maanule
23. led 2019
1222 

Není "mléko" jako "mléko"

Jak určitě mnohé z vás ví, v pondělí jsem oznámila spolupráci se Sunarem. Jsem ráda, maminky, že jste se přidaly do skupiny Sunar zná tajemství dětské chuti a než se s vámi podělím o velké množství produktů, ráda bych vám řekla, jak jsme dospěli k Sunaru my.

Přiznám se, nebývala jsem striktně sunarovská maminka. Střídala jsem kapsičky různých značek, kaše, a dokonce i náhradní mléčnou výživu, kterou jsem dříve používala od konurenčních značek (UM – nerada tu zkratku používám, ale o tom příště...) proto doufám, že pro vás bude moje vyjádření o to důvěryhodnější.

Začnu u staršího Dominika – v porodnici nám nešlo moc kojení, neuměl se dobře přisát a byl netrpělivý, když první dny nic moc neteklo – teda aspoň ne dle jeho představ. Bodejť by ne – rodil se 41+3 a mám pocit, že mu od začátku kojení úplně nestačilo. Trvalo dlouho, než jsem se rozkojila a mezi tím si asi navykl na náhradní mléčnou výživu. Střídavě jsme kojili a krmili do ukončeného druhého měsíce. Pak jsem sáhla na plno po náhradním mléku. Zůstala jsem u konkurenční značky, kterou mu dávali v nemocnici. Ta mu zůstala až do roku a půl… Sunar poznal v období kašiček a hotových jídel, které nás zachraňovaly, když jsme doprovázeli tátu na cyklistických závodech po celé Republice. Kdo by taky s sebou chtěl tahat tuny skla, když může vzít jídlo v kapsičce.  Momentálně jsou jeho nejoblíbenější ovocné COOL kapsičky. 🙂

U mladší Karin byly začátky snazší. Snad i proto, že se narodila 37+6, mám pocit, že nebyla tolik hladová. Bohužel, díky zánětu jsem kojila opět jen dva měsíce. :( A protože jsem si myslela, že náhradní mléčná výživa je úplně stejná a liší se jen název výrobce, nenapadlo mě přečíst si složení, tak jak to běžně dělám u jídla, které vybírám pro sebe. A tak jsem jí dávala od dvou měsíců opět konkurenční UM. To trvalo do půl roku věku, kdy jsme díky testování na MK zkusily Sunar. Karin si tenkrát jeho chuť moc oblíbila. Až tehdy jsem měla možnost porovnat složení dvou vedle sebe stojicích obalů s náhradní mléčnou výživou.

A proč to všechno píšu..? Čtěte, čtěte, čtěte složení a hledejte pro své nejmenší to nejlepší. Zjistíte, že i mezi mléčnou výživou pro děti jsou rozdíly stejně jako mezi kvalitou kapsiček různých značek… Já vím, že dnes už bych volila jinak, než když byly děti malé. Ano, samozřejmě mám obě zdravé, ale (teď mi odpusťte to přirovnání) mezi některými UM je rozdíl asi tak velký, jako když si koupíte různé tablety do myčky: classic – all in – gold. „Nádobí vám umyjí všechny, ale v některých je něco navíc.“ To něco na víc, co hledám já u mléčné výživy, je mléčný tuk.

Pevně věřím, že toto téma nerozpoutá ohnivou diskuzi o tom, že kdybych kojila do dvou let, nemusela bych řešit toto. 🙂 Proto prosím neberte tento článek jako kritiku konkurenčních výrobků, ale spíš zamyšlení se nad tím, jak rozpoznat mezi alternativami ty lepší a horší. A že ty rozdíly jsou… Bohužel…

Tématu UM se budeme věnovat také ve skupině a budu ráda, když se zapojíte a dáte mi vědět svoje zkušenosti.

Jsem ráda, že značka, kterou zastupuju, se za svoje složení nemusí stydět.

#sunar #tajemstvidetskechuti

Já napíšu je jediné - ne pro tebe, ale pro ostatní ženy, které se budou potýkat se zánětem: kvůli zánětu není třeba vůbec přestávat kojit, a to ani při medikaci antibiotiky... 😘

23. led 2019
maanule
autor

@olga_ to mas asi částečně pravdu, ale myslím, ze to je i o rozsahu zánětu... V mem případě to byla ještě kombinace dalších faktoru, ale to by bylo na dyl... 🙂

23. led 2019

@maanule Klidně to může být na dýl 😉. Jen je opravdu třeba neuvádět ženy v omyl, že kvůli zánětu jsi se kojení musela vzdát. Pokud je to už na sekci, tak nevím, ale pořád se dá kojit plnohodnotně i z jednoho prsu. 😉

23. led 2019

@maanule Jinak teda klobouk dolů za toto ambasadorství - nemůže být horší disciplína než Sunar 😵. A jak to je s propagací Sunaru pod 6 měsíců věku dítěte? To tady můžeš, nemůžeš? Jen mě to zajímá, jak to máte se Sunarem a MK nastavené, když je to upravené zákonem...

23. led 2019
maanule
autor

@olga_ když pises horší disciplína než Sunar, myslíš všeobecně UM nebo konkrétně tuto značku? Co se tyce Sunaru, ktery tady zastupuju, tak hlásá, ze mateřské mléko je nejlepší varianta výživy děti. A přestože v nabídce mají i jednickovou radu (0-6 měsíců) náhradní mléčne výživy pro maminky, které kojit nemohou, nikde Sunar 1 nepropaguji... stejne tak to nedělám a ani nebudu dělat já tady... 😉

23. led 2019

@maanule Myslím obecně UM a cokoli spojeného s problematikou kojení - viz ten zánět. 😉 Je strašně jednoduché to na něco takového svést, ale většinou je to opravdu komplexní záležitost a největší roli hraje asi psychika. A je dobře, že to nebudeš propagovat.

23. led 2019
maanule
autor

@olga_ ještě tomu zánětu, článek výše byla jen a jen moje zkušenost.. takže určitě nikoho v omyl neuvadim a z jednoho prsu jsem kojila 14 dni 😉
Co se dal tyče Sunaru, tak budou určitě i edukativni příspěvky, ale tenhle to nebyl... sleduj skupinku a můj blog a určitě bude ještě příležitost rozebrat kojení jako takové... ;)

23. led 2019
maanule
autor

@olga_ ♥️ Ano je to komplexnejsi a ne psychiku skutečně netrpim... ale pokud bys chtěla vědět víc, klidně mi napis do zprávy... ;)

23. led 2019

@maanule Mně to stačí takto 😉 (možná zatím 😀). Nemyslím tím, že bys byla na hlavu 😇

23. led 2019
maanule
autor

@olga_ ještě co se tyče postoje Sunaru - když mrknes na jejich web, www.sunar.cz tak uvidíš ze NMV 0-6 je tam zobrazena jen jako oranžová krabice, bez potisku, nenapadna... a promovane jsou až další rady... to myslím taky lecos vypovídá.. 😊

23. led 2019

Vyborne napsano 🙂

24. led 2019

@olga_ Při zánětu prsu při kojení se doporučuje kojení nepřerušovat.

24. led 2019

@lucka662006 Vždyť jasně, to taky autorce článku píšu 😉.

24. led 2019

Jenom technicka, neber to jako rypani: KVULI zanetu. Diky se pouziva v pozitivni konotaci, treba Diky ni jsme vyhrali.

A jeste jedna vec -- to, ze se dite narodi ve 42tt opravdu neznamena, ze mu nestaci mleko, ten problem musel byt nekde jinde, problemy s kojenim a poterminovym narozenim opravdu nemaji vubec, ale vubec nic spolecneho.

24. led 2019

Škoda, že téměř všechny běžně dostupné UM obsahují palmový olej.

24. led 2019
maanule
autor

@vendes jee to jsem nevěděla, díky za upozornění... ale myslím, ze to do příště zapomenu... 🙂 každopádně “díky” nebo “kvůli” nezmění ten hlavní obsah sdělení článku... ;) a co se tyče toho rozeni 38 versus 42, tel neříkám, ze je to dogma, jen ze u me to tak zrovna vyšlo, tak jsem to tam napsala jako úvahu...

24. led 2019
maanule
autor

@vendes moc díky za tuhle poznámku!
Myslím, ze je dost důležité číst složení a jsem rada, ze nejsem sama, kdo to děla... a je to i dotaz, který jsem sama řešila se Sunarem... skutečnost je taková, ze palmový olej je v náhradní mléčné výživě užíván jako nejlepší zdroj kyseliny palmitove. Ta je obsazena i v mateřském mléce a pokud se chtějí výrobci (a je úplně jedno jestli sunar nebo konkurence) přiblížit svými formulami UM k mateřském mleku, musejí přidat i palmový olej. Tato součást UM je schválena americkým úřadem pro kontrolu léčiv a potravin FDA i úřadem pro bezpečnost potravin. Každopádně je to na dyl a určitě na toto téma bude zvlášť článek nebo mu bude věnována pozornost ve skupině. 😉

24. led 2019

Přiznám se, že jako člověk, co často radí jiným ženám s kojením, mě teda dostaly ty důvody, proč autorka odstavila. Nic proti, je to každého věc, ale...
To, že se dítě narodí po termínu, není důvod, proč by mléko nemělo stačit. Lidské tělo je chytré. Dokonce pozná, že když se narodí miminko předčasně, tak MM má složení jiné než u dětí v termínu a lépe se těm nedonošeňátkům tráví. Když má dítě větší potřebu kojení, tak pokud se nepoužívají šidítka a kojí se dle potřeby dítěte, tak se množství mléka do 3 dnů upraví dle jeho poptávky.
Existují jen 2 výjimky, kdy kojení opravdu nepůjde a není zbytí než UM, a to jsou nemoci štítné žlázy a chybějící mléčné žlázy (což se pozná většinou hned v porodnici a bylo by to tak u všech dětí).
Zánět prsu... kolika ženám se už zakázalo kojit, protože je prostě snažší léčit nekojící ženu než kojící. Nekojící ženě může lékař napsat cokoliv. Navíc neriskuje žalobu atd. Je to tak u mnoha nemocí, mj. se mi to stalo i s mou diagnózou (Myastenia Gravis) že jako nejdříve nekojte vůbec, potom že max 10 týdnů, potom tvrdili, že půlroku a víc ani ránu, no a nakonec mi doktorka řekla - klidně kojte, jak dlouho chcete, aspoň se líp vyspíte, když nemusíte vstávat chystat lahve 😀 A světe div se, nic mi není 🙂. S léčbou depresí to bylo horší, tam mi řekli, buď odstavte, nebo vás nebudeme léčit. No, tak jsem léčbu (klasické léky) nedostala.
Zánět jsme taky měli, zavinila jsem si ho sama dlouhou pauzou s kojením, musela jsem ho prokojit přes bolest a nakonec to polevilo samo po pár dnech. Ale uznávám, ne každý má tolik sil kojit přes bolest.
Hodně lidí píše - ne každý může kojit. Pravda je, že jen 1% skutečně nemůže kojit (což jsou ty nemoci štítné žlázy a chybějící mléčné žlázy). Důvod, proč dnes tolik žen nekojí, je často špatná podpora v porodnici i u pediatrů, špatná technika přisátí (kterou v porodnici moc nekontrolují), používání šidítek a v neposlední řadě stres maminky. Na ty první důvody by stačila dostatečná podpora už v porodnici, na poslední důvod většinou pomůže jen podpora rodiny.

24. led 2019
Komentář byl odstraněný
Komentář byl odstraněný

@maanule ne, neni to dogma, vubec to tak neni. Spis naopak kojeni muze byt obtizne u drive narozenych deti, protoze nejsou tak silne, nemusi mit dovyvinuty saci reflex, navic jsou casteji oddeleny od matky... A chapu, ze jsi to psala jako uvahu, ale mozna bys jako oficialni ambasadorka urcite znacky mela davat pozor na "uvahy" a fakta, v tom clanku je opravdu nekolik velice zavadejicich a nepravdivych mytu u kojeni. U "bezne" uzivatelky bych nad tim mavnula rukou, ale tady u oficialniho, de facto reklamniho clanku, mi to docela zveda krevni tlak.

24. led 2019
maanule
autor

@no_title v podstatě ve všem souhlasím, já měla to štěstí, že v nemocnici v Olomouci jsme měli skvělou laktační sestru!! Byla naprosto boží, ale za úspěchy mohla i Karin, protože od prvního momentu u prsa krásně držela... Už výše jsem psala, že "zánět" jsem uvedla jen, abych zevšeobecnila problém, který jsme paralelně řešili a kterým jsem tady nechtěla zatěžovat článek, který byl vlastně hlavně o tom, že mají maminky číst etikety a všímat si rozdílů mezi mléky... To jak jsem kojila/nekojila já, bylo jen abyste věděli, že už taky nějaké děti mám, že jsem si prošla tím vším, co maminky po porodu čeká... 😉

24. led 2019

@maanule Nemám teď moc času, ale ty v tom článku teda píšeš, že sis prošla zánětem prsu, a proto jsi musela přestat kojit a to je nesmysl, který si prostě jako oficiální ambasadorka nemůžeš dovolit... já se omlouvám, že jsem tak tvrdá, ale kdyby to mělo jen jedinou maminku odvézt od kojení k Sunaru, tak je to opravdu špatně...

24. led 2019
Komentář byl odstraněný
maanule
autor

@dora13 @olga_
No, pokud si článek přečtete ještě jednou, tak tam dvakrát uvádím, "že jsem měla pocit, že to je..." takže určitě to není úvaha, ale popis toho, jak to bylo... nic víc v tom nehledejte... ;) chápu, že toto téma je dost náročné, tím spíš nehledejte důvody, jak to zbytečně! napadnout... a stejně tak byste měly pochopit, že článek nebyl vůbec o kojení - název Není "mléko" jako "mléko" byl směřovaný k tomu, že ne všechny UM jsou stejné a že je třeba číst složení... vůbec se v článku nesrovnává mateřské mléko s náhradní mléčnou výživou... ;) je třeba umět číst a nechytat se, toho, na čem by se dala vystavit kauza jak radit ženám, aby nekojily... Ne - takhle to skutečně není... 😉🙂👍

@olga_

24. led 2019

@maanule Ten první komentář (díky/kvůli) určitě nepatří mně, ale někomu jinému.

24. led 2019

@maanule pokud clanek neni o kojeni, tak v nem o kojeni nepis. Tecka. Pokud mel byt clanek o slozeni umeleho mleka, neni treba psat sve dojmy, domnenky a uvahy o kojeni. Jak pise Olga nade mnou, jakozto ambasadorka si na tyto veci budes muset davat pozor, uz tu nejsi jen za sebe, ale reprezentujes znacku. Sorry.

24. led 2019
maanule
autor

@vendes ano, už jsem si všiml, ale editovat to nejde a s uživatelkou, už jsme v diskuzi dál... ;)

24. led 2019
maanule
autor

@dora13 víš jak toje...
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody... tím bych to asi uzavřela...😉

24. led 2019

@maanule opravdu nechapu, jak tento citat souvisi s tim, co jsem napsala. Proste jak se do lesa vola, az se ucho utrhne🙈🙄

24. led 2019

Jako ambasadorka Sunaru to nebudeš mít lehké, protože UM vs MM je věčné a citlivé téma. O to ale musíš být opatrnější, i když o tom primárně vůbec psát nechceš a článek o tom být neměl, v tomhle souhlasím s holkami nade mnou... Přeji ti, ať se ti v roli ambasadorky daří 🙂

24. led 2019
maanule
autor

@ttm Dekuju ano jsem připravena na to, ze to nebude jednoduché... a uvědomuji si, ze je to citlivé téma... kazdopadne děkuji za vhodnou reakci, i když primárně nesouhlasím s tím, ze by se ve článku nemohlo vyskytnout slovo “kojit”... 🙂

24. led 2019

@maanule Mně to ještě nedá - píšu v dobrém, aby sis na to příště dala fakt pozor:
1) Uvádíš jako příklad svůj příběh, jak jste se dostali k Sunaru, a děláš to, abys působila důvěryhodně. V tomto souhlas, osobní zkušenost je super.
ALE: Cesta tvoje a tvých dětí k Sunaru, resp. k UM, je v článku podepřená (pseudo)argumenty, proč jsi musela přestat kojit. Důvody, proč jsi to v článku víc nerozebírala, typu "nechci ho zatížit, je to složitější atd." jsou vcelku buřt, protože to zjednodušení je ve výsledku tak dráždivé a chybné, že si to jako oficiální ambasadorka dle mého nemůžeš dovolit, i když to tak třeba cítíš, nebo jsi to tak prožívala. Z tvého pohledu to tak být mohlo, ale tady se musíš dle mého dovzdělat nebo se také přenést přes svoji osobní rovinu a korigovat to (a ano, kojení je citlivé téma, nekojení o to více a může být problém přiznat si, že někdo přestal kojit kvůli mýtům, které se kolem kojení šíří - př. podávání léků, zánět apod.).
To, co mně a možná i dalším vadí, jsou "důvody", které uvádíš, za účelem vzbuzení důvěry(hodnosti). Navíc - a toto ber jako rýpnutí mimo, které poukazuje na obtížnost toho tématu - děláš de facto nepřímo reklamu UM do 6 měsíců, protože jsi děti kojila cca jen dva měsíce a vztahuješ na to důležitost číst etikety a složení pro ty nejmenší... (A je jedno, že na fotce je krabice s dvojkou).
2) Kojení věnuješ skoro třetinu článku, i když to tak asi být nemělo.

Možná by bylo fajn toto téma kolem UM nastartovat spíše nějakým super výživným a osvětovým článkem o kojení 😉.

A na závěr - hodně váhám, zda to odklepnout ke zveřejnění, ale nakonec jo, proto abys mohla být lepší. ❤

24. led 2019

@maanule Taky si nemyslím, že by se tam nemohlo vyskytnout slovo "kojit", ale možná stačilo napsat, že vám kojení prostě nevyšlo a víc k tomu nepsat. Pravda je, že kvůli zánětu se kojit přestávat nemusí, naopak je kojení jednou z nejlepších věcí, co při zánětu dělat - my nevíme, že toho bylo víc, co nakonec vedlo ke konci kojení a tak si to můžeme vyložit po svém. Ne každý má vůli a dost sil kojit za každou cenu a je to v pořádku, díky za to, že existuje mléko pro děti, které nemohou být z jakéhokoli důvodu kojeny (já jsem asi třeba trochu kojofašista nebo jak se jim říká, ale mám pochopení pro všechny, kdo jsou na um). Ale jako ambasadorku tě tu mnohé maminky budou brát jako jakousi autoritu, někoho, kdo musí vědět, co píše, takže by to pak někoho mohlo opravdu trochu zmást. Ber to, prosím, spíš jako dobře míněné tipy, jak to dělat ještě líp, věřím, že ti to půjde skvěle 🙂
Pamatuji si tě ještě z beremka, měli jste nádhernou svatbu. Jsem ráda, že je další ambasadorkou mladá inspirativní maminka 🙂

24. led 2019
maanule
autor

@ttm jeste jednou díky za milá slova a citlive vyjadřování, které je v tomto tématu třeba.. 🙂 a ano beremko... to se řešily jiné “problemecky”... 😂 alba se svatebnima satama, botama, kytkama a taaak... byly to skvěle časy... 🤩😊

24. led 2019

Jsem rada, ze svou dceru uz skoro dva roky kojim. Nedavno jsem se zrovna dostala ke slozeni UM zminovane znacky a dobrovolne bych ho diteti nedala. O kasich nemluvim. Samy skryty cukr a pro dite vice spatnebo nez dobreho!

25. led 2019

Teda přečetla jsem si článek a víc než co jiného jsem z něj docela přešlá.I kolem sebe mám spoustu kamarádek maminek, co přestaly kojit ze stejně banálních důvodů jako ty. Proti umělému mléku obecně nic nemám, jen mě vždy vadí ty důvody, proč po něm některé maminky sáhnou. A pokaždé mě to přijde prostě jen jako jejich pohodlí. A přesně jak píší maminky výše:myslím, že podobné články akorát některé maminky mohou svést k tomu, že kojení vzdají po prvních problémech.

25. led 2019
maanule
autor

@lucie_1986 které kaše konkrétně myslíš? Mám je všechny doma a s cukrem (tím přídavným vím o jedné - možná dvou)... dej vědět, kterou myslíš? Diky

25. led 2019
maanule
autor

@darzanka díky za názor, každopádně ať už by to byl jen zánět, který je sám o sobě dost bolestivý ( a ano každý to vnímá jinak, každý má jiny práh bolesti) nebo více faktoru k tomu, tak si myslím, ze je třeba především umět respektovat maminky, které kojí do tři let stejne tak jako ty, které z jakéhokoli důvodu přestaly kojit... každá se snaží dělat maximum a jen to, co považuje za nejlepší! Ano, znovu zdůrazňuji ze sunar i já jsme za jedno v tom, aby se kojili MINIMÁLNĚ do ukonceneho 6. měsíce. Ale me se to (jak jsem psala v článku) bohužel! nepodařilo...

25. led 2019

@maanule on ten cukr neni uveden jako "cukr". Mrknu se kdyztak pozdeji. Ale dobre veci tam rozhodne nejsou.

25. led 2019

@lucie_1986 Můžeš prosím doporučit teda ty dobré kaše? Díky.

25. led 2019

@jodyd ty dobre kase jsou co si udelas sama 😉 A nedavat pred spanim, ale treba ke snidani nebo svace. U nas byla favoritem jahelna s broskvi - uvarit jahly domekka a rozmixovat s broskvi, pro oslazeni treba pridat banan. Variant je spousta.

25. led 2019

@jodyd Nebo pokud chceš instantní, které mají ale dobré složení bez zbytečností, tak Nomina nebo nemléčné neochucené Dm bio 🙂 A ochutit čerstvým ovocem 🙂

25. led 2019

@lucie_1986 Občas kaše dceři sama dělám, ale samozřejmě ne pořád. Víš co do toho dáváš. Ty kupované bych ale neodsuzovala. Je třeba rozlišit pojmy sacharidy a cukry. Dále cukry přirozeně se vyskytující a cukry přidané. Nemyslím si, že by zrovna kaše od Sunaru byly ty nejhorší. Moje zkušenost např. s kašemi Nestlé a Beba - hrozně navoněné, plné zbytečných aromat. Jen pro info. Mluvím ze zkušenosti z pozice člověka, který 7 let pracoval v potravinářské firmě a několit let jsem se zabývala složením potravin, nutričníma hodnotama, informacema, které se uvádí na obalech atd. Když něco kupuju, tak etikety studuju docela důkladně. Co se týče článku ... za mě není úplně šťastně napsaný.

25. led 2019

@ttm Kaše od Nominalu dávám také. Jen mi vadí, že když někdo něco kritizuje, tak bych očekávala, že uvede teda protiklad kritizovaného. Ta otázka byla položená schválně.

25. led 2019

Autorka to tady opravdu nebude mít jednoduché. A to ne kvůli tomu, že propaguje Sunar, který by byl snad nějak špatný (btw já na Sunar nedám dopustit, v podstatě mi dceru "zachránil" od těžkých zdravotních problémů způsobených konkurenční značkou.) Jedná se zde o propagaci značky, které autorka věří, místo eventuální diskuze o produktech je tady podrobena křížovému výslechu proč nekojila, že se měla víc snažit, co udělala špatně atd. I kdyby nekojila, protože se jí prostě nechtělo, je to její názor. Nemluví zde jako představitelka laktační ligy nebo dětský lékař. A pokud někdo bude psát články např. jako ambasador zn. Valco, těžko můžeme čekat, že jeho první slova v článku budou znít : vykašlete se na kočárky a noste děti v šátku.😊

25. led 2019

@dominika1986 Myslím, že o to holkám a ani mě vůbec nešlo. Spíše od ambasadorky čekaly nějak jako kvalitněji napsaný článek, ověřené informace, ne doměnky, proč nešlo kojení. Kdyby řekla, kojit jsem nechtěla, tak asi většina z nich neřekne ani popel 🙂

25. led 2019
maanule
autor

@dominika1986 asi jsi jedna z mála, kdo to pochopil... 🙂 díky

25. led 2019
maanule
autor

@no_title no upřímě, toto nebyl hlavní článek nebo info o UM a výhodách.. byl to teprve"začátek" o nás a sunaru - takže na kvantum informací nikdo snad nečekal... ty teprve přijdou... a věř tomu, že kdybych patřila, mezi ty nekojicí, tak by ta diskuze byla mnooohem horší.. 😉

25. led 2019

@no_title třeba autorka nechtěla na fóru dopodrobna "rozpitvávat" souhru x okolností zdravotních i jiných, proč tedy "proboha živého - něco tak trestuhodného"😉 nekojila...to už může dosti zabíhat do intimní sféry daného člověka a jak již bylo řečeno, nemělo to být předmětem článku...

25. led 2019
maanule
autor

@liska01 děkuji za info, prověřím a určitě napíšu... 🙂

25. led 2019

Takze zase jenom myty a zadna fakta ke kojeni. No nic :(

25. led 2019
maanule
autor

@abiiigail tento článek nebyl primárně o kojení... 😉

25. led 2019

@maanule Hele, tak napiš dva články:
1. Jeden o tom, jak jste se dostali k Sunaru a váš vztah ke značce, ale nepiš o kojení, protože jsi kojila děti krátce a podle mě se dostáváš do kolize se zákazem propagace UM pro děti pod 6 měsíců. Každý tvůj článek a příspěvek je svým způsobem reklamní. A v každém případě se v kojení dovzdělej, abys ze své pozice nešířila mýty (a je jedno, jestli jsi kojila měsíc, dva, vůbec nebo tři roky), prostě nešířit mýty, dezinformace a oddělit sféru osobní (dojmy) od té exaktní, nebo jak to napsat (prostě neplést dojmy a pojmy).
2. Jeden o tom, jak mají maminky dětí číst etikety (nejen na UM).

25. led 2019
maanule
autor

@olga_ 😂😂😂 skoda ze ses na to nepřihlásila ty, když mas tak perfektně sestaveny schedule... Ach jo lidská hloupost je nekonečna... dobrou😘

25. led 2019

@olga_ Presne tak !

25. led 2019

@maanule Ta diskuze přesahuje téma toho článku. Dělej to, jak nejlíp umíš, a doufám, že to líp umíš... Já to myslím opravdu jako konstruktivní kritiku a do smíchu mi při tomto tématu fakt není. Na Sunar bych se fakt nepřihlásila 🍼

25. led 2019

No pominu-li fakt, že nevidím důvod proč dělat reklamu jakékoliv značce UM i když to třeba používám (ale to je můj postoj), tak se mi nelíbí za A propagace UM pro děti pod 6m (nepřímo) a je úplně jedno že sunar uvádí, že nejlepší výživa do 6m je mm. Za B to že jako oficiální “ambasadorka” podporuješ mýty kolem kojení a UM ve společnosti.
Sunar a další značky si už dávno všimly, že hlavní “trh” a tedy i reklama se přesunuly ze sdělovacích prostředků na sociální sítě. Ne nedělají to protože mají rádi děti a maminky, dělají to protože se jim líbí vydělávat. Bez hranic etiky a respektování pravidel.

26. led 2019
Komentář byl odstraněný

@olga_ hele, kasli na to, zbytecne plytvame energii. Pani evidentne nedoteklo, v cem je problem🤦🏼‍♀️😅

26. led 2019

@lucie_1986 Měla jsem období, kdy dcerka odmítala mateřské mléko, ale nemohla jsem ji ještě nechat bez mléka úplně, tak jsem dávala občas Sunar. Po 14 dnech jsem si přečetla složení a překvapilo mě, že tam bylo prostě uvedeno "cukr". Snažila jsem se dávat dítěti jen samé věci bez přidaného cukru a najednou zjistím, že v UM je cukr, To mě ještě více povzbudilo kojit. v MM je jistě také cukr, ale určitě nějak přizpůsobený potřebám miminka.

26. led 2019

@maanule Ahoj, myslím, že by Sunar měl zvážit, zda jeho ambasadorkou má být někdo, kdo v diskusích uráží ostatní uživatelky hloupostí. @olga_napsala logický komentář.

26. led 2019

@maanule Ahoj, nevím, proč ogla_ urážíš, její komentář je zcela logický, vypadá to, že jsi ho nepochopila.

26. led 2019

Cílem Sunaru a veškerých výrobců UM je prodej a zisk. Pokud by to byla tak nezbytná věc, není jí potřeba reklamy. Spotřeba umělého mléka je jistě vysoká, vzhledem k množství reklamy, která nás masíruje. Skutečně je potřeba tolik umělého mléka? Když jsem já dávala Sunar (pouze po dobu 14 dnů občas), tak jsem při každém nakrmení měla výčitky, že nekojím, krmím dítěti to, co pro něj není nejlepší možností a co obsahuje obyčejný cukr a snažila se kojit. Jak říkají laktační poradkyně, neexistuje slabé mléko. Ani při zánětu se nedoporučuje přestávat kojit - přestat kojit nepřispívá k uzdravení zánětu. I při některých lécích se doporučuje brát léky nezbytně dlouhou dobu a nepřestávat kojit. Děti do 6 měsíce věku jen kojit (ale kdo by nekojil déle a kupoval umělé mléko, když již kojil 6 měsíců?) Co ale již vůbec nechápu, jsou batolecí mléka, to je vyslovená zbytečnost.

26. led 2019

@no_title Když se mi narodilo první dítě, věděla jsem předem, že budu chtít kojit a tak jsem si ani domů předem žádné UM nekoupila. Malá preferovala jedno prso, byla dost uplakané miminko a já byla po císaři, takže jsem prostě neměla sílu první týden vyjet z domu na nákup, autem, navíc v zimě, sama doma. A možná i proto jsem ji kojila nakonec do 21 měsíců, ještě den před tím, než se narodil syn 🙂

26. led 2019

@maanule Opravdu přehnaný urážet hloupostí někoho, kdo vložil zcela logický komentář, který může pomoci Tobě i čtenářkám.

26. led 2019

@dora13 Naprostý souhlas.

26. led 2019

@maanule Dobře, když tedy nepropaguješ první umělé mléko, pro děti 0 - 6 měsíců, propaguješ mléka od 6 měs. +, proč jsou lepší než běžné kravské mléko, řekněme plnotučné z bio farmy, zředěné vodou? (Myslím pro zdravé děti, které nemají alergii na bílkovinu kravského mléka nebo intoleranci laktozy). A UM pro děti starší než 1 rok? Je to nutnost? Proč?

26. led 2019

@lucka662006 Nestačilo to napsat jednou? Souhlasím s tebou, že komentář o hlouposti byl dost přes čáru, ale zakladatelka to jistě pochopí už z prvního komentáře 🙂

A nepouštěj tu do světa mýty ani ty, prosím. Kravské mléko pro půlroční dítě, to snad nemůžeš ani myslet vážně! Mně takto krmili - mamka mě přestala kojit právě v těch 6m. Bydleli u prarodičů, kteří měli kravín, takže mléko, které jsem dostávala, bylo super bio a navíc opravdu čerstvé. S mlékem mám problém dodnes, celkově mám zažívání dost rozházené, navíc jsem už tehdy kvůli tomu byla hodně baculaté dítě a problémy s váhou mám celý život, už od dětství.
Kravské mléko je určeno telatům, ne kojencům, kteří sotva začínají s jinou stravou, než je mm a jejichž trávicí systém na to opravdu není připravený!

Bohužel jsou maminky, které vlivem různých okolností nekojí - UM tedy má své opodstatnění. Nezaslouží si ale odsuzování ani nic podobného. Sunar navíc nedělá jen UM (kaše bych třeba nekoupila, ale některé kapsičky jsou moc fajn) 🙂

26. led 2019

Ještě že jsme v roce 2019 na Modrém koníku objevili, že cílem soukromých firem (k nimž patří i Sunar) je prodej a zisk. To by mě předtím nebýt této diskuze fakt nenapadlo😂.

27. led 2019
maanule
autor

@lucka662006 jsem ráda, že zde zazněly i věcné dotazy k UM. Postupně se jim budu na blogu věnovat, ale prostě nedá se vše vměstnat do jednoho článku. Napíšu ti to tedy aspoň ve stručnosti a případně ti sem pak hodím link na další články, které budou na tvé dotazy odpovídat podrobněji. 😉

1) V jednoduchosti ti napíšu, že v UM je obsažený přirozeně se vyskytující mléčný cukr tj. laktóza.... ne cukr, který se sype do čaje apod. Tzn. když mrkneš na složení UM tak tam nenajdeš napsaný cukr samostatně, ale jen mléčný cukr... 😉

2) No a UM versus kravské mléko - tak to je opravdu nevhodné podávat od 6. ukončeného měsíce věku mléko z krávy. Jednak složením plně neodpovídá požadavkům a zažívání malinkého bříška ( má v sobě příliš mnoho bílkovin, které pro tak malé děti nejsou v tomto množství vhodné) a sekundárně neobsahuje přidané vitaminy a minerální látky, které se podílí na správném růstu a vývoji. Ty jsou obsaženy pouze v MM a náhradní mléčné výživě, která se svým složením snaží k MM přiblížit jak nejvíc to jde. 😉

3) Smysl batolecích mlék - Kravské mléko po dohodě s pediatrem zařadit můžeš (pro dítě starší jednoho roku), ale za předpokladu, že dítě má pestrou stravu. Je to z důvodu přísunu vitamínů a minerálů. V momentě, kdy děti odmítají jíst třeba zeleninu a ryby, tak je potřeba doplňovat vit. a min. právě batolecím mlékem. A ano jsou i maminky, které se bez batolecí UM obejdou. 😉

27. led 2019
Komentář byl odstraněný
27. led 2019

Sunar Complex 2, od 6ti měsíců, složení výrobku:

sušené plnotučné mléko, sušená demineralizovaná syrovátková bílkovina, laktóza, rostlinné
oleje (obohacené o beta-palmitát), maltodextrin, vláknina (galaktooligosacharidy), sušené odtučněné mléko, minerální látky, vitaminy, taurin, cholin, emulgátor: sójový lecitin.
Odsud: https://www.prodeti.cz/pokracovaci-mlecna-vyziv...

Obsahuje "sušené plnotučné mléko", tak jsem z toho už jelen, sušené plnotučné mléko tam tedy je.

27. led 2019

@lucka662006 Komentář s reakcí na mě jsi smazala, ale odpovím i tak - ze stylu, jakým píšeš, se dá snadno pochopit, že preferuješ kravské mléko před um. Proto jsem se možná nechala trochu unést, omlouvám se. Bohužel mám osobní zkušenost a vidím rudě, když někd cpe do tak malých miminek kde co 🙂
To mléko v um je samozřejmě upravené.

27. led 2019

@ttm Já mám tohle zase u sladkostí a bonbonů, když dnes vidím děti, které nejsou zcela hubené, tak, jak byly za nás všichni 🙂 a maminky jim ještě sami cpou bonbonky a zmrzliny, děti se ani neptají a maminky jim se samy nabízejí, svačiny ve škole samá sladkost, to mi docela vadí. Kojila jsem dlouho, ale od 10ti měsíců jsem dávala 2x týdně bílý jogurt (neochucený), od roka občas 100 ml kravského mléka, tak 2x týdně. Sunaru jsem spotřebovala jedno balení za celou dobu na dvě děti🙂 Děti žádnou reakci na mléko neměly, kvanta ho teda taky nepily, rozhodně ne denně, a dodnes mají mléko středně rády, nevyžadují ho ani neodmítají. Papaly ovoce, zeleninu i maso, pily vodu a byly kojené.

27. led 2019

@ttm A já si říkala, kde se to ztratilo 😀. Souhlasím s tebou - kravské mléko opravdu néééé, to raději to UM, když už někdo z jakýchkoli důvodů nekojí. Mléko nedávám pít ani čtyřleťákovi. Pije zakysané mléčné výrobky a kojený byl do samoodstavu v 3 a 1/4.
@lucka662006 Při kojení mi kravské mléko přijde jako nesmysl. To je vždy lepší nakojit. On se ten přísun kravských mléčných výrobků taky přeceňuje. Vápník získáš lépe z úplně jiných zdrojů. Do nás lili mléko od dětství (nevím od kolika přesně). Babička měla krávy a cesta z kravského vemene do našich žaludků nebyla delší než 15 metrů. Pili jsme ho ještě teplé. Ono to kupované kravské už se skutečným kravským nemá nic moc společného. Chuť, barva i konzistence jsou úplně někde jinde.

27. led 2019

@lucka662006 Obě moje dcery měly (jedna stále má) abkm, ta starší naštěstí kolem 10m začala mléko tolerovat, takže jí jogurty, sýry, tvaroh...ale kravské mléko dostává jen velmi výjimečně v kaši (velmi výjimečně znamená třeba jednou za měsíc, když dělá kaši tatínek), na pití nikdy (je jí 18m). Obě jsou stále kojené a kdyby se starší kojit přestala, um už by nedostala. Ani jedna ho nikdy neměla. Ale chápu, že některé maminky prostě nekojí a jejich děti um potřebují nebo později vyžadují. Rozhodně to není žádný jed a - konečně se asi dostáváme k tomu, o čem měl být tento článek - je jich spousta druhů, takže si maminky mohou vybrat (třeba existuje i um z kozího mléka, to je dokonce mnohem vhodnější) 🙂

27. led 2019

@ttm Hlavně nepiš, o čem měl být autorčin článek, nebo se o sobě něco dozvíš 😅

27. led 2019

@ttm Díky za odpověď, já kojila dceru do 21 měsíců, další den se narodil syn a už se kojil jen on. Dceři jsem UM ve 21 měs. již nedala. Syn se kojil do 4 let 🙂 Naše děti strašně rády všechno ochutnávaly, dodnes mají různorodé chutě, tak jsem jim dala občas prostě i to kravské mléko, ale jak říkám, 100 ml tak jednou týdně, z hrníčku, ne ze savičky. Chtěla jsem i vidět, zda nebudou na syrové kravské mléko mít reakci. Mimochodem, to teda nesouvisí zcela, jen pro zajímavost, kamarádka měla v dětství nepříjemný atopický ekzém, hlavně na rukou, a stále pila hodně mléka, měla ho strašně ráda, pila 250 ml denně i více, a ekzém hrozný. Dnes by se asi udělaly testy na snášenlivost kravského mléka, před 30 lety nic, vůbec nevěděla, z čeho to má, myslím, že možná z kravského mléka (bylo jí teda tenkrát okolo 15 let).

27. led 2019
maanule
autor

@liska01 ahoj, jak jsem slíbila, posílám odpověď na tvůj příspěvěk k dTestu...
jelikož je to složitější nechala jsem vyjádřit se povolanější...

"V případě, že by produkt či šarže nesplňovala zákonné požadavky a byl obsažen nadlimitní obsah jakékoliv škodlivé látky, byl by výrobek okamžitě i na pokyn Státní zemědělské a potravinářské inspekce stažen z trhu, což se nestalo. Výrobky Sunar complex 3 byly a jsou v pořádku, zdravotně nezávadné a vhodné ke konzumaci.

V době, kdy dTest srovnával výsledky, nebyla dána maximální zákonná hodnota, ale vycházelo se z tzv. tolerované denní dávky, která byla přepočtena na doporučenou denní dávku mléka. Ta byla u Sunaru oproti jiným kojeneckým výživám vyšší, tím pádem i při přepočtu na denní dávku mléka vycházely hodnoty MCPD výše. Nicméně stále platí, že výrobek splňoval všechny legislativní požadavky.

V současné době je dán legislativní max. limit na obsah MCPD v kojenecké výživě a hodnoty MCPD v Sunaru jsou hluboko pod stanovaný maximální limit, což je u každé šarže kontrolováno laboratorními testy v nezávislé laboratoři. Limity na tyto látky jsou u kojenecké výživy několikanásobně nižší, než jsou zákonem povolené u běžných rostlinných olejů. Kojenecká výživa tak díky velmi přísným limitům patří mezi nejbezpečnější potraviny a je během procesu výroby několikrát kontrolována."

Kdyby tě cokoli dalšího zajímalo, dej mi vědět...
Pěkný večer😉

29. led 2019

@dora13
@olga_ Ty kraso, nečetla jsem všechny komentáře, ale ty vaše mě nadzvedavají ze židle. Já kojit nechtěla, strašně se mi to hnusilo a celé těhotenství jsem kvůli tomu brečela a měla strašné stavy strachu a úzkosti (především z toho, co na to řeknou lidi jako jste vy). A přesně takové názory jako ty vaše mi kojení zhnusovaly ještě víc a mně bylo víc a víc mizerně. Vy kojení nepropagujete, přesně naopak! Takže poplacejte se po ramenou, jaké jste hrdinky. Já nakonec kojila rok a půl. Teď čekám druhé, zase se na kojení netěším a po vašich komentářích ještě méně. Myslím, že článek není napsán špatně, protože osvěta kojení není jeho předmětem. Kdo chce/nechce kojit má na internetu, v knihách či u lékaře mnoho informací. A pokud mě nějaké téma zajímá, tak si hledám z důvěryhodných zdrojů, nejen ze zkušenosti jedné maminky. Protože co maminka, to jiná zkušenost.

11. únor 2019

@mojeuzivatelskejmeno nerozumim tvemu komentari, stejne jako ty jsi evidentne nepochopila ty moje. Vic se k teto nekolik tydnu stare debate uz vyjadrovat nebudu, vse, co jsem mela na srdci, jsem napsala. To ze ma nekdo problemy s porozumenim psanemu slovu neni muj problem.

11. únor 2019

@mojeuzivatelskejmeno Každá žena si zaslouží podporu a jsi super máma, když jsi i přes svoje obavy a zhnusení dokázala svoje dítě kojit. Fanatička nejsem, jen mi není lhostejné šíření (reklamní) mýtů o kojení, i když to není hlavním tématem článku.

11. únor 2019

Začni psát komentář...

Odešli