Zúžená předkožka (Fimoza) - Lichen sclerosus

kamenna
13. čer 2018

Zdravím všechny maminky a tatínky v naději, že tu bude někdo, kdo má podobné potíže, jako náš syn (7 let). Nechali jsme ho vyšetřit u chirurga kvůli zúžené předkožce. On hned stanovil diagnozu Lichen sclerosus s tím, že musí jít syn na úplnou obřízku.
Chtěla bych se zeptat, zda tu je někdo, kdo měl podobný problém a obžízka jej vyřešila, případně zda by někdo věděl, čím nemoc léčit jinak. Ještě se chystáme navštívit urologa, protože nám názor chirurga přijde příliš radikální.
Děkuji!

evik_svistik
13. čer 2018

My řešíme obdobný problém, ale dříve, synovi jsou 3 roky, zatím se to snažíme promazávat mastičkou a jemně rozhýbat.

verdos
13. čer 2018

Doporučuju si zjistit více. Nejsem odborník, ale každopádně schvaluji, že chcete jíte ještě za někým jiným. Výborná je prý dětská urologie v Olomouci - tam mají ty moderní názory, že do puberty času dost (což je v souladu i se zahraničními studiemi - jen u nás se to prostě děsně hrotí). Mého tehdy 3letého syna taky chtěli hnát na zákrok, ale já ho nedala, začala zjišťovat víc a čím dál více byla přesvědčená, že dělám dobře. Syn mi to vrátil tím, že teď už je bez problémů. Je mu tedy jen 6 let, ale v těch zahraničních výzkumech je vidět, že určitému procentu to trvá prostě mnohem déle. Nelze ale vyloučit, že jste úplně mizivé procento, které z nějakého důvodu bude muset na zákrok jít. Ale rozhodně to tak být nemusí (jen jak říkám, u nás to spousta doktorů řeší co nejdříve a radikálně a jiné možnosti neznají či nenabízí)... Pokud je to přirozená fimóza (od narození, ne tím, že mu to někdo násilně přetahoval a vznikly mikrotrhlinky, které se zjizvily, apod.), tak je velká pravěpodobnost, že jsou i jiná řešení. Jinak nám teda mimo jiné dost pomohl sléz. Pokud byste byli zoufalí a sléz nepomohl (sedací koupele a mast), pak je ještě možné vyzkoušet kortikoidy (pro tělo zátěž, ale pro dítě rozhodně příjemnější než chirurgický zákrok...). Prostě pátrejte a dovzděl