Doba mezi 2 rodičovskými dovolenými

julielim
8. kvě 2019

Ahoj, nedávno jsem zjistila, že jsem na začátku těhotenství, předpokládám porod v prosinci. Momentálně jsem ale s dcerou na rodičáku, ten mi končí v červenci (to jí budou 4). Do práce nemam kam se vrátit, předtím jsem byla student. Teď chodím na brigádu, ale kvůli nevolnostem to asi nevydržím dlouho. Mám od toho července do prosince nárok na nějaké peníze, nebo budu doma úplně zadarmo? A kam se mám jít hlásit, na pracák? Děkuju za rady 🙂

zahodila
8. kvě 2019

Obecně nárok na žádné peníze nemáš, naopak se musíš jít nahlásit na pojišťovnu jako osoba pečující o dítě do 7 let, nebo si budeš muset platit zdravotní pojištění sama.

tulikiss
8. kvě 2019

@julielim nebudou nadseni, ale nejlepsi bude jit na pracak. protoze pokud budes hlasena jako osoba pecujici o dite do 7 let, tak dite nesmi byt ve skolce vice nez 4 hodine denne.

krtcice
8. kvě 2019

Šla bych na pracák, oni už řeknou co a jak. Jestli budeš mít na něco nárok, to netuším, ale mám dojem že dříve dávali po skončení RD něco málo...

martiniquest
8. kvě 2019

Natáhla bych si rodičák do konce roku (minimum je 50 Kč), ať nemusíš na pracák a stát za tebe platí pojištění. K tomu si můžeš pořídit brigádu, pokud to neutáhnete z jednoho platu.

tulikiss
8. kvě 2019

@martiniquest to ale nejde, kdyz dite ma v cervenci uz 4

julielim
autor
8. kvě 2019

@martiniquest rodičák už mam teď na maximum, víc už nemůžu.. takže asi budu muset na pracák.
@tulikiss díky, dobré vědět, že by malá mohla být ve školce jen dopo (což většinou bývá, ale občas tam spí). Z jednoho platu to nějak utáhneme, chlap nebere minimum a bydlíme prakticky zadarmo v dvougeneračním domě s jeho rodiči. Jen pro mě bude nepříjemné nemít nic, jsem zvyklá si od dcery 10 měsíců přivydělávat a nebýt závislá na jeho příjmech

zahodila
8. kvě 2019

@tulikiss Popravdě mě nenapadlo, že je někdo na rodičáku a má dítě ve školce...

julielim
autor
8. kvě 2019