• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Hubnutí s malým rozpočtem, máte podobný problém?

10. srpna 2013 
asi je to blbý nápad, ale chci se prostě zeptat, jestli někdo neřeší stejný problém? Všude se píše, že při hubnutí kvalitní a vyváženou stravu, pravidelně....teorie znám, ale jaksi mi je bohužel nejde uvést do praxe :sweat_smile: cvičím doma každý den, snažím se hodně chodit pěšky, ale problém je u mě v jídle, vím to, ale nevím, jak to vyřešit, ne že bych jedla sladké nebo tak něco, to vůbec, smažené vůbec nevyhledávám, brambůrky a spol.jsou u nás tabu, ale třeba u mě v jídelníčku je velmi málo masa a někdy i zeleniny, protože se snažím, aby děti měli opravdu to co mají mít, jenže někdy už pak bohužel nezbývá na mě, z finačních důvodů...takže sním k večeři třeba jen chleba s máslem, event.sýrem, hodně často mám k obědu těstoviny s nějakou zeleninou. Asi je to jiné někde ve velkém městě, kde prostě při procházce třeba vidíte něco v akci, ale tady na malém městě...abych si třeba koupila šunku nebo další maso, ryby apod.i pro sebe, to mi bohužel rozpočet nedovolí :angry: Máte někdo podobný problém? Jak to řešíte? Daří se vám zhubnout?
16. dub 2013 ve 20:42  • Odpověz  •  To se mi líbí (2)
Ahoj, já myslím, že to vůbec není blbý nápad, docela jsi se trefila, ona taková hubnoucí strava něco stojí. Co bych asi poradila já, je, abys nekupovala šunky apod., ale snažila se vařit z původních surovin - maso, vejce, semtam nějaký sýr. Mně se hodně osvědčily luštěniny. Stojí pár korun, mají plno bílkovin a dají se jíst každý den. Dospělému stačí maso jednou týdně :wink: Zkus je nakombinovat s trochou obilovin (např. 80 g čočky + 20 rýže, nebo 80 g fazolí + 20 g ovesných vloček ap.) Draze vychází i zelenina, tam se zkus zaměřit hlavně na cibuli, mrkev, petržel, celer, červenou řepu, zelí a ostatní druhy, které celý rok zas tak moc nestojí. Nemá smysl mimo sezónu kupovat rajčata, papriku ap., spíš vybírej to, co aktuálně u nás roste a je tím pádem levnější.
Jinak mám zkušenost, že kvalitní a relativně levné suroviny se dají koupit dobře v Lidlu, tak jestli ho máš poblíž, můžeš tam zkusit vyrazit a podívat se. A když bydlíš na vesnici, zkoušelas něco pěstovat?
16. dub 2013 ve 20:55  • Odpověz  •  To se mi líbí (4)
@map07 Jo a ještě zkus zařadit víc tvaroh - nestojí moc a je v něm hodně bílkovin. Vybírej s maximálně 4 % tuku :wink: Třeba taková pažitková nebo pórková pomazánka na chleba bude určitě lepší než chleba s máslem :slight_smile:
16. dub 2013 ve 21:04  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
autor
@llluckaaa ty jsi zlatá! díky moc za tipy! luštěniny teď pomalu začínám zase zařazovat, mám je moc ráda, ale doteď jsem kojila, takže jsem je měla jen občas, ale dneska jsme si s dětičkama dali všichni cizrnu, tu milujeme a zítra já asi zkusím tu čočku, tu já moc ráda, jen ten starší synátor se na ni moc netváří :grinning: A řepu - donedávna jsem ji znala jen nakládanou a teď sháním recepty, protože nám ohromně zachutnala :wink: třeba uvařená a smíchaná s vařeným bramborem a bílým jogurtem (zakysanou smetanou). Výborný! Jinak zase úplně vesnice nejsme, ale na větší nákupy musíme dojíždět, máme tu jen jednotu a jeden další obchod s potravinami. Pro pěstování bohužel nemám podmínky, žádný prostor, ale přes léto máme rajčata, okurky a cukety od mamky, tak už se těším, spíš nevím nějak co teď.
16. dub 2013 ve 21:13  • Odpověz  •  To se mi líbí
@map07 Teď je to fakt naprd, zelenina drahá a ne moc dobrá :frowning2: Jednotu tu máme kousek od domu a teda hrůza chodit tam nakupovat :unamused:
Už se to ale bude ale se zeleninou zlepšovat - hlávkový salát nebo ředkvičky, brzy zlevní i tohle :wink:
Ještě poraď rodičům pěstovat zelené lusky (ty se dají dát do polévky, rizota nebo jen dušené) a dýni (suprová je z ní polévka, dušená nebo pečená) :slight_smile:
Já mám hrozně ráda čočku s mrkví nebo fazole na rajčatech. Z cizrny dělám nejraději hummus. A hrách pěkně na kaši a k tomu vajíčko a nějakou čerstvou zeleninu. Mungo si můžeš nechat naklíčit, to chutná kupodivu i našim dětem. Cizrnu si můžeš třeba uvařit větší množství najednou, část si zamrazit a když si dáváš k obědu ty těstoviny, tak si to hodit do toho. S čočkou by to šlo taky.
Však ty už něco vymyslíš :wink:
Řepu taky moc neumím chystat :sweat_smile:
16. dub 2013 ve 21:24  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@map07 Ahoj, zkus polévku z červené čočky, tu jedí i moje rozmazlené děti :slight_smile:

Já bych také ráda zařadila do jídelníčku více luštěnin, ale zase z jiného důvodu. Mám kluka hubeného strašně, takže by potřeboval nabrat nějakou tu svalovou hmotu, vlastně cokoliv :confounded:

@llluckaaa Jestli máš nějaké recepty, tak prosím, sem s nimi :slight_smile: Hummus u nás neprošel, ani nejstarší dcera, která ochutná vše, tak do toho nešla :( Jen já jsem si pochutnala :slight_smile:
17. dub 2013 v 07:43  • Odpověz  •  To se mi líbí
@ludva Ráda bych poradila, ale sama mám problém do dětí a manžela luštěniny dostat :sweat_smile: A přotom mě tak chutnají :slight_smile:
17. dub 2013 v 09:04  • Odpověz  •  To se mi líbí
@map07 ahoj, za sebe mohu říct, že to ani o penězích není. Já jsem tip, který nerad cvičí a přesto se mi před těhotenstvím podařilo během cca 3 měsíců shodit 6 kg, což není nic extra, ale zároveň to není špatné. Jediné, co jsem dělala jinak bylo, že jsem vypustila bílé pečivo, hodně pila vodu a jedla naposled cca 3-4 hodiny před spaním. Bohužel po porodu a po skončení kojení jsem zase nabrala, protože momentálně nemám vůli se omezovat v jídle. Ale aspoň už vím, jak na to. :slight_smile:
17. dub 2013 v 17:17  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@stavba mě to před těhu šlo taky celkem dobře dolů, musím uznat, že i po prvním porodu jsem se vrátila docela do rozumný formy, ale po druhém už to prostě dolů nechce a nechce a to opravdu cvičím, momentálně jedu Jilian Michaels, ale efekt nic moc, tak potřebuju nějak změnit stravování :wink:
17. dub 2013 ve 20:22  • Odpověz  •  To se mi líbí
Prozradily byste některá recept na humus? Moc mi chutná ale nikdy jsem ho nedělala.
17. dub 2013 ve 20:25  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj, kvalitní strava je opravdu drahá, ale jak už tu zaznělo, luštěniny a domácí zelenina se dá koupit. Důležité je dostat do těla potřebné množství bílkovin a rostlinných olejů, což ti dodá např. i sojové maso, které není zase tak moc drahé a dá se poměrně variabilně upravovat. Píšu o hubnutí a sportování na svém blogu: http://materskadovolena.blogspot.cz/2013/06/hubnuti-po-porodu-neni-snadne-jak-na-to.html
10. čer 2013 ve 20:54  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj, já se tedy při hubnutí řídím počítáním kj, normálně bych na to neměla čas, ale známá mi ukázala stránky www.kalorickétabulky.cz a musím říct, že paráda. Nacvakám si jídelníček každý den a vážím potraviny, můžu sníst vše ale v menších porcích. Časem jsem si zvykla na velikosti porcí až jsem si kj odhadla:slight_smile: a naučila se čeho můžu jíst míň co vynechat úplně (sladkosti atd.) a o víkendu jsem si dovolila i něco navíc:slight_smile: abych to nevzdala:slight_smile: trocha cvičení a kila šli krásně dolů. Dokonce i manžel se chytil a zhubnul krásných 16kg a to si o víkendu dopával a necvičil:slight_smile:
11. čer 2013 v 08:54  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@stavba a co si jedla místo bílého pečiva, tmavé nebo jiné?
11. čer 2013 v 09:08  • Odpověz  •  To se mi líbí
@suzief ahoj, snažila jsem se jíst celozrnné, stačil jeden rohlík a zasytilo to na mnohem delší dobu, takže příjemné s užitečným :slight_smile:
11. čer 2013 ve 14:16  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
autor
probírali jsme tu jak upravit cizrnu, od své výživové poradkyně jsem dostala třeba recept na cizrnovo-bramborovou polévku. Mňamka a i děti mi ji baští :wink:
9. srp 2013 ve 13:37  • Odpověz  •  To se mi líbí
@stavba Ahoj,a jak se všude píše a mluví že by se mělo jest co 2-3 hodiny to jsi taky dodržovala?
10. srp 2013 v 10:21  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@sarkad2856 ano ano, já teprve s kily teď bojuju, ale také mám sestavený jídelníček a jídlo mám po 3hod.
10. srp 2013 v 11:04  • Odpověz  •  To se mi líbí
@map07 A nějáký recept jak se donutit snídat?Mám jen tenhle problém a když jedu pryč moje jídlo je třeba oběd kolem 12-13 hod :unamused: vím že je to špatně,jenže já když vstanu nemůžu do sebe nic dostat ani jídlo které mi chutná :unamused:
10. srp 2013 v 11:18  • Odpověz  •  To se mi líbí
@sarkad2856 ahoj, tak tohle jsem moc nedodržovala, ale snažila jsem se jíst 5x denně
10. srp 2013 ve 12:11  • Odpověz  •  To se mi líbí
@stavba no já mám spíše problém snídat jak jsem již tady psala :unamused: já mám zase názor že se najím až mám hlad
10. srp 2013 ve 12:12  • Odpověz  •  To se mi líbí
@sarkad2856 to je právě chyba, jíst až když máš hlad, tělo, které hladoví se brání tím, že si ukládá zásoby a naopak se potom tloustne
10. srp 2013 ve 12:15  • Odpověz  •  To se mi líbí
@stavba no v nemocnici se jí taky jen 3x denně,je fakt že já jím někdy jen 2x když jsem doma jak chodím do práce je to zase něco jiného,to vstávám ve 4:15 a snídám v 7 v práci a pak jim až doma oběd doma
10. srp 2013 ve 12:51  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@sarkad2856 to neporadím, protože já snídaně miluju :grinning: to se pořádně nadlábnu, teď většinou snídám ovesné vločky, rozinky a nějaká semínky (třeba slunečnici) jogurt a ovoce, to mi naprosto vyhovuje.
10. srp 2013 ve 21:09  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek