icon

Jaký máte názor na to, že dnes chodí koledovat i holky? Nemají náhodou být doma a čekat na kluky?

avatar

Jojo mají otevírat a čekat na kluky. Vadí mi jak se ty tradice překrucují. Ale ať si dělá každý co chce. Stejně tak mě točí, když někdo dojde jen s vařechou.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

U nás chodí holky odpoledne. Ale nikdy jsem žádnou neviděla 😂 jen se to říká.

Odpověz
2. dub 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

U nas byla tradice, ze holky chodi, kdyz je prechodny rok 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Tj dobře, že chodí. Nejsem žádná feministka ale tohle mě vždycky štvalo. Kluci vyzerou všechnu zábavu a holky jen sedí doma jako puťky a čekají jestli jim někdo přijde milostivě nařezat. Co si z toho mají vzít do života?

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Co kraj to jiný mrav... Od kud pocházím chodí do 10 let jen holkz a to s emi líbí víc..Tadz chodí jen kluci a co y toho tz holkz mají? nic..

Odpověz
2. dub 2018
avatar

taky si myslím že by měly čekat na koledníky,nějak nechápu na koho by potom ti kluci chodili když by holky doma nebyly

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Mají chodit jen kluci

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Já teda holkám oznamuji, že takhle teda ne. Že maji sedět doma a čekat na kluky. Už tu byly dvě holky ke kterým šel muž se synem. Tudíž je doma nezastihli. 😡

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Já dneska byla překvapená když přišli 2holky a kluk. A holky už chodili do skoly.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Nelibilo by se mi to. U nas nastesti jen kluci. A neni to o zabave. Holky se maji vymrskat, aby byli zdrave a silne. To spis chudaci kluci, kdyz nedostanou vymrskano 😀 holky prece pripravuji vajicka a koledu 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Take nechapu..Nikdy jsem nechodila. Doma to bylo vzdy fajn. Prisli kamaradi, ktere jsem treba dlouho nevidela, povykladali jsme, popili jsme...

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@vitezove to je dle mě o tom jak jim to člověk vysvětli,pokud jim to řekneš takt tak je to špatně to je jasné ale přece zdobit vajíčka ,to je zábava ne,snažit se je mít pro kluky co nejhezčí a holky dostanou vymrskáno aby byly zdravé co pak kluci ti jsou ochuzeni o tohleto ne?

Odpověz
2. dub 2018
avatar

To není jen aktuální doba. Já chodila jako malá taky, tak to je i čtvrtstoletí zpět 😉...tradice jsou od toho, aby se porušovaly, nevim, proč má holka sedět doma na zadku a čekat s dobrotama, až jí někdo přijde vyšlehat (kdyby to aspoň mělo pro kluky ten omlazující aspekt, ale až moc často se hlavně těšej, až daj holkám pořádně na pr****).

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Taky mi to přijde postavené na hlavu. Odjakživa chodili kluci holky vymrskat, aby holky byly krásné a za to, že jim kluci takhle poslouží, je holky odmění výslužkou.
Však holky chystají pentličky, barví vajíčka atd, tak mají zábavy dost, ne?
To je jak to zneužívání kampaně metoo, (teď nemyslím ty opravdové případy obtěžování, ale ty, co se na tom přiživují).

By mě zajímalo, jestli za 30 let ještě chlapi budou opravdu chlapi.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@maruskakaras ale kdyby chodili i holky na koho by pak chodili?fakt by mě to zajímalo,protože toto mi neleze do hlavy

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ammmi
@ammmi jak vidíš pro někoho to zábava není bere to tak že jsou potom holky putky a musí doma makat,zdobit vajíčka a chystat🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Chodily jsme dokud jsme byly malé, na koledníky čekala doma mamka. Později jsme samozřejmě taky byly doma, když na nás kromě rodiny začali chodit i spolužáci a kamarádi. Nevidím na tom vůbec nic špatného..

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@bara88 u nas byla doma matka a babička tak vyšupaly ty a bylo... a taky to šlo..

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@bara88 tak chodí koledovat hlavě děti, dospělí bývaj doma, hlavně starší, nechají si přednést básničku, někdy i dát pomlázkou a děti dostanou mlsku. na tom není nic zlého. co když holky nějaký blbý prčení a barvení vajec nebaví....stejně tak kluky nemusí nutně bavit ta opačná stránka věci

Odpověz
2. dub 2018
avatar

No ale k nam chodi 14 leté holky

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Ja to nechápu holky sou to tradice, tak jak se holky na carodky oblikaji za carodky a kluci ne, tak jak dostávají k MDŽ kytičky a kluci ne atd... proste jsou takové a nikdy mě nenapadlo to takhle dělat ze to je nespravedlive..... 😀

Odpověz
2. dub 2018
avatar

U nas dopoledne chodi kluci a holky cekaji s vajicky a po 12 hodine chodi holky. Jako mala jsem chodila pak odpoledne, ale jen po rodine, aby mi nebylo lito, ze bracha ma plny kosik a ja nic. Ten chodil i po kamaradkach atd. .

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Asi do 6-ti let jsem chodila s dědou po známých na vesnici. Ale pak už jsem zůstala s babičkou doma. Teď jsem vyvážela před bránu popelnici na vývoz a už se ke mě hrnula holka (asi 8 let), že mě jako vyšupe. Tak jsem ji řekla, ať jde raději domu čekat na koledníky, že ode mě jako holka nic nedostane. Jednou je to tradice a porušovat ji může akorát hlupák

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@12misulkq žejo,chudáci chlapi,protože ženy mají svátek a muži ne🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@12misulkq ale ty tradice jsou kraj od kraje jiné 🙂 i moje babička která ma 81 let chodívala koledovat s klukama 🙂pokud v oném kraji či městě takový zvyk neni pak chápu rozhořčení jinak ne...

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@bara88 Já teda zastávám tradiční model rodiny, že žena se stará o teplo domova a muž je finančně zajistí a s tím související ženská vaření, chlap opraví poličku apod, tak to možná někomu bude připadat v dnešní době mimo.
(a ne, fakt mě chlap nebije proto, že nestihnu utřít prach) 😀
Ale aby si jednou holky nestěžovaly, že nejsou k mání pořádní chlapi, ale jen bábovky.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@danunkam mám to beru každý nám to kouká jinak ale posílat holky jenom proto ze to není fer..... u nás to bývalo tak ze do 12 chodili kluci a pak o12 holky Aleš nikdy na to u nás nikdo nebyl ...... ja to beru jen podle sebe vím sem každý kraj mám jiný mrav.... ani nevidím nám tom nic špatného když ma někdo doma kluka a malou holčičku žen jde třeba snima ale nechápu ty starší..... 🙂 proste sou různé svátky tradice kdy jeden ma tohle druhy zase tohle 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@12misulkq ja taky holky neposílám protože vím že tady se to tak nedělá, ikdyž se mi to nelíbí, ale ctím zdejší tradice...

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Omlouvám se za chybí píšu za chůze a mobil k tomu koukám pěkně přepisuje 😀

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Rikaj ty co maj doma kluky, ja mam doma 2holky a ano i ony vyrazily s dedeckem koledovat. U nas se divci koleda nedrzi, jak by k tomu prisly? A ja nakoupim dobroty nabarvim vejce rozdam a moje deti budou doma sedet. Ja taky jako mala chodila nikomu to u nas ve vesnici nevadi

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@pusolamy taky mám doma 11 letou a nikdy by ji nenapadlo jit koledovat.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

no je to divné...u nás holky chodí 14 dnů před Velikonocemi na "Mařenu" (moravskoslezský kraj) kdy se zpívá "krásná, krásná, kde si husy pásla, na zelené lúce ztratila papuče..." a dostávají sladkosti, kluci pak na Velikonoce i s kyčkou (tatarem) a polívat...

Odpověz
2. dub 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Ale nikdy jsme koledovat * pardon 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

My chodily se ségrou asi do pěti let po příbuzných, starší a k cizím by náš ani nenapadlo, ale rozhodně bych to neodsuzovala

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@bara88 nesnáším Velikonoce a vůbec je ignorují. Barvit vajíčka mě nebavilo nikdy. Jednou jsem se jako mala těšila a fakt všechno připravila, jak blbá. A byla jsem od 6 od rána vzhůru a čekala. Přišel jeden kluk, asi v 12. Měl pomlázku z kabelů a seřezal mě jak blázen. Od té doby na nějaký Velikonoce kašlu. Svátek k tomu aby ženské zmlátili, jako fakt? Nehledě na to, že správně mají ženy odpoledne odvetu a muže polévají studenou vodou. Ale to už se u nás nějak nepeče, takže ženský z toho nemají nic. A dejme tomu že mají být doma velký holky. Ale malý děti co chtějí zažít stejnou zábavu jako jejich bráška?

Odpověz
2. dub 2018
avatar

ja prcky jeste nemam, ale jak říkám každý to řeší po svém, my byli taky jen ze segrou ale nikdy sme nekoledovali.....🙂.... jen sme pak odpo dostali od nasich a od babicky nejaky baliček s kokinama a bylo to .... ale proste kazde mesto dedina to ma tak a tak 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Jinak u nas chodi holky na Jedlicku 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

My holky jsme nechodili, brácha chodil a na nas chodili bratranci.. Přišlo mi to úplně normální, jak bracha prisel domu, tak nám dal nejake sladkosti, co dostal .-) Mám dcerku 3,5 let a čekáme druhou a nechodí a ani chodit nebudou. Taťka rano vstal a poslehal nas jalovcem po nohach a mala z toho mela srandu, Dostal od nás vajíčko a pendreky.Jinak chodí s ním za babičkou, tchyni atd... Ale že by koledovala by mne nikdy nenapadlo 😀 A myslím, že ochuzená není. U nás je prostě tradice taková....

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@vitezove Tady je videt, ze neznas vyznam teto tradice - pomlazka zeny/divky omladi na dalsi rok. Neni to o zadnem rezani atd., jak si to nekdo vyklada. Je to soucast historie a tu by mel podle me kazdy znat. Jenze dneska se radeji holkam rekne, ze by jim to bylo lito, vrazi se jim do ruky pomlazka a at jdou taky. Nebylo by lepsi si s detmi sednout a neco si o Velikonocich rici? Uplne stejne se to podle me zvrhlo s Vanoci - prehlidka kdo da vic darku....

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@pusolamy Ja mam kluka a holku, kluk chodi, holka vita doma koledniky. A bracha se s ni o dobroty rad rozdeli, nehlede na to, ze dostanou od babicek av od nas. Tohle jsou jen vymluvy.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

A jak dneska prohlasil manzel.- pristi rok muzou na MDZ dostavat kytky muzi.....

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@suchdolanda tak samozrejme nepocitam ze budou chodit do 15ti, prijde vek kdy budou radsi se mnou doma cekat koledniky. A samozrejme jine je to u nas na vesnici obejdou max 10domu z toho pulka jsou pribuzni. Mladsi uz mam doma, starsi jela jeste na kole s dedou do vedlejsivesnice k pribuznym

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Pro holky je zabava barvit vejce to ano, ale když si pak kluci ty vejce nevezmou že je nechtěji schramstnou peníze a kokina (tady je to tradice dávat) a jsou že vajec mají dost to je pak motivace 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@pusolamy tak jsme taky v podstatě na vesnici. Holka je se mnou doma od malička. Na kluky se těšíme. Nedovedu si představit,že přijdou kluci a ja jim řeknu,že Týna šla koledovat.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

U nás všehochut a nejvic mizi vejce

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@suchdolanda u nas nejvíc peníze, ale naštěstí tu chodí max 7 koledníku..ale příští rok pojedeme na výlet tohle nás nebaví nikoho 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@danunkam Tohle dokazu pochopit 🙂. Ale nechapu skupinky holek s pomlazkama a jeste i za doprovodu matek. Tak bud si tedy reknu, ze pro me tato tradice nema vyznam a uplne ji prejdu, ale ne ze protoze jsem zenska a nic o ni nevim, poslu svoje holky koledovat klukum natruc.... priznavam, ze takovy postoj jsem mela v puberte, ale jako mama k tomu pristupuju jinak 🙂.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ilonne tak to taky nechápu a už vubec dělat něco na truc..

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Já jsem za to, aby koledování o Velikonocích zůstalo mužskou/chlapeckou tradicí. Holky u nás vždy seděly doma a čekaly na ně. Rozhodně jsme si nepřipadaly se sestrou ochuzené, protože my naopak doma s maminkou dělaly jarní úklid a výzdobu, chystaly občerstvení, koledu a pekly beránka. To zase byla dívčí výsada. Kluci pletli pomlázky a chystali si básničky. Bohužel i u nás v rodině se "objevil" nešvar posílat jedny naše neteře na koledu, ale přijde mi to postavené na hlavu. Aby mě mrskaly holky mi je proti srsti. Naopak by měly sedět doma a čekat na všechny strýčky a bratrance. Manžel se na jejich návštěvu letos už vybodl, protože doma zastihne jenom maminku a musí čekat, až se mladé kolednice vrátí domů... což je akce na x hodin. Jsem za to, aby něco náleželo pouze holkám, něco pouze klukům. Protože jinak bych taky mohla na MDŽ koupit pugét také mému manželovi, aby to bylo genderově vyrovnané a večer kvůli absenci květiny nebrečel do polštáře 😒

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Také nesouhlasím s tím,aby chodily holky...my vždycky se sestrou dostaly také nějakou dobrotu,já dceři dávám balíček od zajíčka,ale poslat ji mrskat? Fakt ne,ona by šla klidně,ale vysvětlily jsme si tradice a chápe to...dáváme klasický vajíčka a kokyna...pár let už nenalevam....bohužel už stejně moc kluků nechodí,jsou líní nebo nevím...

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Já jsem zažila,že na jedné nejmenované vsi byli velikonoce jen pro děti(holky i kluci)chodí na koledu(sladkost/vajíčko).Žádný opilí chlapi ani drzý puberťáci,žádní surovci prostě jen veselé velikonoce.To se mi líbilo.
Když choděj jen kluci šlehat holky a ještě za to dostanou vejce tak pak mají o pouti koupit taky něco holkám-to se nedrželo ani za nás a je to myslím škoda.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

No když by chodili kluci i holky, koho by pak chodili mrskat? To postrada logiku. Kluci maji vysupat holky, aby neuschly a byly cely rok krasne a holky jim za to podekuji zdobenými vajicky a maslickou na pomlazku. U nas se proste drzi tradice. Nejde prece o to, kolik kdo dostane cukrovinek, ale o tu radost z celeho procesu (teseni se na koledniky, barveni vajicek, pleteni pomlazky apod.) a jenna rodicich, aby tohle detem vysvetlili a maminky pomahaly s pripravou holcickam a tatinkove klukum. 😉

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@suchdolanda Jak píšete "mají sedět doma a čekat", to mi zní strašně nespravedlivě a já nechci, aby moje dcera měla někdy v životě pocit, že nemůže něco dělat protože je holka.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Proč vlastně nemaj bejt kluci taky celý rok hezký a mladý?? 🤣 vždyť je to zbytečný tak hrotit....není to žádná masová záležitost. a ještě těm nebohým holčičkám spílat, že maj doma poslušně čekat...hospodáři dříve lískali celou čeládku, aby nebyli líní...že bych vyšlehala příště celou rodinu, ať koukaj po sobě taky celý rok hezky uklízet?? 😅😜

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Taky jsem pro, aby chodili jen kluci...mne to nikdy lito neprislo a hlavne bracha se pak se mnou o dobroty rozdelil

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@mmartinka456 moje deti nemaj brachu kterej by se s nima rozdelil. Tady to treba nikomu divne neprijde ze chodi i male holky

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Já jsem jako malá chodila taky. Teď máme 2 dcery a po známých můžou chodit. Dnes brala moje máma dceru a synovce na koledu ke své kamarádce. To měla dceři říct, že s nima nikam nejde, protože je holka? Už vidím ten řev. Vzala prostě svá vnoučata. Jsou jim 4, tradice je ještě neberou. Dcera má i pomlázku, líbila se jí na trhu, tak ji dostala.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Ja jsem ze dvou holek a Velikonoce diky tomu nesnasim. Nenavidela jsem cekat celej den doma a jit potupne ke dverim a nastavit zadek. Navic my jsme se segrou nic nedostali takze mama nakoupila kokina a my na ne nesmeli ani sahnout. Nastesti mam syna, ale mit i dceru tak pokud bude chtit tak pujde koledovat s brachou, anebo s ni pojedu na vylet, ale nenechala bych ji drepet doma kdyby nechtela.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ivvana26 Mám to podobně, bohužel.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ivvana26 naprostý souhlas. Je to hrůza. Od rána sedět a jen čekat. Nevím jestli je horší když někdo přijde nebo když nepřijde nikdo.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@vitezove fakt máš asi nějaké trauma s dětství,je mi to líto ale tohle přeci tohle nemůžeš předávat svým dětem

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@bara88 co jim mám předávat? Že holky mají sedět doma s vejcema a čekat jestli si jich někdo všimne? Že nemůžou jít hodovat, protože jsou holky? Jenom proto že je to stará tradice, tak to neznamená, že to má místo ve 21.stoleti. Žádné trauma nemám, ale má to být o slavení jara, krásy, mláďat. A ne o škatulkování.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Ještě mě nepadá (u malých holčiček u velkých to nechápu), že třeba maminka je z kraje kde chodí běžně koledovat i holky a tak neznaje jiné tradice vyslala i ty své.. Ja se přiznám že kdyby mi manžel neřekl, že tady holky nechodí a ja tím pádem nezačala pátrat po místních tradicích ani by mě nenapadlo, že někdo holky zustavají doma a ty své bych taky vyslala...

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@vitezove Tak ono treba tradice jsou soucasti narodni kultury a pokud je nezname, ci dokonce dehonestujeme a radeji prejimame zvyky jinych narodu, soucasne tim rikame, ze vlastni kulturou pohrdame.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ilonne přesně tak. Jako přejímat anglosaský zvyk hledání vajíček mi přijde na hlavu postavený. Stejně jako valentýn, Halloween nebo Santa Claus. Copak naše tradice jsou špatné?

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@vitezove za mnou prisel jen synovec takze jsem si jinak krasny dve hodiny pospala 😀 malej ma pul roku tak jel s tatou po rodine. Jako zas taky bych synovi nerekla ze nemuze zdobit vajicka ze to delaji jen holky. Vzdyt by mu to taky bylo lito 😕

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ilonne Takhle ja tradice nevidím. Beru tradice moderně, beru si z nih to, co chci já. Stejně dnešní tradice jsou už zmutované. Původně to byl svátek slunovratu, pak to ukradli křesťani. Dnes je to zase úplně někde jinde. A ano, některé zahraniční svátky mám moc ráda a slavím je. A některé naše jsou úplně na hlavu. MDŽ??? Vždyť je to komunistický svátek.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ivvana26 však, kluci a holky jsou si rovni. Muži a ženy. Pokud chtějí holky jít koledovat, ať jdou. Pokud kluci chtějí barvit vajíčka, ať barví. Tak či onak. Poku chtějí holky čekat doma, ať čekají. Nikomu nic neberu, každý má právo se rozhodovat sám a dělat o chce a ne se řídit nějakými hloupými tradicemi.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@vitezove tak to se pletes- MDZ je svatek na oslavu NY svadlen, resp. jejich stavky za volebni pravo zen..... A co chces detem predat, kdyz tradice a tim vlastne kulturu vlastniho naroda nazyvas hloupou....

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ilonne proč to berete takto? Proč ty útoky v osobní rovině? Otázka začíná: Jaký máte názor na... Nemohu napsat svůj názor? Co předám svým dětem? Třeba to, že jsou si všichni lidé rovni? Že se nemusí držet hloupých tradic ale že si mají hlavně vytvořit svoje, co budou vyhovovat jim a jejich rodinám. Že mají dělat jenom to v čem se cítí dobře. Nemám nic proti naší republice ani nejsem žádný vlastenec. Jestli se někdy budu moc přestěhovat jinam, tak o tom budu vážně uvažovat. Jestli ne, tak budu šťastná tady. To ale neznamená, že budu dělat něco, co je mi proti srsti a že budu říkat holčičkám ať jdou domů, že nemají co koledovat.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@ilonne ja si třeba nemyslím, že ten rodič co dodržuje "tradice" ( kdo dnes vlastně dodržuje ty pravé tradiční velikonoce a zná vůbec někdo ty staré tradice, které se tu dnes tak sklonují?) by byl lepším či příkladnějším rodičem.. Navíc ty tradice jak vidno se opravdu kraj od kraje mění a když se někdo přestěhuje z jiného kraje, tak nezná ty jiné tradice.Jak už jsem psala moje 81 letá babička chodívala koledovat s klukama, takže se nejedená o žádné novoty. My co jsme zvyklé na tradici koledování holčiček bychom se taky mohli pohoršovat nad tím že někde chodí jen kluci...
Jinam Mdž jsem ja osobně taky nikdy neslavila a ani jsem nikdy nic nedostala je to den jako každý jiný. a to buchom mohli pokračovat i o Vánocích.. Proč má někdo stromeček už od listopadu a někdo až od štědrého dne? Proč pro někoho nosí stromeček Ježíšek a druhý ho zdobí s dětma... Každý má ty tradice někde jinde, ale kvuli "ne"dodržovaní neni nikdo lepší či horší rodič přeci..Myslím že tradice neovlidní to jakým člověkem se dítě stane 🙂

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@danunkam díky, souhlasím 🙂). Svátky jak jsou teď, tradice, jsou úplně jiné než byli před 50ti lety, před 100 lety. Ale myslím, že i před 20ti lety. Když mě bylo 10 tak Velikonoce vypadali úplně jinak. Třeba se chodilo hodovat ke všem, kdo byl doma. Teď chodí jen ke známým. Dřív chtěli vajíčka, dnes jsou protivní, že to nejsou peníze nebo aspoň čokoláda. Prostě se to mění. Taky si nemyslím, že by existovala přímá úměra mezi dobrým rodičem a dodržováním tradic.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Děkuji za diskusi a názory. Pěkny den.

Odpověz
2. dub 2018
avatar

@vitezove není duvodu k díkum, jen jsem vyjádřila svuj názor.. Navíc pokud se zde bavíme o těch tradičních velikonocích za které jsou již několik desítek let považovany velikonoce křestanské, pak by většina hlasatelek o tradičních velikonocích měli býti křestansky založené měli by chodit do kostela a dodržovat pust mimo jiné 🙂 jinak už se nebudu vyjadřovat k této diskuzi a budu ctít ukončení diskuze autorkou.. Všem hezký zbytek svátečního dne...

Odpověz
2. dub 2018
avatar

Tak moje mamka Velikonoce nesnasela-diky tomu mi k nim vytvorila kladny vztah 🙂)) ja byla jedina holka v rodine-Velikonoce jsme pojali jako rodinne svatky-takze jsme sli k babicce-tam nejspis vyslehal bracha babicku-mozna i ja-dostali jsme koledu oba,pak sli k tete-tam me vyslehal stryc a bratranci-taky jsme dostali balicky oba-doma jsme nikomu neotvirali 🙂))) kdyz jsem byla starsi-chodili bratranci k nam......v puberte jsme jely s kamoskami na krasny vylet 🙂))) nebo kdyz meli bratranci uz deti,chodily ty a koledovaly-proste jen rodina.... ted mam syna a dve dcery-doma nejsme-opet chodime po babickach-vyslehame-sleha i dcera (4 roky)-dostanou koledu-krasny velikonocni den s nasimi blizkymi 🙂))))))uvidime,jak to bude dal,jestli dcera bude chtit sedet doma a cekat-spis budem i nadale chodit za babickami.......

Odpověz
2. dub 2018