Mateřská dovolená. Mám na ni nárok?

rezina96
31. črc 2019

Zdravím Vás,

Měla bych dotaz ohledně nároku na mateřskou. V březnu 2018 jsem nastoupila na HPP, který mi skončil v březnu 2019, můj výdělek činil 13500-16000 Kč čistého. Předtím jsem měla samé brigády jak v zahraničí, tak i v ČR. Při HPP jsem studovala VŠ, ještě studuji v srpnu mám poslední statnice. S přítelem se snažíme o miminko, protože má zdravotní problémy a je možné, že kdyby jsem čekali dlouho, tak by jsme žádné nemuseli mít. Tak se Vás chci zeptat, zda nějakou mateřskou budu mít, i když jsem pracovala pouze rok?

Děkuji Vám za odpovědi a přeji hezký den 🙂

leniczka23
31. črc 2019

@rezina96 existuje vyjimka ze ti vzbika narok i jako studentce..to si vygoogli..pokud by ti tohle nevyslo tak narok nemas..nicmene bych to asi resila az budu tehotna..otehotbet nemusis jeste klidne rok a do te doby muzes byt zemestnana a tudiz narok ti vznikne.

j.a.n.i
31. črc 2019

@rezina96 No, pochybuju, ze by cca 3 mesice cekani neco ovlivnily...

karloskaivet
1. srp 2019

Ahoj. Mám taky dotaz. Ohledně nároku na mateřskou. Jsem z toho už nějaká zmatená.
Pracovní smlouvu mám od 24.9.2018 a končí 30.9.2019.
Od 18.2. 2019 jsem na pracovní neschopnosti.
Na mateřskou mám nastupovat 8.8.2019 nejpozději do 28.8.2019.
Předtím jsem nebyla nikde zaměstnana, byla jsem s první dcerou doma a již jsem nepobirala rodičovsky příspěvek.
Budu mít nárok na mateřskou? Nebo ne?

jancastromska
1. srp 2019

Nárok na mateřskou má ta, která pracovala 270 dní v kuse v posledních dvou letech a tedy odváděla zdravotní a sociální pojištění.

j.a.n.i
1. srp 2019

@jancastromska Nemusí pracovat v kuse...

martt
1. srp 2019

@karloskaivet Nárok mít budete. Protože tam je ochranná lhůta od ukončení po nástup na mateřskou 180 dní. A jelikož vy na mateřskou budete nastupovat ještě jako záměstnaná tak nárok mít budete.

karloskaivet
1. srp 2019