Autosedačka Reemy fix 9-36 kg

lucka1606
12. bře 2018

Zdravim, mozna se to tu uz nekde probiralo ale ja bohuzel nic nenasla. Ma tu nekdo prosim nejakou zkusenost s rostouci autosedackou Reemy fix od 9-36kg. Uvazujeme o jeji koupi ale bohuzel jsme nenasli zadnou recenzi.
Moc dekuji za reakce

engiensi
21. bře 2018

Máme je doma asi měsíc a zatím jsme moc spokojení 🙂

aneritka
9. črc 2018

@engiensi Zdravím, navazuji na Vaši odpověď o autosedačce Reemy. Je trochu starší, tak by mě zajímaly Vaše zkušenosti s ní. Pořád spokojeni?

lucka1606
autor
9. črc 2018

My jsme ji koupili v březnu a nemáme k ní žádné výhrady. Malej je v ni naprosto spokojeny a cesty nam v sedačce prospi

aneritka
9. črc 2018

@lucka1606 Dá se polohovat, aniž by jste museli vyndat dítě ze sedačky? Je polstrování snadno odnímatelné a pratelné? Když malý usne, neklinbá mu moc hlavinka?

lucka1606
autor
9. črc 2018

@aneritka polohovat se da bez problemu aniz by muselo ditko ven. Mame zatim prvni polohu hned po vajicku a hlavicku tam ma pekne na tesno. Jednou se nam stalo ze malemu spadla hlavicka dopredu ale to nemel sedacku polozenou a byl hodne malinky. Sedacku jsme davali uz v setem mesici, pac nas malej je trochu obrik a do vajicka se nam uz nevesel

aneritka
9. črc 2018

@lucka1606 Děkuji za odpověď 🙂

zatrepalkova
24. srp 2018

@lucka1606
Dobrý den,
Reemy jsme také koupili, ale teď dodatečně sháním letní potah. Na webu mi žádný odkaz nenabíhá. Řešila jsme? Existuje prosím nějaký univerzální, který tam pasuje? Předem děkuji za odpověď, hezký den

aneritka
24. srp 2018

@zatrepalkova součástí autosedačky je odnímatelná vložka, která má dvě strany (zimní a letní), tak používáme tu.

zatrepalkova
24. srp 2018

@aneritka
děkuji za odpověď, myslela jsem si to, ale jak se do všech sedaček prodávají potahy, tak jsem zkusila, jestli Reemy také něco takového nemá. Prodejce mi totiž nebyl schopen tuto informaci poskytnout....

calta.pavel
19. črc 2019

Dobrý den,
vím, že se ze jedná již o starší fórum, ale dovolím si jej oživit. Jsem vedoucí vývoje této autosedačky, proto bych si dovolil více rozepsat některé body, které jsou výše uvedené.

V prvé řadě chci říct, proč tuto autosedačku jsme vyrobili. Důvod je, že v současné době není na trhu prakticky nic, kde by mohlo dítě dlouhodobě jezdit uchycené pětibodovými pásy. I většina sedaček kategorie 9-36 kg nabízí možnost pětibodových pásů pouze třeba do 18 kg, nebo velikostí do 3,5 roku. Reemy jsme udělali tak, aby vydržela až do třeba šesti let, konkrétně 133 cm výšky a to pořád s pěti bodovými pásy.

V tomto jsme trochu předběhli dobu, protože až nyní se o tom začíná hodně mluvit, že by dítě nemělo být uchycováno pouze pásem auta dříve, než třeba v 25 kg. Tedy co bude za cca 3-5 let standardní, tak naše sedačka již rok a půl má.

Co určitě nechceme, aby si někdo tuto sedačku koupil například pro roční dítě a užíval ji až do konce, tedy do dvanácti let třeba. Prosím vždy, každá sedačka na světě, má určitou život, po kterou je garantována plná funkčnost materiálů, ze kterých je sedačka vyrobena. Mám tím na mysli nejen plasty, ale hlavně polystyrenové a pěnové výztuhy. Stejně tak i samotné bezpečnostní pásy, podobně jako u aut, mají svou životnost. 6 roků je doba, po kterou budou všechny prvky v sedačce zcela v pořádku, ale užívat sedačku delší dobu již nelze doporučit.

Sedačka stojí 5000 Kč, je to levnější sedačka, než od mnoha jiných značek a přesto má v sobě drahé materiály. Částka 5000 Kč možná může vést k myšlence, že je to moc málo pěněz, aby se jednalo o bezpečnou sedačku. Ano, kdyby se jednalo o zahraniční značku, která má několik mezidistribucí, než se dostane k Vám, pak by částka 5000 Kč byla opravdu nízká, aby se podařilo uhradit kvalitní materiál a výrobu a aby měl též každý z mezičlánků svůj zisk. V takovém případně je částka 5000 Kč nízká. V případě sedačky Reemy může sedačka vyjít na 5000 Kč a být přitom z extra kvalitních materiálů prostě proto, protože jsme přímo výrobci a zákazník si sedačku kupuje od prodejce, který ji nakupuje přímo od nás. Tedy celá cesta je taková, že my sedačku vyrobíme, prodáme dobrým obchodům zde v ČR, nebo SK a od nich si sedačku již kupujete přímo vy.

V současné době (nyní je 19.7.2019) máme na trhu již druhou verzi této sedačky. Stále máme stejnou cenu, ale zase jsme ušli dost cesty ve vývoji a testování.

Máme skvělé reference od zákazníků, kteří sedačku užívají, vidíme, že si tuto sedačku kupuje i dost lidí, kteří mají například čtyřleté dítě a nevejde se již do sedačky kategorie 9-18 kg, ale nechtějí ještě dávat právě dítě na dospělácký pás. Tedy scénář je takový, že dítě bude ještě třeba 2 roky jezdit s pětibodovým pásem a pak se to předělá na užívání pásu klasického z auta. Právě pro tuto fázi jsme vyvinuli 2 důležité bezpečností prvky.
Oba mají význam při nehodě, ale i před nehodou.
Prvním je klip mezi nohy, aby dítě mělo jasně dané, kde vede pás, druhým je ochrana klíční kosti, které zároveň funguje jako pohodlný polštář pro krk dítěte.
Díky těmto prvkům se užívání sedačky stane více pohodlné, ale hlavně bezpečné, protože v případě nehody je pás přesně tam, kde má být. Z testů vidíme, že obvykle děti pás rádi nemají, hlavně v oblasti krku si jej často povolují, přetahují pod ruku atd... Tyto naše prvky tomu zabraňují.

Tedy v současné době je naše Reemy sedačka nejlépe vybavená sedačka na trhu, žádný výrobce nedal všechny bezpečnostní prvky dohromady do jedné sedačky. Ten důvod není, že by to nešlo, ale protože by to bylo drahé a to jak jsem výše popisoval by se pak negativně projevilo na celkové ceně.

Ještě chci doplnit některé věci, na které se výše ptáte:
sedačka je polohovatelná, celkem 3 polohy. Žádná sedačka nejde polohovat více, ale ani ní moc méně. Maximální polohy do sedu a lehu si totiž neurčuje výrobce, ale vychází z normy.

Polstrování sedačky je velmi velmi snadno sundatelné, prát se nechá v ruce, do pračky prosím ne, je to z důvodu, že na lemech užíváme koženku.

Letní potah v roce 2018 ještě nebyl, chvilku nám to trvalo, nyní je již nějakou dobu v nabídce u většiny našich prodejců též skladem.

Nerad bych, aby tento popis administrátoři vymazali, proto nechci posílat nějaké konkrétní odkazy na prodejce atd.. Je nyní jedno, kde si sedačku budete kupovat, všichni prodejci mají již nyní k dispozici novou verzi, byť třeba nemají ještě nové fotky.

anuliinka2013
20. črc 2019

@calta.pavel Dobrý den, zrovna sedačku z této kategorie vybíráme, jen nám všude doporučují z hlediska bezpečnosti ty, co se dají upevnit co nejdéle proti směru jízdy... jde to i u téhle sedačky? Děkuji

calta.pavel
20. črc 2019

@anuliinka2013 Dobrý den,
krátká odpověď je, že neumí, neumí to žádná autosedačka této kategorie.
Dlouhá odpověď:
Pokud budeme skutečně brát aspekt čisté bezpečnosti, tak skutečně je bezpečnější jezdit proti směru jízdy, jak to vlastně dlouho je možné. Proto beru jako minimum opravdu "spotřebovat" vajíčko, tedy neměnit například v devíti měsících, ale opravdu až v momentu, kdy je vajíčko malé. Malé vajíčko není v okamžiku, kdy si myslíte, že je tam dítě napresované, nebo když koukají nožičky, ale když mi hlava ze sedačky již kouká k úrovni čela, tedy kousek hlavy koukat může, ale nesmí koukat více, než je po čelo dítěte.

Pokud máme dobře rostlé dítě, například rok a více staré, pak rozdíl mezi sedačkou po směru jízdy, nebo proti směru jízdy, se ukáže až při velmi krajních situacích - čelní náraz ve velmi vysoké rychlosti.

Pravda je taková, že na trhu není žádná autosedačka, která by byla této kategorie, tedy na delší dobu a byla proti směru jízdy. Všechny proti směrné sedačky pro starší děti (tedy nikoliv vajíčka) jsou zástupci kategorie 9-18 kg, nebo jejich ekvivalent do 105 cm v normě I-size. Prakticky to znamená, že taková sedačka je většinou do třech let maximálně, někdy třeba o něco více, ale né o moc.

Ze zkušenosti vím, že hodně dětí nezvládá jezdit proti směru jízdy moc dlouho, jízda je nebaví, dělá se jim špatně atd. Praxe u těchto protisměrných sedaček je taková, že často umí oba směry, tedy třeba do roka a půl jezdit proti směru jízdy (když déle, tak je to úspěch) a pak se stejně otáčí na užití po směru jízdy.

Výbornou sedačku v této kategorii proti směrných, nebo otáčecích sedaček dělají naši kolegové v Německu - Britax Römer, konkrétně nyní v tomto modelu: https://www.kocarky.cz/britax-romer-dualfix-m-i... nebo naši kolegové z Norska: https://www.kocarky.cz/besafe-izi-combi-x4-isof... případně ještě jejich modulární model (modulární znamená, že funguje skrz základnu, na kterou je možné dát nejdříve vajíčko, pak dokoupit pokračovací nástavbu) https://www.kocarky.cz/besafe-izi-modular-i-size

Shrnutí, bezpečnější to je, ale není to na dlouho, není to vůbec levné a POZOR: dost často není šance takovou autosedačku vůbec do auta dát. Tyto protisměrné sedačky pro starší děti jsou totiž hrozně obrovské, aby tam byl prostor pro nohy dítěte, dost často se tím prakticky odepisuje místo spolujezdce, protože sedačka musí být naražená úplně dopředu.

Do budoucna, horizont 5 let bude praxe taková, že celkem budou na jedno dítě 4 autosedačky:
1) vajíčko třeba do 8 měsíců
2) protisměrná sedačka do cca 2 - 2,5 roků s případnou možností otočení
3) posměrná sedačka od dvou do šesti let, kde budou celou dobu pětibodové pásy
4) posměrná sedačka od šesti let do dvanácti let

Ale to se díváme do budoucna, horizont vyšších let. Znamenat to bude mimo jiné i to, že auta typu Škoda Fabia prostě nebudou pro rodinu, velikostně Octavia je úplné minimum.

surikata131
20. črc 2019

@anuliinka2013 podívejte se na facebook skupina Děti proti směru...jinak protisměrné sedačky jsou do 25 kg (např axkid minikid, klippan century), pak existují sedačky do 36 kg, které jsou protisměrné do 18 kg a pak se otočí (klippan triofix, levnější joie every stage...)

calta.pavel
20. črc 2019

Doplním informaci výše, ze sedaček do 25 kg nutno zmínit sedačku BeSafe Izi Kid, její nevýhoda je, že je pouze na pásy, v autě drží dobře, ale nejde vůbec snadno do auta sundat a nandat, tedy je to o tom jí dát do auta a nechat tam.
Axkid osobně neznám, Triofix Klippan je též vhodná sedačka proti směru jízdy.
Joie Everystage ne, v žádném případě ne, to je totální paskvil. Skupinu na facebooku též doporučím.

zmrz_lina
20. črc 2019

Klippan Triofix Recline máme, kupovali jsme v 2016. Je to kategorie 9-36, do 18 kg protisměrná, 18-25 kg po směru s pětibodovým pásem, dále už klasika upevněna tříbodovým.

anuliinka2013
20. črc 2019

@calta.pavel Moc dekuji za vysvetleni... Synovi je 15 mesicu a zatim necouha hlavickou z vajicka, ale je to otazka par mesicu... Objeli jsme nekolik prodejen, ale vsude nam ukazali prakticky jen Britax s otaceci zakladnou se slovy, ze je to nejbezpecnejsi. Jen se nam za to nechce davat 10 000, na druhou stranu jsme prodrjcum verili a na bezpecnosti nechteli setrit. Vic informaci nam k tomu nikdo zel nedokazal rict...

anuliinka2013
20. črc 2019

@surikata131 moc dekuji, podivam se!

zelenaesmolda
20. črc 2019

@lucka1606
pridejte se do skupiny na fb deti proti smeru,pokud chcete opravdu kvalitni sedacku tak tam vam dobre poradi.
sedacka 9-36 je velky kompromis diky vahovemu rozpeti a tudiz neni tak bezpecna.
Sedacku nezname znacky bych nekupovala,jedine overeneho vyrobce.
A urcite bych volila sedacku protismernou,minimalne do 18kg.

zelenaesmolda
20. črc 2019

@calta.pavel
existuji protismerne sedacky do 25kg,tusim klippan je jedna z nich.A neni pravda,ze by se odepsalo misto pro spolujezdce,zalezi na aute,na vysce spolujezdce ale rozhodne bych to takhle pausalne netvrdila.

aneritka
20. črc 2019

@calta.pavel Díky za vyčerpávající informace, ale bylo by fajn, kdyby se daly najít na oficiálních webových stránkách výrobce, a to bohužel stále chybí. Myslím, že by to mnoha lidem v rozhodování pomohlo. Pokud se informace musí vyzobávat pouze takhle po fórech, nepůsobí to moc věrohodně. Jinak sedačku máme už rok a jsme s ní spokojení.

zelenaesmolda
20. črc 2019

@aneritka
me vzdycky bavi to,jak nekdo pise,ze je se sedackou spokojeny-to je vetsinou kazdy kdo neboural 🙂

barumat
21. črc 2019

@zelenaesmolda No, v tom hlavním máš pravdu. Na druhou stranu i bez bourání jde mít sedačku, která ti bude pít krev 😃 Třeba proto, že sundat a nandat potah je na celej den, nejde prát v pračce, montáž do auta je složitá, dítěti v ní není dobře, brzo se do ní blbě vejde, padá mu v ní hlava při spaní, atd. 😉

zelenaesmolda
21. črc 2019

@barumat
pravda 🙂

calta.pavel
22. črc 2019

@zelenaesmolda
obecně máte pravdu, že sedačky 9-36 kg nejsou vždy dobře udělané a mají v sobě mnoho kompromisů. Myslím si ale, že jste tu Reemy asi nikdy neviděla, myslím, že byste byla velmi překvapena, že naopak nemá žádný kompromis a 9-18 kg po směru jízdy jsou vedle ní ošizené daleko více.

calta.pavel
22. črc 2019

@aneritka Máte pravdu...

zelenaesmolda
22. črc 2019

@calta.pavel
Nevidela a uprimne verim vice proverenym znackam

calta.pavel
22. črc 2019

@zelenaesmolda Brát Vám to nebudu 🙂, ale né vždy prověřená značka znamená nutně vyšší kvalitu, než malá progresivní firma, která nemá obrovské režijní náklady na provoz a může většinu financí dávat do vývoje a kvality výrobku. Navíc dnes je situace taková, že není nutné vždy vše znovu vymýšlet, ale používat věci, které existují. Když pak máte výrobek, tak pokud do něj dáte 5, nebo 8 bezpečnostních prvků, tak rozdíl je vždy ve výrobní ceně. Malé firmě stačí menší zisk, než velké firmě a proto právě třeba naše sedačka má v sobě daleko kvalitnější věci, než "prověřené" značky, protože na to máme peníze. Těžko Vás ale přesvědčím, když to fyzicky nevidíte 🙂.

zelenaesmolda
22. črc 2019

@calta.pavel
tak jako laik na sedacce nic nevykoukam,me presvedci testy a normy,ktere sedacka splnuje 🙂

calta.pavel
22. črc 2019

@zelenaesmolda to se díváte správně. Jenže testy a norma jsou hodně těžko čitelné i pro nás. Co se týče normy, tak žel norma je hrozně ohebná. Tím myslím, že normu splní i nejlevnější sedačka z kauflandu. Je to tím, že norma definuje jen určité minimum, je to vlastně stejné, jako například nějaké uzeniny. Norma dává, že minimum je 24% masa a pokud to je splněno, tak je to OK. To ale neznamená, že ten, co má 24% masa chutná stejně, jako ten, co má 80% masa. Žel je to stejné u autosedaček, kde ta laťka normy je děsivě nízko, že to splní skoro každá autosedačka z Číny Polska atd...

Co se týče testů veřejných, to co třeba dělá Adac, Stiwa atd... zde je to ještě složitější, protože aby byla nějaká sedačka otestována, tak se za to brutálně platí těm firmám, které ty testy dělají a dělají výrobku publicitu. (Proto například BeSafe nemá zastoupení skoro nikdy a přitom je to špička) Neříkám, že si jde zaplatit pořadí, ale jde si zaplatit účast v testech. Zde je to pak podobné, jako jsou závody na 100 metrů, tedy vyhrajete jen tehdy, když tam nebude nikdo lepší. A v tom je to kouzlo, že si výrobci platí účasti v testech tak rozloženě, aby se třeba v tom testu nepotkala s jinou sedačkou, která by je porazila. Proto se prakticky nikdy testy neopakují, prakticky nikdy se netestují 2 stejné sedačky proti sobě opakovaně atd... Pak z toho vznikají takové paskvily, jakože v lednu vyhrálo jeden test vajíčko, které bylo upoutané jen pásem a za měsíc to stejné vajíčko, navíc upoutané isofixem bylo až asi desáté.

Pro zákazníky je pak toto ještě složitější, protože popravdě podle čeho jiného si mám zákazník udělat názor, co koupit....

calta.pavel
22. črc 2019

@zelenaesmolda Do velké míry je v tom ještě obrovské lobby, například autosedačky s pultíkem před dítě místo pásů je nádherný příklad. Dle normy ECE R44/04 je to super bezpečná autosedačka, dle normy I-Size je pultík zakázaný. Lobby je v tom, že se stará norma jen tak nezruší, protože by mnoho značek, které mají pultíky, muselo zásadně předělat všechny sedačky a najednou by nemohly působit jako bezpečné.
Je to těžké, těžké je to vysvětlovat a ve vší této schizofrenii jsme se právě před nějakou dobu zpět dali do vývoje vlastní sedačky, které stoprocentně věříme, kde nejsou dle našeho žádné kompromisy.