segry tchani) s nimi byli v kontaktu v tu dobu, kdy ta prvni zacinala mit priznaky, ale rikala si, ze jen obyc nachlazeni. A nechytili to ani jeden, segry tchyne je po chemu, tchan nadvaha a vysoky tlak

Odpověz
6. říj 2020
avatar

Ten titulek je klasicky clickbait, ale v textu se da podle me najit par znepokojujicich veci. Tou prvni je opet necitelnost vyroku, protoze cast, ze kdyz se neproockuje dostatecne mnozstvi populace, zustaneme v kreci a cast, ze nemuzeme dusit ekonomiku, dokud se nepromorime, si odporuji. Tou druhou je pak porcovani medveda, ktery jeste beha po lese.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

jestli tak me nekdo opravte,nebyl to nahodou Pospisil ( byvaly ministr spravedlnosti) kdo na jare rikal,ze to nic neni a ted mel problemy? takze dokud nezazijes tak nevis

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@leniczka23 Ja ji rozhodne nezesmesnuji!!!🤦‍♀️ Psala jsem, ze zdravy clovek v PRODUKTIVNIM veku s nejvetsi pravdepodobnosti covid zvladne "bez problemu" (prostejako jinou virizu) . Babicky je mi lito. Predpokladam, ze vzhledem k veku (pokudje to tvoje babicka) je prave v te rizikove skupine, kteraby se pripadne ockovat mela. A o tom jsem psala, ne? Chranit rizikove skupiny (babi i kdyz je"zdrava", skrz vek proste rizikova je), zbytek se nema opravdu ceho bat. I v te Italii na jare to byl pruser hlavne kvuli tomu, ze tam meli velmi vysoky podil starych lidi

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@mku Kecy, aha... Omg🤦‍♀️a hloupe názory...pokud pro tebe kazdy, kdo maji y nazor, jak ty, je hloupy, ma hloupy nazor, tak no comment. Takhle se diskuze nevede. V mem okoli tedy prevazuji tedy lide se strizlivym nazorem, jako mam ja - ano, muze to jiste byt neprijemna nemoc, je potreba byt obezretny, dodrzovat "3R",ale nikdo nějak nehysterčí, ve srovnani s jinymi nemocemi opravdu covid ma predevsim skvele PR v mediich a za tim si stojim. Pamatujete si chripkovou sezonu 95? Onemocnely statisice lidi (za jednu zimu!), zemrelo na ni(nebo v souvislosti s ní) prý 6000 lidí. A krom 14 dni chripkovych prazdnin bylo snad nejaka takova hysterie jako ted s covidem? Zavirala se ekonomika, nosily se rousky, používala vsude plosne desinfekce? Ted to mame, děláme...ta ty mi napises "kecy". (a @leniczka23, ze zesmesnuji...asi neumim chapat svuj vlastni psany text anebo nekdo v tom vidi neco, co ja sama nevidim, jinak nechapu). By me zajimalo, co PRESNE te v mem prispevku tak, vedlo ze zidle. Ctu si ho uz asi potreti a fakt nevim, co tak strasneho jsem napsala...krom pravdy, ze chranit (potazmo ockovat) rizikové skupiny

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@ninive211ano a myslíš, že by zemřelo tolik lidí a zbytečně, kdyby se v roce 1995 nosili roušky a lidé se omezili malinko víc než jim velí jejich "já já já jenom já"? Je to řečnická otázka, nemám potřebu se s někým dohadovat, každý ať si odpoví sám pro sebe...A jinak chránit rizikové skupiny je přesně jeden komentář, který ukazuje, že jen určitým způsobem papouškuješ něco...nikdo dnes přesně neví, kdo je riziková skupina, spoustu lidí 40-55 může mít nějaký zdravotní problém, o kterém zatím neví (třeba porucha srážlivosti. která v běžném životě nevadí MTHFR heterozygot) který způsobí, že bude mít výžnější průběh atd atd. Souhlasím se střízlivým přístupem, ale na základě znalostí a ne na základě toho, abych uměle někoho uklidniňovala.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@pusolamy člověk se za den setká s cca 30 miliony virů a bakterií, takže je docela možné, že na tebe někdo během dne vir či bakterii způsobující i zápal plic klidně i prskne, záleží ovšem na tom, jak se tvoje tělo s danou nákazou popere 😉

Odpověz
6. říj 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@ninive211 a ještě se zeptám jinak...jak chceš chránit teda rizikové skupiny v případech kdy moje bezpříznakové dítě nakazí spolužáka ve škole také bude bezpříznakový, ale nakazí svého tatínka, babičku, kteří jsou vysoce rozikoví??? Stejně tak jak budeš tyto lidi z rizikové skupiny chránít , když ty nebo tvoje dítě bude mít mírné přiznaky respiračního onemocnění??? Budeš vždy doma 10 dnů a nikam nepůjdeš, budeš informvat všechny s kým ste se viděli poslední třeba 3 dny??? Ono fakt to hlavní není znemožnění návštěv v nemocnicích nebo domovech dlchodců....Opravdu by mě zajímal jasný stručný návod a tvůj názor jak chránit rizikové skupiny?

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@aglaja13 jednou jsem tu videla odpoved,ze rizikova skupina by se mela postarat sama o sebe a neomezovat druhe.co dodat😠

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@rezusesmichy ano přesně riziková skupina (v jejich podání důchodci a vážně nemocní) se má zabarikádovat, aby madam mohla na nehty a aktivní manžel do fitka 3x za týden🙂 a hlavně , aby neměli doma 14dní děti, protože to by nezvládli je něco učit (třeba jsem tady viděla , že je nemožné dítě naučit sčítat přes desítku, že oni přece nejsou učitelé🙂🙂) a děti přeci mají právo na vzdělání, takže musí být ve škole🙂. O tom to celé bohužel je, kromě teda toho, že nevědí nebo nechápou nic z virologie, imunologie, biologie, epidemiologie...a každý kdo něco umí a snaží se jim to vysvětli napadá demokracii 🙂🙂. Ne to už zabíhám jinam, začínám psát s nadsázkou a cynicky a ironicky....to to zase schytám🙂, jdu radši pracovat 🙂

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@aglaja13mas pravdu a marne to bohuzel je

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@ninive211 taky bys to povazovala za obycejnou chripecku kdyby ti na to zemrelo do te doby zdrave dite nebo manzel? Podivej se na pripad z minuleho tydne na slovensku, 15ti leta holka...
ale ono je to presne jak pise @aglaja13 ...

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@mku https://neovlivni.cz/lekari-z-prvni-linie-pisi-...
Tohle je také dobře napsáno...víš přijd emi, že nejvíc to popírají a bagatelizují lidé co se nejvíc bojí...(at už proto, že se prostě bojí, nebo nemají možnost nebo nechtějí pochopit, seznámit se , poznat). Já třeba vůbec neřeším sebe, ale prostě každý život , který skončil zbytečně je prostě hrozný...je to něčí táta, babička atd nejsou to jen čísla...Kdyby mojemu taťkovi, který před 3 rokama umřel na rakovinu prostaty s metastázema v kostech obrovského rozsahu mohlo prodloužit život třeba jen o 5 let nošení roušky, budu jí nosit i v noci , ať s emi směje kdo chce...Vůbec nepanikařím, nic nehrotím atd atd...jen mám respekt a snažím s ebýt ohleduplná a doufám, že by třeba COVID mohl být užitečný v tom, že i při té chřipce si lidé uvědomí,že mohou některé aktivity omezit na 1-2 měsíce a pomohou tím třeba zabránit úmrtí pár lidí, vše to stojí přece za to. Já vždycky dávám příklad auta a řízení...to, že nejedu na červenou nebo neřídím opilá přece není vyvolávání paniky ani nějaké připosránkoství, ale ohleduplnost, zodpovědnost, která má zabránit tomu, aby někdo umřel, aby byl vážně zraněný, aby několik lidí mělo trápení a neštěstí☹

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@mku 15letá Slovenka byla polymorbidní. Tím chci pouze říct, že nebyla zdravá a jaký podíl měl na jejím úmrtí Covid, se asi nedozvíme. Mohl být fatální, ale taky jen náhodně zjištěný. Nechci to shazovat, ale negativní data k poslušnosti nepovedou. I já mám v rodině dost staré lidi, ale potřebují spíše pomoc a podporu a psychickou pohodu než to strašení médií, které jim vláda zřejmě nakazuje. Jinak by se údaje nepodávaly tak emocionálně zabarvené. Myslím, že tu pohodu potřebujeme všichni, abychom mohli v rámci možností normálně fungovat a ne se vzájemně osočovat za jiný názor.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@mku Jenomze pozor, ta divka byla vysoce obezni a mela jeste dalsi pridruzene choroby. To asi neni uplne spravne pouzity priklad.
@aglaja13 Vis co, ja ti rozumim. Ale zase zkus pochopit i druhou stranu veci. Kdyz ta zdrava tricatnice nebude moci jit na nehty, ke kadernici, do fitka, divadla, na koncert... Tak vsichni lide, kteri ty sluzby poskytuji, postupne zkrachuji. Predstav si zenskou, ktera si otevrela nekde mimo Prahu kadernictvi. Vydelava ji to na bezny zivot, ale nevydelava ji to jako salon v centru Prahy. Takove pani staci 40% ubytek zakazek, aby ji to polozilo. Predstav si, ze tomu podnikani venovala hromadu energie a penez, musela si treba vzit i podnikatelsky uver na vybaveni. Ekonomicka stranka je propojena s tou socialni a psychosocialni. Ty restrikce proste poslou hromadu lidi do sracek. Jenze to epidemiolog nemuze videt, nebot to neni jeho obor. To vidi ekonom, psycholog, statistik. A pak kazdy, kdo v tech srackach momentalne je.
Takze ano, ja beru to, ze je to neco noveho, vime o tom prd. Sama jsem mela 2x v zivote chripku, je to humus. Ale ta "ochrana" rizikovych nesmi jit pres psychosocioekonomicke mrtvoly spolecnosti.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@sudylichozrout ale to ja vim samozrejme a proto je potreba delat testy a to, aby byl kazdy ohleduplny, aby na tohle nedochazelo... druha strana je ta, ze ekonomicka krize byla jasna a cekalo se ji uz nekolik let...prisla by i bez koronace... a co lide omezi, kdyz nemaji penize, je hodne nezamestnanych atd? Zabavu, to co nepotrebuji...a dalsi vec i ekonomove rikaji, ze je lepsi na 14 vse zavrit a rychle vyresit, nez kdyz se necha vse rozjet a pak se to tahne dlouho dlouho a dopady jsou casto i horsi:(.
Ja mohu take prijit o praci, u nas v dubnu propustili 5 lidi ze 40 , protoze srazelu naklady, bylo mene prace atd... Tak to proste je a ac je to smutne dojde na to bohuzel, ale jak pisu doslo by na neco oodobneho i bez korony...

A protize je potreba delat kompromisy nezi ekonomickou ztratou a epidemiologickymi pravidla a zastavenim sireni, proto ta opatreni, pro nekoho, kdo nechce myslet nebo nema informace vypadaji jako nesmyslna ( stat nesmi, sedet muze... zpivat se nesmi atd) ale nejsou je to jen snaha omezit sireni a kontakty bez toho nekoho a neco zavirat vic nez zdravo.

Lidi si zvykly na blahobyt a obrovsky blahobyt, maji pocit ze vse je jejich pravo... ale ve vysledku jde jen o to mit kde bydlet a co jist a zit:( at se tvarime jak chceme vznesene... a at to zni jakkoli tvrde... zeptej se cloveka s terminalnim stadiem rakoviny nekoho, ldo protil koncentrak a vsechny hruzy... nebude opravdu resit nehty🙂. Holt nektere profese vyvojem lidstav situaci atd konci nebo se meni jejich postaveni atd atd. Tak holt manikerka pujde delat do enmocnice nebo do zemedelstvi, tam kde bude potreba, ja kancelarska mys z klinickych studii pujdu pomahat do domava duchodcu, ale budu zit nebo moje deti budou zit. Ale to uz je hrozne filozoficke.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@sudylichozrout zkus si to treba vzit s nemoci nebo necim co mas rozbite...tim, ze se budes tvarit, ze to neexistuje nebo nebudes resit, se ten zkazeny zub nezoravi a nezahoji... ted treba nemas 2.000 na korunku, tak to nechas byt... ale za 2 roky te to bude stat 10 tisic a budes mit zniceny zub cely ... je to jen priklad a mozna ne nejlepsi, ale snad pujde pochopit jak to myslim🙂

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@ninive211 souhlasím s Tebou
@pusolamy ano, máme to zrovna teď a i přesto je můj názor takový, jaký je

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@altalia nastesti jsem ta jedna z mala co se nenechá táhnout s histerickym davem. Mam svuj nazor,svoji zkušenost. Ale taky dokazu pochopit nazor druhych. Mam v rodine babi a dedu,je jim hodne pres 80, vzhledem k veku celkem fit ale uz jsem je nevidela pres pul roku, a to jen proto ze jsou masirovani medii. V podstate chapou covid tak,ze stary clovek+covid=jista smrt. Bohuzel,co je v tv je svate a vzdy pravdive. Mam obavy ze je zive uz neuvidim. Chapu strach,ale spis si ublizuji sami. Jejich vlastni imunita izolaci jde do haje.

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@rezusesmichy : doufám, že nikde. Na druhou stranu, pokud by vakcína opravdu byla a byla účinná, jedině dobře pro ty, kteří by ji fakt potřebovali, nicméně už se kdysi vyjádřili odborníci z laboratoří, že je nereálné, aby se vyrobila vakcína v čase tak, aby byla úspěšná na covid v mutaci, která zrovna bude aktuální

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@altalia no prave,tak potom nechapu tu paniku🙈

Odpověz
6. říj 2020
avatar

@klpoiu ☹ je to smutné. Já se bavila se svojí babičkou a říkala, že ty 2 měsíce (co byla karanténa) pro ní byli hrozné, protože nás neviděla. Její přes 70, má rakovinu, jezdí na chemo > jezdíme za ní. Ta psychický potpora jí také pomáhá - když vidí kluky - má větší chut žít. Snad se s nimi uvidíte ❤

Odpověz
6. říj 2020