OČR. Prosím, poradíte?

latkovkybrno
15. bře 2020

Dobrý večer, možná, že mi někdo poradíte jak je legislativně správný postup -
Mám tři děti, školáka (7,5let) , předškolačku (5,5) a jesličkové dítě (2,5).
Pracuji jako učitelka ve školce, kde je to nejmladší v jesličkové třídě. Naše školka od zítra na 14dní (zatím) zavírá a poprosili mě, abych si vzala OČR, že to bude pro školku i mě nejlepší varianta. Já však na nejmladšího (2,5roku) ještě pobírám rodičovský příspěvěk. Poté, co se prodloužil, jsem si menší částku nechala. Chodím na 3dny v týdnu do práce, dva jsem doma, mám klasicky HPP a do toho 5800Kč rodičák.
Mohu si nechat od školy, kam syn chodí, vystavit OČR ačkoli rodičák beru? Má na to roli, že JSEM zaměstnaná? Někdo mi totiž říká, že nemohu kvůli tomu RP a někdo, že když pracuji, tak mohu. Navíc školka bude od zítra zavřená, takže jediné další možné by asi bylo neplacené volno.
Prosím, poradíte někdo? Děkuji

rosetatto
15. bře 2020

@latkovkybrno ano můžeš 🙂 pokud ty beres RP a jsi zamestnana, tak můžeš mít OCR 🙂

ajja87
15. bře 2020

@latkovkybrno přidávám se, jsem na tom úplně stejně jako ty... též učitelka, též rodicak a dítě 3 roky

lucie_j
15. bře 2020

Jestli je možné si vzít v tvém případě OČR si nejsem jistá, spíše ne. Nicméně uzavření školky je překážka na straně zaměstnavatele a máš nárok na 100 procent mzdy.

zizlikova1987
15. bře 2020

Můžeš OČR, a bude zaplaceno. Pobíraní RO , pokud pracuješ tomu nebrání. Mám to stejně. Pobíram rp, praciji, a už 2x jsem ocr měla.

gruyerre
15. bře 2020

@latkovkybrno očr si vzít můžeš, pro školku to bude výhodnější varianta, ale nechápu, v čem by to mělo být výhodnější pro tebe? Spíš naopak, ne?

latkovkybrno
autor
16. bře 2020

@zizlikova1987 A měla jsi OCR na to dite ktere pobiras RP nebo na staršího sourozence?

zizlikova1987
16. bře 2020

@latkovkybrno na obě. Prvně na syna u kterého pobíram RP, a pak i na starší dceru.

martiinnka
30. bře 2020