icon

http://blog.aktualne.cz/blogy/marek-vacha.php?i...

jsem smutná z toho, že je brán přístup v porodnicích jako etický. Nikdo mi nevrátí mé 4 porody, které dnešní "úžasná" porodnice předvádí! Nikdo neví, jaké trauma člověk nese sebou celý život jen pro to, že dostal na přivítanou v porodnici prášek na zklidnění, nebo vyvolávačku, protože by mi asi miminko umřelo v břiše! Nikdo neví jaký strach se přenáší mezi ženami, které rodily za socialismu? Nikdo nezažil povídání své matky o tom, že porod je šílenost a ještěže mi lehli na břicho a nastřihli? Jak může někdo, kdo nerodil mluvit o etice u porodů? Kdyby alespoň měl informace a mluvil s rodičkami! Jsem ráda, že jsem si vybojovala pátý porod bez porodnice, bez zásahů a VÍM, že bych porodila i ty předchozí SAMA, kdyby nebyl vyvoláván strach, že přirozeně bez léků nejde porodit. Kdyby mě jen všichni podpořili a nezasahovali. Kdyby nebyla nemocnice jako porodnice, ale porodní dům s porodní asistentkou a svoboda! Já svoji cestu vyřešila, mám za sebou krásný porod, ale to co se děje v porodnicích etické není!

avatar

Porodní dům s asistentkou, dobře. Fajn, jste v porodním domě s asistentkou, rodíte dítě. Dítěti se nedaří dobře, stala se komplikace a potřebuje nutně ihned ven. Přestává mu tlouct srdíčko, jste otevřená jen na 5. Co budete dělat?
Nemáte tam sál, anesteziologa, doktora schopného vést zákrok. Co budete dělat???

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@miru001 taková situace nenastane, protože porodní asisentka již dlouho před touto situací vidí, že se něco děje a odveze mě do nemocnice.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Kdyz ja bych sama neporodila a s malou by to dopadlo zle.Mela silne zkalenou vodu a tak moc zamotana do pupecni snury,ze bych ji nevytlacila.Mame moznost volby porodnice,tak ji vyuzijme 😉

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@miru001 myslím si, že spíš jde o přístup personálu a respektu k člověku a ne o to zda porodnice ano nebo ne.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@fifina86 neměla jsem možnost volby nerodit v nemocnici, kde mi neumožnili to, co jsem potřebovala. taky jsem dlouho nechápala, proč nejsem schopna porodit sama. Nedokážu posoudit, co se dělo u tvého porodu, ale porodní asistentka by to třeba věděla, pokud bys jí dokázala vše říct. Já jen vím u těch svých, kde nastaly chyby a nebylo jich málo. Uvědomuji si i to, že Strach byl můj problém nikoliv instituce. Ale ten byl vytvořen u mojí matky, takže předešlá instituce ho vytvářela už roky na našich matkách..... separace taky hraje roli.....

Odpověz
19. lis 2015
avatar

nevím, já teda od mojí mamky nikdy neslyšela žádné horory, ba právě naopak, mamka říkala, že měla porody skvělé a odrodila by klidně i za mě 😀 budu rodit v porodnici jako ona akorát s odstupem 26 let a na "naši" porodnici slyším jen samou chválu, porod do vody je také možný, ale mám k tomu odpor 🙂 nemyslím si, že jsou všechny porodnice stejné a nikdy bych neohrozila život miminka ani život svůj mimo porodnici.. mamka mi po tom dokumentu volala a říkala, že takhle to nebylo ani za ni. Chápu, že se tohle někde dít může, ale rozhodně ne všude..

Odpověz
19. lis 2015
avatar

http://e-petice.cz/petitions/petice-za-respektu...

Petice za respektující péči v souladu s doporučením Světové zdravotnické organizace

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@jitule1989 závidím !!! a přeji ať to máš hezké, tak by to mělo být....

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@hrubjo vím o tom, už jsem to podepsala 🙂

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn děkuji 🙂 já už se moc těším..

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn Tak třeba pro ostatní, kdyby se někdo k petici chtěl připojit ..... Mělo by se něco změnit, aby to i v porodnicích probíhalo "normálně" ..... A šlo by to, dokonce by to bylo i levnější .....

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn vim,co se delo,moc dobre.Jako lekarku jsem mela velmi blizkrho cloveka.Proste nezbyva nez verit,ze dvakrat se to opakovat nebude 😉

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@fifina86 napadá mě, že toto je ten případ, pro který je dobré, že jsou císaře. A to se přece u porodu zjistí. Buď se miminko vůbec nesesouvá dolů do porodních cest, nebo se mu nedaří. A opakovat se to nebude, věř tomu, to by byla fakt velká náhoda!

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@miru001 ty asi nevíš, co to porodní dům je, že? Za prvé v těchto "domech" je místnost pro případ nutné rychlé záchrany dítěte po porodu (což se využívá minimálně), nehledě na to, že tyto domy stojí vždy v blízkosti nemocnice, tak aby bylo možno poskytnou rychlou pomoc, přesně pro případy, jak píšeš ty.......

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn my to dali i bez cisare (sice vexem s mega nastrihem),ale vaginalne (prirozene ne,vzhledem k medikaci).
Jinak jdu tam rodit opet,tak doufam,ze tentokrat to bude jen s PA,jak je to v teto nemocnici zvykem.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@hrubjo podepsáno 🙂

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@fifina86 držím pěsti ať to vyjde, je to pak zážitek, krásný zážitek 😀

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Laury mrzi me, ze Orko ma takove nazory,na druhou stranu je to chlap no.
Plne chapu ty traumata s porody, ja s druhym mam nedoreseno, a hlavne je nam masirouan strach, ze dite musi rodit lekar jinak umre.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@katy81 mě to mrzí dvojnásob 😀 taková kapacita a napsat toto, je mi z toho do breku! Proč se někoho nezeptal? Proč nečetl? Vždyť kdo hledá najde toho spoustu ke čtení....

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@katy81 tam měl být ☹

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Presne. Mam ho moc rada, momentalne ho ctu. Myslim, ze to klise porodu je tak vstepene, ze je to brano jako norma. Navic se na to diva jinyma ocima. Dle meho chlap k porodu nepatri, jen jako doprovod.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@katy81 s tím naprosto souhlasím, je to ženská záležitost....... a chlap ať tam je pokud chce.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Holky, vždyť by porodníci neměli co žrát, když by nás nechali rodit přirozeně.. 😅

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@kajalka si nemyslim, neb kde maj porodni domy nehlasi, ze by porodnici byli zadatele o podporu 🙂

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@rzymani no, v každém případě zeptat jsem se snad mohla, ne? Nebo ti vadí, že jsem se zeptala?

Odpověz
19. lis 2015
avatar

další chlap, co stejně jako Svoboda ani netuší, kde ženy vidí problém

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@miru001 já jsem v pohodě, že ses zeptala a jsem i ráda, že to rzymani doplnila.....

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@katyxq tak tak, bohužrl už jsem mu jednou psala i ohledně jiné věci, mám obavu, že se plete do všeho i když o spoustě věcech ani netuší......

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Marka Váchu mám velmi ráda. Je to člověk, kterého si velmi vážím a jeho práce je úžasná ať jako kněze, spisovatele nebo vědce. Ovšem tenhle jeho článek je tak hrozně mimo. Vždyť tam je ze všeho tak strašně cítit, že vůbec neví, o čem píše ☹ opravdu mě to mrzí.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Muž má jeho názory rád. Já je neznám, ale tenhle mě dost zklamal a i mého muže.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

... vidí film o "normální české porodnici"... NO PRÁVĚ! Bože chraň...

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@markoony
@acacia holky já vím, že je to úžasný kněz, viděla jsem ho i "naživo" a o to víc mě bolí, když vidím, jakého omylu se dopouští, pokud toto napíše. A bohužel je to už jeho druhá mylná cesta....... mrzí mě to, nemělo by se to stávat. proč si nedomluví schůzku z PA? třeba by ho to obohatilo..... 🙂

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn Tak pojem "úžasný kněz" bych fakt nepoužila u nikoho 🙂 z letité zkušenosti, ale to jen tak na okraj.
Člověk, který se vyjadřuje k něčemu, čemu nerozumí a co nezažil, takhle emotivně, to není normální...
Neviděla jsem ten film, ale prostě vím, jak jsem chtěla rodit a jak jsem nerodila (resp. vlastně celkem ano napoprvé a téměř 100% napodruhé, tam zase to šestinedělí, že...) a když mi někdo bude tvrdit, že české porodnictví je super, tak já prostě zažila, že není.
Nemám ráda tu floskuli "je to chlap", ale... je to chlap 😀

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn bohužel jako u většiny schopných a chytrých lidí má tendenci psát i o věcech mimo svůj obor a druhá věc, co jsem vypozorovala je, že mají tendenci v názorech kostnatět a jakoby senilnět. Že najednou začnou své nározy zuřivě obhajovat a právě tímhle způsobem si je tvořít z pozice "autority"

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@acacia no já zažila i kněze od kterého jsem utíkala s brekem, takže pokud chci srovnat, tak něco pozitivního použiju 🙂 ale třeba je to přehnané, přiznávám. Ale u mužů normální je, že se vyjádřují ke "světovému míru" a rozhodně netuší do detailů o čem mluví 😀

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@markoony Markéto já už s ním zažila názorový střet a máš pravdu, asi neslyší některé věci, které třeba nechce slyšet. Je to škoda.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn i já zažila kněží hodně a tenhle rozhodně patří mezi ty skvělé. Samozřejmě není dokonalý, to už tak prostě je. Ale skvělý si myslím že je použito správně 🙂

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@lauramyn ... a pak znám kněze, co byli fajn, dokonce tak fajn, že si ve čtyřiceti/padesáti založili rodinu... radši bez komentáře, jsem situací v církvi aktuálně dost znechucená... to je jiná věc.

No to se vyjadřují, ale kdo rozumí světovému míru, že? Porodům ale fakt rozumíme my ženy lépe, řekla bych 😀

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@acacia jednoznačně souhlas 🙂

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Tak to v mých očích teda Vácha velmi silně klesnul. I z hlediska odborného. To, co sepsal, je opravdu propagandistická srajda a nic víc. Poprvé v životě teda na Orka říkám třikrát fuj :-/ a radím mu, ať se zavře na faře a nemele o porodech.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@acacia Hihihi, já měla v životě 2, možná 3 kněze, kterým jsem věřila, byli pro mě důvěryhodní, atd a všichni zdrhli a mají rodiny a já tím pádem smůlu 😀.Zpovědníka, který by byl pro mě důvěryhodný hledám už asi 12 let 😀.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

@orchidis Manželův zpovědník, 13 let k němu chodil, skoro slepý muž. A hups, má dítě... bez komentáře.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Proč no comment? Mně by zajímalo, jakej na to máš názor? Já na to názor nemám, chápu je a nevím, zda to hodnotit jako popření toho, o čem mluvili, nebo jinak. Docela bych se nedivila, kdyby to udělal i Vácha.

Odpověz
19. lis 2015
avatar

Četla jsem včera a Orko Vácha mě teda velmi velmi zklamal, protože jinak jeho názory fakt můžu. Tady je vidět, že je zmasírovaný jen z té jedné strany, vlastní zkušenost s porodem logicky žádná, ani jako otec. Byl by udělal líp, kdyby se k tomu vůbec nevyjadřoval a když už, tak jen k dokumentu a ne obhajovat vyvolávání porodů, medikaci a další věci, jejichž užívání je dost na hraně, alespoň plošně.

Odpověz
20. lis 2015
avatar

@aemmi já to dnes říkala své matce, která má z prvního porodu po kristellerove expresi a nástřihu potíže hodné operace, kterou ji ještě teď v 70 letech doporučovali (má díry mezi pochvou a tlustým střevem) a spoustu dalších potíží. Až mým posledním porodem pochopila, že nemá děkovat, že jí doktoři zachránili život. Že to všechno mělo být jinak a že na zádech prostě porodit nemohla. Nechtěla mi věřit, že napsal něco špatně. Prý ho zná a to by on neudělal. On není ten typ, co by si musel něco dokazovat. Tak nevím. Asi s tím svojí maminku zatěžovat nebudu, alespoň jsem ji informovala. Jak to udělat, aby měl informace i s té druhé strany?

Odpověz
20. lis 2015
avatar

@aemmi Jako mě naprosto šokovalo, že ON, EVOLUČNÍ BIOLOG viděl ten dokument a nenapsal ANI SLOVO o tom, že si uvědomuje, že máme např. první signální soustavu a že se už desetiletí ví, že separace matky od dítěte, byť jen na vteřinku po porodu je velikej průšvih. Jako fakt jsem v šoku - s jeho proklamovaným vzděláním... nechápu.

Odpověz
20. lis 2015
avatar

@orchidis sám tam říká, že píše ve vzteku, tak možná proto 😅

Odpověz
20. lis 2015
avatar

@lauramyn já nevím, mám z toho pocit, že je dost intenzivně přesvědčen o své pravdě :-/

Odpověz
20. lis 2015
avatar

@aemmi mě prostě přijde, že se nad tím ani nezamyslel ☹ protože kdyby zkusil nad tím přemýšlet, tak zaprvé by si něco přečetl a za druhé by nenapsal tohle. Kdyby psal ve vzteku, tak ho to omlouvá jen do té míry že po uklidnění by to smazal a vyjádřil by se jinak...

Odpověz
20. lis 2015
avatar

Ve me je porad to zklamani z neho, takze jsem i odlozila knizku co mam od nej rozectenou.

Odpověz
20. lis 2015
avatar

normálně mě napadá, že bychom se jen tak sešly a domluvily si s ním schůzku a jen si povídaly o tom, co jsme zažily a co víme............

Odpověz
20. lis 2015
avatar

@lauramyn kdyby to bylo realizovatelné, byla by to myslím nejlepší cesta.

Odpověz
21. lis 2015
avatar

Taky myslím, že nejsme samotné komu Orko Vácha dost hnul žlučí
http://zdravotnickepravo.info/reakce-na-vztek-e...

Odpověz
21. lis 2015
avatar

@katy81 jsem ráda, že se k tomu někdo takhle veřejně vyjádřil. A ještě takhle dobře.

Odpověz
21. lis 2015
avatar

@katy81 uf. právě jsem dočetla krásnou reakci na Váchu a úplně mě znechutila ta diskuze pod tím. Měla jsem číst jen to. Chtěla jsem ale reagovat a napsat jí, že ji tleskám, ale po té diskuzi do toho nejdu. Nemám potřebu diskutovat s někým, kdo je hezky řečeno debil. A tam je nějaký právník, kterému bych při tlačení jeho hovínka zakázala tlačit, protože nemá právo bez souhlasu vědecké společnosti sám rozhodnout o tom, kdy to hovno vytlačí..... Omlouvám se za sprosté věty, ale já z těch některých názorů fakt nemůžu....... ještě bych mu nastřihla řiť a donutila ho tlačit v leže!!!! uáááá jsem se rozčílila!

Odpověz
22. lis 2015
avatar

@katy81 To je sepsáno velmi trefně. Bohužel se pro mě totálně znevěrohodnil a taktéž odkládám, co sepsal. Njn, psát populárně naučným způsobem o něčem abstraktním mu jde, ale jak vidno, je to typ despotického vědátora, kterého by každá žena jistě chtěla "mít doma". Ale ne, nechci být zlá, věřím, že kdyby nebyl v celibátu a měl dobrou ženu, nikdy by něco takového nenapsal. Btw. viděly jste : http://video.aktualne.cz/dvtv/svoboda-pry-posko...
On chudáček chtěl více peněz a oni ukazují, takové nepodstatné nesmysly o separaci, Kristll. expresi, atp 😀 (blicí smajlík tu není?)

Odpověz
22. lis 2015
avatar

@orchidis ne, nebudu to číst 😀 😀 😀

Odpověz
22. lis 2015
avatar

@orchidis jdu si poslechnout ...a snad nebudu blíít 🙂

Odpověz
23. lis 2015
avatar

@markoony
@lauramyn také se mi to líbí jak to napsala ...a diskuzi jsem nečetla a vidím, že je to dobře

Odpověz
23. lis 2015
avatar

@orchidis taky se mi znechutil a to mi Ježíšek nějaké jeho donese ... né, v tomto vím, že prostě trochu pýcha se u něj ozvala a snaží se kecat do něčeho co si myslí, že o tom něco ví.

Odpověz
23. lis 2015
avatar

Néé už jsem to doposlouchala, no jasně, co jsem taky čekala ... jako uznávám, že v něčem pravdu má, ale to je tak asi 5% toho co říká, jinak absolutně nepochopil nic.

Odpověz
23. lis 2015