icon

Já si tady něco málo odložím k příspěvkům na téma volby... Jako nevolička vám do toho úplně nechci kecat, ale kdybych volila, budu v tom táboře, co to se zaťatými zuby hodí komukoliv, protože Babiš. A nad generálem bych ty zuby zatínala opravdu hodně. Naprosto respektuji, že to některé máte jinak a považujete ho za ideálního kandidáta, nicméně ty příspěvky na téma, jak je úžasný, mi v tuhle chvíli přijdou dost kontraproduktivní. Ty, co s tím souhlasí, přesvědčovat nemusíte, ty zbylé, co ho volí jen jako menší zlo, tím akorát s... Takže pokud chcete docílit toho, aby tihle lidé šli k volbám a hodili mu to, doporučuji spíš pragmaticky připomínat, že Babiše tam nechceme a že co se reprezentace týče, je velká šance, že to tenhle člověk bude dělat dobře. Tohle blahořečení mělo smysl před první volbou, teď to leda lidi znechutí víc než cokoliv, co je schopný vyprodukovat proti němu Babiš.

avatar

Pavel nebyl moje první volba (volila jsem Nerudovou) a nebyl by ani druhou a třetí, kdyby to nebylo nutné. Za zlo ho nepovažuji, ale to jeho nekritické obdivování mě taky trochu štve. Víc mě ale štvalo, jak na jiné kandidáty jeho fanoušci dštili síru před prvním kolem a neustále je vyzývali k odstoupení.

Odpověz
18. led 2023
avatar

Volila jsem generála i v prvním kole, takže ho budu volit i ve druhém. Moje rozhodnutí, moje volba. Ano, považuju ho za člověka, který nás bude schopný nějakým způsobem reprezentovat i na mezinárodní úrovni. Ale ten nekritický obdiv jsem taky nějak nepochopila.
Na mě to teda působí, že oba tábory mají své obdivovače schopné líbat i zem, po které jejich kandidát chodí. Ti soudní, kriticky smýšlející (a věřím, že jich je většina) jen prostě nejsou slyšet 🤷‍♀️

Odpověz
18. led 2023
avatar

@emillyhk hlavně tihle obdivovači nadělají víc škody než užitku - což jsme viděli v předchozích dvou volbách... Já to nadšení nikomu nechci brát, sama bych byla moc ráda, kdybych z někoho, kdo kandiduje, byla takhle nadšená, ale jak říkám, zejména v tuhle chvíli by to měli krotit...

Odpověz
18. led 2023
avatar

Naprosto přesné. 💖

Odpověz
18. led 2023
avatar

A to se jako chlubis, ze jsi nevolicka? 🤦🏻‍♀️ Takovi lidi mam nejradsi, nicim neprispivaji ale stezuji si nejhlasiteji. “Ja vam do toho nechci kecat, ale…” tak nekecej! A pokud mas co rict, proc to teda uvozovat touhle vetou??

Odpověz
18. led 2023
avatar

nevolička - výborně,tak drž h....

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 Jenže neuděláš s tím nic. Tohle je prostě skupina lidí, kteří si pojedou to svoje, bez ohledu na téma nebo následky 🤷‍♀️ A myslím, že si neuvědomují, že voliči AB dělají to co já, když se mi pod ruku dostane nějaký chvalozpěv na AB - prostě to přeskočí...

@mysh_me
@pavcatko Nežije v ČR, takže nevolí...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@emillyhk pokud má české občanství,volit může...

Odpověz
18. led 2023
avatar

Ja treba vylozene obdivovac nejsem. I tak jsem mu to v prvnim kole hodila a hodim mu to i ted. Nesouhlasim s tim, ze v prvnim kole mas volit srdcem, volila jsem rovnou rozumem a nelituji. ☺️

Odpověz
18. led 2023
avatar

@pavcatko
@mysh_me Zuzka nežije v ČR a já osobne povazuji za správné, aby češi žijící v zahraničí nevolili 👍 Taky jsem nevolila di zastupitelstva města, kde jsem nežila i kdyz trvalé bydliáte jsem tam měla.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@mysh_me
@pavcatko a ven. Nic proti jinému názoru, ale pokud ho neumíte prezentovat slušně, tak ho prezentujte jinde

Odpověz
18. led 2023
avatar

@martinka_33 já to vnímám neutrálně. Pokud někdo ten zájem má, ať volí - vyrovná to ty, co tam žijí a je jim to u zadku... Já v tuhle chvíli v ČR nežiju, nevím, jestli někdy já nebo děti ještě žít budu a abych si brala volno a jezdila do Prahy kvůli vyřízení průkazu a pak dvakrát do ČR to odvolit, za to mi to úplně nestojí... To, že z nikoho, kdo kandidoval na větvi nejsem, je věc další, ale žít v ČR, tak to někomu z nich hodím

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 do ČR by si určitě kvůli volbám nemusela, vše lze vyřídit i ze zahraničí

Odpověz
18. led 2023
avatar

@emillyhk Cekala jsem, kdy se do ní někdo pustí, že nevolí, tak ať mlčí. To už je takový kolorit tady... demokracie...
@pavcatko A proč by.mela, když tu nežije? To třeba zase vadí mě, že to třeba ovlivňuje někdo z venku. Jednou se rozhodli žít jinde, tak ať řeší podmínky k žití tam. A sorry, ale dá se snad psát slušně...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@kupi Ano, vše lze vyřídit ze zahraničí. Ale pokud ví, že se do své země nemá v plánu vracet, proč by MUSELA volit? Nevolí ani spousta lidí, kteří tady žijí 🤷‍♀️ A to, že nejde fyzicky k volbám, neznamená, že nemůže mít názor (který se mimochodem nevyjadřuje ke kandidátům, ale k nerealistickému velebení daného kandidáta).
@oveckaluky Mě nevadí, pokud volí člověk, který tady sice momentálně nežije, ale cítí se jako Čech a jednou se sem možná vrátí. Máme tu možnost k volbám jít i nejít. A je to tak v pořádku (z mého pohledu).

Odpověz
18. led 2023
avatar

@kupi jasně, taky bych si mohla dělat výlet do Vídně... Jako mohla bych, ale rozhodla jsem se to neudělat - ze stejných důvodů jako jsem se rozhodla nevyřizovat to v ČR. Ty bys to třeba udělala jinak, já ne. Moje situace, moje rozhodnutí.

Odpověz
18. led 2023
avatar

Ono je to tak vždycky... myslím že je spousta slušných voličů, kteří umí hezký svoji volbu odůvodnit. Ale prostě vždycky je víc vidět těch agresivních...tak je to ve všem...max zakroutím hlavou a roloji dál..nemá cenu si tím kazit den. A že někdo udělá něco na just obráceně...zrovna u volby prezidenta blbý no 😬

Odpověz
18. led 2023
avatar

@oveckaluky taky neziju v SR a volim tam. Protoze mam obcanstvi a zalezi mi na tom, co se tam deje. A diky bohu za to, ze muzou lidi volit i ze zahranici, protoze na vysledcich se obvykle presne projevi ten nadhled cloveka, co tam nezije.

@suzanna123 moznost mas, ze ji nevyuzijes, ok, ciste tvoje vec. Ale clovek, ktery nevoli, si pak nema co stezovat na vysledky voleb. 🙂 To teda plati obecne pro vsechny, neni to jem vuci tobe, ale vuci vsem, co nevoli.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@emillyhk ale já nikoho nenutim jít volit, uznávám, že je to každého věc, pouze konstatuji..

Odpověz
18. led 2023
avatar

@oveckaluky
@emillyhk já celkově tuhle mánii, že každý musí jít volit, nějak nepobírám... Byl čas, kdy jsem nechápala, že někdo nejde, ale nikdy bych to nikomu nenutila. Volit je právo, ne povinnost. A nejít je taky volba, holt se někdo rozhodne, že to nechá na jiných. To, že pak mají někteří problém to rozhodnutí respektovat, je věc druhá.
@evaviki já bych tomu úplně neříkala nadhled, možná jiný pohled na věc - který může být taky docela kontraproduktivní... Třeba můj strejda žije přes 30 let na Slovensku a volí i v ČR, což mi přijde trochu zvláštní, ale beru to, že na to právo má a je to jeho rozhodnutí. Ono by celkově bylo moc fajn, kdyby se každý staral o to, co dělá on a neřešil, jak to mají dělat jiní...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@rickym nevím, jestli na just obráceně, ale věřím, že spoustu lidí to znechutí a nejdou

Odpověz
18. led 2023
avatar

Takze myslis,ze lepsi nez rikat PP je super, by bylo AB je debil?

Odpověz
18. led 2023
avatar

@11bublina11 to jsem někde napsala? 🙄 Jako mě by takové sdělení neurazilo, ale chápu, že spoustu lidí by to mohlo taky znechutit, takže bych to pojala trochu kultivovanějším způsobem...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 v tom pripade asi taky nechapu, proc se teda vyjadrujes. Nevolis, tak neres. Protoze pokud nevolis, tak ti je asi jedno, jak to tady dopadne,ne?

Odpověz
18. led 2023
avatar

@evaviki Tak nevoli, ale vyjadrit se muze. Proc by ne? Preci neznamena, ze vyjadrovat se maji pravo jen volici.
A jedno ji to nemusi byt, treba tu ziji jeji rodice, dalsi rodina...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@evaviki já toho nechápu... Třeba proč mají někteří pořád potřebu někomu říkat, co mají nebo nemají dělat, psát... Asi jsem se k tomu vyjádřit chtěla, ne? Mám ti příště napsat nejdřív o schválení než sem něco dám?

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123
@makovice88 Kdo nevolí, tomu je to jedno, a v takovém případě nemá přece ani důvod se k něčemu vyjadřovat...nebo nevím no...když na věc názor mám, jdu ho vyjádřit, když ne, tak si hledím svého.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@makovice88 kdyz ji to nebude jedno, bude volit. 🙂 To je jednoduchy.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@sarihy
@evaviki
Muze mit prekazky, proc nevoli. Muze ji do toho neco skocit, proste cokoliv. Muj manzel taky nevolil a stejne se doma o tom bavime, svuj nazor na to ma.

Odpověz
18. led 2023
avatar

Mám příbuzné v Tasmánii a po pečlivém uvážení nevolili a ani v druhém kole volit nebudou. Důvodem je značně obtížná logistika, nedokážou se vzhledem k pracovnímu vytížení a dětem dostat na potřebné místo. Nikoli to, že by je situace ve vlasti nezajímala, zajímá a lhostejná jim není, nevidím jediný důvod, proč by lidé v zahraničí měli přijít o volební právo. Jak se svým právem naloží, to je na něm. Což platí nejen v zahraničí, ale i v ČR. Jediné, co se snažím svému okolí vysvětlovat, je to, že nevolit je stejně volba. Každý oprávněný volič nutně dělá volbu. A za výsledek jsme odpovědní všichni. Nejen ti, co volili, ale i ti, co nevolili. A naprosto souhlasím s @emillyhk – ti umírnění převažují, nejsou slyšet. Nejvíc trčí extrémy (z obou stran). Ale početně je mnohem víc těch, kteří nemají potřebu "obracet někoho na víru".

Odpověz
18. led 2023
avatar

A jeste jedna vec: Me treba zajimaji nazory lidi, co tu neziji, protoze casto to vidi jinak (nerikam, ze lepe, ale proste jinak).

Odpověz
18. led 2023
avatar

@evaviki
@sarihy Já nevím, jestli čteme tu stejnou úvodní KZ. Ta přeci není o tom, jestli je jeden kandidát lepší, horší nebo mimozemšťan. Ale o tom, že fanatismus (můj kandidát je polobůh a chodí po vodě, atd.), i když dobře míněný, může napáchat víc škody než užitku (nerozhodnutí to možná hodí tomu druhému).

Odpověz
18. led 2023
avatar

@sarihy @evaviki hele, můžete mi říct, proč máte tak strašný problém s tím, že jsem napsala svůj názor? Respektive, říkat mi to nemusíte, ale možná byste se nad tím měly zamyslet... Mám důvody, proč jsem nevolila, stejně jako mám důvody, proč jsem tohle napsala. To, že vy ty důvody nechápete, mě naprosto nezajímá a nechápu, proč si myslíte, že bych se měla řídit podle vás. Jestli nesouhlasíte s tím, co jsem napsala, ráda si o tom popovídám, ale tohle je ztráta času pro obě strany. Nebo pro mě aspoň jo.

Odpověz
18. led 2023
avatar
Odpověz
18. led 2023
avatar

@emillyhk k tomu ja se ale nevyjadruji, ja jsem komentovala to, ze psala, ze nevoli, protoze ji to nestoji za komplikace s vyrizovanim. To ja vnimam tak, ze ji to proste nezajima. Tak proc komentovat neco, co me nezajima?

@suzanna123 jak pisu - proc pises svuj nazor, kdyz te nezajima,jak to dopadne? Protoze kdyby te to zajimalo, volis. To je vse, jinak si klidne pis, co chces, me jen zajimal duvod. Podle me se chovat urcite nemusis, neni duvod. Ja jen nerozumim tomu ze se nekdo nestara, neovlivni, i kdyz moznost ma, ale komentuje.

Odpověz
18. led 2023
avatar

ja budu just vsem pripominat, jak se Pavel chova kultivovane, jake jdou na nej ohlasy, co se o nem pise, protoze AB umi jen knourat a kopat kolem sebe...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@emillyhk Jj, tak jsem to myslela.

Odpověz
18. led 2023
avatar

není nad moudra nevoličky k voličům😂

Odpověz
18. led 2023
avatar

@evaviki a o tom to přesně je. Tvůj NÁZOR je, že když nevolím, tak mě to nezajímá. Je to jinak, ale OK, klidně si to mysli. A že když nevolím, tak bych neměla komentovat. Zase OK, jak myslíš - tak až v té situaci budeš, tak nekomentuj. Ale necpi mně, co mám nebo nemám dělat já - což je přesně to, co tu děláš. Ty tomu nerozumíš, já a další ano - tím bych to ukončila.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@craki já bych řekla, že obecně dělat něco na just není úplně dobrá strategie, ale jak myslíš 😀

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 Osvety neni nikdy dost

Odpověz
18. led 2023
avatar

@evaviki Já jsem to nemyslela tak, že do toho nemá co mluvit ale že může klidně nevolit a bere se to jinak, než nevolič tady žijící. 😉 A fakt mě nařkli to "Nevolis, tak drž h...". Já tady žiju,byla jsem zatím volí naprosto vždycky, i teď v prvním kole. A tentokrát poprvé nepůjdu protože nesouhlasím ani s jedním z nich. Pro mě už volby blbě dopadly. Kdybych měla, stejně jako půlka národa po zatím každých prezidentských volbách řvát, že ten a ten není můj prezident, budu řvát tak nebo tak. Ale já nebudu, respektuji názor většiny. Je demokracie, tak ať se vyjádří, pokud je to slušně. A s výsledkem se prostě smířím. Nic jiného mi ani nezbyde.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@sarihy Však ho vyjádřila...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 no vzdyt jo, kdyz jsem se nezucastnila voleb v SR, nekomentovala jsem je. Nijak, nikomu. Nikomu jsem nepsala, ze to strana xy dela spatne a mela by tohle, atd. Protoze mi do toho nic v tu chvili nebylo, rozhodla jsem se totiz nevolit. Mam to proste jinak, tim bych to z me strany uzavrela. Hezky den.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@evaviki v pořádku, ale nevím, proč mi to píšeš. Napiš si to zeď a maximálně ti tam napíšu, že já bych to udělala jinak - i když spíš ani to. Tvoje rozhodnutí, tvoje věc. Taky hezký den.
@oveckaluky já tohle udělala u prvního Zemana. Prostě jsem nevěděla, tak jsem to nechala na těch, co věděli. A nevidím důvod, proč bych na něj pak nemohla nadávat, když se choval jako hovado - stejně jako na něj mohli nadávat všichni ostatní (akorát ti, co volili Schwarzenberga se mohli utěšovat, že oni za to nemůžou). Prostě politická situace v ČR je jaká je a demokracie má svoje úskalí.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 Přesně tak.💖

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 tvuj uvodni prispevek je proste vystizny,lide nejsou hloupi,ale kdyz do neceho manipulovani a nuceni,tak se rozhodnou presne opacne,zrovna dneska jsem si rikala to same,cos tady napsala,vymyka se to z rukou,oni z toho Babise udelaji mucednika a pam budou divit ,proc je na Hrade.Taky jsou stastna vyjadreni vladnich cinitelu na ty lido na vesnickach a dekani z nich hlupaky a menecenne volice,jelikoz volili vice AB,ty potrebuje PP ziskat a ne je otravit,ale to se uz asi stalo...

Odpověz
18. led 2023
avatar

Ono je někdy těžké udržet chladnou hlavu. Mě třeba šíleně vytáčí kampaň AB, že nezavleče Česko do války, že PP vyhlásí mobilizaci. Nevím, jak správně na tohle reagovat, protože jen vyvracet nestačí a dost lidí mu to věří.

Jinak k nevoličům: mě vadí, ti co hází neplatné hlasy, tím, že komplikují práci komisi, než nevoliči. Přitom je to taky jen vyjádření, že jsou nerozhodnutí a mají na to plné právo. Respektuji, i když mi to přijde zbytečné a přidělává to druhým práci.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@marcicek84 však jsme to tu měli už dvakrát... Já si úplně nemyslím, že by to někoho střelilo k Babišovi, ale že to některé otráví do té míry, že PP podpořit chtít nebudou a zůstanou doma, o tom nepochybuji
@lenniik já myslím, že stačí věcně vyvracet a připomínat, co je Babiš zač. Pokud někdo těm Babišovým kecům věří, tam asi těžko radit. Tenhle příspěvek je o tom, jak některé z těch nadšených chvalozpěvů na PP působí na mě a vím, že i na dost lidí kolem mě - a hádám, že na spoustu dalších, kteří v téhle volbě žádné dobro nevidí... Btw., tohle na mě nedávno vyskočilo na FB - to už je fakt bizár...

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 určitě pro dost lidí jsou oba nevolitelní, pro někoho Pavel, pro jiného Babiš. A protlačování jednoho nebo druhého bývá za hranou. Bohužel každý má hranici jinde, co je vtipné pro jednoho je ostudné pro druhého. Každý řeší svoji volbu, frustraci a touhu jinak. Nevěřím, že to lidé (většinou) myslí zle, ale "ty internety" k tomu svádí, hlavně u nás. Snažit se vážnost situace odlehčit černým humorem, který se občas nepovede.

Odpověz
18. led 2023
avatar

@suzanna123 můžu se prosím zeptat proč jsi nevolič? Diky

Odpověz
18. led 2023
avatar

@margaritta1987 protože žiji v Rakousku a když pominu dilema, jestli mám ovlivňovat politické dětí v zemi, kde nežiji, můj hlas nemá takovou hodnotu, aby mi stál za to úsilí, čas a peníze, které bych musela věnovat, abych ho mohla uplatnit

Odpověz
18. led 2023
avatar

@pavcatko
@kupi mile zlate, vy si to predstavujete jak Hurvinek valku. To, ze vy v CR, abyste mohli jit volit, si musite milostive zvednout prdelku z kresilka a odsourat se 200m do volebni mistnosti abyste tam hodili ten papirek, ktery vam prisel postou, neznamena, ze je to tak jednoduche pro vsechny. Nevim kde presne tazatelka zije, tak vam povim, proc k volbam nejdu ja, i kdyz kvuli tomu skripu zubama a zoufam si. Moje nejblizsi volebni mistnost je vzdalena 3000 km za morem v jinem state. Nyni je tu hlavni turisticka sezona. A jsme s manzelem oba cesi, takze tu nemame rodinu, ktera by nam hlidala deti. To znamena, ze bychom si museli vzit alespon 3 dny volna (1 den cesta tam, druhy den volby, treti den cesta zpatky - na otocku se to neda stihnout), zaplatit v prepoctu 50000 korun za letenky (2 dospeli a 2 deti) + cca 8000 korun za ubytovani na 2 noci, kdybychom se fakt hodne uskromnili. Plus samozrejme nejake taxiky, MHD, jidlo cestou a tak. A idealne to absolvovat 2x, na kazde kolo jednou. Jo a ty letenky za predpokladu, ze bych to byla stihla koupit v rijnu, kdy jsem o tom zacala uvazovat, ted uz stoji dvojnasobek. Takze bohuzel, nemame na to, nemuzeme volit. Dokud neprojde korespondencni volba tak tisice Cechu budou ve stejne situaci jako ja.
(A to nemluvim o tom, ze by bylo potreba dostatecne dopredu zazadat o volicsky prukaz nebo se zapsat do zvlastniho seznamu volicu, coz s Ceskou byrokracii taky neni zalezitost na 5 minut.)

Odpověz
19. led 2023
avatar

@amenophus reagovala jsem na suzana123, o které vím, v jaké zemi žije (Rakousko), o tobě jsem milá zlatá nepsala ani čárku

Odpověz
19. led 2023
avatar

@kupi dobra, pokud jsi nechtela, aby to videly nebo nedejboze reagovaly jine uzivatelky, mohla jsi ji poslat soukromou zpravu ;). Psala jsi ze volit se da i ze zahranici, tak jsem ti jen popsala, co to napriklad muze obnaset, takove voleni ze zahranici.

Odpověz
19. led 2023
avatar

@amenophus tak ono je to v podstatě fuk. Ze své situace, kdy má volební místnost za rohem, hodnotí někoho, kdo je v úplně jiné situaci. Jasně, v zahraničí se dá volit, ale většinou na jednom místě - to už ale holkám uniklo. V ČR si lidi vyřizují průkazy, aby to měli při ruce a já mám podle dam jezdit 150 km… Jako nevylučuji, že to někdo udělá, možná by to udělaly ony - i když pochybuji, ona se tahle velkohubá prohlášení dělají strašně snadno a klávesnice snese všechno… Každopádně já se rozhodla, že mi to za ten čas, peníze a úsilí nestojí a pokud to někdo není schopen respektovat, pak je problém v něm, ne ve mně 🤷‍♀️
@kupi

Odpověz
19. led 2023
avatar

@suzanna123 už někde víš jsem psala, že je každého věc jestli volí nebo ne, já do toho nikoho nenutim, já jela volit cca 130km a příští pátek pojedu zase, stojí mi to za to a ano je to moje věc

Odpověz
19. led 2023