Nárok na mateřskou po ukončení studia a zároveň OSVČ

feli5
8. čer 2016

Ahoj,
můžete mi prosím poradit? Potřebuji vědět, zda mám nárok na mateřskou. Našla jsem spoustu rozdílných informací.
Jsem studentkou posledního ročníku VŠ, v září studium dokončím. V listopadu budu rodit. Zároveň mám osvč a platím si nemocenské pojištění. Sociální jsem neplatila.
Našla jsem, že pokud studuji, jsem v jakési ochranné lhůtě a pokud porodím do určité doby po ukončení studia, měla bych na mateřskou mít nárok. Zároveň mi to ale někdo vyvrací. Nebo mi bylo řečeno, že bych po ukončení studia musela ještě nastoupit do práce (to by znamenalo v 9. měsíci, to mě těžko někdo vezme :D).
Jinak v příručce pro OSVČ se píše, že mám nárok na mateřskou pokud jsem si platila nemocenské. Ale pak mi někde bylo řečeno, že bych musela platit i sociální. Což jsem neplatila.
Jsem z toho jelen.
Děkuju moc za odpovědi! 🙂

andreaandrejka
8. čer 2016

Vždyt na tohle už ti odpovídala xpila ve skupince Vše o mateřské....že nárok nemáš a ta se v tom vyzná 🙂

feli5
autor
8. čer 2016

Jo, vyzná se? O: ) chtěla jsem víc názorů.... Mně přijde divné, že mi třeba i, když jsem psala na tu ČSSZ, řekli pokaždé něco jiného :/ Zajímalo mě, jesli s tímto přesně někdo nemá zkušenost...

somalicats
8. čer 2016

@feli5 tohle neni o nazoru, to jsou zakony. Narok nemas.

feli5
autor
8. čer 2016

Názor - respektive zkušenost. Samozřejmě ne nějaký osobní názor 🙂. Ok, tak je to tedy tak.
A kdybych po ukončení studia nastoupila do práce, pak bych tedy na mateřskou nárok měla? A mateřskou pak vyplácí zaměstnavatel nebo stát? Díky

feli5
autor
8. čer 2016